Stránka 1 z 1
skackanie zadnej časti v zákrutách
Napsal: 28 čer 2008, 20:12
od EB trupo
čítal som kdesi, že accentu poskakuje zadná náprava pri rýchlejšom prejazde zákrutami. včera som bol na predvádzacej jazde, keďže svojho dostanem až o týždeň. Trochu som prevetral toho accenta a ten zadok fakt trochu poskakoval. miestami som mal pocit, že predajkiňa si cvrkne do nohavičiek. ale otázka stojí takto: neviete či sa dá dostať k zadnému difúzoru - len takému nenápadnému, pre zlepšenie prítlaku zadnej nápravy?
Napsal: 28 čer 2008, 23:46
od Mexican
EB trupo: nechapem preco novackovia proste nasilu musia zakladat nove tema ked jedno vlakno na tuto temu uz je
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=9068
staci hladat a clovek najde. BTW Accent nie je WRC special, difuzor ti nepomoze. Accent nema proste viacprvkovu napravu a tak ti vobec nepomoze ze tam budes mat kridlo velkosti snowboardu, je to v naladeni podvozku a faktoch:
- ze je to sedan
- ze to nema viacprvkovu zadnu napravu
- dlha draha tlmicov kvoli eventuenemu zatazeniu kufra
- ze to nie je WRC special
ak chces vymetat zakruty sposobom Loeba, kup si Fiestu ST, s Accentom len stracas cas
Napsal: 29 čer 2008, 09:57
od EB trupo
nechcem sa ta dotknut Mexican, ale tema na skackanie na zadnych sedadlach je cosi ine ako poskakovanie zadnej casti auta. som tu sice novacik, ale uz dva mesiace si to tu citam. viem ze kdesi som videl napisane, ze sa to da vyriesit zatazenim kufra - nejakou bagazou - tak preco by nepomohol difuzor (nie kridlo!) -to je ten plast pod naraznikom.....ktori zabezpecuje vacsiu pritlak k vozovke. a nejazdim ako fitipaldi, len ked na dialnici ides 140 pri Liptovskej mare v jednej z tych zakrut, tak ma az zmrazilo, ked citil ako mi uteka zadok - pretacavost (pritom accent je nedotacavy). chcel som tu riesit nieco z tuningu a nie vozenie vreca zemiakov v kufri - to nie je vychodisko....
Napsal: 29 čer 2008, 10:48
od Mexican
EB trupo: pisal si zakruty... a to znamena proste zakruty nie obluky dialnic. Zadok k ceste proste neprilepis, preoze vpredu je tazky diesel a vzdadu lahky (prazdny kufor)... teda jedine co pomoze je zmenit charakteristiku pruzenia zadnej napravy, paplat sa s aerodynamikou by nikam neviedlo (asi doma nemas tunel na skusanie prudenia vzduchu)
ono to hadzanie j sposobne aj kvalitou nasich dialnic... na novo postavenom useku Zilina=Bytca som myslel ze mam zle vyvazene kolesa - pri 130km-h to nadhadzovalo, ale na memeckych dialniciach a cestach 1 triedy to slo vyborne... pri poslednej ceste z nemecka som dlhsie drzal 170-180 s asi 25 kg batozinou v kufri a nemal som pocit zeby zadok nejak odskakoval. Mam mozno oproti tebe ine pneu - 195-55-R15
Napsal: 29 čer 2008, 12:44
od ZdeněkSvoboda
len ked na dialnici ides 140 pri Liptovskej mare v jednej z tych zakrut, tak ma az zmrazilo, ked citil ako mi uteka zadok...
Nevím, ale mně se to právě líbí
Je to ten správný adrenalin
Napsal: 01 črc 2008, 09:26
od EB trupo
Mexican píše:EB trupo: pisal si zakruty... a to znamena proste zakruty nie obluky dialnic. Zadok k ceste proste neprilepis, preoze vpredu je tazky diesel a vzdadu lahky (prazdny kufor)... teda jedine co pomoze je zmenit charakteristiku pruzenia zadnej napravy, paplat sa s aerodynamikou by nikam neviedlo (asi doma nemas tunel na skusanie prudenia vzduchu)
ono to hadzanie j sposobne aj kvalitou nasich dialnic... na novo postavenom useku Zilina=Bytca som myslel ze mam zle vyvazene kolesa - pri 130km-h to nadhadzovalo, ale na memeckych dialniciach a cestach 1 triedy to slo vyborne... pri poslednej ceste z nemecka som dlhsie drzal 170-180 s asi 25 kg batozinou v kufri a nemal som pocit zeby zadok nejak odskakoval. Mam mozno oproti tebe ine pneu - 195-55-R15
práve na ten zadný ľahký kufor narážam. difúzor spôsobí, že už pri rýchlosti okolo 90km/hod. aerodynamika vytvorí prítlak zadnej časti o niekoľko kg a na to nepotrebujem žiadny tunel. zvýšenie hmotnosti vďaka aerodynamickému prúdeniu vzduchu spod difúzora spôsobí, že kolesá zadnej nápravy bez ohľadu na nastavenie čohokoľvek na náprave sa budú viac tlačiť k vozovke. väčší prítlak=väčšia priľnavosť=väčší odpor pneumatiky v bočnom sklze=trošku väčšia spotreba.nechce sa mi voziť vrecko cementu v novom aute. a dokonca i ten pocit bezpečnosti bude o niečom inom. ja jazdím po slovenských dialniciach, čo vzápadnej európe znamená cesty 2. triedy s polomerom zákrut pre škody 120. otázku som nahodil o tom, či niekto nevie nejakú www adresu na šikovný tuning hyundaiov...
Napsal: 01 črc 2008, 10:00
od David C3
hmmm.. nějak se mě nezdá že bych cítíl nějaké problemy i při rychlejší jizdě v zatáčkách. mám 15 alu 195/55/15 tak nevím jak je to na 14 kolech. na 15 je podvozek příjemný. Mexican jezdíl dlouho na 14 a ted am dal 15 tak at napíše co a jak ?
Napsal: 01 črc 2008, 10:09
od Mexican
David C3 píše:hmmm.. nějak se mě nezdá že bych cítíl nějaké problemy i při rychlejší jizdě v zatáčkách. mám 15 alu 195/55/15 tak nevím jak je to na 14 kolech. na 15 je podvozek příjemný. Mexican jezdíl dlouho na 14 a ted am dal 15 tak at napíše co a jak ?
pisal som to vo vlakne pneumatiky a disky.. skratene - auto je citlivejsie na rany od jam, ale vyrazne lepsie drzi stopu a najma nepiskaju pneu (P6000 piskali strasidelne), teraz mam Kleber Dynaxer HP2, spotreba sa nezvysila a ako som pisal aj pri 160-180 to nema tendenciu plavat
Napsal: 03 črc 2008, 12:00
od MartinKE
joj chalani nehadajte sa ked je vonku tak pekne a ked som sa tak fajne najedol francuzskych zemiakov
Re: skackanie zadnej časti v zákrutách
Napsal: 26 lis 2010, 18:30
od 69pavel
no nevim jestli to difuzer by spravil ale urcite nato maj vliv zadni tlumice, ted jsem vymenil zadni -puvodni bambusy sly do kytek a ted mam KYB.
U me prvni priznaky s problemy s tlumici nastaly po prvni zime to u me bylo asi 7500 km kdy jsem na gumach zpozoroval plosky . navic auto v zatackach se chovalo hrozne a zadek nedrzel stopu,odskakoval, a melo se snahu pretacet.
ted mohu rict ze po vymene auto v zatackach sedi jak pribite a dovolim si zatacku projet i vic nez je zdravo a auto sedi,
takze problem s tlumici jde z vyroby kdy pani z koree precenili asi moznosti zadni napravy Kia Rio II a v ramci rodinnych uspor to nacpali na Acenta.
nevim ale kdesi jsem cetl ze po vymene novych tlumici Mando byl proveden test tlumicu a tlumice vykazovaly ucinnost kolem 50%. coz u noveho tlumice musi byt min 90%. takze problem je v dimenzi zadni napravy pro karoserie KIA Rio II kdy je dostacujici ale pro karoserie Accent ktery ma delsi kufr nez Kia je to nedostacujici. rozebirano v jinem tematu.
Re:
Napsal: 27 lis 2010, 17:39
od Garcia007
ZdeněkSvoboda píše:len ked na dialnici ides 140 pri Liptovskej mare v jednej z tych zakrut, tak ma az zmrazilo, ked citil ako mi uteka zadok...
Nevím, ale mně se to právě líbí
Je to ten správný adrenalin
... no pri liptowskej mare to tam mas riadne cool nie ? ... chodim tam asi 4 x do roka ale je to des ... a to ides len 130 km/h a je to pecka ...
... zadok sa ti zda ze ti uleti ...
...
Re: skackanie zadnej časti v zákrutách
Napsal: 05 pro 2010, 10:03
od zulyk
prechadzal som to fabkou, 140 tacho, 3 ludia, no fabka sa drzala statocne
)