Stránka 1 z 2
Ela občas nestartuje
Napsal: 22 pro 2005, 20:12
od panJindra
zdravim všechny. Mám elu 2.0GLS, r.v. 2000, má najeto cca 140.000km a mám problém, který mě vcelku pruží. Občas se stane, že nejde nastartovat. nevim čim to je. svíčky vyměněny, baterka nová. benzin pouze ze Shelky. musim vyndat klíč ze spínačky a potom naskočí úplně normálně. měsíc je třeba klid a pak má období, že to zase nejde. nemá někdo skušenost? díky
Napsal: 23 pro 2005, 19:41
od jelensoft
Nezapomeň při satrtování mít sešlápnutou spojku a yřazenou rychlost.
Napsal: 23 pro 2005, 20:18
od Miguel
Napadlo me estli nemá čipovy klič,tak jestli to nebude imobiliser.......
Napsal: 24 pro 2005, 01:06
od petrD
mám lantru 96, koupil jsem jí z bazaru a měl jsem zpočátku ten samý problém, ale věc byla jednoduchá. Kdosi vymyslel - zřejmě pro amíky, že při startu je nutné mít neutrál a úplně sešláplou spojku - jinak tě elektronika nepustí ke startu. Pokud toto děláš a je vše v cajku, tak bych se podíval na imobilizér - většinou stačí očistit kontakty. Pokud ani toto ne - tak chyba překračuje můj rámec a musíš asi do servisu.
Snad jsem ti pomohl.
Ptr
Napsal: 24 pro 2005, 01:20
od ivan
petrD píše:mám lantru 96, koupil jsem jí z bazaru a měl jsem zpočátku ten samý problém, ale věc byla jednoduchá. Kdosi vymyslel - zřejmě pro amíky, že při startu je nutné mít neutrál a úplně sešláplou spojku - jinak tě elektronika nepustí ke startu. Pokud toto děláš a je vše v cajku, tak bych se podíval na imobilizér - většinou stačí očistit kontakty. Pokud ani toto ne - tak chyba překračuje můj rámec a musíš asi do servisu.
Snad jsem ti pomohl.
Ptr
To je spojkový spínač na proud do starteru!!
Pokud vím tak ho mají všechny asijský auta,nejsou hloupí,náhodou je to dobrá věc,kort pro řidičky aby auto neudělalo hop!!
U manuální převodovek není jistící spínač,pouze u automatů!!
Bud spojkový spínač,imobilizér,ale také to může dělat relé!!
Vede mezi spojkovým spínačem,starterem a spínací skřínkou,respektive zapojení mezi sebou!!
Napsal: 25 pro 2005, 15:48
od panJindra
díky za odpovědi. každopádně před timhle autem jsem měl lantru, takže jsem naučenej startovat jedině s vyšláplou spojkou a neutrálem i když elantra už spojku sešláplou mít nemusí. Avšak i mě napadlo taky to s tim imobilizérem, že by mohl být problém v tomhle, ale opravdu nevim, jak se to čistí nebo jestli neni potřeba jenom vyměnit baterku v ovladači.
Ovladač
Napsal: 25 pro 2005, 17:26
od ivan
panJindra píše:díky za odpovědi. každopádně před timhle autem jsem měl lantru, takže jsem naučenej startovat jedině s vyšláplou spojkou a neutrálem i když elantra už spojku sešláplou mít nemusí. Avšak i mě napadlo taky to s tim imobilizérem, že by mohl být problém v tomhle, ale opravdu nevim, jak se to čistí nebo jestli neni potřeba jenom vyměnit baterku v ovladači.
Tak tedy vyměn baterky do dálkového ovladače od imobilizéru,to je nejednoduší věc co můžeš udělat!
dalkac od imobilzeru???
Napsal: 25 pro 2005, 17:45
od Felotron
Chlapi, mozna jsem mimo misu, ale rekl bych, ze imobilizer nema dalkove ovladani... Vzdycky se deaktivuje vlozenim klicku do spinaci skrinky - a nezda se mi, ze by to u Lantry bylo jinak.
Napsal: 25 pro 2005, 17:59
od panJindra
no jasně, ale u lantry jsem měl ke klíči ten magnetickej přívěsek a ten občas zlobil. jenže to chtělo s nim jenom pohejbat kolem spínačky a naskočily kontrolky a chytala ok. jenže u elantry mám v dálce fakt nějaký elktronický monstrum plošnýjch spojů a pochybuju, že je to jenom k odemykání auta, když to má i ovládaný alarm. a opravdu nevim, jak funguje imobilizer u tý elantry.
Re: dalkac od imobilzeru???
Napsal: 25 pro 2005, 18:04
od ivan
Felotron píše:Chlapi, mozna jsem mimo misu, ale rekl bych, ze imobilizer nema dalkove ovladani... Vzdycky se deaktivuje vlozenim klicku do spinaci skrinky - a nezda se mi, ze by to u Lantry bylo jinak.
Jo,bač já mám přes dálku ,tak jsem řekl aby vyměnil baterky,ale máš
pravdu,že je potom přes klíč!!
V tom klíči je čip s kodem nebo s kodama,který se mění,ale tohle by potom byla bud softwerová chyba nebo okolo spínací skřínky je rádiový
spínač,který přečte kod nebo kody ta informace pak putuje do modulu,který teprve odemkne starter a pak řídící jednotku!!
Zhledem k tomu,že auto je roku z roku 2000,tak by už snad měl centrál
a imobilizer v dálkovým ovladači,který odblokuje imobilizér!
U evropských značek to tak funguje!
