Stránka 1 z 1

Jaký benzín do Matrixu 1,6i

Napsal: 16 bře 2008, 12:55
od Dan
V papírech od auta je psáno, že tam patří natural 91. Když jsem se ptal v autosalonu tak mi bylo řečeno ať tam liju 95.
Je mi jasno jak to je z oktanovými čísli benzínu a že 95 je lepší než 91.
Nemáte někdo srovnání, když jste jezdili na 95 a na 91?

Re: Jaký benzín do Matrixu 1,6i

Napsal: 16 bře 2008, 14:02
od behe
Dan píše:V papírech od auta je psáno, že tam patří natural 91. Když jsem se ptal v autosalonu tak mi bylo řečeno ať tam liju 95.
Je mi jasno jak to je z oktanovými čísli benzínu a že 95 je lepší než 91.
Nemáte někdo srovnání, když jste jezdili na 95 a na 91?
Ja mam v manuali aj na nalepke na veku nadrze pisane, ze jeho velicenstvo sa stravuje vyhradne naturalom 95.
Ja osobne zatial s tym nemam problem, akurat ze prvu minutu po nastartovani ma motor trochu traktorovy zvuk akoby to bol diesel.


Osobne by som sa ja chcel spytat ine - ako zatial nie velmi skuseny krotitel auta. Je nejaky rozdiel (okrem ceny) medzi kvalitou benzinu na roznych pumpach? Obcas totiz v novinach zachytim, ze ktosi po natankovani na istej nemenovanej pumpe (ale stale rovnakej firmy) skoncil zle...

Napsal: 16 bře 2008, 15:52
od Borek
Většina /-/. je stavěná na spalování i méně kvalitních benzínů(i můj Tiburon 2,0l má psaný benzín BA91-i s motorem 2,7l 6V má jako druh paliva uveden benzín BA91).Motory jsou nastaveny tak,aby nemuseli zjišťovat ve fabrice,kam auto míří a jaká je v té oblasti kvalita benzínu.Všeobecně je známo,že kvalita benzínů v USA nebo Asii je dost kolísavá a tak Hyundaie jedou v podstatě bez problémů na cokoliv. :wink: Vzhledem k rozdílu ceny mezi BA91 a BA95 u našich čerpaček(+- 0,10 hal.),je optimální volbou provoz auta na BA 95-a motor je také spokojen. 8)

Napsal: 16 bře 2008, 16:36
od Dan
Díky za odpovědi, také jsem si to tak nějak myslel. Já tankuji pouze nat.95 a zamyslel jsem se nad tím co by motor mohl udělat kdyby jsem tam umylem dal 91.
No a o kvalitě benzínu jak píše behe. Také jsem toho slyšel i četl dost a já to řeším tak, že tankuji pouze na benzinkách které mám vyzkoušené.
Jo, díval jsem se na víčko nádrže a nemám tam nic psáno co se tam má lít.

Napsal: 19 bře 2008, 14:11
od Dan
Ahoj behe, jak píšeš o tom, že po nastartování to má zvuk jako diesel to není dobrý. Já měl úplně stejný problém(na jiném autě) a zjistil jsem, že když auto stálo přes noc tak z olejového filtru vytekl olej zpět do vany motoru a po nastarování mi to taky takto znělo, protože motor nemazal a chvíli to trvalo než si filtr nasál a zčalo to mazat.
Ptal jsem se na to a bylo mi řečeno, že to byla závada olejového filtru(stává se to velice málo), vyměnil jsem filtr a vše ok.
Zkus to pozorovat jak bude znít motor po nastartování asi za dvě hodiny a po delší době(noci). Pokud tam bude rozdíl tak já bych to určitě probral s nějakým odborníkem na motory(mají dobrý zkušenosti).
Ber to jako můj osobní názor, nechci tě vůbec strašit, ale vyhnout tě možnému budocímu problému motoru.

Napsal: 28 bře 2008, 20:29
od tatulda
ahoj behe
přítel mé sestry měl podobný problém na Lantře 1,6/16v a po zběžné prohlídce jsem zjistil,že je bez oleje a že jezdí pod otáčkama-motor má hydrostav a proto potřebuje aspoň občas pořádně protočit.

Napsal: 29 bře 2008, 06:03
od michal2828
Když jsem si byl pro matrixe, tak mě prodejce taky něco říkal o tom, že se to má občas trochu vytočit.

Napsal: 31 bře 2008, 08:52
od behe
michal2828 píše:... že se to má občas trochu vytočit.
Co presne znamena "vytocit"? (ake otacky a ako dlho?)

Ja som ten zvuk pozoroval - je to len asi v priebehu prvych dvoch minut po nastartovani a to v rozsahu asi 1500-2000. Na vonobehu znie normalne aj pri vyssich otackach.
Navyse to pocuval aj kamarat a ten tvrdi, ze vraj si moc domyslam a nic extra tam on nepocuje.

