Stránka 1 z 1
Spotřeba Lantry 1.6 16V LPG
Napsal: 07 pro 2005, 08:22
od Joker
Musím se s Váma podělit o moje zjištění o provozu Lantry na plyn.
Jelikož jsem do toho auta přesedlal nedávno, tak jsem byl včera poprvé tankovat plyn. Nádrž byla plná, když jsem auto dostal, tak jsem natankoval zase do plna. Docela jsem valil oči, protože za 225 najetých Km jsem platil za plyn 310,-- Kč. Je to naprostá bomba, ještě když si vezmu fakt, že převážná část Km byla najeta ve městě. Dotankoval jsem ještě za kilčo benzínu, aby bylo za co startovat a zahřívat motor. Jsem z toho auta neuvěřitelně nadšenej
Napsal: 07 pro 2005, 17:31
od pkopi
A co tam maš za systém. Uvažuju o přestavbě a nevim co.
Jo svíčky tam mas jaky? diky
plyn
Napsal: 07 pro 2005, 18:13
od zaludnikrs
Jako plyn se fakt ze podle me super vec,a ten vykon co vim to taky zase tak moc nesnizuje ale proste benzin je benzin
rozhodoval sem se je to tak pul roku ale ten motor nenajede tolik kolik by mel,hodne to odchazi a ten vykon to ztraci a pro takovy zavodniky jak su ja,to nema smysl to radeji vyjedu jenom v nedelu..ale jinak plyn je urcite super
a jsem rad ze ti to tak dobre slouzi....
Hodne stastnejch kilometru preju a at motor posloucha tak jak má.
Sia Jiřa
Napsal: 07 pro 2005, 21:20
od Hardcam
Plyn bych chtel moc, 15% ztraty vykon bych nejak ozelel, i kdyz ve skutecnosti jsem rad, ze mam Lantru prave kvuli motoru...ovsem nevim, za jak dlouho by se mi investice vratila...mesicne najedu cca 3500-4000km
Napsal: 08 pro 2005, 00:12
od sagvan82
Zdary,
plyn se Ti určitě finančně vyplatí a když jezdíš hodně tak máš investici za chvíli zpátky …
Mě stojí kilometr autem cca. 2,40 kč - při spotřebě kolem 8 litrů a současné ceně benzínu.
Jak psal Joker, tak ho vyjde kilometr asi na 1,40 kč
No a ušetřit korunu na kilometru, když najedeš za měsíc až 4 tis.km …
Jestli se nepletu, tak přestavba na plyn stává něco mezi 15 až 20 tis.kč
Na druhou stranu je pro motor pěknej záhul jezdit na plyn!
Konstrukčně je udělanej pro benzín-kapalina a plyn je plyn, tak to není moc dobrý.
To nekomentuju startování za mrazu, nebo přepínání z plynu na benzín a naopak…
Jezdil jsem dva roky s kolegou do práce autem na plyn, tak jsme si s tím něco užili
No jo, všechno má své pro a proti
Napsal: 08 pro 2005, 02:14
od Borek
Přátelé,s LPG mám jen ty nejlepší zkušenosti.Na plyn jezdím od roku 1990.Systém Lovato-karburátor Š.Rapid obsah1200,jsem najel 200000km,bez nejmenších problémů s motorem.LPG jsem instaloval v 50tis. km,když jsem auto koupil a prodával v 250000km,bez nejmenší opravy na motoru.Ze začátku nebyly čerpačky,tak jsem jezdil na 10kg bombu.Později bylo vše zlegalizováno s nádrží.V roce1997 jsem koupil dalšího Rapida 130 s 55tis.km,nechal jsem ho okamžitě předělat na LPG a dnes mám najeto 146 tisíc km - opět bez problémů.LPG není tak suché jako benzín a ve válci není taková teplota,takže při jízdě je naopak motor i olej šetřen.Vsadím se,že nikdo nepozná rozdíl v jízdě na benzín a na plyn.Rozdíl v akceleraci je neznatelný a rozdíl v maximálce o 10km nižší na LPG.Zrovna dnes jsem čerpal v HK - 14,80kč/l.Spotřeba byla 8,12l/100km(na benzín jezdím tak o půl litru méně)
.Cena zástavby byla 12500Kč,takže návratnost je rychlá.Vlastně spoříte 1Kč/km-a to jde.Samozřejmě H.mají vsřikování a to pak cena začíná od 20000Kč až po vícebodové sekveční vstřikování LPG-kolem30-35tis.LPG má jedinou nevýhodu-nádrž,která vám zmenší kufr.Můžete použít toroidní nádrž místo rezervy a rezervu vozit v kufru a podle potřeby ji nechat doma(při převozu nákladu).LPG jednoznačně doporučuji!!
