Stránka 1 z 2

N1 + tažné = tachograf

Napsal: 21 črc 2008, 12:19
od zdenek76
Kdysi se tu o tom diskutovalo, nyní oficiálně potvrzeno z ministerstva dopravy. Santík N1 s tažným musí být vybaven tachografem viz

***

Vážený pane ...,
oblast digitálních tachografů upravuje evropská legislativa t.j. Nařízení ES č. 561/2006, kde v kapitole I, článku 2, je uvedeno:
"Toto nařízení se vztahuje na přepravu
a) zboží vozidly, jejichž maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu překračuje 3,5 tuny, nebo
b) cestujících vozidly, která jsou svou konstrukcí nebo trvalou úpravou určena pro přepravu více než devíti osob včetně řidiče."

Výjímky z tohoto nařízení jsou stanoveny v článku 3, kapitole I a v článku 13 tohoto nařízení.

Nařízení ES č. 561/2006 můžete najít například na adrese: http://europa.eu.int/eur-lex/lex/RECH_naturel.do


Výše uvedené Nařízení nerozlišuje kategorie vozidel, ale pouze jejich využití. Stejně tak, z pohledu vybavení vozidla tachografem, není rozhodující zda je přívěs připojen či nikoliv. Rozhodující je maximální přípustná hmotnost včetně návěsu.


To znamená, že pokud způsob využití vozidla jehož maximální přípustná hmotnost včetně návěsu nebo přívěsu překračuje 3,5 tuny není zmíněn ve výše uvedených výjimkách, pak vozidlo tachografem vybaveno být musí.

Napsal: 21 črc 2008, 13:23
od Ráďa
To se dalo čekat! Jen se vy majitelů těchto vozidel bojte!!, aby neudělali i povinnost profesních řidičských průkazu a tedy každoroční školení a od cca 50 let věku i psycho.testy. Nyní otázka, zda-li oddělat závěs, nebo zrušit přepášku a doplatit DPH. nevím jak je to s přihlašováním a váhou vozidla, ale něšlo by to při přihlášení nechat si zapsat nižší-menší váhu na závěs a tím se třeba o 50 kg dostat po 3500kg?

Napsal: 21 črc 2008, 13:47
od zdenek76
No mě konkrétně to netrápí neb N1 nemám ani o něm neuvažuji, bylo by to pro mě moc omezení. Jinak s tím snižováním hmotnosti to asi neklapne, Santík může snad táhnout vlek 2t a tažný bývají kolem 2.3t, takže jseš v součtu tak jako tak nad 4t a nic s tím nenaděláš. Zatím se dá spoléhat, že to prakticky nekontrolují, ale jak dlouho že - vidina zaručených příjmů do státní kasy je lákavá, o případném mýtném pro tuto kategorii ani nemluvě.

Napsal: 21 črc 2008, 14:13
od Josef
Mám pocit, že Sanťáci můžou ve většině případů zůstat v klidu :wink:
Pokud jsem si dobře přečetl první příspěvek Zdenka76, tak musí jít o zboží

(Zboží je hmotný statek (přírodní nebo vyrobený), který je určen k prodeji. To znamená, že zboží za určitých podmínek změní svého majitele – vlastnictví produktu přechází z prodávajícího na kupujícího. Nejčastější podmínkou pro přechod vlastnictví je zaplacení kupní ceny.)

To má své zákonitosti stanovené v jiných předpisech :!:
To podle mne znamená, že loď na přívěsu do Chorvatska, auto na plaťáku, nebo míchačku na stavbu klidně můžete vést bez tachohrafu :wink:
Jiná věc je určitě řidičák :cry: Tam to "C" být musí :cry:

Napsal: 21 črc 2008, 21:13
od zdenek76
vést samozřejmě můžeš cokoliv a bez tachografu, ale musíš prokázat, že jde o soukromou jízdu firemním vozidlem

