Stránka 1 z 1
mytí motoru
Napsal: 31 bře 2008, 08:38
od Michal.Orlova
Tak jsem zvedl přední víko a je zespodu pěkně zacákané. Celý motor zaprášený, prostě hnus. když vyndám baterku, můžu potom volně použít vapku na vystříkání celého prostoru pod víkem?
Napsal: 31 bře 2008, 08:55
od soto
Nemusis ani vyberat baterku. Ja to robim komplet a chyta mi to vzdy na prvy krat. Idealne je WAPKOU najskor namocit motor, potom nastriekat takym sajrajtom na motor (je to samocistic) a potom pekne wapkou umyt. Moze sa ti ale stat, ze sa ti uvolnia niektore konektory (mne osobne sa uvolnil ten pri hukacke, cize som chvilu netrubil, nez som nasiel toho zakopaneho psa).
Napsal: 31 bře 2008, 20:51
od Petr Slavík (Sláva)
A jak se ten sajrajt na motor jmenuje??neuškodí to laku??
Napsal: 01 dub 2008, 08:48
od Dastin
Nejlépe použít ARVU, ale 4litry stojí skoro 600k sk, říkal kamoš,co je zo Slovensaka.
Napsal: 01 dub 2008, 09:59
od vlastaFR
Petr Slavík (Sláva) píše:A jak se ten sajrajt na motor jmenuje??neuškodí to laku??
koupis i na lepsi benzince, ti poradej. a laku to mozna uskodi, ale je to na motor
ne na kastly
Napsal: 01 dub 2008, 15:04
od mirpie
já už takhle motor čistil několikrát. Na předchozí R19 16V jsem to pak ale nenatočil, voda se mi dostala na zapalování, vyndal jsem kabely, vysušil, nasadil a odjel. S Hyundaiem vše ok. Jen vždy zakryju přehnutým hadrem alternátor, jinak nic. Na motor nastříkám ten čistič motoru (koupíš skoro na každý benzince), necháč tak 5min působit a pak to opereš wapkou. Hned to pak vypadá líp. Já měl taky všude takovej ten madlajz prachu a oleje, no prostě hnus. Ted ok, pěkně čistý.. Jen samozřejmě nesmíš ten tlak prát přímo třeba na kabely nebo konektory, tam opatrně raději z dálky, ale třeba blok a hlavu beru pěkně z blízka.
Napsal: 07 dub 2008, 17:40
od Samuel
v podstate motor sa necisti kady den.........je to predsa len zbytocne.......mam vyskusanu wapku ale fakt nejaky sajrajd som nepouzil len wapku aj ked okolo veka motora ostal ten madzgavy sajrajt.......da sa pouzit aj nejaky parafin alebo odmastovac ??? to uz asi nie coo ?
Napsal: 07 dub 2008, 17:57
od Kamil
Já jsem vždycky štětcem potřel motor Arvou a pak jsem to sjel WAPkou.
Napsal: 08 dub 2008, 13:57
od kokroff
Ahoj, kdyz jsem byl u Ivana, pekne mi to omyl Wapkou, pokud je moznost prisadu michat ve wapce, prodava se specialni cistic na motory a odmasteni, no vubec na cisteni, je to na bazi hydroxidu sodneho, presne slozeni neznam ale Ivan zna nazev, tak vam ho mozna napise kdyz se ho zeptate. Navic jak si tak vzpominam, je lepsi mit horkej motor, aby se voda co nejrychleji vyparila pryc, ja jsem tomu moc neveril strikat vodu do motoru ale nakonec jsem byl navysost spokojeny
Napsal: 08 dub 2008, 15:21
od severak
V práci používáme na stroje přípravek Novalon. Údajně je to ekologickej prostředek. Ale co se stane s tím odmaštěným olejem z motorů, to my ještě nikdo nevysvětlil
Jinak ale odmašťuje docela dobře, nastříkám, nechám působit a ostříkám to pak horkou vodou aspoň 60°c
Napsal: 08 dub 2008, 15:42
od mirpie
jo, tak stříkám horkou vodou. Ono přece jen když přijedeš s teplým motorem a začneš na to prat studenou vodou, to je o prasknutí hlavy nebo jiné části motoru. Každopáně vždy nechat trochu zclhadnout a použít teplou vodu. A hlavně zakryt ten alternátor...
Napsal: 12 dub 2008, 12:01
od severak
Já hlavně myslel tu teplou kvůli tomu odmaštění, je to kvalitnější a rychlejší. Ale máš pravdu, jen trotl by lil studenou vodu na rozpálený motor. I tací se najdou
Napsal: 16 dub 2008, 13:24
od Michal.Orlova
takže děkuji všem za rady - včera jsem zakryl altíka a vrhl se na zbytek s čistidlem a vapkou. A už se to leskne