Stránka 1 z 2
Prosím nutně pomoc s měrkou teploty:-(
Napsal: 24 bře 2008, 16:08
od tvist
Mám problém s měřákem teploty.Jedu třeba 30 km a po 30 km se ručička teploty ani nehne.Když pustím topení,tak to fouká studeny i když je motor zahřátej.Poraďte mi s tím prosím.Je to v motoru,nebo někde vypadlá hadice?Jel sem z hor,tak sem si toho všimnul.Co by s tím mohlo bejt?
Hyundai Accent 1,4i 1998
Napsal: 24 bře 2008, 17:17
od Kamil
Jestli Ti ručička neukazovala teplotu a topení Ti nešlo,radši preventivně zkontroluj chladící okruh.Můžeš si odjebat těsnění pod hlavou,pokud by jsi měl zaseklou ručičku a nevšim sis,že Ti vaří motor..Každopádně něco není v pořádku,když Ti nejde topení.Možná něco s regulátorem teploty,možná jenom nemáš dost vody v chladiči.Každopádně to chce zkontrolovat.
Napsal: 24 bře 2008, 17:43
od ryba
termostat, neotevre velkej okruh
Re: Prosím nutně pomoc s měrkou teploty:-(
Napsal: 24 bře 2008, 18:03
od vipe
tvist píše:Mám problém s měřákem teploty.Jedu třeba 30 km a po 30 km se ručička teploty ani nehne.Když pustím topení,tak to fouká studeny i když je motor zahřátej.Poraďte mi s tím prosím.Je to v motoru,nebo někde vypadlá hadice?Jel sem z hor,tak sem si toho všimnul.Co by s tím mohlo bejt?
Hyundai Accent 1,4i 1998
Tak hadici asi vypadlou nemáš to by si to už uvařil a to se nedá přehlídnout.
1) Zkontroluj stav chladící kapaliny
2) Zkontroluj zda nemáš u motoru někde vypadlý konektor z čidla teloty vody
3) Pokud se ti motor normálně ohřívá, nevyhazuje vodu --> zkontroluj zda ti nevypadlo táhlo od ovládání topení pokud je to vpořádku máš někde skříplou hadici k radiátoru ropení nebo ho máš ucpanej sr..kama.
4) Pokud motor nemůžeš ohřát a do chladiče ti jde teplá voda (ošahej vrchní hadici k chladiči) máš zaseknutý termostat.
ryba: kdyby neotevřel termostat tak má v kabině jak v lázních, topení je z malého okruhu jinak by si zmrznul.

Napsal: 24 bře 2008, 19:57
od jandax
Zdravym jednoznacne je to sekly termostat skus ho poklepat kladivkem az bude motor teply, jestli teplota vyleze je to jisti.
Napsal: 24 bře 2008, 20:28
od ryba
vipe mas pravdu

tak to je fakt asi radiatorem nebo klapkou vetrani na radiatoru. Jde ti prepinat smer foukani vzduchu? Ten merak teploty ma jen cidlo na termostatu, jednodratovy.
Napsal: 24 bře 2008, 20:46
od Kamil
ryba píše:vipe mas pravdu

tak to je fakt asi radiatorem nebo klapkou vetrani na radiatoru. Jde ti prepinat smer foukani vzduchu? Ten merak teploty ma jen cidlo na termostatu, jednodratovy.
Já myslím,že na chladiči je čidlo,které pouští ventilátor.Teplotní čidlo bude asi někde na hadici u motoru,nebo na motoru.
Napsal: 25 bře 2008, 21:10
od jandax
ale teplomer ma cidlo primo na termostatu.
Napsal: 25 bře 2008, 21:15
od jandax
pokud je termostat stale otevreny tak nema voda ani sanci se ohrat. mel jsem to same. Vzdicky kdyz se mi seknul teplota mi spadla az dolu a zacala mi jeste k tomu svitit kontrolka check engine, nebo tak nejak. Kdyz jsem termostat poklepal tak teplota hned lezla nahoru.
Napsal: 25 bře 2008, 21:20
od Kamil
Tak to nevím.Já myslel,že termostat otvírá a zavírá mechanicky.Něco jako na principu bimetalu.
Napsal: 25 bře 2008, 21:25
od vipe
Jasně že mechanicky, ale může se seknout zapříčit a už nezavře stačí ťuknout a on se vrátí. Existuje hodně druhů termostatů pracují na principu roztažnosti kapalin nebo kovů.

Napsal: 25 bře 2008, 21:31
od Kamil
Já vím,že mechanické,taky vím,že se může vzpříčit.Ale může být také vadné čidlo teploty.A to přesně nevím,kde je.Na minulém autě vím,že bylo na motoru.
Napsal: 25 bře 2008, 21:46
od ryba
Kamil píše:ryba píše:vipe mas pravdu

tak to je fakt asi radiatorem nebo klapkou vetrani na radiatoru. Jde ti prepinat smer foukani vzduchu? Ten merak teploty ma jen cidlo na termostatu, jednodratovy.
Já myslím,že na chladiči je čidlo,které pouští ventilátor.Teplotní čidlo bude asi někde na hadici u motoru,nebo na motoru.
myslel jsem ventilator v kabine, vetrani
Napsal: 25 bře 2008, 21:53
od Kamil
No psal jsi tam,že měřák teploty má jen čidlo na termostatu, jednodrátový.Ale kabinový ventilátor nemá s vodním termostatem nic společného.Nebo tam je ještě nějaký jiný termostat?
Re: Prosím nutně pomoc s měrkou teploty:-(
Napsal: 25 bře 2008, 22:21
od ivan
vipe píše:tvist píše:Mám problém s měřákem teploty.Jedu třeba 30 km a po 30 km se ručička teploty ani nehne.Když pustím topení,tak to fouká studeny i když je motor zahřátej.Poraďte mi s tím prosím.Je to v motoru,nebo někde vypadlá hadice?Jel sem z hor,tak sem si toho všimnul.Co by s tím mohlo bejt?
Hyundai Accent 1,4i 1998
Tak hadici asi vypadlou nemáš to by si to už uvařil a to se nedá přehlídnout.
1) Zkontroluj stav chladící kapaliny
2) Zkontroluj zda nemáš u motoru někde vypadlý konektor z čidla teloty vody
3) Pokud se ti motor normálně ohřívá, nevyhazuje vodu --> zkontroluj zda ti nevypadlo táhlo od ovládání topení pokud je to vpořádku máš někde skříplou hadici k radiátoru ropení nebo ho máš ucpanej sr..kama.
4) Pokud motor nemůžeš ohřát a do chladiče ti jde teplá voda (ošahej vrchní hadici k chladiči) máš zaseknutý termostat.
ryba: kdyby neotevřel termostat tak má v kabině jak v lázních, topení je z malého okruhu jinak by si zmrznul.

Jeho problém je v obráceném pořadí,termostat je stále otevřený

,když chvíly postojí na místě tak se auto začne trochu ohřávat a pokud ukazatel teploty je funkční tak začne stoupat a s topení půjde již teplejší vzduch,jakmile se rozjede začne topení chladnout a ukazatel teploty klesat.

Vyměnit termostat stojí pár stovek
