Stránka 1 z 1

Klepání/rachtání v motoru (Elantra 2000, 1.6 benzín)

Napsal: 16 črc 2008, 17:33
od easy
Zdravím,

koupil jsem Elantru a teď se začal z motoru ozývat divný zvuk, strašně mi to připomíná rachtání rozvodového řetězu na Felicii. Připadá mi, že to jde z té strany motoru kde jsou rozvody a spíš někde zespoda. Taky se mi zdá, že je to uvnitř slyšet víc než zvenku. Nevíte, co by to mohlo být?

Fórum jsem pročítal, ale nejsem z toho moc moudrý (hydroštely? nějaký řetízek u vačky? - to je pro mě španělská vesnice).

Jo a ještě mě napadlo, že si neuvědomuju, že by to dělalo, když jsem to kupoval, spíš mám pocit, že to začalo až po výměně oleje (10W40, značku bohužel nevím). Oleje je tam dost, přesně horní ryska.

A taky nevím, jestli to nemůže být vlnovec. Starý prý byl prasklý, tak mi ho vyměnili a nevím, jestli se třeba nemusí nějak zatáhnout?

Napsal: 16 črc 2008, 17:46
od tatulda
Ahoj,nepíšeš,kolik máš najeto,ale jestli ti ten zvuk připomíná chrastění rozvodů u feldy,tak by to mohl být opravdu řetěz.Druhá vačka je poháněna řetízkem na pravé straně motoru(vedle vzduch.filtru).Jestli máš 100 a více tis.km,tak by mohl být už volný a pak pomůže víměna.(řetízek +vodítka-cca.1000,-kč+práce)

Napsal: 16 črc 2008, 17:47
od easy
Mělo by to mít najeto 85 tisíc, snad poctivých, ale i tak mi připadá, že ten zvuk jde z druhé strany motoru, od rozvodů (nebo spíš někde vzadu pod nima)

Napsal: 16 črc 2008, 20:06
od Petr Langer
easy píše:Mělo by to mít najeto 85 tisíc, snad poctivých, ale i tak mi připadá, že ten zvuk jde z druhé strany motoru, od rozvodů (nebo spíš někde vzadu pod nima)
jestli to jde od rozvodů(na straně jak je nádobka chladící kapaliny) a někde víc dole tak by mohla být špatná kladka, měnils po koupi rozvody? Jinak nejde ten zvuk třeba od alternátoru či vodní pumpy?

Napsal: 16 črc 2008, 20:12
od easy
Jo jo, jde to z téhle strany, ale kladky by měly být vyměněné, rozvody jsem po koupi nechal dělat (i když je pravda, že nikdy nevíš, co opravdu udělali a co ne). Jinak vůbec nevím, kde hledat pumpu nebo alternátor, takže těžko říct. Spíš mě zaráží, že je to slyšet víc uvnitř auta než zvenku.

Napsal: 17 črc 2008, 08:34
od mirpie
vodní pumpa i alternátor je na straně rozvodů, ale tam bych to řachtání nehledal. Zkus nechat vyměnit ten řetěz, není to nijak drahá položka a budeš aspon o krok dál.. Na druhou stranu, pokud má motor najato poctivích 85tis km, dávat už 10W/40 mi přijde zbytečný, 5W/40 by s tím ještě šlapalo dobře, ale tím olejem jsi nic nezkazil..

Napsal: 04 srp 2008, 08:51
od Theoh
Ja mam taký krásny zvuk tiež a neznie moc kultivovane :D Jedniznačne po výmene oleja, alebo doliati oleja na MAX sa klepanie asi o polovicu utíši no čo to sposobuje by som aj ja rád vedel

Napsal: 04 srp 2008, 14:52
od vlastaFR
nevim jakej motor ma Ela, ale jestly je to rozvodovej retizek, tak musi bejt slyset, kdyz si nejbliz knemu prilozis ucho :lol: . jestly rachtit nebude, tak menit netreba :D . a co treba prevodovka, nejde ten zvuk spis od ni! auto na hever vlist pod nej a poslechnout si to. jinak takhle povrchove se misto rachoceni moc presne urcit neda. prenasi se to celym motorem.