spojka klíma

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
lato
*
Příspěvky: 37
Registrován: 16 dub 2008, 19:53
Bydliště: Levice

spojka klíma

Příspěvek od lato »

Ako často je možné spínať klímu bez poškodenia ? Napadlo ma, vlete využívať automaticky zapínanie klímy v určitom režime motora /brzdenie motorom/
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
Reklama
 

Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

Myslím že tu omezení nebude paš si klima tu spojku stejně ovládá sama a dost často ji spíná záleží na stylu jízdy.
Co tím chceš dosáhnout. :shock:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
lato
*
Příspěvky: 37
Registrován: 16 dub 2008, 19:53
Bydliště: Levice

Příspěvek od lato »

vipe píše: Co tím chceš dosáhnout. :shock:
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom... :oops:
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Příspěvek od XMira »

lato píše:
vipe píše: Co tím chceš dosáhnout. :shock:
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom...
Ne, neni to tak. Ve chvili, kdy by zacal namrzat vymenik, spojka klimu odpoji. I kdybys to chtel resit bypasem, tak by stejne v tu chvili nevznikal zadny tlak a kompresor by bezel vlastne naprazdno, takze brzdny ucinek by byl asi dost maly.
Ale jinak neni Tvuj napad zas tak spatny. Ja obcas zapnu klimu kdyz chci brzdit a nez se vychladi, tak aspon vyuziju energii motoru, kterou bych jinak zbytecne prohnal brzdama...

Mam dokonce pocit, ze u nejakych aut se klima odpojuje, kdyz das plny plyn, aby neubirala vykon. To by mi asi vadilo.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Já ovládám ruční klímu termostatem vřazeným do obvodu, hlídá mi teplotu v rozmezí + - 0,5st ale chtělo byto citlivost 0,1st, protože tam působí tepelná setrvačnost a tak se teplota zapnutí a vypnutí pohybuje v toleranci 1 st., což je moc.Potřeboval bych termostat, který má hysterezi 0,1 st nevíte někdo o něčem???
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

lato píše:
vipe píše: Co tím chceš dosáhnout. :shock:
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom... :oops:
Klimatizace si svoji spojku ovlada sama ....
A jestli se ti zda, ze ti jede moc, tak nastav vyssi teplotu .... :wink:
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
lato
*
Příspěvky: 37
Registrován: 16 dub 2008, 19:53
Bydliště: Levice

Příspěvek od lato »

OK, ak je to tak, určite doriešim spínanie v brzdnom režime. Trochu rozmýšlam nad nastavovaním teploty, ale sa obávam ako a kde umiestniť ovládanie termostatu. Po elektrickej stránke nemám problém hoci aj s PIC, ale kde snímať teplotu a najmä kam umiestniť ovládanie prípadne displej?
A ďakujem za odpovede!
Hyundai Accent 1,5 CRDi 2007/ 98000km
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“