Akorát průšvih je,že to udělá jen někdy a to mě přivedlo na myšlenku,že
má na imobilizér dálkový ovladač!
hmmm
Napsal: 25 pro 2005, 19:09
od Felotron
toz to se mi moc nezda... spis teda vubec... nicmene to neznamena, ze to nemuze byt pravda...
Navic se mi to zda jako podivny v pripade, kdyz auto otebres klicem - pak bys mel imobilizer stale aktivni...
No, hledal bych problem jinde
Re: hmmm
Napsal: 25 pro 2005, 19:42
od ivan
Felotron píše:toz to se mi moc nezda... spis teda vubec... nicmene to neznamena, ze to nemuze byt pravda...
Navic se mi to zda jako podivny v pripade, kdyz auto otebres klicem - pak bys mel imobilizer stale aktivni...
No, hledal bych problem jinde
Ano ,když klíčem otevřeš auto ,imobilizer je aktivní,a až strčíš klíček do zapalování,zruší aktivaci,ale když máš dálkový ovladač,tak tahle ochrana
odpadá
,protože dálkový ovladač tu to ochranu(u spínací skřínky)zruší a odblokuje přímo samotný imobilizer!!
Ono je těžký radit takhle na dálku kort,když nevím jaký typy montovali do
Hyundaiů!!Jsou tři druhy imobilizerů a každý má jiný systém vypínání!
Co vím ze Svých zkušeností je,že imobilizer na 95% příčinou problémů
startování!
Samozřejmě,že počítám stím,že má v pořádku autobaterii,kontatky a starter!
P.s.Hyundai Scoupe nemá standartně centrál a ani imobilizér,montoval jsem ho dodatečně a maká to super!
Napsal: 25 pro 2005, 19:57
od panJindra
jenže klíčem nikdy neotevírám, protože si neodblokuju alarm a auto pak řve jak kráva. a tak už opravdu nevim, kde by mohl býti problém. ale jak říkám - když nejde nastartovat, tak musim vyndat klíč a po opětovném zastrčení a startování auto okamžitě chytne, jako by se nic nedělo...no a teď babo raď. do servisu hyundaie se mi moc nechce, bo je to jenom občasná záležitost a to je tak, aby mi vyměnili půlku auta.....
Napsal: 25 pro 2005, 21:16
od sagvan82
Zdary,
já měl jednu dobu taky problém se startováním, nechal jsem si tehdy přidělat klíč…
Dveře šli odemknout bez problémů, ale nemohl jsem nahodit motor …
Auto jakoby startovalo, ale motor se nechtěl chytit…
Nakonec jsem zjistil, že ten novej klíč je o kousíček kratší a na dorazu
je zřejmě nějaký čidlo nebo něco podobnýho, co ten motor nenechá chytnout!
Horší věc byla ta, že se před vyndáním musí klíček zatlačit, otočit a pak vytáhnout,
bohužel s tím krátkým klíčem se to zatlačit nedalo!
Takže jsem zůstal krásně stát s klíčkem v zapalování bez možnosti odjet!
Bezva zážitek …
Třeba by mohl být problém u toho dorazu, jestli to máš na stejným principu …
Spínačka
Napsal: 26 pro 2005, 01:03
od ivan
sagvan82 píše:Zdary,
já měl jednu dobu taky problém se startováním, nechal jsem si tehdy přidělat klíč…
Dveře šli odemknout bez problémů, ale nemohl jsem nahodit motor …
Auto jakoby startovalo, ale motor se nechtěl chytit…
Nakonec jsem zjistil, že ten novej klíč je o kousíček kratší a na dorazu
je zřejmě nějaký čidlo nebo něco podobnýho, co ten motor nenechá chytnout!
Horší věc byla ta, že se před vyndáním musí klíček zatlačit, otočit a pak vytáhnout,
bohužel s tím krátkým klíčem se to zatlačit nedalo!
Takže jsem zůstal krásně stát s klíčkem v zapalování bez možnosti odjet!
Bezva zážitek …
Třeba by mohl být problém u toho dorazu, jestli to máš na stejným principu …
Člověče ted jsi mě nahrál do noty!
Dost dobrá připomínka,máš to u mě
Pro panJindra,
Stou spínačkou to není blbej nápad,já jsem vlastně už něco podobného řešil!!Už jsem si vzpoměl,je to už vlastně čtyři roky,co jsem to dělal!!
Mám doma ještě SyangSonga Musso a dělalo mi to něco podobného!!
Zjistil jsem,že to dělala spínací skřínka,na konci té spín.skřínky je takový
otáčecí spínač s kontaktama a ty kontakty byly vypálený a obroušený!
Jsou z mědi a vypadají jako bobulky a dvě byly v háji(vypálené a obroušené)a ty kontakty špatně seděli proti té spojovací destičce!
A jednou to seplo a jednou zase ne!!
Tak jsem je vyndal a udělal si nové!!
Udělal jsem si je z změděného zdrátu,z takovýho co je na na 380 Volt,protože ta tlouštka ůplně odpovídá(asi 2 až 3 mm) obrousil jsem si je
pomocí pilníčku a naletoval pro jistotu!
No a jak říkám,dělal jsem to před čtyřmi lety a funguje to dodnes!
( ale jak říkám - když nejde nastartovat, tak musim vyndat klíč a po opětovném zastrčení a startování auto okamžitě chytne, jako by se nic nedělo...no a teď babo raď) :!:To by mohlo klidně tomu problému odpovídat!
P.s.Ta spínací skřínka je ůplně stejná,bač jsou od Hyundaie!
A podle Mě imobilizer funguje normálně!