Este sa na to opytam v Hyundaii, chystam sa tam tento tyzden.

Napsal: 31 bře 2008, 09:05
od behe
tatulda píše:ahoj behe
přítel mé sestry měl podobný problém na Lantře 1,6/16v a po zběžné prohlídce jsem zjistil,že je bez oleje a že jezdí pod otáčkama-motor má hydrostav a proto potřebuje aspoň občas pořádně protočit.
Takze v zasade chyba nebola v motore, len to chcelo zmenit niektore prvky jazdneho rezimu?

Napsal: 31 bře 2008, 09:06
od michal2828
Nic bližšího o tom kolik otáček a jak dlouho mě nebylo řečeno. Osobně si myslím, že jde o to, aby byla upravena vůle ventilů vzhledem k opotřebení motoru (hydraulicky) v celém spektru použitelných otáček motoru a asi došlo i k lepšímu promázání celého rozvodu. Tzn. pokud to někdo dusí stále při nízkých otáčkách asi není vůle ventilů nastavená tak, jak je potřeba a pak to klepe. Myslím, že to platí u benzínu jen pro motor 1.6, protože 1.8 má manuální nastavování vůle ventilů.Taky někdo trvrdil, že ten zvuk může dělat i přetahovaný interval výměny oleje. Já to někdy proženu až téměř k max. výkonu cca 5500 otáček.

Napsal: 31 bře 2008, 09:15
od behe
michal2828 píše: Taky někdo trvrdil, že ten zvuk může dělat i přetahovaný interval výměny oleje. Já to někdy proženu až téměř k max. výkonu cca 5500 otáček.
Ja to mam zatial uplne nove (870 km najazdenych), takze hadam olej bude dobry.
S tym tocenim motora - nad tymto sa musim zamysliet. Ked sa rozbieham, tak tocim, ale inak pri ustalenej rychlosti mam vo zvyku jazdit na nizsie otacky.
Predovsetkym vsak by som nechcel hladat nasilu problem tam, kde mozno nie je. Je to ozaj len na zaciatku v malom spektre otacok. Ked pridam plyn na 2500 alebo viac, zvuk je normalny.
Mozno by som si nic nevsimol, keby som sa nemusel 2 minuty motat zapratanymi jednosmerkami pomedzi dochodcov a psov von z parkoviska, tam proste nemam ako motor vytocit, tam aj 15 km rychlost je vela...

Napsal: 31 bře 2008, 09:46
od michal2828
Pokud jde o nový nezajetý auto, tak buď v klidu ( jen pro klid překontroluj všechny náplně, člověk nikdy neví). Řešil bych to až po zajetí resp. po najetí řádu tis. km. Teď si teprve všechno sedá jak v motoru, tak převodovce, takže se můžou ozývat všelijaké zvuky. Předpokládám, že ti žádný kontrolky na palubovce nesvítí.. :D :D

Jasně, že vytáčet motor zcela bezdůvodně do vysokých otáček nemá smysl a je to myslím zvěrstvo, cíl je jezdit vždy v optimálních otáčkách a plynule. Tím vytočením je myšleno třeba zařazování se z připojovacícho pruhu do průběžného pruhu ap. Jinak při zajíždění je horší než sem tam to trochu vytočit, jezdit pod otáčkama. V záběhu máš podle servisního manuálu jezdit od 2000 do 4000 tis. otáček za min. Já mám teď najeto cca 2000 km takže už jsem po záběhu a motor šlape jak má. Ze začátku to, ale žádná sláva nebyla. Sem tam jsem to vytočil po ujetí 500 km i k 5000 ot.

Napsal: 31 bře 2008, 10:29
od behe
michal2828 píše:Pokud jde o nový nezajetý auto, tak buď v klidu ( jen pro klid překontroluj všechny náplně, člověk nikdy neví).
Tie su uz v poriadku, doplnit som musel len par deci do chladenia.
Předpokládám, že ti žádný kontrolky na palubovce nesvítí.. :D :D
Pocas jazdy nic.
Tím vytočením je myšleno třeba zařazování se z připojovacícho pruhu do průběžného pruhu ap.
Hej, tomu sa neda vyhnut. Alebo aj na krizovatke kde je kratka zelena, nechcem zdrzovat tych nervakov v SUVoch za mnou.

Inak, motor je celkom silny, aspon v porovnani s tym co som mohol zazit doteraz. Naposledy som sa tak rozbehol z parkoviska a zdalo sa mi, ze je nejaky trochu lenivy. Na cestu sa vychadzalo do celkom slusneho kopca a nejak to nevedel zdolat, tak som zopakoval pokus pri riadne vysokych otackach s velmi jemnym popustanim spojky. Zvladol to, ale bol nejaky divny...
Tak sa mu za to teraz verejne ospravedlnujem, bol to rozbeh na trojke...