Snata Fe 2010

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
Jarda776
*
Příspěvky: 95
Registrován: 09 čer 2008, 17:27
Bydliště: Hodonin

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od Jarda776 »

Noo prave sa furt rozhoduju jesli chip nebo ne, ale mam fika docela rad takze asi mosim vystacit ze 155kobylama, chci si ho v budoucnu nechat jako druhe auto az budu penize na noveho mazlika a nechcu abych si ho nechal a jen spravoval :) , ale stejne spojka muze odojit i bez chipu, sice je to mene pravdepodobne, ale muze :wink:
Hyundai New Santa Fe 2.2 CRDi ELEGANCE / manual
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

jako Hardcam, motor bude na řadě až jako poslední, nejdřív půjde pryč spojka/setrvák (takže třeba místo ve 120t km se bude měnit v 80t km), ale to není až tak zásadní nebezpečí, spojka/setrvák dá o sobě vědět zavčas, takže se vymění a jsou to spíše jen vícenáklady za chip (cca 7t Kč spojka, 25t Kč setrvák, bez práce).

Horší je to s hydro měničem v automatu, ten je poměrně přesně koncipován na určitý kroutící moment motoru, takže nárůst krouťáku po chipu vzhledem k celkové vysoké hmotnosti vozu se zcela určitě na jeho smrti podepíše. Např. u BMW X5 to není nijak neobvyklá závada a v rámci garance se vždy nejdřív zkoumá, zda-li vůz nebyl chipován. Pokud to dopadne ještě dobře, dá se měnič repasovat dejme tomu za cca 15.000 Kč, k tomu ta práce kolem toho, navíc riziko poškození při demontáži/montáži a jseš v tom rázem za pár desítek tisíc ani nemrkneš.

Jako nutno říct, že auto s chipem se zpravidla vymstí až druhému či dalším majitelům. Těch nějakých 100t km u prvního majitele to většinou přežije, už z toho důvodu, že hodně lidem je chipnutý soft stejně při garančce přehrán zpět na origo a málokdo chodí po každé garančce znovu na chip.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

Jarda776 píše:Noo prave sa furt rozhoduju jesli chip nebo ne, ale mam fika docela rad takze asi mosim vystacit ze 155kobylama, chci si ho v budoucnu nechat jako druhe auto az budu penize na noveho mazlika a nechcu abych si ho nechal a jen spravoval :) , ale stejne spojka muze odojit i bez chipu, sice je to mene pravdepodobne, ale muze :wink:
osobně bych do toho nešel, zvlášť jestli si to auto chceš nechat delší dobu. To riziko tam je vždy, a člověk si pak bude nad propáleným pístem tlouct do hlavy, že tam ten chip dával.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Jarda776
*
Příspěvky: 95
Registrován: 09 čer 2008, 17:27
Bydliště: Hodonin

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od Jarda776 »

Takze jako chip ti na garancce prehraju? To potesi das prachy za chip a oni ti to prehraju na origo :D to potesi, ale kdyby byl novy motor beze zmen(jako mechanickych) tak by se dal soft nahrat do nasic mazliku a byl by tam origo soft ktery nezrusi zaruku a je primo od hyundaa :) ale zase sme u te spojky a dvojhmoty.
Hyundai New Santa Fe 2.2 CRDi ELEGANCE / manual
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

nemusí ti to přehrát vždy, záleží na rozsahu garančky a přístupu servisu, někde to přehrají jen když je vydán nový soft od výrobce, jinde to automaticky píchnou na kabel a přehraje se to (zjistí se rozdílný soft než by tam měl být, tak se nahraje poslední aktuální od výrobce).

Už jsme to tu kdysi tuším řešili, že by pak byl zajímavý postoj k nějaké reklamaci třeba turba, když by ze servisní historie auta vyjelo, že byl v minulosti přehráván soft kvůli neshodě s originálem (tj. poměrně jasný důkaz, že se v tom někdo vrtal).

