Klepání v zadních brzdách
Napsal: 17 dub 2008, 12:02
Už někdo přišel na to čím to je? Mě už měnili náboje kol, po pár měsících stejné, před 3 měsíci rozebrání bubnů, nic nenalezeno... Teď to začalo klepat zas. Nejvíc při plném zatížení.
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
V servisu Olomouc se tomu věnují??? Patrně nejezdíme do stejného autorizovaného servisu!fred píše:někdy v létě 2007. Od té doby jsem najel cca 18 tis. km a nic. Jezdím do servisu v Olomouci, tam se tomu věnují, konzultace prý byla až u importéra, potažmu u výrobce. Pokud tomu mohu věřit, ale vše je OK
Je to fakt zajímavé, mám to samé ,ale u Matrixu (1.6 GLS 8/2004). Klepe to při větším bržděním a pokud vím jen v pravém zadním kole. Když brzdím zlehka tak nic. Asi nějakej démon v brzdách u Hyundai. Na funkci to nemá vliv to klepání, jelikož to brzdí jak čert a jak píše MirdaP na STK vše OK. Jelikož jsem před týdnem lakoval třmeny i bubny tak mi to už nedalo buben shodit a podívat se na to. Podotýkam, že mám najeto jen cca 17 tis. Pod bubnem vše jako nové jen od prachu. Že by to byla nába se mi věřit nechce a jen tak nechat za 3.5 tácu měnit v servisu nábu taky ne. Jde o to zjistit co o co ťuká. Jde o kovový zvuk. Může to taky ťukat něco o zadní kryt brzd , je to plech a jako ozvučnice a zesilovač randálu idelální. Koukal jsem na to a nic viditelně špatné není. Pružiny našponovaný, jen co můžu posoudit. Nedá mi to a budu se v tom hrabat ještě jednou. Neměl jsem teď moc času. Chtěl bych se ještě jednou podívat na mechanismus od parkovací brzdy. Jestli se při brždění něco nevyvěsí při roztažení paken od prasátek ,protože ten mechanismus je kombinovanej. Teď si nejsem moc jistej jestli jsem to už zkoušel , zatánout trochu ručku 1 - 2 zuby jestli to bude při sešlápnutí dělat nebo ne !!! Někde na to přijít musíme jak vy u Getzíku tak my u Matrixů. Ještě mne zarazil jeden mechanismus který je v horní části brzd , na obrázku jsem ho označil šipkou (nevím jestli to máte u Getzu stejné) Je to rozpěrka ,možná štelovatelná, tváří se tak, a má na sobě ozubení. Proti tomu ozubení je zahnutý plech - páka , tenký,mechanismus (asi jako rohatka), ale je zajímavé , že úplně nedoléhá k ozubení , což mne překvapilo, a přítlak toho všeho dělá tenká pružinka . Hodně tenká. Nesnažil jsem se s tím otáčet , jelikož nevím k čemu to je a při čem se to nastavuje. Na obrázku ten mechanismu s rohatkou namalován není, jen ozubení na té rozpěrce. Tak až to zase rozhodím tak to vyfotím. Někde se odrazit musíme a postupně něco vyloučit. Zajímá mne příčina. Výměna celých paken s pružinama třeba pomůže, ale co po 5 tis , nezačne to zase dělat ???MirdaP píše:Přece není možný aby nikdo nepřišel na to čím to je... Byl jsem na technický a brzdy v pohodě, takže na funkci to snad vliv opravdu nemá.