1,6i - plyn
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
Deegr: tak to seš z hodně drahého kraje, desítku za nádrž já taky uvažoval o výměně toroidu za bombu za sedačky, vedly mě k tomu dva důvody. Toroid má reálných cca 45l, bomba by měla cca o 20l víc a užitné místo v kufru by asi bylo větší v případě mého sedanu. Nad rezervou mám cca 20-25cm místa a do prostoru zabírá dost, s bombou myslím že bych kufr využil mnohem líp. V servisu kam jezdím mi chlapík řekl že za 80l nádrž bych zaplatil cca 2700 + nějaký 4stovečky za montáž s revizí. Můžu vědět, kde po tobě chtěli deset klacků? každopádně ani ty 3tis jsem na to zatím nenašel
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- Reklama
Re: 1,6i - plyn
Alebo po 10 tich rokoch nadrz vymontovat a jazdit na benzin, ak plyn nebude vyhodny. Hmmm? To je rozumne riesenie. Auto za 300 tis. bude o 10 rokov mat hodnotu 50 tis. Tam sa uz neoplati investovat.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,6i - plyn
Osobně se divím,jak to většina lidí propočítává,kolik km najedou ročně,kdy se jim vyplatí investlice do plynu atd... Já bych tam poslal těch 30 tisíc korun,to bych si v hlavě hodil někam hodně hluboko a pak bych spokojeně několik let jezdil za 2/3 náklady.A bylo by mi docela úplně jedno,že se mi to třeba těsně nevrátí..Ten pocit z každého ujetého kilometru by to jednoznačně převážil.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: 1,6i - plyn
Já teda taky nechápu tuto diskusi,při nájezdu 20tis ročně(možná i mín) mi nikdo nevyvrátí,že se plyn nevyplatí,navíc při každodením dojíždění do práce pár kilometrů je diesel úplný nesmysl,dyt ten motor nemůžeš pořádně prohřát,hlavně v zimně nemůžeš v životě se dostat na spotřebu udávanou výrobcem,4l na 100 můžeš dokázat s ohřátym motorem při konstantní rychlosti někde na dálnici,lidi neblázněte,myslete logicky
mam lpg už v druhém autě bezchybné
mam lpg už v druhém autě bezchybné
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
Re: 1,6i - plyn
Ja som vypočítal, že sa mi investícia vráti po 22 000 km, takže pri 15 000 km nájazde sa vráti za rok a pol. Neviem aká bude cena LPG v roku 2018. Stačí, že bude o 25% menšia než benzín a budem šetriť stále.
LPG je o kompromisoch.
LPG je o kompromisoch.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,6i - plyn
Já si to vypočítal tak, že PHM už levnější nebudou a teď šetřím kačku na kiláku. Při nájetí 300 000 km (10 let) mám auto zadarmo
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: 1,6i - plyn
Úple tak to nebude, ale každá koruna, ktorá sa ušetrí sa počíta. Ešte treba kúpiť pneu Energy saver, olej na zníženie spotreby pri studenom štarte a je to.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: 1,6i - plyn
Chtěl jsem se zeptam, má už někdo v nové I30 LPG?
nová i30 kombi 1.6 GDI a LPG
Zdarec...
Teď už můžu říci kolegové..
Zamluvil jsem si předváděčku a čaká na mě do vánoc.. řešil jsem to z důvodu pobytu v zahraničí ale jakmile se v prosinci vrátím hned valím pro ni...
Teď mám pár dotazů..
Nevíte náhodou jak jsou u tohoto motoru daleko s vývojem a testováním na provoz na LPG?
a na co si dát pozor při přibírání předváděcího auta? Bude i po jízdách různých lidí motor dobře zajetý ?
Díky
Teď už můžu říci kolegové..
Zamluvil jsem si předváděčku a čaká na mě do vánoc.. řešil jsem to z důvodu pobytu v zahraničí ale jakmile se v prosinci vrátím hned valím pro ni...
Teď mám pár dotazů..
