Bouchání přední nápravy
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Bouchání přední nápravy
scorpi a servis nám prozradíš ???
edit: jojo, číst a u toho taky přemýšlet, už to vidím
edit: jojo, číst a u toho taky přemýšlet, už to vidím
Naposledy upravil(a) mmv dne 24 lis 2012, 02:46, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Reklama
Re: Bouchání přední nápravy
Možná by stačilo přečíst si předešlý příspěvěk.mmv píše:scorpi a servis nám prozradíš ???
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bouchání přední nápravy
Včera mi při I. garanční prohlídce provedli v servisu také výměnu předních tlumičů, za stejný typ jako má "scorpi", viz objednávka výše a musím konstatovat, že změna k lepšímu je opravdu znát.scorpi píše:Tak jsem reklamoval v AS Hyundai Olomouc bouchání přední nápravy. Auto jsem přistavil do servisu v 7 ráno, v 9 mi volali, že objednávají nové tlumiče na výměnu.
Na objednávce jsou pod čísly 546501K100 LP a 546601K100 PP. Tlumiče už dorazily, ale výměna bude provedena až 23.11. Na dotaz, co to je za tlumiče mi bylo řečeno, ať se nechám překvapit
Tak uvidím. Dám potom vědět.
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: Bouchání přední nápravy
Hmmm, mně v servisu řekli, že o tom sice vědí, že tlumiče některé servisy mění za dieselové, ale že jim to importér neproplatí, takže mi to v rámci záruky nevymění, ledaže bych si tu výměnu sám zaplatil.
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
Re: Bouchání přední nápravy
Pokud by jste si někdo chtěl vyzkoušet tzv. Františkovy adaptéry na odstranění bouchání a uskakování zadní nápravy tak mohu posloužit. Mám je momentálně demontované. Blíží se mi třetí garančka a nechce se mi tam případně vysvětlovat co to je. Jsou komplet včetně šroubů na tlumič i na připevnění pod misku. Rád je zapůjčím a moc mě bude zajímat Váš názor na vyřešení tzv. konstručkní chyby na zadní nápravě. Koho to zajímá ozvěte se na airwaves@seznam.cz a domluvíme se .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Bouchání přední nápravy
Hergot lidi, jak to děláte, že na svém servisu vyloudíte tu výměnu předních tlumičů?
Já to zkoušel v Hodoníně, ve Starém Městě, ve Zlíně (tam bylo auto koupeno), i ve zde už zmíněném Brně na Vídeňské - a ani ťuk! Asi jsem moc měkkej
Snad to budu muset zkusit jako reklamaci (dosud to zkouším jako záruční opravu v rámci řešení jiných problémů).
Já to zkoušel v Hodoníně, ve Starém Městě, ve Zlíně (tam bylo auto koupeno), i ve zde už zmíněném Brně na Vídeňské - a ani ťuk! Asi jsem moc měkkej
Snad to budu muset zkusit jako reklamaci (dosud to zkouším jako záruční opravu v rámci řešení jiných problémů).
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 22 říj 2012, 21:44
Re: Bouchání přední nápravy
Pokud jde o mě , řekl jsem prodejci o bouchání přední nápravy a že jsem na tomto foru četl řešení v podobě výměny tlumičů za dieselové. Prodejce řekl , že o tom něco slyšel a že každý týden k nim jezdí někdo od výrobce, kdo řeší reklamace a že to s ním probere. Do týdne volal , že výměna je povolena. Je fakt , že prodejce osobně znám.
Re: Bouchání přední nápravy
No já to byl normálně reklamovat. Řekl jsem jim, že na nerovnostech "se sypou brambory do dřevěné bedny" , jak tady někdo správně vystihl ten hluk.
Řekli mi, že to prohlídnou a za hodinu volali, ať si přijdu pro auto, že tlumiče se budou měnit, ale musejí je objednat.
Jak jsem už uvedl, po páteční výměně nic nebouchá. Při předávání auta mi vedoucí servisu řekl, že tam dali "nafťáky", ale že to museli v Nošovicích povolit.
To bouchání nápravy již nového auta je prý vlastnost vozu, že o tom v Hyundai vědí. Proto výměnu tlumičů z modelu s těžším motorem povolují
Řekli mi, že to prohlídnou a za hodinu volali, ať si přijdu pro auto, že tlumiče se budou měnit, ale musejí je objednat.
Jak jsem už uvedl, po páteční výměně nic nebouchá. Při předávání auta mi vedoucí servisu řekl, že tam dali "nafťáky", ale že to museli v Nošovicích povolit.
To bouchání nápravy již nového auta je prý vlastnost vozu, že o tom v Hyundai vědí. Proto výměnu tlumičů z modelu s těžším motorem povolují
ix20 Tricolor 1.4 CVVT Satin Amber 5/2012
Re: Bouchání přední nápravy
Takže je vidět, že mezi auty jsou objektivní rozdíly, po shlédnutí tohoto fora jsem se rozhodl taky pro posouzení bouchání přední nápravy u servisu, který byl na prvních stranách zmíněn. Auto se mi zdálo docela dobré, po vyzkoušení jiných aut je bouchání trochu horší než třeba u oktávie, proto jsem si řekl, že by pomohla výměna za dieslové tlumiče - mám 1.6 benzín. Servisman si mě vyslechl, věděl o zmíněných výměnách, auto projel a konstatoval, že auto jede subjektivně dobře, že tlumení na předek je v rámci tohoto modelu dobré. Vyměnovaní tlumičů proběhlo u aut, kde bylo znatelné bouchání, sypání brambor. Takže by to prý musel složitě dokazovat u auta, které problém nemá, hlukoměr a pod. a že je možné, že by to automobilka neproplatila nebo to nechala zaplatit servis. Bohužel s jinými ix20tkami jsem nejel, tak nedokážu posoudit, jak to jiným bouchalo. Stále věřím, že by se komfort s dieslovými tlumiči zvedl, ale jak na to...
