Prevodovy olej .
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Prevodovy olej .
Chcem vymenit olej v prevodovke po cca 60t km.V manuale je uvedeny 75w/85 GL4. V predajni tvrdia ze sa uz nevyraba a ponukaju mi 75w/90 GL4/5 syntetiku.
Mozem ho pouzit, alebo zhanat dalej?
Mozem ho pouzit, alebo zhanat dalej?
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
- Reklama
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prevodovy olej .
http://www.trifa.cz/detail.php?zbozi_id=1616075mario74 píše:Chcem vymenit olej v prevodovke po cca 60t km.V manuale je uvedeny 75w/85 GL4. V predajni tvrdia ze sa uz nevyraba a ponukaju mi 75w/90 GL4/5 syntetiku.
Mozem ho pouzit, alebo zhanat dalej?
to že se ještě nevyrábí neznamená že už není
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem se trochu začetl abych ti co nejlépe odpověděl
Takže
75W znamená že splňuje nároky viskozitní třídy 75W tj že je provozu schopný od teplot -40°C 80W jen od -28°C (pro naše podmínky stačující)
/90 znamená že ten olej splňuje i viskozitní třídu 90W
označení GL-1 až 6 označuje výkonostní třídu oleje přičemž
GL-3 Zastaralá Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.
GL-4 Současná Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.
GL-5 Současná Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
Z toho mi vyplívá že můžeš použít olej 80W/90 GL-3(4 i 5)
Takže
75W znamená že splňuje nároky viskozitní třídy 75W tj že je provozu schopný od teplot -40°C 80W jen od -28°C (pro naše podmínky stačující)
/90 znamená že ten olej splňuje i viskozitní třídu 90W
označení GL-1 až 6 označuje výkonostní třídu oleje přičemž
GL-3 Zastaralá Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.
GL-4 Současná Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.
GL-5 Současná Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).
Z toho mi vyplívá že můžeš použít olej 80W/90 GL-3(4 i 5)
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
a nie je lepsie 75w/90 GL4/5?
A ako je to z intervalom vymeny?
Knizka udava 30000km a predajcovia tvrdia ze je to dozivotna napln.
Ked som povedal ze menim po 60tis tak ma vysmiali ze preco...
A ako je to z intervalom vymeny?
Knizka udava 30000km a predajcovia tvrdia ze je to dozivotna napln.
Ked som povedal ze menim po 60tis tak ma vysmiali ze preco...
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
- Samuel
- **
- Příspěvky: 169
- Registrován: 12 bře 2008, 19:07
- Bydliště: Nitra, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
to mi povedali aj o palivovom filtri..........a ked som ho vymenil teda oni, tak auto ide o moc lepsie.......povedal mi ze tieto filtre sa tam davaju dozivotne......a o prevodovom oleji to iste.....ale ked mi ho vymenili tak prevodovka chytila lepsi chod o nieco aj ked synchorny su tam asi trocha uz odidene..........nuz 11 rokov je 11 rokov.........
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Opotřebení převodových olejů je způsobeno převážně otěrem kovových částí, ne vždy se kovové piliny zachytí na magnetech, které bývají součástí výpustných šroubů. Mechanické převodovky nemají filtraci a olej není nijak čištěn. Přestože je olej ještě schopný mazání, kovový prach rozptýlený v oleji působí jako brusná pasta a tak je nutná jeho výměna, kdy se většina kovového otěru odstraní. Není nutná nějaká zvláštní péče, stačí dodržovat výměnné intervaly a používat druhy olejů doporučené výrobcem.
U celoživotnostních náplní převodovek jsou konstrukce a materiály převodovky natolik kvalitní, že otěr je tak malý (syntetické oleje lépe mažou), že kritická hodnota pro výměnu oleje překračuje životnost převodovky (až 400 000 km). Převodovka často nemá ani vypouštěcí šroub.
Životnost oleje jako takového je doživotní a jak se píše víše překračuje živosnost převodovky ale to platí pouze pro určité oleje (kvalitní) jinak platí určitý interval výměny. jenže to se mluví jen o živosnosti oleje a jak je znávo převodovka nená filtr takže veškeré obroučené odlánané či jinak oddělené částečky čehokoli a zejména ocely způsobují další a rychlejší obrus (poškozování) převodovky a to i v případě těch nejkvalitnějších maziv ono stačí dát rychleji rychlost a onen zvuk přeskakujících zubů znamená krom jiného oddělení oněch částeček které provodovku dále poškozují.
Takže měnit olej? Rozhodně ano !
U celoživotnostních náplní převodovek jsou konstrukce a materiály převodovky natolik kvalitní, že otěr je tak malý (syntetické oleje lépe mažou), že kritická hodnota pro výměnu oleje překračuje životnost převodovky (až 400 000 km). Převodovka často nemá ani vypouštěcí šroub.
Životnost oleje jako takového je doživotní a jak se píše víše překračuje živosnost převodovky ale to platí pouze pro určité oleje (kvalitní) jinak platí určitý interval výměny. jenže to se mluví jen o živosnosti oleje a jak je znávo převodovka nená filtr takže veškeré obroučené odlánané či jinak oddělené částečky čehokoli a zejména ocely způsobují další a rychlejší obrus (poškozování) převodovky a to i v případě těch nejkvalitnějších maziv ono stačí dát rychleji rychlost a onen zvuk přeskakujících zubů znamená krom jiného oddělení oněch částeček které provodovku dále poškozují.
Takže měnit olej? Rozhodně ano !
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005