Nevíte náhodou jak jsou u tohoto motoru daleko s vývojem a testováním na provoz na LPG?
a na co si dát pozor při přibírání předváděcího auta? Bude i po jízdách různých lidí motor dobře zajetý ?
Díky
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
Sloučil jsem tvé téma s již jedním tématem o plynu u i30. U staré i30 jsou myslím další dvě témata
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: nová i30 kombi 1.6 GDI a LPG
Keďže je to priamovstrek tak s prestavbou bude problém. Rovnako návratnosť je dosť dlhá, keďže sa vstrekuje aj benzín.snake.d píše:Zdarec...
Nevíte náhodou jak jsou u tohoto motoru daleko s vývojem a testováním na provoz na LPG?
Díky
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: 1,6i - plyn
Je to úplně jednoduché - když to budeš jen lechtat, tak ti přívstřik moc benzínu nesežere
Mimochodem má jediná odpověď v tomto tématu se sem dostala přesunem z fóra o staré i30 (<2012). Kupoval jsem auto přímo s tím, že ho zajedu (Anglie a zpět, 600 km) a pak hned zplynuju.
Nelituju ani kačky - přestavba dávno zaplacená a jak jsem psal o cenách paliv - došlo na má slova - benál dnes 37,50, plyn dnes 15,50
Ohledně daní - Kalousek nemá šanci, lidi už tankují za hranicema. Daň z plynu bude vždy mnohem nižší, navíc když zaplatíš 5% nebo 30% z 15,50, pořád je to míň než polovina toho, co jako 5% nebo 30% zaplatíš z 37,50 - není to složitá matika, že ne?
Olej je při provozu na LPG mnohem čistší než při provozu na benzín a ten je zase mnohem čistší než z nafťáku, to je známá věc, kterou mohu potvrdit (měním si olej sám). Černá barva oleje nevadí - saze docela mažou - problémem oleje je stárnutí a kondenzace vlhkosti - jezdím dálky, takže dodržuji interval 20 000 km, jinak kdybych jezdil po městě, určitě bych měnil po 15 000 km.
Snad poslední věc - svíčky při LPG netrpí vůbec, jen je sklepávám na 0,7 mm - šetří se zapalovací cívky (nezvyšuje se zbytečně napětí). Ventily jsem neviděl, ale kdyby byly nějaké zničené (i30 na LPG už jezdí minimálně 5 let), tak by nějaké fotky na net unikly. Žádné takové nejsou.
Jediné, o co mám strach, je mechanický rozpad čerpadla nebo filtru, protože se dokola honí pořád stejných 5 litrů benzínu... škoda že nejde vypnout, byl by to jednoduchý zásah, další relé před čerpadlo a po rozsvícení kontrolky plynu vypnout... jenže ŘJ motoru určitě hlídá tlak paliva a tam by se musel vložit nějaký simulátor.
Mimochodem má jediná odpověď v tomto tématu se sem dostala přesunem z fóra o staré i30 (<2012). Kupoval jsem auto přímo s tím, že ho zajedu (Anglie a zpět, 600 km) a pak hned zplynuju.
Nelituju ani kačky - přestavba dávno zaplacená a jak jsem psal o cenách paliv - došlo na má slova - benál dnes 37,50, plyn dnes 15,50
Ohledně daní - Kalousek nemá šanci, lidi už tankují za hranicema. Daň z plynu bude vždy mnohem nižší, navíc když zaplatíš 5% nebo 30% z 15,50, pořád je to míň než polovina toho, co jako 5% nebo 30% zaplatíš z 37,50 - není to složitá matika, že ne?
Olej je při provozu na LPG mnohem čistší než při provozu na benzín a ten je zase mnohem čistší než z nafťáku, to je známá věc, kterou mohu potvrdit (měním si olej sám). Černá barva oleje nevadí - saze docela mažou - problémem oleje je stárnutí a kondenzace vlhkosti - jezdím dálky, takže dodržuji interval 20 000 km, jinak kdybych jezdil po městě, určitě bych měnil po 15 000 km.