V případě Hardcama-když psal,že ujede 3-4000km za měsíc,má investici za půl roku zpět a pak jen šetří.Rapida mám jako druhé auto(a pokud H.coupe odvede tolik spolehlivých km jako on,budu max.spokojen)-nádrž na LPG i benzím má 37l.Dnes jsem čerpal plnou lpg-
s úsměvem při placení,o pár metrů dál u Makra v HK,jsem vzal benzín-a při placení
jsem si připadal,že platím za všechny stojany.
Na lpg jezdím opravdu za polovičku oproti benzínu a nádrž je za zadním sedadlem,takže kufr je volný.
Přiznám se,že jsem uvažoval i o montáži lpg do kupátka,ale brzdí mě umístění nádrže v kufru a tudíž menší kufr.Nejmodernější přestavba,by vyšla na 35000Kč(digitální sekvenční vstřikování-stejný výkon benz./lpg,stejný výkon)
,ale ten kufr?Pro závodníky jen připomínám,že si sami vyberete,jestli teď pojedete úsporně
,cvak přepínačem-nebo závodně na benzín
a naopak.Jéje to jsem to s tím psaním nějak přehnal.
Napsal: 08 pro 2005, 07:31
od Ráďa
Chci se přidat k tématu. Opravdu TIŠE závidím Jokerovi, protože mít už v autě namontovanej plyn je výhra. Jak jsem již v minulosti psal měl jsem Š Forman s LPG-karburátor a opravdu bez jakéhokliv problému vše makalo. Pouze pravidelné kontroly po 10 000 km (2x až 3x do roka ..plyn stával 8,50 - 10,00 Kč a tak si nezajeď se spotřebou 7 lit na do vzdálenějsích měst třeba na koncert nebo na nákup). U nás v podkrkonoší sice nejsou velké mrazy, ale startoval jsem v zimě -10 - -15 stup. na plyn. U karburátoru to startuje jak sám chceš. Opravdu je mi líto že jsem přede dvěma roky jak jsem koupiul Lantru plyn do ní nedal. To jsem měl prachy z Formana. Nyní nějak padly do baráku a cana pořizovací je fakt 30 000,- a výše. Dokonce jsem si z nějakýho Mitsubichi pořídil dojezdovou rezervu se stejnýma roztečma kvůli kulatý nádrži. Hardcam by při svých 3500 - 4000km neměl ani minutu přemýšlet. Jestli toto najíždí tak za léto mohl mít cca pol.investice doma. Opravdu výstižně Borek vše popsal a můžu s ním a s tím jen a jen souhlasit. Jinak mimochodem jako náš Hyunday club funguje i club LPG a pořádají pěkná setkání a díky členství mají i jiné výhody (n.díly slevy atd...)
Všichni kdo jen uvažují o LPG a najedou alespon 30 tis za rok radím UDĚLEJTE TO.
Radek
Napsal: 08 pro 2005, 18:09
od Hardcam
Dekuju vam kluci za vysvetleni, skvele jste to popsali..asi by stacilo jen to zakladni "nadobicko", a bez casti kufru se da obejit...jestejeden konstruktivni dotaz...dejme tomu, ze mi v LPG nadrzi zustane cca 5 litru, muzu natankovat a vzit treba jen za 200Kc? Jsem zvykly brat za malo uz jen treba kvuli ukradeni nebo kdyby auto vypovedelo sluzbu..je muj zvykem prijet domu s prazdnou...coz by se LPG zas tak netykalo, ale prece jen me to zajima...
