nestabilní volnoběh

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Romox
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2008, 10:36
Bydliště: Koštice nad Ohří (okr.Louny)

nestabilní volnoběh

Příspěvek od Romox »

Zdravím, předevčírem jsem vyměnil svíčky a kabely. A včera mi začali lítat volnoběžný otáčky 1000 - 1500 - 1000....,a svítí mi CHECK ENGINE.
Ale jinak se zdá všechno v pořádku, při jízdě motor neškube i akcelerace je stejná.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Reklama
 

Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

koukni, zda si omylem nezavadil a tím neodpojil nebo nepoškodil konektor na škrtící klapce, kde je potenciometr na snímaní natočení škrtící klapky. Ale pokud jo, cukalo by ti to při brdění motorem, jinak to nepoznáš.. Jaké svíčky jsi dával?
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Romox
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2008, 10:36
Bydliště: Koštice nad Ohří (okr.Louny)

Příspěvek od Romox »

Při brždění motorem to necuká. Byl jsem Hyundaie znovu projet. Po nastartování vylítnou otáčky na 2000, a hned spadnou těsně nad hranici 1000 ot.
Pak jede normálně, ale když držím otáčky nad 3500, tak to pak začne blbnou.
Zkoušel jsem brzdit motorem, a nechal jet auto skoro na volnoběh a potom otáčky nelítali už tolik, jen v rozmezí 100,200 ot./min.
Po zastavení se za chvíli ustálili zase na nějakejch 1000.
CHECK svítí pořád, resp. nejdřív se rosvítí, jak má, pak zhasne, a za pět, šest minut se rosvítí a už nezhasne do tý doby než vypnu zapalování. Je jedno jestli nastartuju nebo ne.
Svíčky jsem dával Bosh 4-bodový. Po výměně jsem resetoval ECU.
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

tak to jsme doma. No, všude v diskuzích tady na foru se důrazně doporučuje: svíčky Bosch nebrat!!, aspoň ne do aut Hyundai. To auto si s nima nerozumí. Zkus jiné svíčky. Většina co mělo Boschky v Hyundai, mělo problémy, bud to cukalo, nebo občas problikávala kontrolka motoru, tedy to samé, s čím ted bojuješ. Do Hyundaie nejlíp svíčky NGK nebo Champion. Já tám mám Brisky a taky v poho.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Příspěvek od black_sheep »

jak to tady ctu, tak jestli to prestane blbnout potom co nahodis NGK, tak nebudu vahat ani minutu a BOSCH leti rovnou do kose..... mam pocit, ze mi to auto nejede od ty doby co jsem dal ty novy svicky... :evil:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Romox
**
Příspěvky: 304
Registrován: 16 úno 2008, 10:36
Bydliště: Koštice nad Ohří (okr.Louny)

Příspěvek od Romox »

Tak jsem vrátil starý Brisky, resetoval ECU, a je to pořád stejný. :?
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Zulu
*
Příspěvky: 58
Registrován: 15 čer 2008, 20:23

Příspěvek od Zulu »

zkus vycistit reostat co je na klapce
1,5 Glsi J1 92
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

tak svíčkami to nebude, ale tak jako tak bych tam ty Boschky už nedával... Tak si vem kontaktsprej a pěkně jeden po druhém nejprve zkus prostříknout všechny konektory, co tam máš. Myslim ty na sacím potrubí, tedy měřič teploty nasávaného vzduchu, ten potenciometr na škrticí klapce (tedy pokud tam nemáš krokáč řídící volnoběh, ten by mohl dělat ty tvoje problémy... Já ho tam nemám, mám jen obtokový ventil. ALe prý Scoupé ho má, tak to tvoje ho může mít taky. Pokud ano, rozebrat, vyčistit a uvidíš..)
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“