Stránka 1 z 2

Vymena predniho loziska na Coupe rv 96

Napsal: 15 čer 2008, 16:36
od Dr Meduza
Ahoj,
tak sem si taky poridil coupe, celkovej docela udrzovany, ale ma spatny lozisko v pravym prednim kole, ostatni sou vymeneny a predni kotouce sou spatny, vpravo je dokonce prasklej
Otakza je, jak slozity je vemeni lozisko, ma s tim nekdo zkusenosti?
Jako byvaly skodovkar, sem zvyklej si vsechno menit sam, tak bych v tom i rad pokracoval, jestli to neni nakej vetsi problem.
A pak bych se chtel zeptat este ohledne kotoucu a desticek, jaky doporucujete, kdyz se to bude menit ?
diky za rady

Napsal: 15 čer 2008, 18:13
od mirpie
já když koupil Coupé, tak mělo v háji přední ložiska obě dvě a to tak, že když jsem jel víc než 60km/h, nebyl slyšet už ani motor.. Vše, co zvládnu, nebo na co mám nářadí, si taky dělám sám. Bohužel stahovák nebo lis na ložiska nemám, takže to šlo do neautorizovanýho servisu. Ložiska jsem si koupil od SKF a dal jsem jim to jen na výměnu. Samozřejmě musíš vyndat těhlici s ložiskem a vše ostatní co na tom drží sundat. Takže sundat brzdový třmen, kotouč, odpojit čidlo ABS, povolit šrouby od tlumiče, vyhodit čepy, povolit matici od poloosy, vytáhnout poloosu a mělo by to být dole. Pak ten lis nebo stahovák a vyrazit starý ložisko ven. S těmi brzdami je to dost individuální. Ale pokud máš jeden kotouč prasklý, je to samozřejmě na výměnu a je potřeba vyměnit už oba dva. At ti to nebrzdí nesymetricky. Samozřejmě s výměnou kotoučů se doporučují vyměnit i brzdové desky za nové. Já ted jen měnil ty brzdové desky. Kotouče mám ok, zatím. Desky byly tloušťkou taky ok, ale moc to nebrzdilo. Tak jsem koupil nový a když jsem sundal starý, zjistil jsem, že desky byly značně popraskaný, to jsem ještě na žádných neviděl. Všude trhliny. Neměly ani od výroby tu středovou spáru, což byl asi důvod těch trhlin. Nějaký neznačkový levný potvory. Předchozí majitel na tom autě šetřil celkově. Po výměně a odvzdušnění už to zas jakžtakž brzdí. Ne že by Coupé nebrzdilo, ale s těmi minikotouči co tam jsou..Tady korejci nezabodovali. Ty brzdy jsou poddimenzovaný.
Takže když to shrnu, pokud ti hučí jen jedno ložisko a víš, že to druhý by mělo být ok, tak je nesmysl měnit obě dvě. U těch brzd je to už jinak. Tam vyměň oba kotouče a rovnou i ty brzdové desky. Jinak až budeš dávat brzdové desky, omrkni stav manžet na pístu. Ty moje jsou dost zteřelý a budu asi potřebovat brzy nový. Taky při vtláčení pístu zpět mi tam profoukl vzduch a měl jsem to rázem pořádně zavzdušněný, byť jsem vůbec hydrauliku neotvíral.

Zadne ložiska?

Napsal: 16 čer 2008, 00:10
od Romanko999
mirpie píše:já když koupil Coupé, tak mělo v háji přední ložiska obě dvě a to tak, že když jsem jel víc než 60km/h, nebyl slyšet už ani motor.. Vše, co zvládnu, nebo na co mám nářadí, si taky dělám sám. Bohužel stahovák nebo lis na ložiska nemám, takže to šlo do neautorizovanýho servisu. Ložiska jsem si koupil od SKF a dal jsem jim to jen na výměnu. Samozřejmě musíš vyndat těhlici s ložiskem a vše ostatní co na tom drží sundat. Takže sundat brzdový třmen, kotouč, odpojit čidlo ABS, povolit šrouby od tlumiče, vyhodit čepy, povolit matici od poloosy, vytáhnout poloosu a mělo by to být dole. Pak ten lis nebo stahovák a vyrazit starý ložisko ven. S těmi brzdami je to dost individuální. Ale pokud máš jeden kotouč prasklý, je to samozřejmě na výměnu a je potřeba vyměnit už oba dva. At ti to nebrzdí nesymetricky. Samozřejmě s výměnou kotoučů se doporučují vyměnit i brzdové desky za nové. Já ted jen měnil ty brzdové desky. Kotouče mám ok, zatím. Desky byly tloušťkou taky ok, ale moc to nebrzdilo. Tak jsem koupil nový a když jsem sundal starý, zjistil jsem, že desky byly značně popraskaný, to jsem ještě na žádných neviděl. Všude trhliny. Neměly ani od výroby tu středovou spáru, což byl asi důvod těch trhlin. Nějaký neznačkový levný potvory. Předchozí majitel na tom autě šetřil celkově. Po výměně a odvzdušnění už to zas jakžtakž brzdí. Ne že by Coupé nebrzdilo, ale s těmi minikotouči co tam jsou..Tady korejci nezabodovali. Ty brzdy jsou poddimenzovaný.
Takže když to shrnu, pokud ti hučí jen jedno ložisko a víš, že to druhý by mělo být ok, tak je nesmysl měnit obě dvě. U těch brzd je to už jinak. Tam vyměň oba kotouče a rovnou i ty brzdové desky. Jinak až budeš dávat brzdové desky, omrkni stav manžet na pístu. Ty moje jsou dost zteřelý a budu asi potřebovat brzy nový. Taky při vtláčení pístu zpět mi tam profoukl vzduch a měl jsem to rázem pořádně zavzdušněný, byť jsem vůbec hydrauliku neotvíral.
Ahoj ja sa chcem opýtať či taký isty postup výmeny ložiska je aj na zadných ložiskach? mne zrejme odišli obidvoje:) je to hrozny zvuk a čaka ma vymena ...a ešte sa chcem opýtať keď odpojím čidlo ABS a spatne ho zapojím nebude stým problém v riadiacej jednotke? ďakujem

Napsal: 16 čer 2008, 08:12
od Jerry159
Jasný...ložisko je uložené v náboji a jedině jak to dostat ven je lis nebo ten vytahovák pokud někdo má doma lis není problém to udělat doma v garáži... :)

Napsal: 16 čer 2008, 09:14
od mirpie
čidlo ABS má blbuvzdorný konektor, takže bys ho neměl zapojit blbě. Jinak doporučuji prostříkat nějakým kontakt sprejem.

Napsal: 16 čer 2008, 09:16
od mirpie
Dr.Meduza: ptal jsem se Hujera, jak je to s výměnou kotoučů. Bohužel je nutné vylisovatl ožisko z těhlice, které tím zničíš. Takže i když máš to jedno ložisko dobré, kvůli výměně kotouče budeš potřebovat nové

Napsal: 17 čer 2008, 05:08
od Dr Meduza
podle tohodle jestli to spravne chapu by mel jit kotouc dolu v pohode
http://www.hyundaicoupe.info/diy/?page= ... =m_welcome
pak sem nekde este cet postup, ze to lozisko rozebrali a pak zase slozily pri ty vymene kotoucu

Napsal: 17 čer 2008, 09:47
od Hujer
Dr Meduza píše:podle tohodle jestli to spravne chapu by mel jit kotouc dolu v pohode
http://www.hyundaicoupe.info/diy/?page= ... =m_welcome
pak sem nekde este cet postup, ze to lozisko rozebrali a pak zase slozily pri ty vymene kotoucu
To je ale na zadni naprave,a tam to de lehce sundat.Na predku je to bohuzel jina.Kdyz bys chtel tak se muzem domluvit a mohu ti to ukazat na zvedaku.Jinak pracuji v Hloubetine.Dal kdyztak pres SZ.

Napsal: 17 čer 2008, 11:17
od laxo18
ja som dneska kupoval nove lozisko do auta ako to co tam mam je dobre len musim vymenit ten posrany krit brzdy na nom je namontovany snimac ABS tak to ide cele dole a zaroven sa stym aj znici lozisko za nove som dal 2150 SK podla vas je to dost alebo tak akurat ?

Napsal: 17 čer 2008, 14:05
od mirpie
čidlo otáček pro ŘJ ABS není namontovaný na krytu kotouče. Ty kryty jsem měl rezavé a hodil jsem je do kopřiv, jsou tam stejně k ničemu. Takže bud bez obav. Jinak cena za ložisko by mohla naznačovat, že ložisko by mělo být kvalitnější.. Já mám ložiska od SKF za 2500Kč/kus.

Napsal: 17 čer 2008, 14:51
od laxo18
my sme to kukali spolu so servisakom v hyndai mam to tam natrhnute ten plech a na nom je umiestneny ten snimac mozno tento rocnik to ma tak riesene neviem presne

Napsal: 17 čer 2008, 15:20
od mirpie
a mluvíš o přední nebo zadní nápravě? Míchaj se tady jabka s hruškama

Napsal: 17 čer 2008, 17:07
od laxo18
sorac to som zabudol dodat ja hovorim o prednej naprave

Napsal: 18 čer 2008, 08:17
od mirpie
mluvim taky o přední nápravě. Není možný. Čidlo otáček nemůže být namontovaný na nějakém krycím plechu. Prostě není. Čidlo je zašroubované tuším M6kou šroubem přímo do těhlice kola. Já ty krycí plechy tam už ani nemám...

Napsal: 18 čer 2008, 09:44
od laxo18
skusim to najblizsie vyfotit a dat sem ale keby to bolo na kolese ako by sa prenasal signal musi mat nejaky kabel