Stránka 1 z 2

Spotřeba oleje

Napsal: 13 pro 2005, 20:00
od Pecuch
Zdravím,
mám Accent 1.3i z 1996, 63 kw, koupil jsem ho v září a hrozně žere olej, asi 1l na 1000 km, nevíte někdo čím to, nemá někdo podobný problém. Doufám, že to někde teče, přes filtr nebo těsnění, snad to není opotřebením motoru.
Díky za rady.

Re: Spotřeba oleje

Napsal: 13 pro 2005, 20:24
od ivan
Pecuch píše:Zdravím,
mám Accent 1.3i z 1996, 63 kw, koupil jsem ho v září a hrozně žere olej, asi 1l na 1000 km, nevíte někdo čím to, nemá někdo podobný problém. Doufám, že to někde teče, přes filtr nebo těsnění, snad to není opotřebením motoru.
Díky za rady.
toto je věčné téma! :wink:

Napsal: 16 pro 2005, 16:44
od Pecuch
Díky,
asi to fakt budou ty dříky na ventilech, ach jo, to su zvědavej, jestli v Brně seženu někoho, kdo mě to za rozumnou cenu spraví.
Radek

Napsal: 18 pro 2005, 19:27
od Pecuch
No materiál bych sehnal, jen musím najít nějakýho mechanika. Nebudu muset kupovat i nový těsnění pod hlavu, když se bude sundávat? Nebo ještě nějakej jinej materiál? Dělal tohle někdo z vás?

Napsal: 18 pro 2005, 19:44
od ivan
Pecuch píše:No materiál bych sehnal, jen musím najít nějakýho mechanika. Nebudu muset kupovat i nový těsnění pod hlavu, když se bude sundávat? Nebo ještě nějakej jinej materiál? Dělal tohle někdo z vás?
Samozřejmě,že musíš koupit nové těsnění pod hlavu,nové těsnění pod
víko ventilů asi taky simerinky(gufera)na vačku,samozřejmě simerinky
na dříky ventilů a až budeš mít nějakého mechanika,tak ti řekne co by bylo třeba dál!! :wink:
P.s sám to zatím nekupuj,kup to až budeš mít mechanika a on to bude mít
rozebrané at máš sebou vzory co konkrétně budeš kupovat!!

Napsal: 19 pro 2005, 16:27
od Pecuch
Díky moc, jak budou penízky, pustím se do toho.

Napsal: 20 pro 2005, 07:30
od Jirka
Taky bych vyměnil prvně olej, měl jsem v autě polosynt. Aral a taky skoro 1L/1000km, teď mám Castrol Magnatec polosynt. a spotřeba cca 1L/10 000. Fakt nekecám, až je mi to divný :shock:

Napsal: 20 pro 2005, 11:01
od Georg
Mám Accenta 1.3 r. v. 1999. Používám motorový olej Shell Helix Plus (polosyntetický). Měním ho po 15.000 km jak mi stanovil výrobce a během těch 15.000 km nedolévám ani kapku, hladina na měrce je asi v polovině mezi oběma ryskami. Litr oleje na 1000 km je strašně moc. Pokud ten olej nikde neteče, musí se zákonitě spálit, takže hlavně ve vyšších otáčkách to musí dost slušně hulit. Netěsnící ventily + dříky, vyběhané, nebo prasklé pístní kroužky. nic jiného mě nenapadá.

Napsal: 20 pro 2005, 12:50
od Pecuch
Když jsem to koupil, tak jsem jel z Prahy. V Brně se dívam (po jistotu, Praze jsem se nedíval) a bylo to na spodní rysce), tak jsem koupil Agip 10-40 a dolil litr, bylo to OK, pak po cca 1000 km jsem se radši mrknul a olej pod spodní ryskou, tak jsem zase dolil ten polosyntetickej Agip, pak jsem koupil kanystr Agip 15W-40 a dolívám, protože jezdím a nechcu to zadřít. Z výfuku to trochu kouří, ale nic hroznýho, ani při plným plynu. Olej je trochu vidět jakoby zpod víka ventilů, dole ani ne. Žádný louže se nedělají, tak si fakt myslím, že se to spaluje. Když by to byly ty gufera, tak to dám spravit, ale jestli jsou v pr... kroužky nebo opotřebený válce, tak nevím. Jestli to radši nepude z domu. Jinak výkon super, akorát trochu vibruje při cca 2600 otáčkách, možná je blbej nějakej silentblok uchycení motoru. A něco mě klepe jakoby z kufru na hrbolech. Jinak spokojenost. Tak co myslíte?

Napsal: 20 pro 2005, 12:54
od Jirka
[quote="Pecuch"][/quote]

To je fakt divný, kolik má motor najeto?

Napsal: 20 pro 2005, 17:16
od Pecuch
Když jsem to v srpnu kupoval, tak 122000, teď kolem 127000. Je to divný, ale fakt nevím, jestli se ta oprava vyplatí, pokud to chci dát za 1-2 roky pryč. Zase mě furt nebaví tam ten olej dolévat, taky něco stojí a hlavně se bojím, aby se motor nezadřel nebo nevysypal.

Napsal: 20 pro 2005, 18:02
od ivan
Pecuch píše:Když jsem to v srpnu kupoval, tak 122000, teď kolem 127000. Je to divný, ale fakt nevím, jestli se ta oprava vyplatí, pokud to chci dát za 1-2 roky pryč. Zase mě furt nebaví tam ten olej dolévat, taky něco stojí a hlavně se bojím, aby se motor nezadřel nebo nevysypal.
Ono většinou kolem 115 000 km až 125 000 km jsou simerinky na dříkách
pryč,bud jsou popraskané anebo šišaté(samozřejmě i zvrdlé,bač je to částečně z gumy!!)Já spravuju auta a když dělám těsnění pod hlavu,tak
automaticky je měním!!Dnešní benzínové motory je mají všechny ale
i dieselové a každej dost na to zapomíná,bohužel!! :wink:

Napsal: 20 pro 2005, 22:48
od Farmář
hmmm....Farmář prozatim nic nedolejva...tedy krome benzinu :wink:
najeto poctivych 67tis.km 8)

Napsal: 20 pro 2005, 23:49
od ivan
Farmář píše:hmmm....Farmář prozatim nic nedolejva...tedy krome benzinu :wink:
najeto poctivych 67tis.km 8)
Já také ne,bač jsem si dal komplet celý motor dohromady! :wink:

Napsal: 25 pro 2005, 20:53
od axel
Chlapi, som zyknutý od výmeny po výmenu olej ani nekontrolovať. Š 120L (130 tis. km) a Fabia 1,4 (80 tis. km) bez problémov. Takže som po prečítaní tohto článku "pre istotu" pozrel na stav oleja - to bolo moje šťastie. Od výmeny som najazdil 6000 km a olej bol pod spodnou ryskou. Myslím, že ho v servise nedoliali po maximum, aj tak som bol nepríjemne prekvapený. Mám tam Shell PLUS polosyntetiku, motor má najazdených 140 tis. Keďže Accenta mám krátko, neviem koľko litrov je v rozpetí od minima po maximum. Dolial som cca. 1L a je to asi v strede. Som zvedavý čo sa bude diať. Na STK emisie bez problémov, takže dúfam, že sa jedná o prirodzený úbytok, aj keď je to podľa mňa dosť. :roll: :roll: