Stránka 1 z 2

Nový člen + dotaz ohledně kol

Napsal: 24 dub 2008, 17:04
od Horsis
Předem chci pozdravit spokojené majitele hyundaiek a jednoho majitele nissanu :lol: a poděkovat za všechny informace, které se tady díky vám dají sehnat.

Už první problém, když jsem nemohl změnit směr foukání ventilace v autě jsem vyřešil díky vaším radám a určitě bych sám nepřišel na to že byl háček v jedné hloupé hadičce. Taky při výběru xenonu jsem se řídil pomocí informací nasbíraných zde. Na to jak vyřešit problém se stále vyjiždějicí anténou a kam vlastně zapojit vypínač. Taky celkem srandovní problém s nastavením času, kdy hodiny nereagujou jsem sice záhy vyřešil, ale po té co se zase posouval čas je problém zpátky a i když si na to vzpomenu tak bohužel pozdě a 1h odpoledne je bohužel jen jednou za den :lol: Už mi jen chybí zjistit proč mi nefunguje zadní ostřikovač a +- rozměry pro nový výfuk, aby bylo co nejméně práce kolem, ale to už je na jiný téma a budé to celé good. Jinak tohle jsou všechno maličkosti, které jsem řešil, vyřešil nebo chcu řešit. Auto vlastním asi 3 měsíce a jinak s autem nemám sebemenší problémy a jsem více než spokojeným majitelem.

Teď ale nastal čas přezouvat a nechci přes léto jezdit s 15kama a co jsem zde viděl na fóru tak se mi 17ky velice zamlouvají a ty kola dělají hodně. Brouzdaním zde jsem se rozhodl že půjdu do těchto pneu Nankang ULTRA SPORT NS-II. S čím ale chci poradit je rozměr kol. Co jsem hledal na netu tak na mé auto všude dávají 7x17 et40 s doporučeným pneu 205/40/17. Mě se ale zdají originály s et40 hodně zapuštěné v autě a uvažoval jsem o podložkách na rozšíření, nedalo by se rovnou koupit kolo s menším et aby byla kola více vystouplá a jestli ano tak jaké et by to mělo být, abych nemusel dokupovat podložky a aby to autu nikde nevadilo a jestli je nutné dozadu koupit jiné et než dopředu, taky jestli se na případné kolo 7x17 dá nasadit širší pneu než udávané 205x40xr17, koukal jsem na 215x45x17, ale nevím zda nepotřebuju pak jiné kolo, časem bych chtěl auto i snížit asi o 3cm, vím že martas psal že při snížení auta je zapotřebí zaklepat lemy, ale pokud se dobře pamatuju má kolo 8x17 a nějak turbo široké pneu :P tak nevím jestli to zas u něj není jiné. A jestli náhodou kdybych si koupil kola s et40 7x17 a použil pneu 205x40x17 a auto snížil o zmiňované 3cm jestli by se to náhodou nevyhlo úpravám týkajicích se lemu. Popřípadně na kolik výjde finančně takové zaklepaní lemu, zní to lehce ale bojím se že to zas tak jednoduché nebude. No nakonec je to delší než jsem chtěl, ale každopádně za všechny informace budu velice vděčný a kdo se hodně ptá hodně se toho dozví, dík předem kluci za pomoc :wink:

Napsal: 25 dub 2008, 08:56
od mirpie
ahoj. Mám kola 7x15 205/50 (pokud zachováš vnější obvod kola tím že dáš kola 17ky a malej profil na gumě tak je to na problémy s místem to samé) a ET35 a vše ok. To ET40 nebo výš fakt není hezké. I ted jak to mám na ET35 by to ještě 0,5 nebo 1cm vytáhnout sneslo a bez problémů. Do 17tek kol určitě jdi, to auto vypadá pak úplně jinak. Prioritně je výhodnější sehnat kola s menším ET, pak nemusíš řešit jisté problémy s podložkami (delší štefty, vystřeďovací osazení, atd) i nehledě na to, že s podložkami více trpí čepy a ložiska. Každpádně pokud dáš 17 s malým ET a ještě klidně i tu podložku, tak problémy mít nebudeš, pokud zachováš ten obvod kola (důležitý taky pro rychloměr, aby ti nepřeměřoval). S tím snížením bys pak jisté problémy mít mohl. Ono posadit auto o 30mm už je dost.
Nejprve nasad kola a pak uvidíš, o kolik může jít s autem dolů.

