Stránka 1 z 4
spotřeba diesel
Napsal: 03 čer 2008, 18:15
od Robert_Kania
Protože vlákno spotřeba se věnuje spotřebě hlavně u benzínových motorů 1.6, vytvořil jsem nové, kde můžeme psát postřehy ke spotřebě my dieseláci. Já mám obyč. CRDI 60kw z roku 03, koupil jsem ho nedávno jako ojetinu s 90 tis. km. Podle mých měření a po vyjetí dvou nádrží mám průměrnou kombi spotřebu 6,07litru. Jezdím tak třetinu Praha a dvě třetiny po silnici 1. třídy. Ve městě jezdím předpisově 50, mimo průměr 110. ale samozřejmě podle provozu od 90 do 130. Jinak zatím velká spokojenost s variabilitou, prostorem, skvělým výhledem a i spotřebou, horší je to s pohodlím a hlukem od podvozku. V tom jsem zhýčkaný z mého předchozího Renaulta Laguny¨- první model. Už jsem si sice přivykl, ale holt francouzské pohodlíčko, tomu se jen tak něco nevyrovná.
Napsal: 04 čer 2008, 11:41
od Marcel123
Spotreba super na 3valce ale to same ako ty ten hluk ach jo rozmyšlam ešte nečo nalepiť pod koberec. inak super nič ma neprekvapuje tiež som kupil z bazaru ja tomu hovorim že zabehnuty .
Napsal: 04 čer 2008, 21:49
od pavel11
Máme najeto 16 680 km a spotřeba 5,56 l/100km. A to i s klimou. Jezdím nyní denně 1/3 po městě a zbytek mimo. Takže spokojenost. Poslední dobou (po 15 000 km) zjišťuji, že se motor hodně zklidnil a ztišil. při 110 km/h ho není vůbec slyšet.
Napsal: 05 čer 2008, 10:28
od Robert_Kania
No, trošku závidím ty novější diesely VGT, zvlášť ten hladší tišší běh, spotřeba je taky asi o chlup lepší, ale půl litru, to zas takový rozdíl není
. Bohužel jsem na dvouletý nebo nový nedosáhl, ale i tak jsem zatím spokojen. Klimu jsem zatím potřeboval spíš sporadicky, také jsem zvědavý, jak se v létě na spotřebě projeví, určitě dám další info, protože teď začíná být klima zoufale potřebná.
Napsal: 05 čer 2008, 23:22
od kaartr
Zatím najeto 2000 km a spotřeba cca 8l. Jen město.Jízda svižná a klima.Řazení už se zlepšilo.
Napsal: 01 črc 2008, 09:10
od ivos
Najeto cca 6000km , poslední 1000km průměr 5,8l . Jízda v rámci silničních limitů dálnice, Praha, venkov a prakticky stale klima.Občas si rád šlápnu na plyn abych podráždil oktavisty, jejich úžas když jim mizím v dáli je k nezaplacení. Motor je opravdu hodně povedený. Spokojenost.
Napsal: 01 črc 2008, 10:16
od Mexican
pavel11 píše:Máme najeto 16 680 km a spotřeba 5,56 l/100km. A to i s klimou. Jezdím nyní denně 1/3 po městě a zbytek mimo. Takže spokojenost. Poslední dobou (po 15 000 km) zjišťuji, že se motor hodně zklidnil a ztišil. při 110 km/h ho není vůbec slyšet.
velmi dobra spotreba... mam ten isty motor v Accente a fakt ze po 1 prehliadke ked tam prisiel novy olej (Total Quartz 9000) motor bezi makko a je vyrazne pruznejsi.. spotreba sa ustalila po cca 10-12 000 km
Napsal: 16 črc 2008, 19:57
od Matmar
Zajímala mě u mého "nového" tříválce Matrixe spotřeba, tak jsem natankoval až po hrdlo aby bylo měření co nejpřesnější. Výsledek: Brno-Liberec, tachorychlost 120-130 - 5,6 litru. Myslím že na tento, řekl bych ne právě vyspělý diesel, velice pěkný
Napsal: 25 črc 2008, 20:50
od Robert_Kania
Matmar píše:Zajímala mě u mého "nového" tříválce Matrixe spotřeba, tak jsem natankoval až po hrdlo aby bylo měření co nejpřesnější. Výsledek: Brno-Liberec, tachorychlost 120-130 - 5,6 litru. Myslím že na tento, řekl bych ne právě vyspělý diesel, velice pěkný
Fakt velmi pěkný, to já se zatím pod 6 litrů se stejným motorem za tři měsíce (jinak 5 let) "stáří" auta nedostal. Nejméně 6,04, nejvíc 6,48. Je ale fakt, že žádná dálnice, půlka město, hodně okresek a jezdím dost naložený materiálem na chalupu
. takže myslím, že jsem v normě, i když nějaký levnější přísun nafty by bodl
.
