Rady pro koupi nového Coupečka
Napsal: 29 črc 2008, 03:31
Zdravim všechny. Už dlouho se koukám na tyto stránky a čtu si o Hyundai Coupe. Je to moje vysněné autíčko. Teď jezdim v Hyundai Lantra r.v. 94.
Vypadá to, že nákup mého vysněného Coupéčka se blíží a proto zbírám všechny možné informace na co si dát pozor při koupi. Chci koupit Coupečko r.v. 03-05. SPíš sem chtěl tu 05 s faceliftem, ale vypadá to, že budu mít možnost koupit 03 do dvěstě tisíc od jedné ženské (důlky pod pedálama od podpadků mluví za vše). Líbí se mi, že to neni z bazaru.
Jedná se o dvoulitr a vzádu má napsáno FX. Vypadá to, že má snad plnou výbavu. Co jsem si tak všiml má i tempomat a track control.
Co mě nejvíc trápí je, že to určitě nebude CVVT verze. Jak to poznám? Má to být někde napsané? Od jakého roku je CVVT? Co jsem si tu přečetl, tak tyto motory mají lepší průběh a menší spotřebu, což se samozřejmě počítá.
Nekonečné hodiny a hodiny pročítám všechny možné témata. Vypsal jsem si sem zajímavé postřehy. Omlouvám se nepsal jsem od jakých uživatelů to je. Dále je to neupravené, ale podívejte kolik je hodin. Padám na hubu a jsem na pokraji fyzického kolapsu. Děkuji za pochopení Někdo by tohle mohl sepsat, aby se tu pořád neobjevovali témata typu. Na co si dát pozor při koupi nového Cupéčka
Na co se zeptat:
Serviska
Kdy byl měněn rozvodový řemen. Měl by být měněný
Má CVVT
Co zkontrolovat:
Serviska
Vzduchovej filtr, palivovej filtr, náplň oleje, olejový filtr, rozvodvý řemen + kladky, klínový řemen, drážkovaný řemen, zapalovací svíčky
Zkontrolovat spáry mezi blatníky a kapotou
Poslechnout si motor. Prohlédnout, zda někde neutíká olej, kouknout co leze z výfuku, ten kouř by takřka neměl být vidět. Prohlédnout výfuk, zda nikde není nadměrně zkorodovanej. Omrknout volant, zda je origo, zaměřit se taky na kontrolky, kontrolka ABS a Airbagu by po nastartování měly zhasínat samostatně po sobě, ne současně!
Rez, ta by neměla být určitě nikde
1. Kouknout na nosníky a rám motoru (pokud bude náznak vlnění nebo svárů bylo to bourané)
2. Nechat si natočit motor a poslechnout jestli necinká (pokud ano jsou to zvedátka, pak záleží kolik jich je v pytli - 1ks cca 800kč), ale ne vždycky to jsou zvedátka. Pokud jde cinkání více z leva u krytu řemene, tak je to jen řetízek (oprava -+1000kč)
3. Po zahřátí motoru zkusit zmáčknout hadice od chladiče ta musí jít stlačit (pokud ne je to většinou prasklá hlava), ještě zkontrolovat olej jestli v něm není sraženina (voda) to je pak taktéž hlava. Rovněž prohlédnout motor kolem dokola ,jestli kolem těsnění není znatelný únik oleje.
4. Zkontrolovat náplň spojky (nachází se na pravé straně uplně nahoře) kapalina může být načernalá, ale ne úplně černá, to pak většinou naznačuje špatnej spojkovej válec.
5. Zkontrolovat brzdy: hlavně kotouče jestli nejsou prasklé anebo moc sjeté. Co je hlavní zkontrolovat ruční brzdu jestli dobře zabírá. Je to hyundaie s kotouči v zadu na to prej dost trpěj. Já to měl. Byla prasklá vratná pružina a tak mi stále přibrzďovala kolo a spálilo se obložení. Oprava drahá (kotouč+desky+pakny) +-4000kč
Co vyzkoušet:
Za jízdy pust volant, zda auto nikam netáhne, totéž zkus při brzdění, auto musí jet stále rovně. KOukni na ručičku teploty chladící kapaliny, zda se auto nepřehřívá, případně klidně nech motor dlouho běžet na volnoběh a zkontroluj, zda pak sepne sahara (ventilátor na chladiči)
Vyzkoušet klimu
Rady hned po koupi je dobry:
- vymenit vsecky remeny a kladku (GATES + TIMKEN v autokelly)
- olej + filtr
- kontrola brzd a prip. vymenit co uz nebude v pohode
- brzdovka, chladici kapalina, servokapalina, olej v prevodovce (ma se delat po 120ti tis ale kazdej na to sere a muzu jen doporucit)
- svicky
- zkontrolovat vicko a palec rozdelovace (450,- stojej prip. novy na mjauto.cz)
- vomrkat ty tlumice, loziska
Dobrý je taky nalit do auta aspon jednu plnou nádrž vysokooktanovýho benzínu, na vyčištění ventilových sedel, vstřikovacích trysek a vůbec celého palivového systému.
