Stránka 1 z 1
spojka klíma
Napsal: 14 kvě 2008, 21:32
od lato
Ako často je možné spínať klímu bez poškodenia ? Napadlo ma, vlete využívať automaticky zapínanie klímy v určitom režime motora /brzdenie motorom/
Napsal: 17 kvě 2008, 10:23
od vipe
Myslím že tu omezení nebude paš si klima tu spojku stejně ovládá sama a dost často ji spíná záleží na stylu jízdy.
Co tím chceš dosáhnout.
Napsal: 21 kvě 2008, 09:09
od lato
vipe píše:
Co tím chceš dosáhnout.
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom...
Napsal: 21 kvě 2008, 12:40
od XMira
lato píše:vipe píše:
Co tím chceš dosáhnout.
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom...
Ne, neni to tak. Ve chvili, kdy by zacal namrzat vymenik, spojka klimu odpoji. I kdybys to chtel resit bypasem, tak by stejne v tu chvili nevznikal zadny tlak a kompresor by bezel vlastne naprazdno, takze brzdny ucinek by byl asi dost maly.
Ale jinak neni Tvuj napad zas tak spatny. Ja obcas zapnu klimu kdyz chci brzdit a nez se vychladi, tak aspon vyuziju energii motoru, kterou bych jinak zbytecne prohnal brzdama...
Mam dokonce pocit, ze u nejakych aut se klima odpojuje, kdyz das plny plyn, aby neubirala vykon. To by mi asi vadilo.
Napsal: 21 kvě 2008, 13:14
od Bruno
Já ovládám ruční klímu termostatem vřazeným do obvodu, hlídá mi teplotu v rozmezí + - 0,5st ale chtělo byto citlivost 0,1st, protože tam působí tepelná setrvačnost a tak se teplota zapnutí a vypnutí pohybuje v toleranci 1 st., což je moc.Potřeboval bych termostat, který má hysterezi 0,1 st nevíte někdo o něčem???
Napsal: 21 kvě 2008, 13:25
od Vita
lato píše:vipe píše:
Co tím chceš dosáhnout.
kedže nemám aut. klimu, a keď je zapnutá , väčšinou chladí viac ako treba
a tak ma napadlo zapínať ju len v režime brzdenia motorom (napr. dolu kopcom) čo by v mojom prípade (štiavnické vrchy) mohlo stačiť. Ide mi o šetrenie palivom a zapojil by som do toho aj reguláciu teploty ( pomocou PIC). Myslel som si, že keď je stlačené tlačítko klimy, spojka je trvale zopnuta a tlak v klime sa reguluje baypasom...
Klimatizace si svoji spojku ovlada sama ....
A jestli se ti zda, ze ti jede moc, tak nastav vyssi teplotu ....
Napsal: 21 kvě 2008, 21:29
od lato
OK, ak je to tak, určite doriešim spínanie v brzdnom režime. Trochu rozmýšlam nad nastavovaním teploty, ale sa obávam ako a kde umiestniť ovládanie termostatu. Po elektrickej stránke nemám problém hoci aj s PIC, ale kde snímať teplotu a najmä kam umiestniť ovládanie prípadne displej?
A ďakujem za odpovede!