Chvění podvozku
Moderátor: Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
Chvění podvozku
Už skoro rok se pekluju se závadou, kterou odhalí asi jen kouzelník. Mam Matrixe 1.6 2003 40tis. km. Mezi 80 a 90km/h se mírně chvěje podvozek podobně jako při nevyvážených kolech, ale chvění se nepřenáší do volantu. Do volantu se to ozývá až tak při 140, 150 km/h. A teď vyjmenuju, co jsem všechno již podniknul. Chybí tam asi jen výbrus motoru. Převážení kol, kontrola vycentrování disků, výměna brzdových destiček a soustružení brzdových kotoučů, kontrola tlumičů na stk, kontrola zavěšení kol na stk, kontrola geometrie, výměna předních gum, výměna levé poloosy ( vnější kloub byl méně pohyblivý), kontrola kloubů poloos v převodovce. Auto jsem koupil v říjnu 2007 na letních kolech alu+Kumho, vše ok. Po 14 dnech jsem tam nechal dát LPG, se kterým jsem válčil snad půl roku, než jsem ho nechal vymontovat a novou montáž provedla jiná firma. To s tím snad nemá nic společnýho. Když jsem přezul na zimní železo+Barum, po čase se začal tento problém projevovat. Přezul jsem zpět na letní, ale k žádný změně k lepšímu již nedošlo. Je pravda, že jsem v zimě při couvání s pravým rejdem troch pocuchal levej přední blatník a nárazní, ale nebylo to nic výraznýho. Ještě jeden indikátor, Když při pravým rejdu prujedu přes nějakou hrobou nerovnost, ozve ze kovovej zvuk z místa někde za prístrojovou deskou zhrube v místě A sloupku. Nevěřím, že by nějakej výrobce pustil do výroby auto, který by se chvělo z důvodu chybný konstrukce, jak mi to někdo vysvětluje. Má někdo podobnou zkušenost? A má někdo radu nebo provaz? Omlouvám se za ten román.
santamaria
- Reklama
No to chvění podvozku sem nezaznamenal, ale o tom kovovým zvuku při vytočení kol a přejetí nerovnosti u toho svýho vím taky. Divný je, že nedávno to měli v servisu zvednutý a na žádnej čep na nápravě to nevypadá. Ozývá se to někde od pravýho předního kola. Už mi to leze na nervy, budu to muset nechat znovu prohlídnout jak mi teď budou dělat rozvody
Matrix CRDi
No, už půl hodiny tady dřepim a přemýšlím, co by to mohlo dělat potom co jsi tady popsal, už mě napadá, jenom výměna auta , ale teď vážně. Začal si problémy registrovat, až po výměně pneu za zimní. Zima vždycky dá autu zabrat. Ten kovovej zvuk, kterej slyšíš při pravým rejdu, by mohla dělat tzv. " kost " to je malá hřídelka ze spodního ramene do stabilizátoru. Teoreticky by tyhle vadné kosti mohli způsobit i vibrace vozu. Stabilizátor nepracuje tak, jak by měl. Ale, je mi divný, že by je v servisu nezkusili, jako automechanik bych je určitě zkontroloval. Taky bych nechal zkontrolovat uložení motoru a převodovky ( silentbloky ), špatné uchycení taky může způsobit vibrace. Tak hodně štěstísantamaria píše:Už skoro rok se pekluju se závadou, kterou odhalí asi jen kouzelník. Mam Matrixe 1.6 2003 40tis. km. Mezi 80 a 90km/h se mírně chvěje podvozek podobně jako při nevyvážených kolech, ale chvění se nepřenáší do volantu. Do volantu se to ozývá až tak při 140, 150 km/h. A teď vyjmenuju, co jsem všechno již podniknul. Chybí tam asi jen výbrus motoru. Převážení kol, kontrola vycentrování disků, výměna brzdových destiček a soustružení brzdových kotoučů, kontrola tlumičů na stk, kontrola zavěšení kol na stk, kontrola geometrie, výměna předních gum, výměna levé poloosy ( vnější kloub byl méně pohyblivý), kontrola kloubů poloos v převodovce. Auto jsem koupil v říjnu 2007 na letních kolech alu+Kumho, vše ok. Po 14 dnech jsem tam nechal dát LPG, se kterým jsem válčil snad půl roku, než jsem ho nechal vymontovat a novou montáž provedla jiná firma. To s tím snad nemá nic společnýho. Když jsem přezul na zimní železo+Barum, po čase se začal tento problém projevovat. Přezul jsem zpět na letní, ale k žádný změně k lepšímu již nedošlo. Je pravda, že jsem v zimě při couvání s pravým rejdem troch pocuchal levej přední blatník a nárazní, ale nebylo to nic výraznýho. Ještě jeden indikátor, Když při pravým rejdu prujedu přes nějakou hrobou nerovnost, ozve ze kovovej zvuk z místa někde za prístrojovou deskou zhrube v místě A sloupku. Nevěřím, že by nějakej výrobce pustil do výroby auto, který by se chvělo z důvodu chybný konstrukce, jak mi to někdo vysvětluje. Má někdo podobnou zkušenost? A má někdo radu nebo provaz? Omlouvám se za ten román.