Napsal: 25 črc 2008, 21:15
od Matmar
> Robert_Kania > Tak to leda fritovací olej, známej s ním ve dvojkovým golfu s půl milionem kilometrů úspěšně jezdí
Ale ten náš traktor by to asi moc dlouho nesnesl
Co se týče té spotřeby, auto mám po bejvalým kolegovi z práce kterej ho měl nový a ze začátku pořád brečel že mu to žere v jakýmkoliv režimu 8. Teď když mi ho předával, říkal 6,4 mimo město a 6,7 ve městě (ale on jezdil víceméně pořád s klimou). Tak mě to příjemně překvapilo, protože vzhledem k očekávaným opravám (turbo piští, čerpadlo píská, vstřikovače taky nebudou zrovna echt) je to jedinej důvod proč přecházet z benzinu na naftu
Napsal: 26 črc 2008, 11:42
od Robert_Kania
Matmar píše:> Robert_Kania > Tak to leda fritovací olej, známej s ním ve dvojkovým golfu s půl milionem kilometrů úspěšně jezdí
Ale ten náš traktor by to asi moc dlouho nesnesl
Co se týče té spotřeby, auto mám po bejvalým kolegovi z práce kterej ho měl nový a ze začátku pořád brečel že mu to žere v jakýmkoliv režimu 8. Teď když mi ho předával, říkal 6,4 mimo město a 6,7 ve městě (ale on jezdil víceméně pořád s klimou). Tak mě to příjemně překvapilo, protože vzhledem k očekávaným opravám (turbo piští, čerpadlo píská, vstřikovače taky nebudou zrovna echt) je to jedinej důvod proč přecházet z benzinu na naftu
No zas tak často hranolky nedělám
. Ale vážně, kdyby člověk měl nějakej střep, asi by to za pokus s friťákem stálo, ale do našich "miláčků" si to asi nikdo nelajsne. Docela věřím, že se s ním dá úspěšně jezdit, ale já to zkoušet rozhodně nebudu. Co se týče spotřeby, ještě postřeh, že se mi zdá, že tedy mám poměr venku/město výrazně jiný. Protože jsem nevyjel nádrž celou ve městě ani celou venku, je to jen odhad, ale podle chování počítače a úbytku palivoměru bych tipl venku 5 a město 7 až 7,5. Je to dáno asi pražskými kolonami a kopcovitým terénem.
Napsal: 26 črc 2008, 20:16
od Matmar
Palubák nemám, ale ukazatel stavu paliva v Matrixu je hodně zajímavej budík
Pokud natankuju až po hrdlo tak je 200 km rafika přilepená za okrajem stupnice a pak začně nepěkně rychle padat
Městskou spotřebu sem zaím neměl možnost změřit, mám s matrixem asi 1300 km, ale dálnice a meziměsto..........město jen minimum
Napsal: 27 črc 2008, 07:56
od Robert_Kania
Matmar píše:Palubák nemám, ale ukazatel stavu paliva v Matrixu je hodně zajímavej budík
Pokud natankuju až po hrdlo tak je 200 km rafika přilepená za okrajem stupnice a pak začně nepěkně rychle padat
Městskou spotřebu sem zaím neměl možnost změřit, mám s matrixem asi 1300 km, ale dálnice a meziměsto..........město jen minimum
Jo, to souhlasí, palivoměr se u mě chová stejně. Ale ještě víc se mi líbí ten compík. Sleduju nejvíc kilometrový dojezd a když vyjedu z města na chalupu, na konci cesty mám na dojezd víc kilometrů, než když jsem vyjížděl a to ještě 100 km najedu cestou
. A platí to i naopak, vjedu do města, ujedu 20 km a údaj o dojezdu klesne o 150.
Napsal: 27 črc 2008, 09:29
od Matmar
Hmm, tak to přestávám fňukat kvůli tomu, že ten můj dědulín palubák nemá, pokud to ukazuje takový bludy
Zajímavý mi přijde sledovat aktuální spotřebu při rozjezdech a podle toho se naučit šetřit. V naší firemní dvoulitrové benzinové fábii při řádným rozjezdu vidím i 40
Jinak nejpřesnější měření spotřeby je určitě tankovat až po hrdlo........sice je to tankovat tak čtvrt hodiny, ale sem tam to snesu. Kdyby ta nafta tolik nepěnila tak je to hned. U Matrixe je výhoda, že je víčko nádrže hodně vysoko a je dobře vidět pozvolnej spád přívodní trubky......nestane se že by jen tak vylítla napěněná nafta ven (To bych si na té pumpě připadal jak debil
)
Napsal: 27 črc 2008, 12:05
od Marcel123
Ahoj tak som to dnes spočital a cca mi to vychadza 1liter nafta na 16km.
jazdim aj mesto aj mimo .
Neviem to presne preto že po natankovani full čiže po hrdlo na mna pan kričal hej ved vam to vyteka. A pod autom asi 1.5metrova mlaka a tak som zistil že mi to vyteka dakde na vrchu nadrže asi cez odvzdušnovak alebo tam dakde kde je čerpadlo .Ta super vtedy som tam nechal niečo cez 2000skk.