Re: Bouchání přední nápravy
Jedna vec mi prijd divna, nejaky ten hluk tam urcite je pri prejeti drobnych nerovnosti, ale zase..kdyz auto zahuci predkem do vetsi nerovnosti, tak tlumeni mi prijde uplne fajn tiche a hlavne ucinne...tady mi nesedi ta verze s temi dieslovymi, ze to utahnou lepe. Preci kdyz bych s tim benzinakem vjel do vetsi diry, tak primou umerou bych cekal ze do dopadne na doraz, nebo ze to uleti (v porovnani co to dela na tech drobnych nerovnostech), ale chova se to prima. Nevim co dela tedy ty zvukly pri jen drobnych nerovnostech...
IX20 1,4 CVVT Tricolor White
Re: Bouchání přední nápravy
Jsem taky po výměně předních tlumičů. U mě to byly brambory do bedýnky, navíc třeba v zatáčce s nerovnostma, roletkama a příčnejma nerovnostma to auto vykazovalo děsivé jízdní vlastnosti, přenášelo se to do volantu a dojem z jízdy byl špatnej (přitom přesně jak píše "Shaman", velké díry byly v pohodě! Ty zvuky to dělalo hlavně při sérii drobných nerovností a někdy jsem měl pocit, že by stačila i krabička od sirek aby to bouchlo.). Po výměně je to lepší, zlepšily se, když pominu tu děsivou zadní nápravu (o tom je tu toho hodně, nebudu se v tom pitvat), jízdní vlastnosti.
V celku jsem zklamanej, auto s velkým potenciálem, bohužel ten podvozek a zpracování ... Škoda
V celku jsem zklamanej, auto s velkým potenciálem, bohužel ten podvozek a zpracování ... Škoda
Hyundai IX 20, Sienna Orange - 1.4/66kW Tricolor 2011
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Bouchání přední nápravy
A to, co mě na tom sere nejvíc je to, že v některých servisech závadu uznají a tlumiče vymění (protože takhle se prostě nový auto chovat nemá a je tak nějak prokázaný, že výměna za dýzlový pomáhá). V některých tě pošlou pryč, že je vše OK a že je to vlastnost auta a že to vlastně vůbec nemlátí. A pak jsou ještě třetí servisy, a to třeba CaK v Brně, kteří závadu uznají, ale nevymění tlumiče, nýbrž horní uložení... Celkem to chápu, protože co by mělo mlátit na vlastních, po testu prokazatelně funkčních, tlumičích. Jenže se, i po výměně uložení, nic nezměnilo. A teď už se jim nechce se mnou nic dál řešit, protože pokud by mi pomohla výměna tlumičů, tak by jim asi nikdo neproplatil ty uložení, protože by tím uznali špatně diagnostikovanou závadu...
Přístup výrobce mě fakt štve. Myslím si, že moc dobře vědí, že tenhle problém existuje, některým servisům povolí dost nestandartní postup (onu výměnu dílů, který do benzínu prostě nepatří, ale dle zkušeností pomáhají), ale ofiko se k tomu nevyjádří a nechá to na benevolenci přijímacích techniků. No nic, budu to zkoušet dál, třeba v Olomouci nebo Třebíči, kde už by s výměnou, dle některých z vás, zkušenost měli mít...
Přístup výrobce mě fakt štve. Myslím si, že moc dobře vědí, že tenhle problém existuje, některým servisům povolí dost nestandartní postup (onu výměnu dílů, který do benzínu prostě nepatří, ale dle zkušeností pomáhají), ale ofiko se k tomu nevyjádří a nechá to na benevolenci přijímacích techniků. No nic, budu to zkoušet dál, třeba v Olomouci nebo Třebíči, kde už by s výměnou, dle některých z vás, zkušenost měli mít...
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Re: Bouchání přední nápravy
Jak vidím, je to problém spíš u motorizací 1.4, u me se teda technik divil, že mám problém s 1.6, ale je fakt, že ty tlumiče musí být u benzínu totožné, jen je divné, že některé jsou úplně špatné a druhé jen špatné. Hmotnost obou benzínu je totožná. Ano drobné nerovnosti dělají největší potíže, příčné velké nerovné spáry taky, jiné dokáže přejet s ladností a super komfortem, ikdyž zvukový doprovod tam pořád je. Podle mě dieslové tlumiče které tlumí o 100 kg více na předku by mohly benzínu pomoci, ale chtělo by to vyzkoušet. Jen je škoda, že se k tomu Hy nepostaví čelem a v rámci garance to nevymění těm co si o to požádají. Musel jsem zkusit i etalon Golf VII. generace a rozdíl v komfortu je znatelný i při rychlostech ve městě, spáry a nerovnosti byly velmi tlumené. Je fakt, že je to nižší Hb což ho zvýhodňuje.
Re: Bouchání přední nápravy
Jeste by mne zajimalo, jestli neco podobneho se vyskytuje i u starsi sestrenice Vengy..
IX20 1,4 CVVT Tricolor White
Re: Bouchání přední nápravy
S vengou jsem nejel, ale co pamatuju testy, tak u ix20 prohlašovali, že je komfortnější než venga, která je prý velmi tvrdá, tvrdily to všechny testy. S té skládanky vyplývá, že uložení a tlumiče mají oba vozy stejné, jen Venga má tvrdší pružiny, tzn. více motokárovitý projev. Je ale možné, že po původní kritice vengy za komfort i ona už má pružiny stejné jako ix20tka.