.............................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
Vildo, problémy skutečně začaly až po přezutí na zimní, ale jsem z Hradce Králové a tady si zimy moc neužijeme. Kosti mi samozřejmě taky kontrolovali. Ty silenbloky mě taky napadly, ale špatně je na ně vidět. Co jsem viděl, vypadalo ok. Spíš to teď směřuju na poloosu. Levá je vyměněná a chvění jde spíš zprava. S kámošem ji skusíme na soustruhu skouknout, jestli není prohlá. Někde v Český Lípě snad dělaj repas. Nová stojí 15 tis., dá se sehnat i za 8, ale stejně je to darda.
santamaria
Poloosa mě taky napadla, ale po těch kilometrech co máš najeto ???! Leda, že by si při tom malým karambolu vzal kolem obrubník Ale ohnout se poloosa, ty brďo to už by musel bejt štos Taky mě napadlo, před pár lety jsem řešil podobný rébus, taky auto vibrovalo a nemohli jsme za boha přijít na to, čím to je pak s majitele vylezlo, že koupil kotouče z nějaký internet. prodejny a bylo to ono. Pak koupil kotouče origoš, a bylo po problému. Neoriginal kotouče jsou většinou tzv. druhák a bývaji nevyvážený takže při jízdě pěkně házejí. A nepomáhá vyvážení kol, ani přesoustruření kotoučů !! Tak, a co se týče těch silentbloků, tak na pohled na nich nic vidět není to se musí vzít specialní montpáka a pěkně ho nadzvednout, jestli není vevnitř praskej !! A taky hlavní silentblok se u většiny vozů seřizuje ..., ale pravda je ta, že vadný silentblok se spíš projevuje při malé rychlosti a na volnoběh. Při zátěži si obvykle sedne tam, kam patří ...... No, každopádně Ti držim palec a dej vědět, jak si pochodil s tou poloosou, protože teď už to ukazuje jenom na ni ...........santamaria píše:Vildo, problémy skutečně začaly až po přezutí na zimní, ale jsem z Hradce Králové a tady si zimy moc neužijeme. Kosti mi samozřejmě taky kontrolovali. Ty silenbloky mě taky napadly, ale špatně je na ně vidět. Co jsem viděl, vypadalo ok. Spíš to teď směřuju na poloosu. Levá je vyměněná a chvění jde spíš zprava. S kámošem ji skusíme na soustruhu skouknout, jestli není prohlá. Někde v Český Lípě snad dělaj repas. Nová stojí 15 tis., dá se sehnat i za 8, ale stejně je to darda.
............................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
Ještě jedna drobnost: Všichni to jako důvod chvění vyločujou. Na obou ramenech jsou prasklý zadní silenbloky, celkem ale držej. To jsme zjistili při výměně gum, ale všichni, co před tím prohlíželi podvozek, i stk, nic neříkali. Přemejšlel jsem o výměně, ale vzhledem k tomu, že to každej vylučuje a cena je 900/kus, tak se do toho neženu.
santamaria
Muze to byt i od novych, obcas je nejaka blba uz z vyroby, ale to by vyvazovacka mela odhalit, popr. vyrovnat. Ale ja jsem mel taky jednou blbe vyvazeny kola, nechal jsem je prevazit a hazelo to porad. Tak jsem zajel jinam a tam my zjistili, ze mi je vyvazili blbe.kaartr píše:kdybys používal jeté pneu, tak je to určitě od nich..
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Jak se říká, " Odříkanýho chleba, největší krajíc "santamaria píše:Ještě jedna drobnost: Všichni to jako důvod chvění vyločujou. Na obou ramenech jsou prasklý zadní silenbloky, celkem ale držej. To jsme zjistili při výměně gum, ale všichni, co před tím prohlíželi podvozek, i stk, nic neříkali. Přemejšlel jsem o výměně, ale vzhledem k tomu, že to každej vylučuje a cena je 900/kus, tak se do toho neženu.
Já bych teda spíš vyměnil nejdřív ty prasklý silentbloky, klidně by to mohl bejt problém, který se tady snažíme vyřešit. Možná potom ušetříš prachy za tu poloosu. Jako když si vezmeš, co jsi s autem prodělal za martýrium, a pak nevyměnit součástku, která je evidentně vadná ?? Určitě není normální, že jsou oba prasklý.
........................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
Tak mám obě poloosy po repasi. 4 tis. fa R&R Čáslav. Objevili prohnutí pravý o 2,5 mm. To je prej dost, muselo to dostat někde ránu. Když jsem je tam namontoval, rozdíl byl, ale chvění zůstává i když proti původnímu je znatelně slabší. Při 80,90km opravdu slabý, ale nad 140 je to už dost znát. Možná bych měl převážit gumy. Byly nový a je na nich tak 1000km - Dunlop. Možná se to prohnutí nedá vrátit úplně spolehlivě a nějaký chvění tam bude vždycky. Spíš mi ale připadá, že ten podvozek je takovej háklivej na příčný nerovnosti vozovky. Když jedu po kostkách tak ok, ale v těch 80km když vezmu slabší nerovnost, tak se ten podvozek tak ňák ochotně rozvibruje, jako když jsou v háji tlumiče, ale daleko míň.
Tlumiče jsou po testu ok.
Tlumiče jsou po testu ok.
santamaria
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
-
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 14 úno 2008, 00:37
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Chvění podvozku
TAk jsem ty silenbloky sehnal a dokonce jsem měnil i pravou poloosu. Chvění na chvíli zmizelo, pak to ale zase začalo. Teď jsem zase přezouval letní kola, tak to na chvíli přestalo, ale je to alchimie. Mám ho 5 let, tak mu dám ještě 2 roky a pude.
santamaria