LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

ne, něčeho se bojí, nebo lekli, protože ještě květen 2012 mám přívstřik nastavenej až od cca 3600 otáček, leda že by dostávali od čepra nějakej paušální bakšiš za teoreticky odebranou surovinu
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

mmv píše:ne, něčeho se bojí, nebo lekli, protože ještě květen 2012 mám přívstřik nastavenej až od cca 3600 otáček, leda že by dostávali od čepra nějakej paušální bakšiš za teoreticky odebranou surovinu
Trochu to upřesni. Jako že od května ti nastavili BRC přívstřik nad 3600 otáček?? DO 3600 jezdíš jen LPG?
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

přesně tak, v květnu jdu na první garančku a zlý jazykové zde tvrdí, že mi bude nastaveno trvale 20%, ale je vidět že nesleduješ toto téma dost pečlivě, pár stránek z5 se tuším o tomto zde hovořilo :-) 8)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

tomyk píše:No nevím ale na 100km 2 litry benzínu a k tomu ještě LPG vyplatí se to ještě?? Jakou máš představu v korunových nákladech na km?
Na strane 75 v tomto vlákne máš tabulku. Je to pre moje auto (stará i30 1,4), nová bude jazdiť možno aj za menej, ale priemer počítaj tých 8 litrov ako je na začiatku + niečo na štart.
severtom píše:Opakuji vlastní zkušenost: 23 tisíc (už vč. DPH) za Magic, 2,5 roku a >40 tisíc km odjeto, no problem, spotřeba do 7,5 LPG, žádný flashlube, žádný přívstřik a benál jen na starty
Takto si predstavujem správne fungujúci systém. =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
radik.77
*
Příspěvky: 22
Registrován: 14 led 2012, 15:21

Re: LPG

Příspěvek od radik.77 »

Uvažuji o CNG má někdo zkušenosti. Četl jsem rozdíly mezi LPG a CNG a zdá se mi že CNG bude lepší. Co vy na to?? Děkuji
ix20 1,4 CVVT 16V, TRIKOLOR
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Budeš jazdiť v Prahe? Aby sa ti nestalo, že budeš chodiť tankovať 70km od domu... :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

to radik: stále nevím co je na cng lepšího, jak na lpg https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ra#p387397 něco mi uchází ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od FISHkaa »

problémem je ojebávání materiálu ventilů - kvůli nižší hmotnosti a ceně... Dělají to všechny automobilky... ](*,)

CNG: provoz je levnější než na LPG. Navíc nevím jestli LPG, ale CNG je osvobozeno od silniční daně...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

FISHkaa píše:problémem je ojebávání materiálu ventilů - kvůli nižší hmotnosti a ceně... Dělají to všechny automobilky... ](*,)

CNG: provoz je levnější než na LPG. Navíc nevím jestli LPG, ale CNG je osvobozeno od silniční daně...
LPG je osvobozeno od silniční daně.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Myslím že materiálem ventilů to není. Prý co přežije N95 přežije i LPG. Pokud je směs LPG v poměru se vzduchem jak má být, tzn. jako benzín, hoří LPG za stejných teplot. Někde jsem četl že snad i malinko nižších. Problém ale nastane, pokud se přidá vzduchu. Pak letí teplota prudce nahoru a stává se z toho autogen :D . To je celej problém tzv. zaklepávání ventilů. Pokud máte kvalitní regulaci (fungující lambdu a EOBD zapnuté) a spolehlivé vstřiky nemělo by se nic stát. Pokud je regulace levná, upadenej drát, vstřiky opotřebovaný, občas vynechávající a třeba na jeden válec fungující na 45%, filtry ucpaný a nastane tzv. chudá směs, tak "to" shoří jako papír i s těsněním pod hlavou a i s celým slavným flash lube nebo přístřikem. Proto se Hyundai tomuto snaží vyhnout a sichruje se spolehlivou a snad kvalitní sadou kterou si vybral. Předpokládám i se zamknutou řídící jednotkou .
Jinak jsem trošku počítal náklady po přestavbě BRC se spotřebou přístřikem 2 litry benzínu a vychází mi to skoro stejně jako provoz na naftu. To už je fakt na zvážení před koupí do čeho jít.
Počítal jsem nejlevnější cenu podle automodulu ix20 na benzín 229000,- na naftu 289000,- cenu zástavby 32000,-. Spotřebu jsem vzal ze spritmonitor.de. Co ale nevím přesně, o kolik klesne spotřeba LPG když přidám litr benzínu na přístřik. Nevadí odhadl jsem že o litr LPG. Spočítal jsem to teda excel to spočítal na provoz 200.000km. Cena auta a paliva a vestavby. Plyn proti benzínu to celkem jde úspora asi 85.000,-, ale plyn proti naftě už jen 5.500,-. Když vezmu přístřik 1 litr jak to mám odsud já, tak je na 200.000km úspora 118.000,- a proti naftě 38.000,-. Skoro by se dalo napsat Pataky a Hyundai nám hodně znechutili LPG! Co všechno dokážou peníze! Pokud mám někde chybu tak se omlouvám. :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

