Stránka 1 z 1
xenony mi ruší el.anténu
Napsal: 05 kvě 2008, 09:16
od mirpie
zdravim. Mám tu dotaz na nějaké elektrikáře... Konečně jsem sehnal elektricky výsuvnou anténu (byl problém s dojížděním, někdy nezajela celá, po rozebrání, zkrácení ozubeného pásku ok). Anténa jezdí nahoru dolu v pohodě, i rádio chytá stanice perfektně do doby, než pustim světla, v mém případě xenony. V tom okamžíku slyším rušení, určitou frekvenci navíc, je slyšet v rádiu a mám po poslechu, přepínám na cd
. Neví někdo, co s tím? Prodávají se nějaké odrušovače, pokud ano, jaké, kam to zapojit, atd. Dík za rady.
Coupé 1997
Nazdar
Napsal: 06 kvě 2008, 20:04
od Peter Marek
ja s týmto problémom bojujem tiež vo felicií, a tieto fotky sú odrušovače, ktoré vôbec nefungujú, tak sa ty ich ani neoplatí kupovať.
Po zapnutí svetiel sa vôbec nedá rádio počúvať,s nimy aj bez nich.
Ten prvý stál 1000 a druhý 400. Tak zbytočne som vyhodil 1400Sk
.
Už som ballast skušal aj obaliť do alobalu ako my radil jeden automechanik, ale ani to nepomohlo.
Napsal: 06 kvě 2008, 20:33
od Vita
A jak mate ty xenony zapojeny ... ja je mam zatim primo na baterce jak +,tak minus a nemam problem ....
Napsal: 06 kvě 2008, 20:44
od mirpie
ahoj, dík za bohužel negativní zkušenosti. Já se dnes radil s jedním elektronikem a prý je dost možné, že to nebude jen tak.. Říkal něco o kondenzátorech a tlumivkách, nebo o odrušení samotného vysokonapětověho přívodu od ballastu k výbojce. Nevim, nejsem elektrikář...
Ale říkal, že když mu ukážu schéma zapojení antény, bude vědět víc...
Určitý jistý fakt je ten, že dokud jsem měl obyč anténu, tedy ne napájenou 12ti volty, tento jev jsem nepozoroval. Pak taky tento jev při stávající elektricky výsuvné anténě pozoruji jen v místě se slabším signálem dané stanice. Tam kde je signál silný, mi anténa i nadale chytá signál dobře....
Napsal: 06 kvě 2008, 20:45
od mirpie
zapojený mám xenony normálně na pinech od napájení původních žárovek. Mám xenony, ne bi-xenony, kde je potřeba ještě napájení od baterky pro přepínání na dálkové...
Od baterky nemám nic.
Napsal: 06 kvě 2008, 20:54
od Peter Marek
mirpie píše:ahoj, dík za bohužel negativní zkušenosti. Já se dnes radil s jedním elektronikem a prý je dost možné, že to nebude jen tak.. Říkal něco o kondenzátorech a tlumivkách, nebo o odrušení samotného vysokonapětověho přívodu od ballastu k výbojce. Nevim, nejsem elektrikář...
Ale říkal, že když mu ukážu schéma zapojení antény, bude vědět víc...
Určitý jistý fakt je ten, že dokud jsem měl obyč anténu, tedy ne napájenou 12ti volty, tento jev jsem nepozoroval. Pak taky tento jev při stávající elektricky výsuvné anténě pozoruji jen v místě se slabším signálem dané stanice. Tam kde je signál silný, mi anténa i nadale chytá signál dobře....
Mám taký dojem, že to asi anténov nebude, lebo na felde nieje výsuvná anténa, ale možné je všetko, odrušovač s kondíkom a tlmyvkou som skusil, ale bez úspechu, to by chcelo pripojiť na osciloskop a zistit, aký signál je treba odfiltrovať. Presne jak hovoríš, ked idem blízko rádiového vykrívača, tak je to ok, ale jak sa vzdalujem, tak je to horšie a horšie.
+ aj - mám tahaný priamo z batérie.
Napsal: 08 kvě 2008, 01:17
od MartasZ
Tak to je dost zajímavej problém, bohužel nemůžu přispět žádnou zkušeností, jelikož jsem si v Coupe co ho mám ještě nikdy rádio nepustil a hned jak to šlo sem zavařil i díru po anténě
Napsal: 09 kvě 2008, 00:06
od joshin
a co když to je v napájení rádia.... nebo mě přijde divny že by světla frekvenčně rušili vlny
Napsal: 09 kvě 2008, 07:56
od Vladislav Bureš
Přeči jenom tam měníš 12V na několik tisíc voltů a k tomu je zapotřebí pár součástek produkující právě takové vlnění co může rušit rádio a to bude předpokládám také jeden z rozdílů mezi levnými a dražšími xenony "stínění" Nemyslím si že tento jev by dělali všechny xenony protože to by se o tom už dávno vědělo. ale je otázkou jestliže to budě těmi danými xenony na jaké další součástky ve voze působí a může je poškozovat pokud to může nastat i když dovedu si představit působení el.magnetického vlnění na například čidla ale přeci jenom rádio je mnohem citlivější takže nemuisí o nic jinak jít.
Napsal: 09 kvě 2008, 09:07
od mirpie
no ví se, že frekvenční rušení produkuje ballast (vysokonapětový a proudový měníč). Kamarád elektrikář říkal, že by pomohla feritová trubka omotanná určitým počtem závitů tlustšího vodiče. Tato trubka by pak sloužila jako stínění rušivé frekvence, umístěná co nejblíže těm ballastům. K anténě co nejblíže pak povidal umístit tlumivku. Mělo by to pomoct.... Ale ptá se mě na frekvenci těch ballastů, to musim zjistit...
Napsal: 12 kvě 2008, 11:42
od mirpie
ještě jeden trapnej dotaz, opět spíše na kluky elektrikáře. Týká se to parkovaček. Původní bezpaticové žárovky (označení tuším T10) jsem hodil do kopřiv a koupil tam ty už dlouho rozšířené LED bílé barvy. Problém je, že houby vydrží, měnil jsem je tak každej druhej nebo třetí měsíc... Tak jsem koupil ve specializované prodejně s elektrosoučástkami celkem 8ks bílých vysocesvítivých led diod 5mm. Místo jedné s odporem (proč měnit přebytečný elektrický proud v teplo, když ho můžu využít na světlo) jsem dal do každého světla 4diody, zapojené do serie, aby snesly těch 12-14V. Svítí to fajn, dokonce s tím v noci vidim před auto, jak to svítí (Vyndal jsem stávající již mrtvou LED, použil jsem z ní tu bílou plastovou patici a do té vsadil - zalil tavným lepidlem ty 4 led 5mm zapojené v serii).
A ted ten problém. Vše je perfektní, dokud nenastartuji motor. Jedna z těch sdružených diod (všechny 4ks) mi po nastartování bliká. Když vypnu motor, bliká dál. Když ji vyndám z konektoru, opět vsadim a rozsvítím, opět svítí kontinuálně opět do doby, než nastartuju. Divné je, že mi to dělá jen pravé světlo. Chtělo by to asi nějaký kondenzátor, co trochu "uklidní" to vstupní napětí. Dá se takhle přímo říct, jakou kapacitu by ten kondík měl mít?
Díky