Jinak podle mě ten výkon nového motoru jen jiným softem nebude. Budou tam třeba jiný vstřiky nebo tak. Tohle je dost velký nárůst na to, aby to bylo jen úpravou softu bez šáhnutí na další komponenty.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od tomki »

No mne sa nikdy nestalo ze by sa mi prehral za takmer 3 roky soft spät. Co sa tyka skratenia zivotnsti tak neviem, ale nehadam sa. Len pre zaujimavost, kamos ma octavku chipovanu na max ako sa len dalo. Na dialnici nevie ist pod 190, skratka noha na podlahe. Vola to ceska impreza, no a ma takmer pravdu. Auta taha ako besne. Momentalne ma vyse 200 000km a nemenil nic, vobec nic. Len ramena, motor prevodovka ako hodinky. Podla mna sa tie diely mozu opotrebovat skor pri chipe ale asi len vtedy ked sa s tym autom jadi casto pila. V skutocnosti podla mna pri normalnej jazde sa auto trapi ovela menej pretoze ma viac sily. Ked s tym jazdi clovek normalne v premavke, ziadne caste kickdowny a podobne tak nevidim dovod aby sa skratila zivotnost dielov, ale nozno sa mylim. Kazdopadne ja mam 90 000km a auto je bez problemov. Chipovane pri 3000km
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

Jak víš, že ti to nepřehráli? Jestli to někdy připíchli na kabel, tak je dost velká šance, že to přehraný je.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od tomki »

no pretoze viem ako moje auto predsa jazdi, 180 koni a 155 koni je velky rozdiel. Roudiel je velky oproti serii, to by som si vsimol na prvom vyjazde zo servisu
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

rozdíl to velký je, ale záleží kde. Když si srovnáš charakteristiky motorů před a po, tak aspoň co jsem držel v ruce (ne od Hyu, tam mi nikdo kromě i30 ještě křivku po chipu neukázal) je nárůst výkonu a krouťáku patrný až ve vyšších otáčkách, takže při běžném režimu se ty auta chovají téměř stejně. Často je to po chipu na začátku horší než origo.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

např. BMW 5 řada, diesel

origo 209kW/594 Nm
graf1.jpg
graf1.jpg (11.31 KiB) Zobrazeno 1388 x
po chipu 238kW/688 Nm
graf2.jpg
graf2.jpg (11.34 KiB) Zobrazeno 1388 x
modrá čára je krouťák, červená čára je výkon.

Ad výkon do cca 3.100 ot/min (tj. do meze kde diesel nejčastěji jezdí) je výkon totožný s tím rozdílem, že u origo nastavení roste od 1.800 ot výkon tak jak má tj. tvoří hrb, zatímco u chipu roste od 1.800 ot ve tvaru lavoru. Zdánlivě krásné navýšení výkonu o skoro 30kW je až za hranicí 5.000 ot, tedy pro diesel v oblasti utopie. Origo nastavení má od nějakých 3.300 do 5.100 plochou křivku výkonu, kde je těch +-209kW stále k dispozici. Po chipu výkon od těch 3.100 roste a kolem 5.100 má těch 238kW. Z toho je jasně vidět, jak "účelně" je těch +30kW rozloženo. Mimochodem na 200kW se motor dostává při rychlosti cca 123 km/hod a až kousek za tím bude díky chipu výkon lehce přibývat.

Ad krouťák, tam je to zdánlivě lepší, ale u origo vrcholí krouťák někde u 3.160 ot, zatímco u chipu vrcholí u 2.760 a jak rychle narostl, tak rychle padá. Takže auto s chipem ze začátku lépe táhne, ale poté rychle umírá.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od tomki »