Děkuji všem technicky zdatným jedincům za poskytnutí drahocených poznatků a zkušeností
Vypadá to, že nákup mého vysněného Coupéčka se blíží a proto zbírám všechny možné informace na co si dát pozor při koupi. Chci koupit Coupečko r.v. 03-05. SPíš sem chtěl tu 05 s faceliftem, ale vypadá to, že budu mít možnost koupit 03 do dvěstě tisíc od jedné ženské (důlky pod pedálama od podpadků mluví za vše). Líbí se mi, že to neni z bazaru.
Jedná se o dvoulitr a vzádu má napsáno FX. Vypadá to, že má snad plnou výbavu. Co jsem si tak všiml má i tempomat a track control.
Co mě nejvíc trápí je, že to určitě nebude CVVT verze. Jak to poznám? Má to být někde napsané? Od jakého roku je CVVT? Co jsem si tu přečetl, tak tyto motory mají lepší průběh a menší spotřebu, což se samozřejmě počítá.
Nekonečné hodiny a hodiny pročítám všechny možné témata. Vypsal jsem si sem zajímavé postřehy. Omlouvám se nepsal jsem od jakých uživatelů to je. Dále je to neupravené, ale podívejte kolik je hodin. Padám na hubu a jsem na pokraji fyzického kolapsu. Děkuji za pochopení Někdo by tohle mohl sepsat, aby se tu pořád neobjevovali témata typu. Na co si dát pozor při koupi nového Cupéčka
Na co se zeptat:
Serviska
Kdy byl měněn rozvodový řemen. Měl by být měněný
Má CVVT
Co zkontrolovat:
Serviska
Vzduchovej filtr, palivovej filtr, náplň oleje, olejový filtr, rozvodvý řemen + kladky, klínový řemen, drážkovaný řemen, zapalovací svíčky
Zkontrolovat spáry mezi blatníky a kapotou
Poslechnout si motor. Prohlédnout, zda někde neutíká olej, kouknout co leze z výfuku, ten kouř by takřka neměl být vidět. Prohlédnout výfuk, zda nikde není nadměrně zkorodovanej. Omrknout volant, zda je origo, zaměřit se taky na kontrolky, kontrolka ABS a Airbagu by po nastartování měly zhasínat samostatně po sobě, ne současně!
Rez, ta by neměla být určitě nikde
1. Kouknout na nosníky a rám motoru (pokud bude náznak vlnění nebo svárů bylo to bourané)
2. Nechat si natočit motor a poslechnout jestli necinká (pokud ano jsou to zvedátka, pak záleží kolik jich je v pytli - 1ks cca 800kč), ale ne vždycky to jsou zvedátka. Pokud jde cinkání více z leva u krytu řemene, tak je to jen řetízek (oprava -+1000kč)
3. Po zahřátí motoru zkusit zmáčknout hadice od chladiče ta musí jít stlačit (pokud ne je to většinou prasklá hlava), ještě zkontrolovat olej jestli v něm není sraženina (voda) to je pak taktéž hlava. Rovněž prohlédnout motor kolem dokola ,jestli kolem těsnění není znatelný únik oleje.
4. Zkontrolovat náplň spojky (nachází se na pravé straně uplně nahoře) kapalina může být načernalá, ale ne úplně černá, to pak většinou naznačuje špatnej spojkovej válec.
5. Zkontrolovat brzdy: hlavně kotouče jestli nejsou prasklé anebo moc sjeté. Co je hlavní zkontrolovat ruční brzdu jestli dobře zabírá. Je to hyundaie s kotouči v zadu na to prej dost trpěj. Já to měl. Byla prasklá vratná pružina a tak mi stále přibrzďovala kolo a spálilo se obložení. Oprava drahá (kotouč+desky+pakny) +-4000kč
Co vyzkoušet:
Za jízdy pust volant, zda auto nikam netáhne, totéž zkus při brzdění, auto musí jet stále rovně. KOukni na ručičku teploty chladící kapaliny, zda se auto nepřehřívá, případně klidně nech motor dlouho běžet na volnoběh a zkontroluj, zda pak sepne sahara (ventilátor na chladiči)
Vyzkoušet klimu
Rady hned po koupi je dobry:
- vymenit vsecky remeny a kladku (GATES + TIMKEN v autokelly)
- olej + filtr
- kontrola brzd a prip. vymenit co uz nebude v pohode
- brzdovka, chladici kapalina, servokapalina, olej v prevodovce (ma se delat po 120ti tis ale kazdej na to sere a muzu jen doporucit)
- svicky
- zkontrolovat vicko a palec rozdelovace (450,- stojej prip. novy na mjauto.cz)
- vomrkat ty tlumice, loziska
Dobrý je taky nalit do auta aspon jednu plnou nádrž vysokooktanovýho benzínu, na vyčištění ventilových sedel, vstřikovacích trysek a vůbec celého palivového systému.
Děkuji všem technicky zdatným jedincům za poskytnutí drahocených poznatků a zkušeností