Stránka 1 z 2
kontrola a hladina oleja
Napsal: 27 kvě 2008, 19:51
od DEXTER
zdravim vsetkych slovenskch korejcov
zaujimalo by ma ako casto musite dolievat olej do motora CRDi 1,5 81Kw
Napsal: 27 kvě 2008, 20:57
od David C3
nemusí.... 15tis bez dolívaní... u Hdi sem měnil olej po 20tis a ani když to mělo najeto 160 000 km sem nikdy nedolíval. Navíc to mělo elektronickou měrku oleje. Na dipsleji pal PC.
Napsal: 27 kvě 2008, 21:11
od DEXTER
nemusí.... 15tis bez dolívaní... u Hdi sem měnil olej po 20tis a ani když to mělo najeto 160 000 km sem nikdy nedolíval. Navíc to mělo elektronickou měrku oleje. Na dipsleji pal PC.
tak to sa cudujem na octavke treba dolievat
Napsal: 27 kvě 2008, 21:39
od Mexican
po 20 000 km a jednej garancke som nedolieval ani deci
PS: pls zmen nazov temata na "Spotreba oleja" alebo nieco trefnejsieho.. a najma vypni si pls caps ked pises temy. Freshmani na fore by nemali kricat
Napsal: 28 kvě 2008, 10:11
od Mikro
DEXTER píše:nemusí.... 15tis bez dolívaní... u Hdi sem měnil olej po 20tis a ani když to mělo najeto 160 000 km sem nikdy nedolíval. Navíc to mělo elektronickou měrku oleje. Na dipsleji pal PC.
tak to sa cudujem na octavke treba dolievat
ja som mal oxcafku f TDi a nemusel som dolievat 2,5 roka (cca 240t km) ziadny olej.
110 konova varianta.
pokial niekto v tvojom okoli musi dolievat olej tak ma asi problem a mal by navstivit servis
Napsal: 28 kvě 2008, 15:31
od CzechJoker
Dolévání oleje je práce pro servis, kontrolu množství si obstará řídící jednotka. Proč je asi v kapličce kontrolka?
Mám pocit, že spousta lidí tady ještě dneska žije v dobách stodvacítek a favoritů... Accent je sice levná plečka, ale o tohle se opravdu nemusíte starat, doba pokročila.
Napsal: 29 kvě 2008, 08:10
od DanyII
Doba sice pokrocila, ale... kontrolka oleja zacne svietit ked klesne tlak oleja, co v niektorych pripadoch moze byt fakt neskoro. V praci mame 3 passaty 2.0 tdi PD a vsetky svorne zeru liter oleja na 10tkm, co je 3l medzi serviskami. 1.9 PD sice zeru menej ale zeru, na 2.0 benzin montoval w stieracie kruzky naopak, cize namiesto toho aby stierali olej naspat ho tahali do spalovacieho priestoru... a to nie je vsetko. Na nejaku kontrolku by som sa fakt nespoliehal, co ked bude vypalena? Ale je fakt ze accent nezere ani kvapku
Napsal: 29 kvě 2008, 20:55
od CzechJoker
Jestli má TDI spotřebu litr na deset tisíc, tak je imho něco v nepořádku. S commonrailem 2,8 HDI jsem najel 80000 kilometrů a kromě servisních prohlídek nebylo potřeba na nic sáhnout.
Napsal: 29 kvě 2008, 21:04
od Mikro
CzechJoker píše:Jestli má TDI spotřebu litr na deset tisíc, tak je imho něco v nepořádku. S commonrailem 2,8 HDI jsem najel 80000 kilometrů a kromě servisních prohlídek nebylo potřeba na nic sáhnout.
tak tak
ja som mal oxcafku f TeDeeeeiiiii a pocas 230t km nebolo potreba nikdy dolievat olej.
takze ... navsteva servisu a okamzite.
Napsal: 30 kvě 2008, 08:16
od DanyII
Mikro, pokial viem tak si mal starsi typ tdi 81kW, co nebol PD. A ani o CR 2,8 som nehovoril... Ved si kupte 2.0 tdi 103kW a uvidite, nejdem vas presviedcat, riesim to kazdu chvilku a v servise nic nezmozes. Proste to tak je a maju to osetrene aj v navode, ako kazda automobilka.
Napsal: 30 kvě 2008, 09:38
od Mikro
DanyII píše:Mikro, pokial viem tak si mal starsi typ tdi 81kW, co nebol PD. A ani o CR 2,8 som nehovoril... Ved si kupte 2.0 tdi 103kW a uvidite, nejdem vas presviedcat, riesim to kazdu chvilku a v servise nic nezmozes. Proste to tak je a maju to osetrene aj v navode, ako kazda automobilka.
oni to sice osetrene maju v kazdom navode ale prax je taka ze do garancnych prehliadok ti to musi vydrzat. pokial musis napriek tomu dolievat olej tak je jednoducho problem s motorom alebo so stylom jazdy ktorym jazdis.
mali sme vo firme 2 identicke oktavky s tymi istymi motormi a vybavou. jedna nezrala ani kvapku a druha 1l na 5000km
v servise mi neoficialne povedali ze je dost pravdepodobne sposobene tym ze to druhe auto stalo nove 6 mesiacov v colnom sklade.
takze tolko.
ten starsi typ bol PD (ak tym teda myslis typ diesloveho agregatu PumpeDuese
Napsal: 30 kvě 2008, 11:16
od DanyII
Mikro ked si mal 110k tj 81kW urcite si nemal PD. PD 1.9 robili iba s vykonom 77 kW ako robia az doteraz. Mam svagra v servise skody tak presne viem ktory motor co robi, to ze 1,2ke preskakuje rozvodova retaz ako aj na 1,4 16V sa im to stava... Tie dvojlitre proste zeru olej, vsetky.
olej
Napsal: 31 kvě 2008, 18:15
od slabostka
Nezáleží aj od typu oleja - viskozity? hustoty? vs. štýl jazdy? Nie som expert na autá ale kdesi som čítal a týkalo sa to H že v prípade " riedkeho" oleja a agresívnej jazdy napr. na dialnici t.j. vysokého zaťaženie ide spotreba oleja hore. Rýchlo maže a " rýchlo " horí. Ospravedlňujem sa za terminologiu....
Re: olej
Napsal: 31 kvě 2008, 20:26
od Mexican
slabostka píše:Nezáleží aj od typu oleja - viskozity? hustoty? vs. štýl jazdy? Nie som expert na autá ale kdesi som čítal a týkalo sa to H že v prípade " riedkeho" oleja a agresívnej jazdy napr. na dialnici t.j. vysokého zaťaženie ide spotreba oleja hore. Rýchlo maže a " rýchlo " horí. Ospravedlňujem sa za terminologiu....
to je mozne.. ak tam budes liat moc riedky 0wXX a budes jazdit pravidelne od 3000 otacok vyssie spotreba moze byt vyssia.. ale pri normalne plnej syntetike normy B4 by si teoreticky nemal dolievat ani tie 2 deci na jeden servisny cyklus
Napsal: 02 čer 2008, 08:12
od DanyII
mate pravdu, tiez by som ocakaval, ze to nebude zrat olej. Mam zrovnanie viacerych aut, jazdny styl rovnaky, olej rovnaky 5W30 castrol long life III, tym to nebude...