no ja mam len pozitivne skusenosti. Hned ako som vysiel s chipom na cestu som sa skoro pokakal, akoby ma posadili do ineho auta. Rozdiel bol obrovsky. Aj pri normalnej jazde je to lepsie. Auto ma citelne viac sily aj pri pohynani z krizovatky, do kopcov a podobne. Nehovorim o plnom plyne ale prave naopak pri beznej jazde. Jediny trochu negativny postreh je ze niekedy necha auto pri rychlosti cca 60kmh zaradenu 5ku aj pri intenzivnejsom pridani plynu. Vtedy sa auto trochu otriasa vplyvom podtocenia motora. Ale je to chvilkove staci trochu suchnut nohou na plyne a hned podradi. TU je vidiet ze auto ma vysoky tociaci moment a prevodovka tak ma sily dost nato aby auto rozbehla aj na tom istom prevodovom stupni. Naozaj tu silu citit aj pri tom podtoceni. Ale to podtocenie trva cca 2 sekundy. Pokial plynom nepohnem tak sa v pohode rozbehne aj na tej istej rychlosti a to s dost velkou silou. Skratka tych 430Nm je citit
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od tomki »

zdenek76 píše:např. BMW 5 řada, diesel

origo 209kW/594 Nm
graf1.jpg
po chipu 238kW/688 Nm
graf2.jpg
modrá čára je krouťák, červená čára je výkon.

Ad výkon do cca 3.100 ot/min (tj. do meze kde diesel nejčastěji jezdí) je výkon totožný s tím rozdílem, že u origo nastavení roste od 1.800 ot výkon tak jak má tj. tvoří hrb, zatímco u chipu roste od 1.800 ot ve tvaru lavoru. Zdánlivě krásné navýšení výkonu o skoro 30kW je až za hranicí 5.000 ot, tedy pro diesel v oblasti utopie. Origo nastavení má od nějakých 3.300 do 5.100 plochou křivku výkonu, kde je těch +-209kW stále k dispozici. Po chipu výkon od těch 3.100 roste a kolem 5.100 má těch 238kW. Z toho je jasně vidět, jak "účelně" je těch +30kW rozloženo. Mimochodem na 200kW se motor dostává při rychlosti cca 123 km/hod a až kousek za tím bude díky chipu výkon lehce přibývat.

Ad krouťák, tam je to zdánlivě lepší, ale u origo vrcholí krouťák někde u 3.160 ot, zatímco u chipu vrcholí u 2.760 a jak rychle narostl, tak rychle padá. Takže auto s chipem ze začátku lépe táhne, ale poté rychle umírá.

No zareagujem aj na toto, mame aj X5 diesel, graf som nevidel ale vozenie je super, 267k a 590Nm taha ako o zivot. Neviem kedy umiera ale nasa X5 neumiera po celu dobu tahu az po 45OO otacok. Taha stale jedine hluche miesto ako u vsetkych dieslov je pod 1700ot
Uživatelský avatar
Pavel M
***
Příspěvky: 508
Registrován: 15 srp 2005, 21:29
Bydliště: Praha

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od Pavel M »

chip je pro mnoho lidí slovo magické a mnoho lidí je nepoučitelných,holt kdo chce tam ....
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Uživatelský avatar
Jarda776
*
Příspěvky: 95
Registrován: 09 čer 2008, 17:27
Bydliště: Hodonin

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od Jarda776 »

Ja se nejvic bojim teho ze treba pojedu na dovolenu, dam priklad do chorvatska a tak si to pozenu po tych jejich dalnicach a z niceho nic me fik zaklepe a mozu jit dom pesky. Ale stejne me to furt vrta hlavu :roll:
Hyundai New Santa Fe 2.2 CRDi ELEGANCE / manual
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Snata Fe 2010

Příspěvek od zdenek76 »

já jsem v tomhle prostě nevěřící. Na jedné straně vývoj a inženýři výrobce vozu, což jsou úplný paka, který neumí naladit motor. Na druhé straně Franta z Horní Dolní s notebookem, kabelem a softem staženým z netu, který během 5 minut zvedne výkon o 30%.

Ale na druhou stranu beru, že je to dobrý kšeft. Zákazník vysolí x-tisíc za něco, co si ani neověří. A když si to ověří, kouká jak z něj udělali blbce viz

série 139kW/250Nm
18TRS_seriea.jpg
18TRS_seriea.jpg (24.77 KiB) Zobrazeno 1376 x
po "profesionálním" chipu 117,5kW/294Nm
18TKerschera.jpg
18TKerschera.jpg (25.74 KiB) Zobrazeno 1376 x
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“