a to je právě ono co mě vrtá lebkou buď koupit naftožrouta a nechat si občas za 8tis pročistit to kurvítko jménem DPF. Zde je taky otázka co bude dělat cena nafty a nemusím být věštěc abych věděl, že to v létě poleze opět nahoru(kdo ví kam??)

Nebo koupit LPG žrouta a tady je zase otázka jestli nechat namontovat origo :hyu: BRC s požíračem až 20% benzínu a nebo u nějakého profi plynaře nechat namotovat Elpigas a jezdit jen na LPG s přívstřikem až od 4000 ot/min.

U mne zatím vyhrává na Elpigas s tím, že risknu ventily ale když se nad tím zamyslím tak za to by měla držet záruku firma co LPG montovala a servisuje a revizuje. A když jsem se na tu záruku ptal LPGáčů tak mi bylo sděleno, že záruku budou držet. Nemají vůbec žádné obavy s toho že by :hyu: motor LPG bez přívstřiku nevydržel. Prý se nemáme nechat krmit :hyu: volovinama.

Pravda ale je, že všichni jsou hrdinové dokud se něco neposere a čistě teoreticky by se mohlo stát, že si mne pak budou přehazovat jako horký brambor a proto zkoumám judikaturu a hledám model na "ochranu spotřebitel". :-k
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Ešte existuje možnosť, že si hneď pri kúpe auta daš namontovať LPG a poistíš si ho (poistíš si prestavbu).
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Za mě fuck H a fuck drahé systémy z ciziny... fuck přívstřik, fuck mazání.
Není nad osobní zkušenost, Magic, výjimečně rozsvícení oranžové kontrolky, zatím vždy příliš bohatá směs při vysoké zátěži motoru. To je hláška z OBD auta, ne z LPG systému. Tj. nic nebezpečného, ba naopak, chrání to motor při půlce a víc plynu na pětku na dálnici do kopce (což je situace, při níž se kontrolka vyjímečně rozsvítila).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

tomyk píše:Nechápu proč by :hyu: motor neměl vydržet bez přívstiku, vždyť na LPG se jezdí desítky let a zatím nějaká brutální fakta o škodlivostli LPG bez přístřiku jsem nikde neviděl. Chtěl bych vidět fotky těch zničených motorů máte někdo??
Jestli ti Hyundajáci jen neprodávají systém na kterém mají větší vývar a spíše se zdá, že pořizovací hodnota tohoto systému nabízí vyšší zisk než modernější a sofistikovanější systémy.


Ahoj!
Já se divím, že nad tím tak bádáte! Hyundai fabricky montuje BRC. Z více míst mám info, že tento system je jeden z velmi dobrých. Když si dovolí dát na celý motor i s LPG systemem BRC 5ti letou záruku, bez omezení nájezdu kilometrů (včetně LPG), tak myslím, vědí, že si to mohou dovolit. Mám ho také, k mé plné spokojenosti, na i30, 1.6, šestikvalt. A znovu říkám, že za 14 dní a 4300km na dovolené (a to jsem se po dálnici neloudal- hlavně cestou k Marsei a zpět) mi to sežralo benzinu na šířku ručičky palivoměru. Takže pochybuji, že tam nějaký přívstřik mám, leda při plynu na podlaze! Nějaké 2litry na 100km jsou úplné bludy! Přimazávání se fabricky nemontuje. Bohužel, Hyundai snad přímo tají technické informace a tak jsou fóra plná dohadů.
Zdraví Honza.
PavelF3X
*
Příspěvky: 10
Registrován: 04 zář 2012, 18:46

Re: LPG

Příspěvek od PavelF3X »

Já jsem to tu také psal.Dle mé spotřeby L PG a benzínu žádný přívstřik není.Motor 1.6 CVVT.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“