Napsal: 25 dub 2008, 09:02
od Vladislav Bureš
Tady najdeš
TABULKA DOPORUČENÉ ŠÍŘKY RÁFKU DLE ROZMĚRU PNEUMATIKY
http://www.e-pneu.cz/tech_podpora.php
Co se týče podložek nebo změny ET tak konkrétní hodnotu ti poradit nemohu, ale počítej s větším namádáním ložisek kol které budou rychleji odcházet. Jinak změna profilu a šířky pneu se ti velice projeví na jízdních vlastnostech a ačkoli jsem to čekal tak mě zarance komunikace mezi kolejemi a dírami do volantu překvapila a občas se s tím člověk musí poprat je to opravdu hodně znát a na druhou stranu můžeš na silnici s vyjetými kolejemi pustit volant a auto se řídí samo a to doslova. Dalším projevem změn šíře pneumatiky je přilnavost a to zejména na mokré silnici kdy je důležitý tlak pneumatiky na vozovku který snížíš větší stykovou plochou tak na to opatrně a další nekalí jev široké pneu je větší spotřeba dána valivým odporem pneumatiky (roste s šířkou pneu a typem směsy). Takže pokud ti jde o funkčnost tak raději pneu užší ale s přilnavější směsý než širokou sice efekt není takový ale při průjezdu zatáčkou na vodě za to budeš rád.

Napsal: 25 dub 2008, 09:04
od Vladislav Bureš
pro výpočet zachování obvodu kola aby ti tacháč nekecal mám supr stránku a řekne ti i velikost rozdílu průměru kola :lol:
http://www.fordprobe.cz/pneu.php

Napsal: 25 dub 2008, 09:18
od mirpie
jo, samozřejmě platí, čím širší pneu tím pomalejší jízda na vodě. Ale pořád tu mluvíme o šířce 205 nebo 215, kde bych až takový problém neviděl... V pneuservise kde mi nazouvali pneu na alu byly vyskládaný do komínku kola z Merecedesu ML 420 CDI AMG, rozměr 255/35 ZR19, tam už by to problém byl...

Napsal: 25 dub 2008, 10:02
od Vladislav Bureš
mirpie píše:jo, samozřejmě platí, čím širší pneu tím pomalejší jízda na vodě. Ale pořád tu mluvíme o šířce 205 nebo 215, kde bych až takový problém neviděl... V pneuservise kde mi nazouvali pneu na alu byly vyskládaný do komínku kola z Merecedesu ML 420 CDI AMG, rozměr 255/35 ZR19, tam už by to problém byl...
dej coupe váhu jako to ML a problém je fuč :-) jde to je jde o víc faktorů co chce měnit chce měnit ráfek průměr víšku profilu typ pneu šířku a to je hodně rodílů a i když by jen měnil z 205 na 215 tak sám víš jak se změní plocha a tím tlak. a v konbinaci s tvrší směsí si a třeba horším odvodem vody to je veliký rozdíl. Je tu hodně faktorů které na to mají vliv tak jsem na to chtěl upozornit aby dobře zvážil vše než něco vybere (já chtěl 255/40/17 na zadek jako ekvivalent k 225/45/17 na předku ale raději jsem zvolil na zadek 235/45/17 právě kůli těm vlastnostem ale táké volím k tomu patřičnou směs aby mi dokázala přenést na silnici výkon jaký chci a při tom jsem se na vodě udržel na silnici)

Napsal: 25 dub 2008, 10:20
od mirpie
jo, Coupé neváží to co ML CDI, čekal jsem podobnou reakci :D. Ta tvá šířka 235 na zadku je pěkná. Pro přenesení výkonu paradoxně potřebuješ balony, tedy pneu s velkým profilem. Nízkoprofily hrabou a hrabou a hrabou, ale zas to líp vypadá a hlavně to lépe sedí v zatáčkách. Jinak samozřejmě jak píšeš, ovlivnuje to celá řada faktorů. Tvrdost směsi (větší výdrž menší přilnavost), hmotnost vozu (větší přilnavost menší výdrž pneu), šířka pneu (větší přilnavost na suchu, katastrofa na vodě), profil pneu (velký profil dobrá trakce, ale horší stabilita v zatáčkách).
I když to už se dostáváme od tématu. Kolega se ptá na použití 17tek v kombinaci se snížením podvozku.

Napsal: 25 dub 2008, 11:36
od MartasZ
K tomu ET
Já tam mám 17x8 a ET 35.. ve předu je to parádní, přesně jak sem si to představoval, zároveň s lemem a nikde neškrtá ani při plnym rejdu, ale vzadu by to chtělo ještě tak o cenťák, možná i dva ven... ale je fakt, že i teď, při nějakym většim hupu, a že jich na našich silnicích máme :-/ to tam o něco škrtne a zatim nevim o co... a nějak to neřešim, ono si to cestu najde :-)

Napsal: 25 dub 2008, 17:30
od Horsis
Martasi ty máš na autíčku jak široké pneu? Původně jsem chtěl 225/45/r17 ale jak tu čtu tak by byl obvod kola jiný a když navíc ty širší pneu nedoporučujete kvůli jízdním vlastnostem tak nakonec vybírám mezi 205/40/r17, 215/40/r17 a 215/45/r17, které z nich by byli asi nej? jsou rozměrově +- autobus stejné takže to bude asi jedno ne? A kola vybíram z těchto kandidátu

http://www.autokseft.cz/p-22059/alessio ... -et35.html
http://www.autokseft.cz/p-22517/alessio ... -et35.html
http://www.autokseft.cz/p-50587/mak-vol ... -et40.html - ovšem tady je et40 ale kolečka se mi líbí velice

tyhle se mi strašně líbi jen nevím jestli jsou i s rozteči 4x114,3 a s et35 nikde jsem to nenašel http://www.tuning-no1.cz/zbozi/5247-17- ... ack-7-x-17

