něco o HTP
- zmiňované podpálené ventily u aut s nájezdem klidně jen 50-60t km, proč? HTP extrémně ohřívá olej, který se tím daleko rychleji znehodnocuje a měl by se měnit už po 5.000km a ne až po 15.000km, v důsledku špatného oleje se v motoru tvoří mrdy karbonu, který znehybní zdvihátka ventilů. Paradoxní je, že to přehřívání oleje nezpůsobuje motor sám o sobě (i když jako třívál ohřívá olej víc), ale způsobuje to umístění katíku, který je uložen přímo u hlavního olejového kanálu. Navíc se díky nevhodnému umístění katíku dostávají piliny z něj zpět do motoru a tam nadělají pěknou paseku. Sranda je, že Škoda o této konstrukční chybě ví a pro motory, kde dojde k podpálení ventilů, dodává opravnou sadu jež mimo jiné obsahuje i nové svody s jinak umístěným katíkem.
Další opravdu kuriozní vlastnost HTP jsou přeskočené rozvody byť je tam řetěz. Hydraulický napínák má totiž příliš velký zdvih, takže poměrně lehce dojde k přeskočení řetězu. Ono kolikrát stačilo zaparkovat v kopci, zařadit kvalt a nedávat brzdu, protitah na motor pak vyvolal přeskočení řetězu. Nutno dodat, že Škodovka to nakonec začala řešit a pozdější vozy už měly napínák upraven. Nicméně x-tisíc HTP s nevhodným napínákem stále čeká na svou smrt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)