Snad poslední věc - svíčky při LPG netrpí vůbec, jen je sklepávám na 0,7 mm - šetří se zapalovací cívky (nezvyšuje se zbytečně napětí). Ventily jsem neviděl, ale kdyby byly nějaké zničené (i30 na LPG už jezdí minimálně 5 let), tak by nějaké fotky na net unikly. Žádné takové nejsou.
Jediné, o co mám strach, je mechanický rozpad čerpadla nebo filtru, protože se dokola honí pořád stejných 5 litrů benzínu... škoda že nejde vypnout, byl by to jednoduchý zásah, další relé před čerpadlo a po rozsvícení kontrolky plynu vypnout... jenže ŘJ motoru určitě hlídá tlak paliva a tam by se musel vložit nějaký simulátor.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: 1,6i - plyn
pěkný den,
mám možná naprosto stupidní dotaz, nicméně příští týden mi budou dávat do nové i30 kombi LPG.
je tam přístřik benzínu kvůli promazávání ventilů... bylo mi řečeno, že na 100 km to vezme asi litr benzínu. Ten litr benzínu se využije i na pohon vozu anebo jen pro to mazání?
jestli tedy nevyhodím každých 100 km litr benzínu z okna jen kvůli promazávání...
možná fakt stupidita, ale poděkuji za odpověď...
David
mám možná naprosto stupidní dotaz, nicméně příští týden mi budou dávat do nové i30 kombi LPG.
je tam přístřik benzínu kvůli promazávání ventilů... bylo mi řečeno, že na 100 km to vezme asi litr benzínu. Ten litr benzínu se využije i na pohon vozu anebo jen pro to mazání?
jestli tedy nevyhodím každých 100 km litr benzínu z okna jen kvůli promazávání...
možná fakt stupidita, ale poděkuji za odpověď...
David
Hyundai i30 kombi,, 1,6 benzín, r.v. 2012, automat + LPG
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
ventily se (údajně) promažou tím, že se benzin vstříkne do válce benzinovýma vstřikovačema, normálně ti shoří směs plyn+benzin+vzduch, takže rozhodně ten litr počítej jako litr, na který najedeš nějaký kilometry
akorát jestli si vzpomeneš, tak se zeptej co na to řiká třeba klikovka - samotnýho mě to zajímá slyšel a četl jsem dost názorů. Protože plyn a benzin potřebují rozdílný čas k zapálení (plyn potřebuje víc času, proto řj. při jízdě na plyn automaticky nastavuje větší předstih). Aneb dochází v motoru k dvojí detonaci, nejdřív benzin, po sléze druhý ráz od plynu a můj názor je, že tohle motoru prospívat nemůže ale zase pokud je pravda co řikají, asi litr na přimazávání, tak je to zanedbatelné množství a ignoroval bych to. Nicméně u přímovstřiku (konkrétně mám namysli tsi a tfsi, ale gdi je obdoba) se podle zatížení přivstřikuje až 80% benzinu a tam už bych se takové dvojí směsi obával... a je to z důvodu chlazení benzinových vstřikovačů, aby se nezapekly. Řešení existuje, ale je drahé a tím je vstřikování kapalného lpg pomocí benzinových vstřikovačů. Dělá to VIALLE a tuším už i landi renzo, ale počítej tak 50tis a víc. Drobnou výhodou tam je to, že motor bude mít vyšší výkon než na benzin, lpg má totiž cca 106 až 110 oktanů a to se projeví na efektivitě spalování
akorát jestli si vzpomeneš, tak se zeptej co na to řiká třeba klikovka - samotnýho mě to zajímá slyšel a četl jsem dost názorů. Protože plyn a benzin potřebují rozdílný čas k zapálení (plyn potřebuje víc času, proto řj. při jízdě na plyn automaticky nastavuje větší předstih). Aneb dochází v motoru k dvojí detonaci, nejdřív benzin, po sléze druhý ráz od plynu a můj názor je, že tohle motoru prospívat nemůže ale zase pokud je pravda co řikají, asi litr na přimazávání, tak je to zanedbatelné množství a ignoroval bych to. Nicméně u přímovstřiku (konkrétně mám namysli tsi a tfsi, ale gdi je obdoba) se podle zatížení přivstřikuje až 80% benzinu a tam už bych se takové dvojí směsi obával... a je to z důvodu chlazení benzinových vstřikovačů, aby se nezapekly. Řešení existuje, ale je drahé a tím je vstřikování kapalného lpg pomocí benzinových vstřikovačů. Dělá to VIALLE a tuším už i landi renzo, ale počítej tak 50tis a víc. Drobnou výhodou tam je to, že motor bude mít vyšší výkon než na benzin, lpg má totiž cca 106 až 110 oktanů a to se projeví na efektivitě spalování
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: 1,6i - plyn
Sloučení tématu - podle mě docela škoda, protože třeba já píšu jen o zkušenostech se starou i30 a 1.4. Vzhledem k tomu, že to někdo může vztáhnout na nové motory, hrozí, že si docela naběhne.