Napsal: 22 črc 2008, 10:03
od Ráďa
9,10hod
Koukám že se to nyní dostalo k diskusi. Josef má pravdu se ZBOŽÍM, ale dle Zdenkova prvního příspěvku je jasné, že pokud je celková vyšší 3,5t tak být musí. Bude muset být u N1. Zde bude opravdu těžké dokazovat soukromou jizdu když auto bude firemní. Těžko někdo (i když??) bude mít firemní N1 a bude jezdit 100% soukromě. A stejně se tachograf jestli to bude pravda do firemních aut bude muset dát. O tom ta informace byla! To že auto nepoužiješ při cestě s jachtou na vleku na Lipno soukromě bude asi znamenat že tam nedáš kotouček, nebo kartu. Uvidíme jak to dopadne, ale majitelům "firemních"SUV to nezávidím.
9,45hod
Jinak nyní jsem hovořil s majitelem autoškoly o tomto problemu a ten mi sdělil, že předpis o tachografech již cca 2 roky platí a prodejci prý hodně informují zákazníky, zda-li chtějí závěs a nebo ne.Do starší aut přidávat tachografy povinnost není a nebude! Říkal že již nějaká firma v Jaroměři dostala 200tis pokutu za to že neměla tachograf a min. týden si u nás ve Dvoře Král.n.L. šel přihlásit syn majitele jedné firmy 3 roky staré z SRN Volvo (SUF, 8 válec-nevím typ) a STK v pohodě-nezajímá je to! a na evidenci mu ho nepřihlásili. Buď tachograf na firmu-N1 a nebo soukromě bez něj.
Majitel této autoškoly má 2 roky dva nové Accenty a žáci jsou spokojeny! http://www.as-neumann.cz/ Již stejnou dobu ho lákám k registraci v našem klubu, ale zatím marně.

Napsal: 23 črc 2008, 14:39
od Olaf
Tak nevím!? S tažným zařízením jsou nad 3,5 t prakticky i všechny dodávky (Transit, Peugeot Boxer a další). Ve firmě mám 3, všechny s tažným zařízením a nikdy mě nenapadlo, abych řešil tachograf nebo dálniční známku nad 3,5 t. Ani jsem neslyšel v okolí, že by někdo tento problém musel řešit.
Nedokážu posoudit, zda jde o mylný výklad legislativy, toleranci policie nebo jiný fenomén, ale zatím to nechám plavat.
Vzpomínám, jak v televizi jeden čas řešili nutnost předepsaných školení řidičů z povolání, i pro řidiče firemních dodávek. Tam by spadaly SUV N1 s tažným zař. také. Nějak se mi to celé nezdá!

Napsal: 23 črc 2008, 14:46
od Olaf
Ještě jeden skromný dotaz - je tu sanťáků dost a předpokládám že i v provedení N1 s tažným. Měl někdo v praxi problém na dopravce s přihlášením takového auta bez tachografu?

Napsal: 23 črc 2008, 16:07
od koddet
Olaf píše:...nikdy mě nenapadlo, řešil tachograf nebo dálniční známku nad 3,5 t....
Mě to taky nikdy nenapadlo řešit, až do první kontroly. Tranzit s přívěsem s max. hmotností 1300 kg. Řidič dostal pokutu, že neměl známku nad 3,5 t.

Naštěstí má řidičák C+E, jinak by to prej bylo dražší. Takže bych to zase nepodceňoval. Tenkrát policajti sčítali max. přípustný hmotnosti, což je špatně - platí vždy aktuální hmotnost, tzn. tě musí převážit.

Už nevím kolik to bylo, ale min. 1000,- Kč určitě. Jenže to bylo to ještě před zavedení bodového systému. Dneska jsou pokuty asi vyšší.

Co se týká tachografu, můj názor je, že (nejen) Santa N1 ho bude muset mít. Nic to nemění na tom, že na to z vysoka se*u :)

Na registru při přihlášení problém nebyl, ale tachografy oni neřeší, odkazují se na evidenční prohlídku.

Napsal: 23 črc 2008, 16:13
od Vlasťák
Olaf píše:Ještě jeden skromný dotaz - je tu sanťáků dost a předpokládám že i v provedení N1 s tažným. Měl někdo v praxi problém na dopravce s přihlášením takového auta bez tachografu?
Mám dojem, že právě o tom to je, všichni slyšeli ,že se to známému známého stalo ... ale osobní zkušenost nikdo nemá . Trochu mi to připomíná diskuzi o přepážce. Myslím, že když budeme ještě chvíli rozebírat tento " problém" tak si toho na Nově někdo všimne a nevědomé kolem dovzdělá včetně policistů.
Jinak k té citaci z ministerstva od Zdeňka. Na vojně se říkalo kdo se moc ptá moc se dozví. :lol: :D