Ale pro jistotu pokud koupím 215/40/r17 a kola 7,5x17 s et 35 nebudu muset nic upravovat určitě? :D

Napsal: 26 dub 2008, 09:28
od Seemann
mirpie píše: kola z Merecedesu ML 420 CDI AMG, rozměr...
Neznám AMG v naftě. Myslíš asi ML 63 AMG (510HP,7.stupňová převodovka)...omlouvám se všem za uštěpačné poznámky, ale AMGčka můžů :D

Napsal: 26 dub 2008, 09:40
od MartasZ
Horsis píše:Martasi ty máš na autíčku jak široké pneu? Původně jsem chtěl 225/45/r17 ale jak tu čtu tak by byl obvod kola jiný a když navíc ty širší pneu nedoporučujete kvůli jízdním vlastnostem tak nakonec vybírám mezi 205/40/r17, 215/40/r17 a 215/45/r17, které z nich by byli asi nej? jsou rozměrově +- autobus stejné takže to bude asi jedno ne? A kola vybíram z těchto kandidátu

http://www.autokseft.cz/p-22059/alessio ... -et35.html
http://www.autokseft.cz/p-22517/alessio ... -et35.html
http://www.autokseft.cz/p-50587/mak-vol ... -et40.html - ovšem tady je et40 ale kolečka se mi líbí velice

tyhle se mi strašně líbi jen nevím jestli jsou i s rozteči 4x114,3 a s et35 nikde jsem to nenašel http://www.tuning-no1.cz/zbozi/5247-17- ... ack-7-x-17

Ale pro jistotu pokud koupím 215/40/r17 a kola 7,5x17 s et 35 nebudu muset nic upravovat určitě? :D
Já mám teď na celym autě 215/40/17 je to asi nejblíž původním rozměrům, myslim obvod... měl sem tam ve předu 205/40/17.. širší než 215 sem nedával... zato vzadu sem zkoušel i 245/35/17 a vypadalo to exkluzivně :twisted:
Obrázek

Napsal: 26 dub 2008, 10:56
od mirpie
exkluzivně vypadá tvoje zadní náprava, pěkně našplíchaná.... To budu muset provést taky.

Jinak k tomu AMG v naftě. Nemám přehled o naftových jednotkách v mercedesu. Každoápdně je to 420CDI, tak štítek AMG je tam možná jen pro parádu...ALe to nic neměmí na tom, že obouvá celkem exkluzivní rozměr pneu

Napsal: 26 dub 2008, 11:27
od Seemann
promiň mi to....nemohl jsem si pomoct. Určitě to tam má jen pro parádu.

Jinak k těm pneu...je to exkluzivní rozměr, ale na takové auto je to k ničemu! Vlastně mi přijde že tenhle typ aut je obecně naprosto k ničemu.
Audi Q7,BMW X5,VW Touareg,Range Rover HSE, Mercedes ML, Volvo XC90, Porsche Cayene, teď i ty Citróny,Pežoty atd....Je to drahé, drahý servis,max. rychlost hodně omezená kvůli odporu vzduchu a s tím související spotřeba(+hmotnost), zrychlení taktéž, prostornost v interiéru je mezi většími vozy spíš podprůměrná, zavazadlový prostor je na tak rozměrné auto tragický, obuté na nízkoprofilech-takže naprosto nepoužitelné do terénu(kdo by si to taky chtěl pošktábat od větve?). Jediné výhody na které se mi podařilo přijít: Bezpečnost a dobrý výhled. Nic víc.
Kde jsou staré dobré časy Patrolů,Pajer a Lancruiserů... :cry:

Napsal: 26 dub 2008, 13:37
od Davepic
Zdravím tě... Mám 17 kola obute 205/40/17 vzadu je to celkem dost zalezlé a to mám ET 40 takže zvol ET 30 35 jinak ty Gumy co budeš kupovat mam taky ze začatku krapet víc hučely, ale teď už se zajeli a jsou v pohodě i celkem pěkně drží ale na vodě musíš davat pozor raz jsem to probrzdil na dešti a celkem ve mě HRKLO :oops:

Mrkni na tohle at maš představu jak je to zalezlí...Proto si budu dělat 5mm podložky do zadu aspoň něco

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... c&start=30

Napsal: 26 dub 2008, 21:49
od mirpie
nedalo mi to a tu zadní nápravnici jsem dnes natřel. Předtím důkladně vybrousil do zdravého plechu. Hned to vypadá líp :D

Jinak mám 205/50 15 ET35. To menší ET je hned poznat.