Mluvil jsem s člověkem, kterému se nelíbila vyšší spotřeba plynu a zjistilo se, že příčinou je záměna řídící jednotky 1.4 a 1.6 z výroby!! Netuším, jak se tohle může stát.
Proto jsem rád, že mám neautorizovanou přestavbu, která perfektně funguje.
K přímovstřiku - nehodnotil bych, zda "2 výbuchy mohou poškodit kliku" - podle mě ne, u nafťáků je běžných i 10 malých vstřiků v 1 pracovním cyklu motoru.
Přímovstřik kapalného LPG - existuje, drahý, nevyzkoušený, v podstatě monopol 2 firem - to nemůže být dobré. Přepínání vedení 2 kapalin k 1 vstřikovači - to nemá obdoby, technicky to je kompromis na kompromis.
Přívstřik u GDI - proč ne, vstříknutý benzín se určitě využije k vytvoření mechanické práce, jen pozor na to, že např. škodovácké 1.2 TSI má tak přetížené výfukové ventily, že se při vyšším zatížení přivstříkává benzín jen proto, aby se ventily uchladily. Tento benzín rozhodně nepohání auto, protože se vstřikuje moc brzo/moc pozdě.
Tím roste spotřeba na téměř dvojnásobek výrobcem udávané a řada lidí už vyhrála soud s automobilkou. U Hyu neporadím se soudem, nejspíš smůla, ale spotřeba půjde řádně a zbytečně nahoru.
Mluvil jsem s člověkem, kterému se nelíbila vyšší spotřeba plynu a zjistilo se, že příčinou je záměna řídící jednotky 1.4 a 1.6 z výroby!! Netuším, jak se tohle může stát.
Proto jsem rád, že mám neautorizovanou přestavbu, která perfektně funguje.
K přímovstřiku - nehodnotil bych, zda "2 výbuchy mohou poškodit kliku" - podle mě ne, u nafťáků je běžných i 10 malých vstřiků v 1 pracovním cyklu motoru.
Přímovstřik kapalného LPG - existuje, drahý, nevyzkoušený, v podstatě monopol 2 firem - to nemůže být dobré. Přepínání vedení 2 kapalin k 1 vstřikovači - to nemá obdoby, technicky to je kompromis na kompromis.
Přívstřik u GDI - proč ne, vstříknutý benzín se určitě využije k vytvoření mechanické práce, jen pozor na to, že např. škodovácké 1.2 TSI má tak přetížené výfukové ventily, že se při vyšším zatížení přivstříkává benzín jen proto, aby se ventily uchladily. Tento benzín rozhodně nepohání auto, protože se vstřikuje moc brzo/moc pozdě.
Tím roste spotřeba na téměř dvojnásobek výrobcem udávané a řada lidí už vyhrála soud s automobilkou. U Hyu neporadím se soudem, nejspíš smůla, ale spotřeba půjde řádně a zbytečně nahoru.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor