Getz - i20 srovnání a vše okolo
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
caruser: Rozumím tomu. Zkus ale svou zkušenost s 1,2 srovnat s mojí a suah, kteří máme 1,4. Mám za to, že u 1,2 chybí pár koníků, aby mohla v těchto otáčkách jezdit. U 1,4 jede motor (ano, zahřátý) při těchto otáčkách řekl bych že nejtišeji v celém rozsahu. A vzhledem k tomu, že i20 má docela mizerné odhlučnění, tak si rád ticha dopřávám a tu spotřebu beru spíše jako bonus. Zejména při jízdě po městě to je příjemné.
- Reklama
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Môžem to zrovnávať s motorom 1,6 97 kW 160 Nm VALVEMATIC v Toyote, ktorý je vybavený týmto ukazovateľom. Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje . Ale chápem, že v 1,4ke je variabilné časovanie, ktorú 1,2ka nemá, takže dokáže lepšie pracovať v nízkych otáčkach.
Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem
Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
Promiňte, že se vám montuji do debaty, ale ta věc mě zajímá. Výrobce nutí řidiče využívat nízké otáčky jen z ekologických důvodů, aby mohl vykazovat nízké emise CO2. Dokud nepanovala hysterie ohledně skleníkových plynů, doporučoval výrobce motor nepodtáčet. Co tomu asi teď říkají dvouhmotové setrvačníky (vím, že tady nejsou, ale trpí jiné součásti)? Jezděte podle ucha a citu. Zkušený řidič motoru vždy vyhoví a nebude ho trápit, byť by ho k tomu svádělo třeba celé peklo čertů.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo
V tom určitě nebudeme ve sporu. Proto jsem taky výše napsal "Pro úplnost - samo, že na 1600 otáčkách nejedu, když jedu do kopce nebo když slyším, že se motor trápí. Když je ale silnice rovná s kvalitním asfaltem, popřípadě i mírně z kopce, tak jedu 50 na 5 a i na ukazateli aktuální spotřeby je vidět, že to motoru vyhovuje." A mimo to tam mám tu šaltrpáku, že jo.caruser píše: Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje .
Opět se nedá než souhlasit a to jak v tom, že to má výrobce určitě otestované a také v tom (lehce podsouvám, co jsi nenapsal), že každý šofér má jiný naturel a chce aby mu auto jinak reagovalo.caruser píše:Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem