Chladící kapalina-výměna-postup

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Josef píše:
Forza! píše:Tak to je ono ...Dík chlapi!
Každý dotaz se v převážné většině dočká své odpovědi :lol:. Jen občas musíš vydržet řeči o šniclech :P ekologii :P , možná i o babách mladších i starších :P . A proto tuhle suprrrrrovou partu :P nejde opustit. A pokud přijedeš na sraz bláznů do /-/ tak poznáš sám :P :P
Tak,tak vřele doporučuji!!! :lol: :lol: :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Forzo, nic osobně, ale mě to tak připadlo. Pokud jsem se tě nejak dotknul, tak se omlouvám :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Forza!
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 bře 2006, 16:34
Bydliště: Pha,Kld

Příspěvek od Forza! »

Hanz v poho. Trochu mě to nasralo ,ale asi mi nic jiného nezbývá než Vás zprudit a až potom se něco pěkného dozvědět :lol:
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Co dodat, občas to tak život přinese :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
bigosp
*
Příspěvky: 52
Registrován: 30 lis 2006, 18:10

Příspěvek od bigosp »

Taky jsem se pustil do výměny chladící kapaliny. Byla tam zelená, takže předpokládám, že to byla norma VW TL 774/C.
Za rok najezdím docela hodně km tak jsem si řekl, že koupím chladící kapalinu na 5let nebo 250000 normu VW TL 774/D-oranžová.
Vím, že jsem měl chladídí okruh několikrát propláchnout, ale nedělal jsem to. Podařilo se mi vypistit pouze asi 4,5 litry- náplň 5,5.
Kapalina normy D by se s jinýma údajně neměla míchat. Jaký máte no toto názor. Mám to tak nechat nebo to vyměnit znovu? Můžu tím opravdu něco pokazit nebo je to jen takové klasické doporučení.

V servise by si s tím určitě hlavu nedělali, ale auto do servisu nedávám proto, abych měl všechno OK

Dík za názory.
bigosp
*
Příspěvky: 52
Registrován: 30 lis 2006, 18:10

Příspěvek od bigosp »

Opravu nikdo ze zkušenějších neporadí?
Uživatelský avatar
MarekGT
*
Příspěvky: 44
Registrován: 25 dub 2006, 17:54
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od MarekGT »

Nedávno jsme to měnili s kolegou na peugeotu 306ce. Princip bude asi stejný. Dole na hadici ke chladiči je vypouštěcí šroub ten povolit a pak otevřít víčko nádobky na chladící kapalinu a nechat vytéct. Zašrobouvat vypouštěcí šroub. Potom jsme lili do nádobky dokud si brala. Pak nastartovat motor nechat běžet na volnoběh a průběžně dolívat do nádobky dokud bude kapalina mizet. Přitom jsme ještě odvzdušňovali radiátor topení. (šroubek je na hadicích které vedou skrz motorovou stěnu pod přístrojovku - když začla téct voda tak zašroubovat). Když už z nádobky neubývalo tak doplnit mezi rysky a hotovo. :wink:
Lantra 1.8 16v GT - 94kW r.v. 1996
vipe

Příspěvek od vipe »

Ono záleží na jaké bázi (ethylenglykol "ethandiol"-modrý Fridex, prophylenglykol-zelený Fridex EKO) je kapalina vyrobená a potom je mísitelná zase ze stejným druhem, ale většinou se doporučuje to nemíchat a používat jeden druh. Při výměně pokud dáváš jiný typ(základ) kapaliny je dobré systém propláchnout naleješ vodu a ohřeješ vypustíš tím ten zbytek naředíš a už tam není taková koncentrace staré kapaliny. :wink:
Ono třeba Fridex G48 (barva modrá) je na bázi ethylenglykolu a může se míchat s ANTIFREEZE EXTRA od Aralu i když je barva světlezelená protože je na stejné bázi a s originální chladicí kapalinou Škoda G 11 atd.
bigosp
*
Příspěvky: 52
Registrován: 30 lis 2006, 18:10

Příspěvek od bigosp »

Já jsem nic neodvzušňoval a teplota na budíku, i výkon topení jsou OK.

Opravdu je třeba něco odvzdušňovat?
vipe

Příspěvek od vipe »

Pokud ti to topí a teplota je OK tak se ti to povedlo. :wink:
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“