Výměna chladicí směsi
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Re: Výměna chladicí směsi
Ahoj, budu si měnit věci na autě po roce a vyměním letos i chladicí směs. Mám v autě G48. Dneska jsem koupil taky modrou, ale s označením G11. Prodejce v autodoplňcích mi tvrdil, že v tom není rozdíl, ale raději se zeptám.
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
- Reklama
Re: Výměna chladicí směsi
ZdeněkSvoboda píše:Ahoj, budu si měnit věci na autě po roce a vyměním letos i chladicí směs. Mám v autě G48. Dneska jsem koupil taky modrou, ale s označením G11. Prodejce v autodoplňcích mi tvrdil, že v tom není rozdíl, ale raději se zeptám.
jj,prodejce podal spravne info,je to stejne.
dulezite je - pro motory z lehkych slitin ci celohlinikove chladici soustavy.
EDIT:jeste jeden dodatek,pokud to budes redit tak to nared pomer 1dil G11:1 dil vody a budes to mit na nejakych -36°C,pri tomto naredeni by to melo mit plnou funkci ucinku ,redeni by nemelo byt mensi nez 33% podilu G11 vuci vode nebot pote se snizuje ucinek funkce nemrznouci smesi a neplni funkci kterou ma, pokud bys mel obavy ze v lete by se to mohlo prehrivat tak obavy jsou zbytecne,ja to mam na nejakych -45°C a bez problemu to chladi .
receno jinak:ja kdyz menim chladici smes tak to delam tak,autem najedu na najezdy zadni napravou aby zadek byl mirne vys nez predek,pote vypustim celou soustavu.Na chladici povolit vypousteci sroub(z expanzky vysaju chladici smes pripravkem),pockam az vse vytece do pripravene zachytne nadoby(nezapomen otevrit ventil topeni na max),v systemu trochu puvodni smesi zustane- nevytece vse,zatahnu vypousteci sroub. pote sjedu z najezdu aby auto jiz stalo rovne.a dam se do naliti nove kapaliny
celkem pouziji 3l nove chladici kapaliny. z toho naleju 2,5 l ciste nemrznouci kapaliny primo do chladice a doleji destilovanou vodou do chladice do plna(cca 2l),uzavru vicko chladice,nastartovat motor -zahrat,mezitim si do expanzky naredim zbytek nemrznoci kap. smes 1:1 (0,4l G11+0,4l vody)a naleji do expanzky na horni rysku,pri zahrati neco chladic vyhodi do expanzky a jak chladne tak uz nasava chladici smes,pote kdyz chybi tak doleji znovu naredenou smesi 1:1,jinak vody(destilky) by se melo pouzit cca 2,4l. potom jsou sice vetsi stupne do - cca -45 ale v lete jsem zatim zadne problemy s chlazenim nemel
u nasich dieslu je napln cca 5,3-5,4l a taky jeste jedno info,nektere fridexy jsou uvadene na vymenou lhutu 3 az 5 let ale na toto nedbam a menim to dle doporuceni vyrobce takze co 2 roky vymena u nasich dieslu.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výměna chladicí směsi
Díky moc za super návod i s fotkama:-) Chystám se měnit chladící kapalinu na Sonátě NF, tak snad bude postup stejný.
Ovládání topení mám digitálními tlačítky, takže předpokládám, že místo otočení ovladače topení na maximum si v mém případě namačkám maximální teplotu což je myslím 28C. Proč se vlastně musí na topení nastavit max teplota při výměně chladící směsi?
Ovládání topení mám digitálními tlačítky, takže předpokládám, že místo otočení ovladače topení na maximum si v mém případě namačkám maximální teplotu což je myslím 28C. Proč se vlastně musí na topení nastavit max teplota při výměně chladící směsi?
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladicí směsi
zrejme preto aby ostal otvoreny cely okruh
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna chladicí směsi
myslím, že otevírat regulaci na topení je zbytečné, v okruhu není žádný ventil, který by průtok kapaliny omezoval, přepínání teplo - zima je tvořeno směrováním vzduchu, přes radiator, nebo mimo něj klapkami.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna chladicí směsi
Také si myslím, většina nynějších aut už je průchozí. Ventil byl u Š 120 a to je již skoro pravěk.Richard555 píše:myslím, že otevírat regulaci na topení je zbytečné, v okruhu není žádný ventil, který by průtok kapaliny omezoval, přepínání teplo - zima je tvořeno směrováním vzduchu, přes radiator, nebo mimo něj klapkami.....
.........
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna chladicí směsi
fakt idete diskutovat o tom tom asi 1s trvajucom pohybe ktory je popisany v oficalnom servisnom manuale? skutocne?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023