LED žárovky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
já mám ledky v parkovačkách 4 měsíce a svítí stále bez problémů když sem je kupoval tak u nich bylo napsáno že vydrží změny napětí při startování sice nevím co je na tom pravda ale stále svítí
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
- Reklama
Věř tomu že bys to nepoznal,protože stejně i při volnoběhu se bude altik snažit dobít nebo udržet napětí baterie zhruba na 14 a neco voltů.Každopádně pod 14,4V což je plynovací napětí olověného akumulátoru,tzn.po nastartování tam budeš mít vždy víc než 12V.Nehledě na to,že aku ve formě tj.plně nabit má 12,6V.Tady ty ledky mají zhruba 50mA(opravdu hrubý odhad).Pokud bys chtěl rozsvítit při vypnutém motoru a měl odpor spočítaný na 15V proud na ledce by klesl zhruba na 40mA což je pro funkci zanedbatelné.Karlosy píše:Problem je mozna v tom, ze kdyby si spocital odpor na 15V zdroj, tak by ti to pri 12V nesvitilo pravdepodobne vubec nebo dost malo
Accent LC CF1 1.3 2006
Zdravím,
netuším, jak jsou dělané LED žárovky, které se prodávají, ale do parkovaček jsem si dělal vlastní a zatím s nimi nejsou nejmenší potíže, drží už několik měsíců a pohoda. Zhlediska LED je nejlepší, pokud budou napájeny z proudového zdroje, sám jsem ovšem šel cestou méně ekologickou a ohřívám atmosféru topícím odporem. Je to designově jednodušší a bezpečnější
Použil jsem do každého světla celkem čtyři pětimilimetrové LED, zapojené vždy dvě a dvě do série, každá série s vlastním rezistorem.
Dovolím si ještě pár poznámek k dřívějším příspěvkům.
- Při výběru LED je potřeba dávat pozor nejen na svítivost v mcd, ale také vyzařovací úhel. Např. 4,5cd/50stupňů vyzáří asi 2x více světla než 13,5cd/20stupňů. Pro "silné" osvětlení je pak přejít z vysocesvítivých LED k LED výkonovým (>=1W), samozřejmě na úkor vyšší spotřeby (v porovnání s klasickými LED, nikoliv žárovkami!)
- při srážení napětí na rezistoru je potřeba tento dimenzovat tak, aby přes LED tekl max. proud při napětí kolem 18-20V
- dopručoval bych LED provozovat někde mezi 1/2 až 3/4 max proudu. Pro proudy blízké max. proudu se snižuje životnost LED, klesá její účinnost (zvyšuje se její zahřívání) a to při "nepodstatném" zvýšení světelného toku.
netuším, jak jsou dělané LED žárovky, které se prodávají, ale do parkovaček jsem si dělal vlastní a zatím s nimi nejsou nejmenší potíže, drží už několik měsíců a pohoda. Zhlediska LED je nejlepší, pokud budou napájeny z proudového zdroje, sám jsem ovšem šel cestou méně ekologickou a ohřívám atmosféru topícím odporem. Je to designově jednodušší a bezpečnější
Použil jsem do každého světla celkem čtyři pětimilimetrové LED, zapojené vždy dvě a dvě do série, každá série s vlastním rezistorem.
Dovolím si ještě pár poznámek k dřívějším příspěvkům.
- Při výběru LED je potřeba dávat pozor nejen na svítivost v mcd, ale také vyzařovací úhel. Např. 4,5cd/50stupňů vyzáří asi 2x více světla než 13,5cd/20stupňů. Pro "silné" osvětlení je pak přejít z vysocesvítivých LED k LED výkonovým (>=1W), samozřejmě na úkor vyšší spotřeby (v porovnání s klasickými LED, nikoliv žárovkami!)
- při srážení napětí na rezistoru je potřeba tento dimenzovat tak, aby přes LED tekl max. proud při napětí kolem 18-20V
- dopručoval bych LED provozovat někde mezi 1/2 až 3/4 max proudu. Pro proudy blízké max. proudu se snižuje životnost LED, klesá její účinnost (zvyšuje se její zahřívání) a to při "nepodstatném" zvýšení světelného toku.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano