Stránka 1 z 2
Cvakani pri studenom starte
Napsal: 04 dub 2008, 09:26
od soto
Pozrel som sa na podobne temy a vyzera to, ze mi to pri studenom starte cvaka tak od 5-50 sekund (nie vzdy), cca 1 do tyzdna. Ale teraz neviem, ci su to ventily, zdvihatka, resp. hydrostely (alebo je to to iste ???
.
Ale nikde som nenasiel odpoved na to, ci s tym este mozem chvilu jazdit. Mam totizto vymeneny olej 5w40 (Castrol plna syntetika), cca pred 4 tis. km. Cize este nejakych 10 tis. by som mal na nom najazdit.
Myslite ze staci to zacat riesit az pri dalsej vymene oleja - zacat pouzivat polosyntetiku, nakolko auticko uz ma 140 tis. km???
Musi sa to menit (ventily, zdvihatka..), alebo sa to da nejako nastavit, resp. polosyntetika to spravi sama?
Napsal: 04 dub 2008, 09:44
od vlastaFR
asi bych pak presel na polosintetiku. jinak to neres pri studenym startu to dela spoustu aut. a jestly to pak prestane tak ses vysmatej
. to ja to mam naopak cvakam pri teplym a me pomuze uz jen radio nahlas
Napsal: 04 dub 2008, 17:28
od Melkor
jestli to cvaká jen při studenym, tak to vubec neřeš... Je to v pořádku. a pokud ne, tak to rozhodně nění zásadní problém, a můžeš na to ještě jezdit, než ušetříš na opravu/výměnu. Na žebříčku problémů 1-10 je to tak 9. místo... (10. je že máš auto špinavý
)
Napsal: 05 dub 2008, 21:10
od soto
Ale ved cistota musi byt na prvom mieste !!!
No uvidim v jeseni skusim prejst na polosyntetiku a uvidim ako sa to bude spravat v zime.
..
Napsal: 05 dub 2008, 21:27
od zhrado
za studena cvakanie zdvihatok nieje problem, ked uz cvakaju za tepla vtedy je zle. ked prestanu za studena cvakat po par sekundach je to ok. urcite by som neprechadzal z 5w40 na 10-15w40. to je hustejsi olej a cvakani sa predlzi alebo bude stale. ked zacnu cvakat tak len treba pridat na dakych 1500 otacok a pockat kym prestane. za tu chvilku sa nic neudeje zle. ak by cvakalo stale a aj za tepla vtedy treba poskodene zdvihatko vymenit.
Re: ..
Napsal: 06 dub 2008, 12:57
od vlastaFR
zhrado píše:za studena cvakanie zdvihatok nieje problem, ked uz cvakaju za tepla vtedy je zle. ked prestanu za studena cvakat po par sekundach je to ok. urcite by som neprechadzal z 5w40 na 10-15w40. to je hustejsi olej a cvakani sa predlzi alebo bude stale. ked zacnu cvakat tak len treba pridat na dakych 1500 otacok a pockat kym prestane. za tu chvilku sa nic neudeje zle. ak by cvakalo stale a aj za tepla vtedy treba poskodene zdvihatko vymenit.
prave ze motor po tech kilometrech ma uz nejaky vule a ta polosintetika to vyresi, to je naprosto normalni ze do starsich aut se leje polosintetika i klasicky mineralni olej. dneska ty oleje sou na spickovy urovni neni to jak bylo pred 15ti rokama. to ti reknou v jakymkoli servisu
to stim olejem
Napsal: 06 dub 2008, 16:57
od Samuel
pouzivam 5w40............osvedcil sa najlepsie............klepanie za studena je myslim tsypicke pre Accenta.........dokonca aj charakter zvuku motora vypada ako by mu furt troska piskal remen........
Napsal: 06 dub 2008, 20:20
od zhrado
vlastaFR ale bavime sa o zdvihatkach a nie o opotrebovanom motore co zere olej. ked zere olej je jasne ze treba dat mineral a prestane zrat ale ked cvakaju zdvihatka uz ti mineral nepomoze skor uskodi..
Napsal: 07 dub 2008, 21:43
od vlastaFR
zhrado píše:vlastaFR ale bavime sa o zdvihatkach a nie o opotrebovanom motore co zere olej. ked zere olej je jasne ze treba dat mineral a prestane zrat ale ked cvakaju zdvihatka uz ti mineral nepomoze skor uskodi..
sorry ale nemas pravdu. hustsi olej ti vymezi vuly mezi vybehanym uluzenim zdvihatka v hlave a zdvihadka (nebo naopak)
ale na ukor hladkosti chodu motoru. a ja nerikal nic o tom ze motor zere olej
ale tohle neni problem sota
Napsal: 07 dub 2008, 21:48
od tvist
podle mě to je zasviněný všecko:-D
Možná by bylo dobrý nalejt nějakou dobrotu do oleje,nechat vyčistit,pak nalejt výplachovj olej a nalejt olej novej.
Kámoš,kterej má Rencka říkal,že mu to dělalo taky,udělal to stejně a motor je tichej jak jelení pšouk.
Ale to je jen můj názor a zkušenost.
Napsal: 07 dub 2008, 21:49
od vlastaFR
tvist píše:podle mě to je zasviněný všecko:-D
Možná by bylo dobrý nalejt nějakou dobrotu do oleje,nechat vyčistit,pak nalejt výplachovj olej a nalejt olej novej.
Kámoš,kterej má Rencka říkal,že mu to dělalo taky,udělal to stejně a motor je tichej jak jelení pšouk.
Ale to je jen můj názor a zkušenost.
jeleni psouk jo??
zajimavy
Napsal: 07 dub 2008, 21:52
od tvist
vlastaFR píše:tvist píše:podle mě to je zasviněný všecko:-D
Možná by bylo dobrý nalejt nějakou dobrotu do oleje,nechat vyčistit,pak nalejt výplachovj olej a nalejt olej novej.
Kámoš,kterej má Rencka říkal,že mu to dělalo taky,udělal to stejně a motor je tichej jak jelení pšouk.
Ale to je jen můj názor a zkušenost.
jeleni psouk jo??
zajimavy
Jiný přirovnání mě fakt nenapadlo...........
Napsal: 08 dub 2008, 13:10
od vlastaFR
si pod tim prave neumin nic predstavit
jak prdi jelen
Napsal: 08 dub 2008, 13:22
od tvist
vlastaFR píše: si pod tim prave neumin nic predstavit
jak prdi jelen
prostě to je tak tichý,že to ani hajnej na posedu neslyší.
..
Napsal: 08 dub 2008, 14:05
od zhrado
vlastaFR ale to zdvihatko je zvnutra zasvinene karbonom a bordelom co tam neha olej po sebe. proste je ubchate a preto klepe. niekedy pomoze vycistit ho. ak je prirodzene opotrebovane tak uz ma ten motor potom dost km za sebou a je aj dost spinavy zvnutra a ked das mineral alebo polosyntetiku tak uz ti to aj tak velmi nepomoze. netvrdim, ze je to vzdy tak ale vacssinou.