Stránka 1 z 3

Klepání v zadních brzdách

Napsal: 17 dub 2008, 12:02
od MirdaP
Už někdo přišel na to čím to je? Mě už měnili náboje kol, po pár měsících stejné, před 3 měsíci rozebrání bubnů, nic nenalezeno... Teď to začalo klepat zas. Nejvíc při plném zatížení. :(

Napsal: 17 dub 2008, 12:22
od Josef

Napsal: 17 dub 2008, 12:26
od MirdaP
Tuto diskuzi jsem se zájmem skouknul ale zatím tam nikdo nevynesl konečný verdikt čím to tedy vlastně je...

Napsal: 17 dub 2008, 14:14
od fred
Já to měl taky, rozebrali zadní kola a vyměnili pakny a nějaké pružinky. Byla to prý výrobní vada. Nyní to je v pořádku.

Napsal: 17 dub 2008, 15:40
od MirdaP
A jak je to dlouho? Mě to rozebrali, nic nanašli, tak to dali zase dohromady a ono to přestalo. Na čtvrt roku... :roll:

Napsal: 17 dub 2008, 15:48
od fred
někdy v létě 2007. Od té doby jsem najel cca 18 tis. km a nic. Jezdím do servisu v Olomouci, tam se tomu věnují, konzultace prý byla až u importéra, potažmu u výrobce. Pokud tomu mohu věřit, ale vše je OK

Napsal: 17 dub 2008, 15:59
od MirdaP
Konzultace asi moc neproběhla, jinak by o tom musely vědět všechny servisy. V Chomutově věděli prd, prý tam asi byla nějaká nečistota... :oops:

Napsal: 17 dub 2008, 18:01
od j.albi
fred píše:někdy v létě 2007. Od té doby jsem najel cca 18 tis. km a nic. Jezdím do servisu v Olomouci, tam se tomu věnují, konzultace prý byla až u importéra, potažmu u výrobce. Pokud tomu mohu věřit, ale vše je OK
V servisu Olomouc se tomu věnují??? :cry: Patrně nejezdíme do stejného autorizovaného servisu!

brzdy

Napsal: 22 dub 2008, 15:39
od Peter2007
Tak mne menili naboje a odvtesdy je pokoj, viac ako rok....

Napsal: 22 dub 2008, 16:22
od MirdaP
Nábojema to ale nebude, mě je měnili už v záruce a stejně to začalo dělat zase. Teď je to ve stavu že to chvíli dělá, chvíli ne, přestávám tomu věnovat pozornost... :oops:

Napsal: 22 dub 2008, 21:37
od Cemar
Mám stejnou zkušenost - před rokem mi vyměnili v záruce náboje , do zimy byl klid(cca 10 tis. km), v zimě to zase začalo klepat...A teď na jaře chvíli klepe, chvíli neklepe :?

Napsal: 23 dub 2008, 22:21
od MirdaP
Přece není možný aby nikdo nepřišel na to čím to je... Byl jsem na technický a brzdy v pohodě, takže na funkci to snad vliv opravdu nemá. :shock:

Klepání brzd , Getz, Matrix ...

Napsal: 24 dub 2008, 13:09
od ross07
MirdaP píše:Přece není možný aby nikdo nepřišel na to čím to je... Byl jsem na technický a brzdy v pohodě, takže na funkci to snad vliv opravdu nemá. :shock:
Je to fakt zajímavé, mám to samé ,ale u Matrixu (1.6 GLS 8/2004). Klepe to při větším bržděním a pokud vím jen v pravém zadním kole. Když brzdím zlehka tak nic. Asi nějakej démon v brzdách u Hyundai. Na funkci to nemá vliv to klepání, jelikož to brzdí jak čert a jak píše MirdaP na STK vše OK. Jelikož jsem před týdnem lakoval třmeny i bubny tak mi to už nedalo buben shodit a podívat se na to. Podotýkam, že mám najeto jen cca 17 tis. Pod bubnem vše jako nové jen od prachu. Že by to byla nába se mi věřit nechce a jen tak nechat za 3.5 tácu měnit v servisu nábu taky ne. Jde o to zjistit co o co ťuká. Jde o kovový zvuk. Může to taky ťukat něco o zadní kryt brzd , je to plech a jako ozvučnice a zesilovač randálu idelální. Koukal jsem na to a nic viditelně špatné není. Pružiny našponovaný, jen co můžu posoudit. Nedá mi to a budu se v tom hrabat ještě jednou. Neměl jsem teď moc času. Chtěl bych se ještě jednou podívat na mechanismus od parkovací brzdy. Jestli se při brždění něco nevyvěsí při roztažení paken od prasátek ,protože ten mechanismus je kombinovanej. Teď si nejsem moc jistej jestli jsem to už zkoušel , zatánout trochu ručku 1 - 2 zuby jestli to bude při sešlápnutí dělat nebo ne !!! Někde na to přijít musíme jak vy u Getzíku tak my u Matrixů. Ještě mne zarazil jeden mechanismus který je v horní části brzd , na obrázku jsem ho označil šipkou (nevím jestli to máte u Getzu stejné) Je to rozpěrka ,možná štelovatelná, tváří se tak, a má na sobě ozubení. Proti tomu ozubení je zahnutý plech - páka , tenký,mechanismus (asi jako rohatka), ale je zajímavé , že úplně nedoléhá k ozubení , což mne překvapilo, a přítlak toho všeho dělá tenká pružinka . Hodně tenká. Nesnažil jsem se s tím otáčet , jelikož nevím k čemu to je a při čem se to nastavuje. Na obrázku ten mechanismu s rohatkou namalován není, jen ozubení na té rozpěrce. Tak až to zase rozhodím tak to vyfotím. Někde se odrazit musíme a postupně něco vyloučit. Zajímá mne příčina. Výměna celých paken s pružinama třeba pomůže, ale co po 5 tis , nezačne to zase dělat ??? :idea: :idea: :idea: :? Obrázek

Napsal: 24 dub 2008, 13:29
od Bruno
Mám dojem, že to tzv. samoštel, který vymezuje vůli paken vůči bubnu tak aby i po opotřebovávání paken byla pořád stejná. Pokud jsou ty plíšky /ta zubatka/ nebo ty pružinky špatné, pakny se automaticky nedoštelovávají a může tak vzniknout větší mezera mezi paknou a bubnem a to může být příčina toho hluku. Pokud ta mezera není moc velká, tak to ani na brždění nepoznáš. Myslím, že jsou to ty samoštely, buď zaneřáděné nebo špatná pružinka. Mrkni na to!!!

co ty plechy?

Napsal: 24 dub 2008, 17:06
od ROOOM
Ahoj,

jeste jsem si vzpomnel, ze kdyz jsem to cistil tak na prvni pohled byly vylestene rohy toho plechu nakterem jsou desticky. Jako kdyby se bubnu pri brzdeni dotkly nejdrive ony a pak dosedla cela deska. Nevim jestli je to mozne, ale srazil jsem je trochu pilnikem

http://www.rtech.eu/getz/brzdy/slides/DSCN5382.html

a pak uz jen vyfoukal .... od te doby klid ..tuktuk

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=30