Stránka 1 z 1
Otacky neklesnou pri vyslapnuti spojky
Napsal: 19 pro 2005, 16:08
od Revan
Nazdarek lidi, mam takovej problem, kdyz vyslapnu spojku. Misto aby otacky klesly jako pri volnobehu zustanou tam kde byli, motor rve a klesnou az kdyz auto zastavim. Otacky zustanou presne v tom bode na kolik sem motor tocil pri jizde. Mam Elnatru 2.0 GLS 2001. Nema nekdo poneti cim by to mohlo byt?
Napsal: 20 pro 2005, 07:58
od ryba
kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Napsal: 20 pro 2005, 08:25
od Revan
lukee píše:To je divný. Většinou když je motor pod zátěží a vyšlápne se spojka pod plynem tak otáčky vyletí vysoko.Proto je divné že ti při vyšlápnutí spojky zůstanou na stejné hodnotě. Určitě bych proměřil potenciometr úhlu nastavení škrtící klapky.
Jeste takovej malej detail, kdyz mam rychlost nizkou, treba 10kmh a vyslapnu ji tak otacky vyleti na dva tisice, ve vysich rychlostech plati co sem rekl. A ted se mi i nekolikrat stalo ze se motor asem vytacel. Vytocil se na 4 tisice. pak klesl o dva a hned vytocil na tri a pak kles uplne pac sem zastavil. Tuhle radu dneska overim tak se budu modlit.
Napsal: 20 pro 2005, 08:29
od Revan
ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
O tehle funkci vim, a taky sem normalne spokojen. Me uz pred tim napadlo jestli to nemuze byt od toho, pac to ma jiste podobnosti. Dneska uvidim co si o rtom myli v mem servisu, tak sem zvedavej. Ja jen doufam ze nebudu muset na diag.
Napsal: 20 pro 2005, 18:11
od ivan
ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Tohle dělají všechny větší obsahy benzínových motorů!!!
Napsal: 20 pro 2005, 18:18
od ivan
lukee píše:To je divný. Většinou když je motor pod zátěží a vyšlápne se spojka pod plynem tak otáčky vyletí vysoko.Proto je divné že ti při vyšlápnutí spojky zůstanou na stejné hodnotě. Určitě bych proměřil potenciometr úhlu nastavení škrtící klapky.
Taky se k tomu přikláním,protože bude asi v hájí a když posílá špatné informce do řídící jednotky motoru(ECU).tak aby se ten motor z toho zbláznil!! Jednotka neví kdy a ja co nastavit!!!
Dotaz k udržování otáček při přeřazení
Napsal: 07 úno 2006, 09:11
od bělouš
ryba píše:kdyz jsem jezdil elantrou 2.0 tak to delala taky, ale asi jinak. Pri vyslapnuti spojky a zarazeni dalsiho stupne drzela otacky cca 2 sekundy, zkratka do prerazeni, automaticky meziplyn, me to teda dost vyhovovalo. Koleguv focus to dela taky. Tipl bych ze to dost setri spojku. Ale pokud to dela porad a otacky po nejaky kraky dobe neklesnou, tak je asi neco spatne.
Tohle by mě zajímá, uvažuju o Elantře 1.6 a byl jsem si ji projet. Přesně tohle mi auto dělalo při přeřazování na vyšší stupeň (např. z 2->3). Docela mě to překvapilo a moc mi to nevyhovuje. Pokud zařadím vyšší stupeň a přidám plyn, tak auto sebou trochu cukne. Chtěl jsem se zeptat jestli je potřeba řadit nějak jinak než u jiných aut. Byl jsem si projet i jiná auta a tohle jsem nikde nepozoroval.
Otáčky neklesnou při vyšlápnutí spojky
Napsal: 07 úno 2006, 09:40
od honza
Já tu Elantru mám a považuji to spíš za plus, zejména při potřebě rychlé akcelerace. Když se s tím naučíš spolupracovat (spojka, řazení) oceníš to.
Honza
Elantra 1,6 2005
Napsal: 07 úno 2006, 11:13
od Felotron
musis si zvyknout na tu spojku - ja mel podobny problem s Elantrou i Accentem. Pak to jde v klidu
Otáčky neklesnou při vyšlápnutí spojky
Napsal: 07 úno 2006, 13:42
od Návštěvník
To Honza, Felotron.
honza píše:Já tu Elantru mám a považuji to spíš za plus, zejména při potřebě rychlé akcelerace. Když se s tím naučíš spolupracovat (spojka, řazení) oceníš to.
Honza
Elantra 1,6 2005
Felotron píše:musis si zvyknout na tu spojku - ja mel podobny problem s Elantrou i Accentem. Pak to jde v klidu
Dik za odpovědi.
Řadíš nějak jinak než např. u Felicie?
Znovu se ptám. Je potřeba pracovat se spojkou a akcelerátorem nějak jinak nebo tomu změna způsobu řazení nepomůže a si musím jen zvyknout?
Já řadím asi jako každý tak, že vyženu motor trochu do otáček. Pustím plyn, sešlápmu spojku, přeřadím, pustím spojku a přidám plyn. Ale při tomhle způsobu to právě v Elantře divně cuká. Divný pocit je, že když předřadím na vyšší stupeň a pustím spojku, tak to sebou tak divně cukne (ne moc) asi od toho jak Elantra drží otáčky, které měl motor před začátkem řazení.
Napsal: 07 úno 2006, 14:12
od Felotron
Ja taky prechazel z Felcky na Elantru. Tu hydraulicka spojka mi pripada jako bez odezvy, tak je treba si na to zvyknout a s tou spojkou zachazet jemneji... vytvorit si na to cit.
...teda tak to aspon vidim ja...
Napsal: 07 úno 2006, 14:41
od Návštěvník
Felotron píše:Ja taky prechazel z Felcky na Elantru. Tu hydraulicka spojka mi pripada jako bez odezvy, tak je treba si na to zvyknout a s tou spojkou zachazet jemneji... vytvorit si na to cit.
...teda tak to aspon vidim ja...
No já teď mám R19, ale to je fuk. Zacházet jemněji myslíš jako pouštět spojku pomaleji nebo co si pod tím mám představit?
(Mimochodem Accenta jsem také zkoušel, ale tenhle problém jsem tam nezaznamenal.)
Napsal: 07 úno 2006, 14:44
od Felotron
Zacházet jemněji myslíš jako pouštět spojku pomaleji nebo co si pod tím mám představit?
Tak nejak to myslim. Ja byl hodne zvyklej na tu Felcku a ze vseho byla citit odezva - jakoze na spojkovym pedalu bylo citit, ze uz to zabira atd...
re : otáčky
Napsal: 02 dub 2006, 08:58
od marcel
mám lantru 95 a taky mi otáčky lítaly jak blbé, samy od sebe ze zvedaly, při vyšlápnutí spojky při řazení skákaly až na 4000 otáček. Byl jsem na diagnostice a bylo to špatné teplotní čidlo - cca 600 kč a zatím je klid.