Stránka 1 z 2

Výměna motoru 1.6 na 1.8

Napsal: 21 kvě 2008, 08:56
od havlao1
Chci se zeptat, zda je možné projít technickou prohlídkou + udělat přepis údajů v techničáku s jiným typem motoru (1.8 ), než pro který bylo auto konstruováno (1.6).

Příp. jaké problémy se při záznamu změn na úřadě a při prohlídce můžou vyskytnout? Motor pasuje, auto jede, tak by to snad mohlo být OK.

Děkuji.

Napsal: 21 kvě 2008, 19:17
od vlastaFR
cece cos vsechno menil, kdyz si prehazoval motory?? jinak si toho na stk snad ani nevsimnou cislo de videt jen kdyz si vlezes za chladic :lol: skus to a kdyztak delej blbyho ze o tom nemas ani paru...... :wink:

Napsal: 22 kvě 2008, 09:13
od havlao1
vlastaFR píše:cece cos vsechno menil, kdyz si prehazoval motory?? jinak si toho na stk snad ani nevsimnou cislo de videt jen kdyz si vlezes za chladic :lol: skus to a kdyztak delej blbyho ze o tom nemas ani paru...... :wink:
Měnil jsem motor, převodovka zůstala původní. Popravdě co všechno v motoru je jiné nevím, nedělal jsem to já a moc do toho nevidím.

Právě, že já potřebuju výměnu motoru na technické nahlásit, abych to měl od nich schválené a mohl s tím jít na úřad.
1. Auto s jiným motorem než v papírech bych potom v budoucnu asi těžko prodával (i když to nejde na první pohled poznat, u prvního zásahu do motoru by mi auto mohli vrátit).
2. Další věc je povinné ručení, pokud nahlásím jiný objem a náhodou bych do někoho ťukl a na to, že je motor jiný, než ve smlouvě by se přišlo, pochybuju, že by pak náklady hradila pojišťovna.

Napsal: 22 kvě 2008, 12:18
od vlastaFR
jj, to mas pravdu... nevim no moc do toho nevidim, ale myslim ze ti to schvalej i bez technicaku na motor 1.8, pak si musis stejne zajit na urad aby ti to zapsaly do velkyho. zajed si na technickou a oni ti to reknou vsechno a presne (co je vse zapotreby)

Napsal: 23 kvě 2008, 08:39
od Jam
Co mám zkušenosti ze své předchozí značky (Suzuki), tak musíš požádat o vyádření/povolení výrobce auta, který (aspoň u Suzuki) nepovolí přestavbu z menšího motoru na větší. Naopak povolí.

Napsal: 25 kvě 2008, 12:37
od havlao1
Díky za odpovědi. Bohužel výměnu 1.6 -> 1.8 na technické nepovolili :(

Napsal: 26 kvě 2008, 09:44
od kopir
Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať :D

Napsal: 26 kvě 2008, 10:21
od mirpie
a co požádat na úřadě o výmaz čísla motoru z TP? Já měnil motor tehdy ještě na R19, kus za kus. A dělal se i ještě ekkluzivnější dvoulitr se 150PS (moje 1,8 měla 136PS) Ty motory byly na první pohled jak u hyundaie stejné. Kdybych tehdy sehnal dvoulitra, mohl jsem ho tam dat a nikdo by nic nepoznal. V TP jsem měl výmaz čísla motoru a tak na technické by ho ani nekontrolovali a vzheldově jsou motory stejné, jen ten dvoulitr měl větší vrtání. U motorů hyundai v případě 1,6. 1,8 a 2,0 to bude podobné...

Napsal: 26 kvě 2008, 10:24
od mirpie
jo, jediný, co je poznat na první pohled, je sací potrubí. V příladě "jednašetky" je na potrubí odlitý nápis 1,6, přímo tam u vstřikovačů (když se nahneš nad hlavu a čumíš dolů na vyústění odlitku sacíhio potrubí do motoru. Naproti tomu sací potrubí "jednaosmičky" a dvoulitru je stejné, maj tam nápis 1,8 a podtím 2,0...

Napsal: 26 kvě 2008, 21:33
od vlastaFR
kopir píše:Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať :D
to unas taky ne. ale psal ze pokud auto bude prodavat tak bude mit problemy a kdyz auto prihlasujes tak na evidencce se divaj na cisla jak kastle tak motoru a taky kdyz bude delat emise tak to myslim poznaj.

Napsal: 27 kvě 2008, 10:53
od mirpie
ale když bude mít ten výmaz čísla motoru tak nemůže mít problém.. Pokud někdo nenakoukne na to sací potrubí.. Ale i to by šlo obejít, že měnil jen sací potrubí....

Napsal: 27 kvě 2008, 12:29
od vlastaFR
ale v techicaku bude mit napsano motor 1.6 a evidencka nebo emisni to ihned odhaly. jako Ja bych to neresil vid, ale Havla to chce mit nejspis naprostej legal

Napsal: 27 kvě 2008, 14:05
od jelensoft
Dneska jsem byl na technický, číslo motoru nikdo nekontroluje - je to výměnný díl jako třeba převodovka atd, ale pečlivě mi zkontrolovali, jestli mám v autě motor G4GR (1,6). Nevidím žádný důvod, proč by výrobce, nebo dovozce nemohl do úplně stejný kastle schválit silnější motor, kor když ty motory mají stejný bloky, akorát jiný vrtání.

Napsal: 10 čer 2008, 19:51
od vaisman
jelensoft píše:Dneska jsem byl na technický, číslo motoru nikdo nekontroluje - je to výměnný díl jako třeba převodovka atd, ale pečlivě mi zkontrolovali, jestli mám v autě motor G4GR (1,6). Nevidím žádný důvod, proč by výrobce, nebo dovozce nemohl do úplně stejný kastle schválit silnější motor, kor když ty motory mají stejný bloky, akorát jiný vrtání.
Sou to prostě lamy a serou za každou hovadinu!

Napsal: 11 čer 2008, 07:50
od medos
kopir Zaslal: po květen 26, 2008 8:44 am Předmět:

--------------------------------------------------------------------------------

Hmm u nás s tým nemáme žiaden problém. Evidencia motorov sa zrušila, takže ak si tam chcem hodiť iný motor, nemusím nikam chodiť ani to evidovať



Tak to je riadna spostosť Kopir. To že sa evidencia motorov zrušila neznamená ze si možeš namontovať hocijaky motor. STK neprejdes ked vymenis namiesto 1,6-tky 1,8-čku.
Do mojej škodovky 105 som namontoval 120 tkový motor. Na STK sa so mnou ani nebavili. Poslali ma rovno domou. To bol aj dovod preco som kupil Lantru.