Napsal: 09 pro 2005, 08:06
od Ráďa
Co se týká tankování i menšího množství, tak tam není problém. Musím Tě ujistit, že jako bývalý spotřebitel LPG vím že cca 90% lidiček vždy tankuje do plné (jestli je to kvůli pocitu jak málo platí nevím) Já osobně vždy bral plnou a to v místech s nejlevnějším plynem--tak proto. Jinak fakt není problém vzít za 45,- Kč- - nyní cca 3 lit.
Další pro inf. je to že kvůli vzlínavosti plynu se do nádrže nevejde plný její objem. Toto je pojištěno ventilem a nemusíš se bát že bys tzv.přelil. Koeficient je cca 0,8. Do 60lit se vejde necelých 50 lit a do 50 li dáš 40 lit.---toto právě kvůli roztažnosti plynu. 4lověk by byl rád kdyby se tam vešlo vše, ale bohužel. Toto je důležitý až bys kupoval nádrž a jak velikou. Ty do kufru jsou až 80 lit a místo rezervy max 50 lit. Musím říci že se mi asi 3x stalo že bezpečnost.ventil nevypnul a já do 60 lit. dostal 58 litrů. Toto se nestane určitě když to chceš (třeba na hranicích když jedeš do Chorvatska). Jinak do Lantry je lepší kulatá a když vemeš 55 lit benzinu a 40 lit LPG je to celkem pěknej dojezd.
Hardaceme, jestli Ti můžu radit tak při Tvých najetých km si udělej vánoce---neváhej. Nikdo neví kdy bude benzín za 35-40,- a pak budeš mít náskok. čau
Napsal: 09 pro 2005, 08:51
od Hardcam
Pokazdy se neco dozvim, to me te tesi...
jinakto vicko by asi bylo v zadnim narazniku, ze jo? Nebylo by spatny, kdyby se davaly podle barvy auta...
este musim vymyslet, kdo to nezvora...jen mi trosku vadi, ze nesmim do podzemnich garazi, kde se tak 2x do mesice vyskytuju...ono v Praze hledat nadzemni treba na Smichove, nic moc....
Napsal: 09 pro 2005, 10:20
od Ráďa
Dnes se nějak rozepisuju. S tím víčkem Ano. U Lantry jsem videl víčka na pravý strane v nárazníku (každá montážní firma to dělá jinak). S tou barvou si myslím ze by ten většá okraj mohl být v barvě vozu, ale to šroubovací víško by podle revize mělo být černé s žlutou samoleplou. Já jsem tu samolepku neměl a jednou mi ve Znojmě nechtěli natankovat (zatím je jem hodně málo samoobsluh) a tak jsem si tam musel nad víčko nalepit novou pulkolatou. S garážema to je problém a v Praze velikej. Je to hold taková daň za lacinej provoz. Mě se dokonce stalo že na Ruziň.letišti v noci (hodně jsem vozil díky plynu kamarády k odletům nebo jezdil pro ně když přiletěli) jsem parkoval na střeše a přijeli policajti s vojskem a zažil jsem ruce na střechu a kontrolu všeho atd.málem by mě zatkli. Po dotazu proč parkuju na střeše nedovedli pochopit že s LPG jinde nemohu. Já jim jen řekl at mi to povolej v přízemí a bude, tak někam furt volali a poté jsem musel zaparkovat na kraji střechy aby auto viděli že se s ním nic neděje. Asi se báli atentátu--na střeše nikdo jiný neparkoval (bylo tam nějaký bezpeč.opatření kvůli Izraelcům kteří odlítali Tel Aviv) Tímto chci říci že lze zažít i humorné až nepříjemné situace při parkování na střechách velkých parkovišť.
čau
to pkopi
Napsal: 09 pro 2005, 15:39
od Joker
Co se týče systému a svíček nevím, ale zeptám se táty, protože mám to auto po něm, ten bude vědět.Mám nádrž místo rezervy a kolo vozím v kufru.
Napsal: 16 pro 2005, 17:26
od Lukasking
Taky mam Lantricku na plyn a muzu jen vrele doporucit.Mam 40 l nadrz misto rezervy a dojezd je 400 km. Svicky ted zkousim Brisk Silver - jsou delane primo na plyn a zatim jsem s nima spokojenej.Auto je o malinko zivejsi.Jen nevim jak dlouho vydrzi,zatim je mam 10 tis.
http://www.lpg-obchod.cz/lpg-prestavba-auta-na-plyn/