Napsal: 23 črc 2008, 17:46
od David PLEVA
Před měsícem jsem byl na školení řidičů, kde jsme probírali tachografy a píši tedy to, co mi řekl lektor (sám jsem se o tento problém zajímal). Tachograf musí být u každého vozidla, ať již soukromého nebo firemního, které přesáhne buď samo nebo s přívěsem celkovou hmotnost 3500kg, přičemž platí součet hmotností v TP (tedy nejenom N1, ale třeba takové XG s namontovaným tažným zařízením, u kterého celková hmotnost vozu + bržděného přívěsu přesahuje 3500kg). Jelikož se nové vozy vybavují pouze digitálním tachografem, je nutné si pořídit na úřadu kartu do tohoto tachografu a tuto kartu musí mít všichni, kteří tento vůz nebo soupravu chtějí řídit. V případě sooukromé jízdy je třeba mít rovněž vloženu kartu v tachografu, jen není nutno dodržovat přestávky v řízení předepsané zákonem.
Toť výklad lektora k tachografům na letošním školení řidičů z povolání.

Napsal: 23 črc 2008, 18:21
od SuperMUF
Hmmm...

takže teď už vážně, pochopím že příští rok budeme mít mýtní jednotku ale tachograf je kravina ...

jezdím s nebržděným 750kg přívěsem a nepřesahuji 3.500 kg ...

tachograf = OKAMŽITÁ hmotnost jízdní soupravy přes 3500

mýto = maximální POVOLENÁ hmotnost jízdní soupravy přes 3500 ( příští rok )
David PLEVA píše:Před měsícem jsem byl na školení řidičů, kde jsme probírali tachografy a píši tedy to, co mi řekl lektor (sám jsem se o tento problém zajímal). Tachograf musí být u každého vozidla, ať již soukromého nebo firemního, které přesáhne buď samo nebo s přívěsem celkovou hmotnost 3500kg, přičemž platí součet hmotností v TP (tedy nejenom N1, ale třeba takové XG s namontovaným tažným zařízením, u kterého celková hmotnost vozu + bržděného přívěsu přesahuje 3500kg). Jelikož se nové vozy vybavují pouze digitálním tachografem, je nutné si pořídit na úřadu kartu do tohoto tachografu a tuto kartu musí mít všichni, kteří tento vůz nebo soupravu chtějí řídit. V případě sooukromé jízdy je třeba mít rovněž vloženu kartu v tachografu, jen není nutno dodržovat přestávky v řízení předepsané zákonem.
Toť výklad lektora k tachografům na letošním školení řidičů z povolání.

Napsal: 23 črc 2008, 22:53
od tatulda
Podle mě je to nesmysl-něco podobného jsme v práci taky řešily a z ministerstva dopravy mám nám napsali,že tachografem musí být vybaveno vozidlo těšší než 7,5t,které vykonává činnost za ůplatu.Mám služební Land Rover,který váží 2 tuny,má tažné,které je na3,5 tuny a tachograf být nemusí.yslím,že je to jenom špatně interpretováno(nemusíte s tím souhlasit)

Napsal: 24 črc 2008, 08:00
od branoba
Neviem či v čechách máte iné vodičské preukazy ako v európskej únii, ale na vedenie vozidla do 3,5t s prívesným vozidlo s celkovou hmotnosťou nad 750kg a tým pádom aj brzdeným nemusí byť vodičské oprávnenie typu C, ale postačuje BE. BE je teraz samostatná kategória ktorá u nás a predpokladám že aj u vás platí od 1.5.2004.

Napsal: 24 črc 2008, 09:12
od Ráďa
Tak koukám je z toho zajímavé téma!
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/23067FC ... 030501.rtf
Zde je informační dokument Ministerstva dopravy ohledne schvalování vozidel a všeho v dopravě. Je to sice ma mnoho a mnoho stran, ale zajímevé a poučné čtení.
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/210854E ... 501p20.rtf
Zde je příloha která nařizuje-upravuje zařízení s registrací prac.činnosti řidiče. Tedy vše co musí býti ohledně tachografů!
http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/FF06AD9 ... 501p14.rtf
Zde podrobná příloha rozdělení druhů všech vozidel.

Doufám, že tím nezdržuju od práce, ale po přečtení si názor každý udělá sám. Mám toto od kamaráda (vedoucí STK Dvůr Králové n.L.) a kdyby někdo chtěl zaslat další přílohy mimo těchto (14a20), tak pošlu nebo dám zde.