Stránka 1 z 13
Palubní PC
Napsal: 17 dub 2008, 03:36
od lato
Je v principu u CRDi nemozne zobrazovat okamzitu spotrebu? Aj priemerna spotreba sa ustali az po niekolko km - merane na dialnici, reset počas ustalenej jazdy. Inac priemerna spotreba po viac km je uplne vporiadku.
Napsal: 17 dub 2008, 06:34
od Vita
Asi mluvis o tovarnich palubnich pocitacich ...
Tam ta funkce mozna neni ozivena, nebo zobrazovana ...
Ale jinak principielne to mozne je ... ja mam na Lantre dodelavany palubni pocitac a ten funkci okamzite spotreby umi ....
Viz prispevky v jinem vlakne ... uz nevim kde ... ale najdes to ....
Napsal: 17 dub 2008, 17:03
od peter1205
Asi viacerým by sa funkcia momentálnej spotreby hodila. Z praxe viem, že je to dobrá vec.
Napsal: 17 dub 2008, 17:09
od peaty
Zeby sa nasiel nejaky odbornik, ktory by nam tuto funkciu "ozivil"?
Nebolo by to zle, aspon by som vedel, kolko si to pyta pri prudkej akceleracii...
Napsal: 17 dub 2008, 18:23
od adam221
peaty píše:Zeby sa nasiel nejaky odbornik, ktory by nam tuto funkciu "ozivil"?
Nebolo by to zle, aspon by som vedel, kolko si to pyta pri prudkej akceleracii...
Mozno bude lepsie ked tu aktualnu spotrebu pri akceleracii neuvidim
Napsal: 17 dub 2008, 18:44
od Bruno
Tak to máš pravdu, protože to někdy leze až přes 40l při akceleraci!!!!
Napsal: 18 dub 2008, 09:03
od lato
Prebehol som diskusiu na tema palubny pocitac, ale neriesi to zásadnu otazku na moznost zobrazenia (sposob vypoctu) okamzitej spotreby u CRDi Mne by stacil 2miestny displej co by ukazoval okamzitu spotrebu. S PIC by to bola hracka, akurat nepoznam do detailu ako funguju vstreky ( skade a aky signal použit) . Zaraza ma fakt, ze aj priemerna spotreba je presna az po pomerne dlhom intervale.
Napsal: 18 dub 2008, 09:04
od majco
mne by sa táto fnkcia aj tak hodila. bral by som to. bol som na to zvyknutý na svojom predošlom aute.
Napsal: 19 dub 2008, 13:54
od CzechJoker
lato píše:Zaraza ma fakt, ze aj priemerna spotreba je presna az po pomerne dlhom intervale.
Průměrná spotřeba je statistická hodnota a k tomu, aby byla maximálně eliminovaná možná (statistická) chyba je třeba mnoha měření. Laicky řečeno počítač musí dokázat eliminovat výstřelky typu "Schumacher na křižovatce" či "Skrblík jede z kopce".
Napsal: 19 dub 2008, 20:03
od lato
Viď prvý príspevok: Ustálena jazda cca 110km/hod / aj počasie / počas jazdy
vykonám reset, asi o 500 m ukáže priemernu spotrebu cca 7l/100km, po pár km sa ustáli (cca 5,4l ?). /Ziadny sumacher, kopce/ pocítac nemá najmensi dôvod takto meniť hodnoty, iba ak s princípu merania tam volačo nesedí. Toto ovšem vylučuje merať okamžitú spotrebu je to vlastne len rýchly reset pri priemernej spotrebe / PIC počíta počet pulsov so vstrekov a toto zobrazím na displej na na určitý počet pulzov z tacho - pohybu/. takto si to predstavujem zrealizovať, ale som na pochybách či to bude fungovať , keď tak kolíše priemerná hodnota... ak to niekto skúšal nech sa prosím ozve!
(ale pre CRDi!)
Ďakujem
Napsal: 19 dub 2008, 20:39
od Bruno
Musíš znát nejen počet vstřiků ale i parametry vstřiku tj. kolik paliva za časovou jednotku pokud máš elektrický impulz, který ti počítá vstřiky tak pokud budeš znát parametry vstřiku/množství paliva/pak už není problém přes stanovenou konstantu to vynásobit s konstantou impulzů tachometru/musíš znát převodové poměry tachometru/ a pak je to malina!!!
Napsal: 19 dub 2008, 20:54
od CzechJoker
lato píše:Viď prvý príspevok: Ustálena jazda cca 110km/hod / aj počasie / počas jazdy
vykonám reset, asi o 500 m ukáže priemernu spotrebu cca 7l/100km, po pár km sa ustáli (cca 5,4l ?). Ďakujem
Mám i opačnou zkušenost: RESET a okamžitá spotřeba 3,6 l a po pár kilometrech se ustálila na 4,6 l. Možná že okamžitá spotřeba v tom okamžiku opravdu byla vyšší než dlouhodobý průměr.
Napsal: 20 dub 2008, 00:44
od lato
Bruno píše:Musíš znát nejen počet vstřiků ale i parametry vstřiku tj. kolik paliva za časovou jednotku pokud máš elektrický impulz, který ti počítá vstřiky tak pokud budeš znát parametry vstřiku/množství paliva/
Veď práve!!! toho sa obávam, ako určiť množstvo paliva na jeden vstřik, údajne su to až 3 dvojice vstrekov /predvstrek hlavný a dostrek/ a neviem či nie je treba spočítať celkovu dobu- chcelo by to osciloskop, ak sa oteplí na záhrade vyskúšam a dám sem namerané priebehy, ale keď to bude rádove msec. tak by to 10MHz PIC mohol stíhať. Ináč kontrola a prípadná kalibrácia by sa dala s porovnaním s pal.poč. ptri ustálenej jazde. Pochybujem že sa niekomu podarí odblokovať okamžitú spotrebu, zdá sa mi že nie je podporovaná, to by tá priemerná spotreba nerobila také divy...
spotreba
Napsal: 29 kvě 2008, 17:26
od DEXTER
zdravim vas
chcem sa nieco opytat ohladne udaju o spotrebe na pp
natankujem vynulujem pocitac a vydam sa na povedzme 100km trasu spotreba samozrejme kolise hore dole podla okolnosti ale ked pojdem napriklad rychlostou 100km ukazuje mi spotrebu povedzme 5L a pred cielom pridam a pojdem sviznejsie na pocitaci mi naskoci 8Litrov zaparkujem a chcem si pozriet spriemerovanu spotrebu ako to urobim ???? ved na pocitaci bude posledny udaj 10Litrov alebo sa mylim ?
Re: spotreba
Napsal: 30 kvě 2008, 12:25
od peaty
DEXTER píše:zdravim vas
chcem sa nieco opytat ohladne udaju o spotrebe na pp
natankujem vynulujem pocitac a vydam sa na povedzme 100km trasu spotreba samozrejme kolise hore dole podla okolnosti ale ked pojdem napriklad rychlostou 100km ukazuje mi spotrebu povedzme 5L a pred cielom pridam a pojdem sviznejsie na pocitaci mi naskoci 8Litrov zaparkujem a chcem si pozriet spriemerovanu spotrebu ako to urobim ???? ved na pocitaci bude posledny udaj 10Litrov alebo sa mylim ?
Palubny PC v Accente ukazuje iba priemernu spotrebu, takze to cislo co tam nakoniec uvidis, bude tvoja priemerna spotreba na tej 100km trase...