Čerstvý vzduch není nikdy na škodu...
Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři
Tak jsem koukal a nenašel. Myslím váhu vzduchu. Mám tam jenom teplotní čidlo, ale na místě kde by měla být podle nákresů na hmaservice.com namontovaná váha, je čistá trubka sání. Takže to vypadá, že tam korejští soudruzi dali o jednu problémovou součástku méně Jinak to vypadá, že o víkendu pojedu trochu delší trasu, tak uvidíme, co spotřeba
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- Reklama
Ještě by mě zajímala jedna věc. Když je to sání takhle vytažený ven, jak je to pak třeba když se stojí v kolonách? Silnice je rozpálená a motor si pěkně nasává ten horkej vzduch. Takhle když je to pod kapotou tak je tam třeba trochu vyšší ale stálá teplota i v případě stání. jestli pak neni lepší třeba jenom airbox a nebo sportovní filtr oddělit nějakou přepážkou.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
To jo, při stání tohle řešení se ztrácí smysl - pokud teda nefouká řádný protivítr Ale berme to takhle: Pokud saju teplý vzduch od silnice, tak ten samý teplý vzduch stoupá vzhůru motorem. Krapet se ochladí a u motoru zase přihřeje, takže je na původní teplotě , takže prašť jak uhoď. A při popojíždění v koloně mě až tak nepálí, že mi otáčky nevystřelí jak raketa. Jen teda ta spotřeba - ta asi nic moc. Ovšem utěšuju se, že vyloženě stání v koloně tady na severu nezažívám moc často . A je tedy potřeba při montáži zhodnotit, zda to auto více jezdí po mimoměstských či průjezdných cestách (můj případ), nebo spíš stojí zasekané v koloně ve městě (řekl bych, že to je zase případ všech větších měst v centru mezi 8 a 18 hodinou - já tady mám po ruce leda Ostravu a tam se snažím centru vyhýbat jako čert kříži - ne kvůli sání, ale proto že mám jen jedny nervy ).
Naposledy upravil(a) draceq dne 04 říj 2006, 15:32, celkem upraveno 1 x.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Na kolony to nemá cenu řešit, zase tolik v nich člověk nenastojí. Řešit to akorát výměnnou obyč filtru v airboxu za KN je dobrý pokud je tam váha vzduchu nebo pokud se člověk nechce tahat s trubkou k nárazníku. Jen výměnou vložky jsme to řešili na santících ještě s jedním členem fora a myslím, že oba jsme spokojení.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Taky jsem nad vložkou uvažoval, jenomže jediná, na kterou jsem narazil (asi jsem špatně koukal ) byl Green za 1700,-. Takže mi tohle přišlo ekonomičtější - vložku za tuhle cenu jsem nenašel. No a navíc - co si budeme povídat - když už jsem s tím měl tu práci a výdaje, tak ať to jde taky vidět, ne?
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- Lukino
- Moderátor
- Příspěvky: 457
- Registrován: 30 bře 2006, 10:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na Sonatě mám taky "jen" vyměněnou vložku a spokojenost. Jinak Accent do r.v.99 váhu vzduchu nemá.zdenek76 píše:Na kolony to nemá cenu řešit, zase tolik v nich člověk nenastojí. Řešit to akorát výměnnou obyč filtru v airboxu za KN je dobrý pokud je tam váha vzduchu nebo pokud se člověk nechce tahat s trubkou k nárazníku. Jen výměnou vložky jsme to řešili na santících ještě s jedním členem fora a myslím, že oba jsme spokojení.
to Tomikp: na obrázku co jsi přiložil je myslím to nejvíc nevhodné použití sport. filtru, raději bych volil vložku nebo si dal prácičku jako draceq.
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Accent 1.3 12V, 1996
Mno, tak zatím to vypadá, že spotřeba se drží přibližně o 0,3 až 0,5 l na 100 km níž. Trasa, kterou jsem před 2 měsíci jel při spotřebě 6,4l/100km, se mi v pátek a sobotu povedla za 6l/100km - a fakt je, že jsem to nějak nešetřil Každopádně teda určitě nešla nahoru.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
To je celkem pozitivní zpráva. Na druhu stranu je potřeba brát v úvahu ještě další faktory, jako je foukání větru a množství paliva v nádrži, tlak v pneumatikách a to všechno oproti minulé jízdě, kde byla spotřeba vyšší. To všechno může mít na rozdílnou spotřebu vliv. Nechci aby to znělo nějak hanlivě nebo co, vim že sis s tim řešenim dal práci a máš z výsledku radost, to je v pořádku. Ale kvůli spotřebě 0,5l bych se do toho nepouštěl. Když vezmu např. cestu do HR 1000 km, tak kdybych ušetřil 5 litrů (150,- Kč), je to nic. A to ještě kdo ví jestli, můžou se vyskytnut okolnosti a podmínky kdy se 0,5l uplně vytratí. Ale jinak oceňuji snahu to risknout a s motorem si takhle hrát .
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Hele, možná teď budu působit jako naprostý idiot , ale z jakého důvodu se doporučuje v zimě vyměnit sportovní filtr zpět za standardní sání? (u motorů chlazených vodou, podotýkám) Tedy krom toho, že se motor asi o něco dříve dostane na provozní teplotu (i když já jsem i při klimatu -1 °C (dnes ráno v Havířově) na provozní teplotě během 3 km....) Jakmile už se jednou zahřeje, tak by mu mělo být jedno, jak moc studený vzduch saje, ne? Resp. opět to známé čím studenější, tím lepší.... A nebo tahle poučka o zimní výměně sání u moderních motorů strácí smysl? (živě si pamatuju otce zakrývajícího papírovými deklíky vstupy vzduchu na MB 100, ale že by tohle někdo dělal na novém autě jsem ještě nezažil
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Ty vstupy u 100 se zakrývaly, aby motor nedostával takové prdy od studené vody co se nahrne do motoru když otevře termostat a aby to v zimě vůbec topilo. Já měl ještě před chladičem udělanou záclonku z koženky, vytáhl ji do poloviny a nemusel nic cpát před mřížku. U 120 se to dělalo taky kvůli topení. Moc vody a malý obsah motoru. Pokud jde o tu výměnu filtrů skutečně nevím.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Je to kůli tomu, že když máš klasickej AirBox tak se motor rychleji zahřeje. Výměna sportovního sání v zimě má podle mě smysl jen pokud často jezdíš kratší vzdálenosti. Např. jedeš někam 3 km, a když zhasínáš motor, tak je jentaktak na provozní teplotě. Když pak jedeš zpátky tak se vše opakuje. Takže jakoby pořád jezdíš s ne úplně optimálně prohřátým motorem, zatímco s klasickým AirBoxem by to bylo lepší.