Stránka 1 z 1

nestabilní volnoběh

Napsal: 30 čer 2008, 11:49
od Romox
Zdravím, předevčírem jsem vyměnil svíčky a kabely. A včera mi začali lítat volnoběžný otáčky 1000 - 1500 - 1000....,a svítí mi CHECK ENGINE.
Ale jinak se zdá všechno v pořádku, při jízdě motor neškube i akcelerace je stejná.
Nevíte někdo co by to mohlo být?

Napsal: 30 čer 2008, 12:53
od mirpie
koukni, zda si omylem nezavadil a tím neodpojil nebo nepoškodil konektor na škrtící klapce, kde je potenciometr na snímaní natočení škrtící klapky. Ale pokud jo, cukalo by ti to při brdění motorem, jinak to nepoznáš.. Jaké svíčky jsi dával?

Napsal: 30 čer 2008, 13:13
od Romox
Při brždění motorem to necuká. Byl jsem Hyundaie znovu projet. Po nastartování vylítnou otáčky na 2000, a hned spadnou těsně nad hranici 1000 ot.
Pak jede normálně, ale když držím otáčky nad 3500, tak to pak začne blbnou.
Zkoušel jsem brzdit motorem, a nechal jet auto skoro na volnoběh a potom otáčky nelítali už tolik, jen v rozmezí 100,200 ot./min.
Po zastavení se za chvíli ustálili zase na nějakejch 1000.
CHECK svítí pořád, resp. nejdřív se rosvítí, jak má, pak zhasne, a za pět, šest minut se rosvítí a už nezhasne do tý doby než vypnu zapalování. Je jedno jestli nastartuju nebo ne.
Svíčky jsem dával Bosh 4-bodový. Po výměně jsem resetoval ECU.

Napsal: 01 črc 2008, 16:12
od mirpie
tak to jsme doma. No, všude v diskuzích tady na foru se důrazně doporučuje: svíčky Bosch nebrat!!, aspoň ne do aut Hyundai. To auto si s nima nerozumí. Zkus jiné svíčky. Většina co mělo Boschky v Hyundai, mělo problémy, bud to cukalo, nebo občas problikávala kontrolka motoru, tedy to samé, s čím ted bojuješ. Do Hyundaie nejlíp svíčky NGK nebo Champion. Já tám mám Brisky a taky v poho.

Napsal: 01 črc 2008, 17:57
od black_sheep
jak to tady ctu, tak jestli to prestane blbnout potom co nahodis NGK, tak nebudu vahat ani minutu a BOSCH leti rovnou do kose..... mam pocit, ze mi to auto nejede od ty doby co jsem dal ty novy svicky... :evil:

Napsal: 01 črc 2008, 23:40
od Romox
Tak jsem vrátil starý Brisky, resetoval ECU, a je to pořád stejný. :?

Napsal: 02 črc 2008, 13:18
od Zulu
zkus vycistit reostat co je na klapce

Napsal: 02 črc 2008, 15:35
od mirpie
tak svíčkami to nebude, ale tak jako tak bych tam ty Boschky už nedával... Tak si vem kontaktsprej a pěkně jeden po druhém nejprve zkus prostříknout všechny konektory, co tam máš. Myslim ty na sacím potrubí, tedy měřič teploty nasávaného vzduchu, ten potenciometr na škrticí klapce (tedy pokud tam nemáš krokáč řídící volnoběh, ten by mohl dělat ty tvoje problémy... Já ho tam nemám, mám jen obtokový ventil. ALe prý Scoupé ho má, tak to tvoje ho může mít taky. Pokud ano, rozebrat, vyčistit a uvidíš..)