Getz - i20 srovnání a vše okolo

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo

Příspěvek od jirikstbk »

caruser: Rozumím tomu. Zkus ale svou zkušenost s 1,2 srovnat s mojí a suah, kteří máme 1,4. Mám za to, že u 1,2 chybí pár koníků, aby mohla v těchto otáčkách jezdit. U 1,4 jede motor (ano, zahřátý) při těchto otáčkách řekl bych že nejtišeji v celém rozsahu. A vzhledem k tomu, že i20 má docela mizerné odhlučnění, tak si rád ticha dopřávám a tu spotřebu beru spíše jako bonus. Zejména při jízdě po městě to je příjemné.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo

Příspěvek od caruser »

Môžem to zrovnávať s motorom 1,6 97 kW 160 Nm VALVEMATIC v Toyote, ktorý je vybavený týmto ukazovateľom. Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje :). Ale chápem, že v 1,4ke je variabilné časovanie, ktorú 1,2ka nemá, takže dokáže lepšie pracovať v nízkych otáčkach.

Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem :D
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo

Příspěvek od Donald »

Promiňte, že se vám montuji do debaty, ale ta věc mě zajímá. Výrobce nutí řidiče využívat nízké otáčky jen z ekologických důvodů, aby mohl vykazovat nízké emise CO2. Dokud nepanovala hysterie ohledně skleníkových plynů, doporučoval výrobce motor nepodtáčet. Co tomu asi teď říkají dvouhmotové setrvačníky (vím, že tady nejsou, ale trpí jiné součásti)? Jezděte podle ucha a citu. Zkušený řidič motoru vždy vyhoví a nebude ho trápit, byť by ho k tomu svádělo třeba celé peklo čertů.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Getz - i20 srovnání a vše okolo

Příspěvek od jirikstbk »

caruser píše: Motor ide ticho, má nízku spotrebu ale na zošlapnutie plynového pedálu už nereaguje :).
V tom určitě nebudeme ve sporu. Proto jsem taky výše napsal "Pro úplnost - samo, že na 1600 otáčkách nejedu, když jedu do kopce nebo když slyším, že se motor trápí. Když je ale silnice rovná s kvalitním asfaltem, popřípadě i mírně z kopce, tak jedu 50 na 5 a i na ukazateli aktuální spotřeby je vidět, že to motoru vyhovuje." A mimo to tam mám tu šaltrpáku, že jo. ;-)
caruser píše:Uzavrel by som to asi takto: ak výrobca vybavuje i20ky takýmto systémom zrejme by mal mať otestované aký to má vplyv na motor, inak by to nemontoval. Ja však tomuto veľmi neverím a jazdiť tak nebudem :D
Opět se nedá než souhlasit a to jak v tom, že to má výrobce určitě otestované a také v tom (lehce podsouvám, co jsi nenapsal), že každý šofér má jiný naturel a chce aby mu auto jinak reagovalo.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“