Stránka 1 z 3

Coupe 1.6 pár problémů

Napsal: 17 čer 2008, 23:00
od FarouSh
Ahojte lidi, jsem tady novy a mam par problemu s mojim coupatkem. Tim prvnim je ze mi motor pri volnobeznych otackach nekdy po par minutach proste chcipne...a kdyz uz to zacne s tim motorem skubat ze uz by chtel chcipnout tak nepomuze ani kdyz pridavam plyn. druhym je startovani. kdyz je studeny motor tak mi auto vetsinou chytne hned, ale kdyz je motor v provozni teplote tak nekdy mi trva startovani i 4-5 sekund nez chytne.starter toci porad pekne, ani kdyz jsem to zkousel startovat s plynem tak nepomohlo.a tretim problemem je ze se mi v motore ozyva divny zvuk...neni to ani klepani ani cvakani je to takove nepravidelne "zhlucnovani" zvuku motoru , ktere ve vyssich otackach nejde slyset ale jak otacky klesaji tak se to zacina ozyvat a jde to podle me od rozvodu ale urcite to neni v hlave spis nize :? zkuste mi prosim v necem poradit diky predem za odpovedi.

Napsal: 18 čer 2008, 01:32
od Ludvo
Mne to tiez kolise od 0,5 do 1,5 vzdy za tepla,ale nikdy nechciplo,tak tiez 4-5 sekund na nastartovanie znovu za tepla,treba na benzinke.Na diagnostike mi ale neporadili :( mozna vaha vzduchu,alebo cerpadlo,ja neviem.Prosim poadte profici :roll:

Napsal: 18 čer 2008, 08:24
od mirpie
s tím startováním zastudena ok, zatepla problém, to vidím vadné teplotní čidlo. Zkus jednoduchý test zatepla. Až ti motor nebude chtít nastartovat, vem si petlahev se studenou vodou a opatrně polij to čidlo (je nahoře na pravé pohledové straně když stojíš před autem (nebo jdi po hadici od chladicí kapaliny od chladiče a narazíš na něj).
S tím zvukem to bude horší, i když to nahraješ, na dálku se to blbě pozná, ale zkus to nahrát a dej to sem.

Napsal: 19 čer 2008, 08:08
od FarouSh
Zaznam.mp3

tak tu mam nahrany ten zvuk. zkousel jsem to nahrat zvenku ale neslo nic slyset. tak jsem to zkusil zevnitr z auta. kvalita zvuku neni kdovijaka ale slyset to jde. hlavne ze zacatku a pak jeste ke konci. chvili se to stisi a pak to zase zesiluje. doporucuju dat volume do prava :wink: jinak s tim startovanim to je zvlastni. jeste me napadlo ze to muze byt treba spatny imobilizer v klici. tak jjsem vcera zkousel jezdit na druhy klic a pokazde mi to nastartovalo rychle tak nevim jestli je to jen nahoda nebo to byla pricina :D

Napsal: 20 čer 2008, 13:56
od FarouSh
Heh tak uz mi to spatne startuje i se studenym motorem.proto prepokladam ze to teplotnim cidlem neni.zkousel jsem ho i polit vodou ale nepomohlo to.nekdy to proste nastartuje hned a nekdy az po 4 vterinach, nezavisle na teplote motoru. a co rikate na ten zvuk nemate s tim nekdo zkusenosti? :(

Napsal: 20 čer 2008, 19:56
od 1989Dj.Fox
Tak chlapy o tych otackach uz sa tu toho vela napisalo staci kontaktol alebo nejaky sajrajt na cistenie el. kontaktaktov a nastrikat s tym vsetky konektory od vzduchoveho filta az po jednotku kde je napisane ECFI vyskusajte a napiste mne to poradil jeden typecek odtialto asi pred pol rokom a vsetko je OK

Napsal: 20 čer 2008, 20:06
od laxo18
inak ako sledujem tak tieto problemy ma vedsina ludi by som povedal ze to je taka klasicka zavada ono to neni nastastie nic strasne

Napsal: 21 čer 2008, 13:14
od mirpie
spíš problémy motoru 1,6.... Jinak ta "jednotka", kde je nápis ECFI (Electroic Fuel Injection), není žádná jednotka, ale rozdělovací komora sacího potrubí. Obyčejná hranatá trubka s vývody vzduchu pro jednotlivé válce. Jinak těch kontaktů po cestě od filtru ke skrtící klapce taky moc není. Ve filtru je čidlo teploty nasávaného vzduchu, pak někde, nevim kde, by mělo být čidlo množství nasávaného vzduchu a na škrtící klapce je snímač úhlu natočení, klasický potenciometr. Pokud je vadný potenciometr, nebo není zapojený vůbec, kolísají hodně volnoběžné otáčky, v rozmezí 800-1200, pořád dokola nahoru dolu. Při brzdění motorem to taky hodně škube, protože ŘJ neví, v jaké poloze je škrticí klapka a tak pro jistou pouští občas do sacího potrubí nějaké palivo. To ale není problém tady kolegy. Každopádně ty kontakty prostříkej, tím nic nezkazíš

Napsal: 21 čer 2008, 15:00
od FarouSh
no zkusim to prostrikat ale moc neverim ze to pomuze.otacky pri volnobehu jedou jako krasne 800-900...vubec nekolisaji, ale z niceho nic to proste nedky zacne skubat a chcipne to. :( A dneska se mi dokonce stala zajimava vec.chtel jsem nastartovat (byl sudeny motor) otocim klicek na polohu 2 a chci nastartovat...a nic. ani cvaknuti ani protoceni starteru proste nic.dal jsem spatky na polohu 2 a znova to same. tak jsem klicek vytahl uplne a zkusil to znova...a pak to teprv chytlo. sice to zase tocilo asi 4 sekundy ale chytlo...ja uz nevim. mam to auto z Italie...mel to asi nejaky dabel.

Napsal: 29 čer 2008, 21:59
od Davepic
FarouSh píše:no zkusim to prostrikat ale moc neverim ze to pomuze.otacky pri volnobehu jedou jako krasne 800-900...vubec nekolisaji, ale z niceho nic to proste nedky zacne skubat a chcipne to. :( A dneska se mi dokonce stala zajimava vec.chtel jsem nastartovat (byl sudeny motor) otocim klicek na polohu 2 a chci nastartovat...a nic. ani cvaknuti ani protoceni starteru proste nic.dal jsem spatky na polohu 2 a znova to same. tak jsem klicek vytahl uplne a zkusil to znova...a pak to teprv chytlo. sice to zase tocilo asi 4 sekundy ale chytlo...ja uz nevim. mam to auto z Italie...mel to asi nejaky dabel.
Mam taky auto z italie a asi ho měla nějaka stařenka bo frčí pořad skvěle :lol: :lol: K problemu jak píšeš to první, že otačky v pohodě ale když jedeš že ti to škube a chcipne tak to mi dělali svíčky ty to problemy ted davam za vinu svíčkam po svoji zkušenosti..Todle si přečti

Tak problém byl vyřešený
Řeknu vám příběh..Nedávno cca 6 měsícu jsem si koupil svíčky auto mám pomalu 2 roky a od koupi vozu jsem je neměnil..Chtěl jsem v obchodě nějaké lepší ale zrovna ten můj typ neměli, tak jsem vzal Brisky 30 Kč kus jezdil jsem v pohodě nic se nedělo...Před měsícem jsem si říkal koupím tam konečně ty lepší svíčky ať to líp jede atd, tak jsem šel do obchodu a koupil jsem svíčky Bosch 100 Kč kus...tak si jezdím s Boškami pohoda a před týdnem se projevil daný problé, ktery jsem vám tady popsal.Všude možně získávam informace co to může být každy tipoval čidla, snímače atd..ale včera jsem si řekl zkusím z PRDELE tam dát ty staré svíčky BRISK a od včera auto jezdí jako před tím auto nezdýcha, nekucka prostě parada...

Takže Zlaté české svíčky BRISK ty debaty o svíčkách na foru vůbec nejsou zbytečné, takže je nebrat na lehkou míru a nepodceňovat je...Svíčka hraje velmi důležitou roli

Napsal: 30 čer 2008, 09:13
od FarouSh
nene nerikal jsem ze otacky v pohode a kdyz jedu tak mi to skube a chcpine. pri jizde zadne skubani nepocituju. jizdne je to auto supr, ale pri volnobehu jedou zprvu otacky krasne, nekolisaji ani trochu. ale treba po 5 minutach na volnobeh mi auto zniceho nic chcipne a nepomuze ani kdyz pridavam plyn kdyz uz citim ze jdou otacky dolu. takze prave proto si myslim ze svicky to nebudou. uz me celkem stve abych na kazde krizovatce na cervenou se strachoval kdy mi auto chcipne :( protoze kdyz mi to uz jednou chcipne a znova nastartuju tak vetsinou to na volnobeh chcipne znova v prubehu ani ne jedne minuty. Jeste jsem dostal tip ze to muze delat ten motorek co je uplne nahore v motoru za tim rozdelovacem vzduchu. tak jsem ho vyndal vycistil a....hadejte co...no vubec nic porad to same :(

Napsal: 30 čer 2008, 09:29
od mirpie
tohle svíčky opravdu nebudou. A viděl bych to právě na ten obtokový ventil, co drží volnoběh, ten, který jsi ted čistil, je divný, že ti to padá pořád. Když auto chcípne, tak bud nemá benzín, nebo vzduch, nebo nepálí svíčky, nebo je ucpaný výfuk např. vinou rozsypaného katalyzátoru, což se projeví, až když se motor trochu zahřeje. Po vychladnutí to zas jede, ale kdyby to bylo ono, to bys to pak ihned nenatočil a normálně neodjel. Chyba bude někde v elektronice řízení motoreu, tedy možná i nějaké to čidlo.. Chtělo by to asi zajet na diagnostiku.

Napsal: 30 čer 2008, 10:14
od black_sheep
vypada to skoro na krokovej motorek, jak tady o nem mluvite.. ale myslim, ze kdyz by to zacalo kolisat a blbnout na volnobehu tak by stacilo pridat plyn a drzet ho ve zvysenych otackach a to by melo vrcet normalne.. ptz pak uz do toho krokac nema co mluvit, to zase az bys pustil plyn a preplo by to do volnobehu...

Napsal: 30 čer 2008, 11:27
od mirpie
Coupé krokáč nemá, jen obtokový ventil, ten malý válec na rozdělovací komoře sacího potrubí, samozřejmě řízen dle teploty motoru. ALe on psal, že mu to chcípne, i když přidá plyn, to znamená otevře škrticí klapku.... S tím už ten volnoběžný ventil nesouvisí...

Napsal: 30 čer 2008, 11:32
od black_sheep
mirpie píše:Coupé krokáč nemá, jen obtokový ventil, ten malý válec na rozdělovací komoře sacího potrubí, samozřejmě řízen dle teploty motoru. ALe on psal, že mu to chcípne, i když přidá plyn, to znamená otevře škrticí klapku.... S tím už ten volnoběžný ventil nesouvisí...
ty jo fak?? musim se tam na to podivat jak to vypada.. :-) skoro pribuzny auta jako scoupac prvni gen, druhy gen a coupe.. a vsecky auta to maj jinak :-)