Stránka 1 z 1

problem s scoupe

Napsal: 18 dub 2008, 13:33
od Mazlik
potreboval bych prosim radu co by to mohlo byt, kdyz moje scoupe gt v lenim parnem pocasi nahle chcipne a nenatocim jako kdyz nema benzin. stalo se mi to nekolikrat loni v lete,ale od podzimu pres zimu bez problemu. Az ted na jare jak bylo teplo tak jsem ujel asi 50km a konec. vychladne a jede bez problemu.

Napsal: 18 dub 2008, 15:25
od Yurii
Ze by teplotni cidlo motoru? Mrkni sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=8563 sou tam u nekterejch veci popsany zavady ktery zpusobuje jejich spatna funkce.

Napsal: 18 dub 2008, 15:57
od Vladislav Bureš
Máme tu takový krásný způsob zjištění závady teplotního čidla
http://youtube.com/watch?v=IsMDSn5Mip0 čas 2:14 tak to zkus a budeš vědět prostě mu nafingluješ zimní období a bude jasno :lol:

Napsal: 18 dub 2008, 19:36
od Mazlik
diky moc za radu. jen jsem se chtel jeste optat, jestli by to nemohlo delat palivové cerpadlo

Napsal: 19 dub 2008, 11:58
od Vladislav Bureš
poruchou palivového čerpadla může být nízký tlak (dává už málo a to buď z důvodu nízkého napětí co jde k čerpadlu nebo má už motor čerpadla něco za sebou) každopádně se to zjistí jednoduchou zkouškou měření tlaku ale pokud ti to auto jede tak tam problém nebude protože kdyby to bylo v motoru čerpadla nebo v přívodních drátech tak by s narůstající teplotou to jelo hůř což jistě ne a za druhé když otočíš klíčkem do druhé polohy tak by jsi měl slišet jak čerpadlo natlakuje (raděj nech někoho otočit klíčkem a ty si jdi poslechnou v kufru jestli hučí - po několika sekundách cca 5ti vypne) ale tam bych problém nehledal.

Re: problem s scoupe

Napsal: 28 dub 2008, 12:40
od rbrodsky
Mazlik píše:potreboval bych prosim radu co by to mohlo byt, kdyz moje scoupe gt v lenim parnem pocasi nahle chcipne a nenatocim jako kdyz nema benzin. stalo se mi to nekolikrat loni v lete,ale od podzimu pres zimu bez problemu. Az ted na jare jak bylo teplo tak jsem ujel asi 50km a konec. vychladne a jede bez problemu.
Tak přesně to samí mě potkalo na mém Poníkovi. Jak bylo parno tak to zaclo blbnout.Loni v létě to začlo a od podzimu byl klid až do minulého týdne kdy se oteplilo. Po výměně všech flitrů, teplotního čidlal (to mi vypsala řídící jednotka jako vadné) a stejně to pořád blblo i když už to nehlásilo žadnou chybu. Tak jsem se zaměřil na palivové čerpadlo. Když to začínalo blbnout jako by zvyšovalo otáčky což mě připadlo že ztráci odpor při tlačení benzínu. I regulátor tlaku na vstřikovací liště jsem vyměnil. Nakonec nezbylo než sundat nádrž, protože na poníkovi se jinak k čerpadlu nedostanu. No a zjistil jsem že sice čerpadlo funguje a čerpá ale nedokáže vyvinout tlak. Sice jsem to neměřil ale když jsem ho zacpal prstem a nic mi na něj netlačilo jen čerpadlo začalo jaksi rachotit. Pak jsem s ním klepl a najednou začalo tlačit až jsem to neudržel. No prostě je opotřebovany a když je teplo tak nedokáže vytvořit potřebný tlak, mimo jiné že je hrozně hlučný. Takže dnes jdu koupit nové. Jinak u ponika mi při otočení kliče na druhou polohu čerpadlo nesepninalo, až při startování což je nějaká blbost protože se dýl startuje než čerpadlo natlačí. Jestli budeš taky zkoušet to čerpadlo tak hlavně bacha na bezpečnost práce ať se neproletíš.

