Stránka 1 z 1

Strata otácok na volnobehu

Napsal: 12 črc 2008, 01:54
od RudloxXx
caute mam taký problém . napr.: pri zahriatom motore v neutráli mi behajú otáčky od 600-1100 , akokeby daco dusilo motor a on sa snazil tie otáčky udrzat. može to byť zanesený palivový filter? co vy ny to.... :roll:


Hyundai coupe tiburon 2.0 FX

Napsal: 12 črc 2008, 10:48
od mirpie
můžou to být vstupní členy pro ŘJ, tedy čidla na sání nebo lambda, ale spíš bych to viděl na samotný člen držící volnoběh, tedy ten volnoběžný ventil od Bosche. Zkusil bych ho sundat, rozebrat, vyčistit, nebo mu prostříkat kontakty, prostříkat kontakty i na různých čidlech.

Napsal: 13 črc 2008, 00:44
od RudloxXx
hej lenze newiem ci to nebude robit nahodou váha vzduchu , lebo som musel odstránit čidlo pri prerábaní nasávania

Napsal: 13 črc 2008, 15:24
od Playgamer
počkej ty jsi odstranil váhu vzduchu? ... tak to ti to nemůže ani udržet volnoběh při nastartování .... když už něco odstraňuju tak si napřed zjistim jestli to můžu udělat .... např. místo váhy dáš jinou elektronickou součástku do okruhu aby dávala stejný data(neměnný ale stejný nebo podobný jako váha při určitým stavu) .... kámoš odpojuje váhy v servisu a aby majitel nemusel platit např. 30 tis za orig. váhu tak ji vyřadí a napojí to jinak

Napsal: 13 črc 2008, 21:46
od RudloxXx
RudloxXx píše:hej lenze newiem ci to nebude robit nahodou váha vzduchu , lebo som musel odstránit čidlo pri prerábaní nasávania
hej lenze mne to islo doteraz fajn uz pol roka mozem povedat ze bez váhy mi to ide este lepsie ako s nou. no aspon ja som cital rozdiel..... ale teraz sa to zacalo drbat
:?

Napsal: 13 črc 2008, 22:46
od Playgamer
tak to máš možnosti - svíčky, kabely, zanesená klapka vzduchu nebo zanesenej EGR ventil a nebo i další věci určitě ... ale tohle je to nejběžnější :))

Napsal: 14 črc 2008, 01:56
od RudloxXx
no ok skusim to kuknut ale diky
:wink:

Napsal: 14 črc 2008, 15:54
od mirpie
Coupé má EGR?

Napsal: 14 črc 2008, 16:10
od laxo18
a co je to EGR ?

Napsal: 14 črc 2008, 16:24
od mirpie
to je ventil, co přepouští část spalin z výfukového potrubí zpět do sacího potrubí, kde se opětovně spálí. Snižují se tím emise NOx. Tím přepouštěním do sání ubyde ve spalovacím prostoru čistý vzduch a klesne teplota spalování, což je příznivý na eliminaci těch noxů. Ale je to hlavně na dieslových motorech, i dkyž třeba Calibry ho maj taky. Takže ventil snižuje výkon, ale ne v době, kdy ho člověk potřebuje. Ventil se otvírá na pokyny ŘJ, která sleduje, jak je moc otevřená škrtící klapka, kolik má motor právě otáček. Při požadavku na plný výkon je tento ventil zcela zavřený. Při plném otevření stejně přepouští asi jen 18% spalin a to jen při nízkých otáčkách a jen částečně otevřené škrtící klapce. Při 3500otáček už přepouští tuším jen 4% a pak se zavírá zcela, tedy pokud funguje správně, nebo pokud má ŘJ správné údaje z čidel.

Jinak se ptám, zda ho Coupé vůbec má, protože jsem si nevšiml, že jo..

Napsal: 14 črc 2008, 21:13
od Playgamer
promiň ... já mám otevřený automaticky jak mazda fórum tak i hyundai fórum ..... třeba moje 323F BA to má .... ale teď si nevzpomínám jestli má coupe na víku ventilu odvětrávání ...(ani nemůžu zkontrolovat autíčko je ještě furt v opravě :(( ale jinak pokud to odvětrávání víka ventilů má tak by tam EGR měl být

Napsal: 15 črc 2008, 08:39
od mirpie
odvětrávání to má, ale ventil tam není. Na odvětrávání ani ventil nepotřebuješ. Odvětráváno musí být pořád, aby se držel ve skříni konstantní tlak. Ten ventil je jen u propojení výfuku se sáním, což myslím Coupé nemá. Odvětrání klikové/vačkové skříně má každý auto.

Napsal: 17 črc 2008, 19:48
od Playgamer
ok .... a můžu se zeptat kam je to odvětrávání napojený? z5 na sání? jestli jo tak to musí být za chvíli klapka vzduchu pěkně zakarbonovaná ... nebo ne? já to stále beru z pohledu mazdy coupe se mi vrátí až za týden. a vím že když mi kolísaly otáčky poprvé tak stačilo vyčistit klapku a srovnalo se to :)

Napsal: 18 črc 2008, 08:18
od mirpie
klapku zakarbonovanou mít nebudeš, ten vzduch co tam jde je jen vzduch s nepatrným množstvím oleje z klikové a vačkové skříně..Navíc, to množství toho vzduchu co tam jde je minimální, navíc hadička je taky dobře zakroucená, takže některá místa fungují jako odlučovač oleje, který tak zůstavá ve vačkové skříni