Re: problem s scoupe

Napsal: 28 dub 2008, 13:29
od mirpie
rbrodsky píše:
Mazlik píše:potreboval bych prosim radu co by to mohlo byt, kdyz moje scoupe gt v lenim parnem pocasi nahle chcipne a nenatocim jako kdyz nema benzin. stalo se mi to nekolikrat loni v lete,ale od podzimu pres zimu bez problemu. Az ted na jare jak bylo teplo tak jsem ujel asi 50km a konec. vychladne a jede bez problemu.
Tak přesně to samí mě potkalo na mém Poníkovi. Jak bylo parno tak to zaclo blbnout.Loni v létě to začlo a od podzimu byl klid až do minulého týdne kdy se oteplilo. Po výměně všech flitrů, teplotního čidlal (to mi vypsala řídící jednotka jako vadné) a stejně to pořád blblo i když už to nehlásilo žadnou chybu. Tak jsem se zaměřil na palivové čerpadlo. Když to začínalo blbnout jako by zvyšovalo otáčky což mě připadlo že ztráci odpor při tlačení benzínu. I regulátor tlaku na vstřikovací liště jsem vyměnil. Nakonec nezbylo než sundat nádrž, protože na poníkovi se jinak k čerpadlu nedostanu. No a zjistil jsem že sice čerpadlo funguje a čerpá ale nedokáže vyvinout tlak. Sice jsem to neměřil ale když jsem ho zacpal prstem a nic mi na něj netlačilo jen čerpadlo začalo jaksi rachotit. Pak jsem s ním klepl a najednou začalo tlačit až jsem to neudržel. No prostě je opotřebovany a když je teplo tak nedokáže vytvořit potřebný tlak, mimo jiné že je hrozně hlučný. Takže dnes jdu koupit nové. Jinak u ponika mi při otočení kliče na druhou polohu čerpadlo nesepninalo, až při startování což je nějaká blbost protože se dýl startuje než čerpadlo natlačí. Jestli budeš taky zkoušet to čerpadlo tak hlavně bacha na bezpečnost práce ať se neproletíš.

zas taková blbost s tím sepnutím čerpadlem až při startu to být nemusí. Kámoš má Celicu 1,8 z roku 95 a tam mu čerpadlo spíná taky až při samotným startu. Na druhou polohu klíčku má v autě stále hrobové ticho

Napsal: 28 dub 2008, 13:35
od Vladislav Bureš
To že má v autě ticho neznamená že neběží čerpadlo.
čerpadlo by mělo běžet dříve než startuješ a má to svůj smysl ono startovat bez tlaku paliva je hloupost asi to tak někdo má (jako automobilka když to říkáš ale příjde mi to jako nesmysl a naopak věc způsobující šlatné startování protože nezachováš poměr paliva a můžeš způsobovat detonace)

Napsal: 28 dub 2008, 13:41
od mirpie
samozřejmě že startovat bez tlaku paliva je hloupost, ale některá čerpadla jsou asi natolik výkonná, že dodají potřebný tlak již při samotném spouštění motoru. U té Toyoty jsme přerušovaly napájecí kabel palivového čerpadla (instalace tajného vypínače) a napětí do něj šlo až při samotném startu.

Napsal: 28 dub 2008, 13:46
od Vladislav Bureš
mirpie píše:samozřejmě že startovat bez tlaku paliva je hloupost, ale některá čerpadla jsou asi natolik výkonná, že dodají potřebný tlak již při samotném spouštění motoru. U té Toyoty jsme přerušovaly napájecí kabel palivového čerpadla (instalace tajného vypínače) a napětí do něj šlo až při samotném startu.
a někdo to má tak že mu čerpadlo tlačí stále místo jen po dobu 5ti vteřin jiný mají na palivovém okruhu čidlo tlaku paliva které vypne po správném natlakování atd. jde mi o to jestli to je z výroby či po úpravě a myslím si že výkoné čerpadlo se pozná až při pořádné zátěži a ne při startu kdy auto pracuje s nižším tlakem paliva (proto se při startování auta se vstřikováním nemá šlapat na plyn)

Napsal: 28 dub 2008, 14:09
od mirpie
u té Toyoty to má z výroby. Neříkám, že tento systém je lepší, jen říkám, že takhle to funguje taky

Napsal: 29 dub 2008, 06:49
od rbrodsky
Ono je to fakt špatný když mi čerpadlo nenatlačí před startováním. Jelikož se mi zdá že mi padá benzín, zajímavý je že to má souvislost s množstvím benzínu v nádrži. Prostě jak mám míň než půl nádrže tak musím startovat nadvakrát anebo to držet na startéru asi 5sekund a pak klidně i 10 sekund než to chytne (a to mi drásá nervy). A když to nedržím a hned pustím takže to nenastartuje a slyším jak čerpadlo natlačí asi 2s a když startuji napodruhé tak to chytne okamžitě. Včera jsem koupil nové čerpadlo tak ho po praáci kdu namontovat ať může manželka jezdit s Poníkem. Už se ji nejak zalíbila moje sonáta. Stejně ji nakonec dám Sonátu a já si pořídím místo Poníka Coupéčko. To je můj sen.

Napsal: 02 čer 2008, 20:02
od Seemann
A mám zase v hajzlu scoupe.... zase škubou otáčky a motor ani nereaguje na přidání plynu. Když odpojím lambdu, žádná změna nenastane, vyměnil jsem z druhého auta ventil volnoběžnejch otáček a taky nic. To je v hajzlu,debilní scoupé.

Napsal: 02 čer 2008, 21:03
od Yurii
Scoupe je zobrazení dokonalosti a všeho štěstí světa, asi s ním špatně jezdíš :-D

Napsal: 02 čer 2008, 21:07
od black_sheep
hosi ja nevim ale ja mel scoupe 3 roky a slapalo jak hodinky.. sice bylo znacne opotrebovany takze jsem menil snad vsecky spotrebni veci co se dali ale ze zavad.. mimo rozdelovace... nic :-D

coupe to samy... ale ten zub casu hloda a hloda... kruci :lol: