nanuk99 píše:Gratuluji k fešákovi. Já jsem se také dlouho rozhodoval a o novém autě jsem vůbec neuvažoval. Když jsem viděl okolo sebe problémy kolegů se slušnýma ojetinama, byl jsem zoufalý. Pak se naskytlo výhodné financování nového vozu a pak to byl fofr.
Přeji hodně kilometrů bez závad, ať ti autíčko slouží
Vyhodne finanovani je co presne? Muzes to nejak rozepsat? Ja take ted porad resim, jestli ojetinu nebo nove za vice.
bezúročná půjčka se splátkami jak se mi to hodí
(hodný bratr)
i30 kombi 1,6 GDI Go Czech paket Festival Phantom black
Ojetý vs. nový, to je otázka. Jak už jsem napsal, že jsem o novém vůbec neuvažoval a to z jediného důvodu. V ten moment jak si ho koupíš, klesne rapidně jeho cena.Byla to vlastně náhoda, že jsem dostal nabídku na nový auto za cenu ojetého. U ojetin riskuješ skrytou závadu, stočený km nebo že v minulosti bylo bourané (pokud tě na to neupozorní). Všechny moje auta byli ojetiny, takže vždy jsem šel do loterie. Ideální je auto od dobrého známého nebo někoho z rodiny, kde znáš historii auta, pokud se ti tedy nechtějí pomstít ...
Je to jen o financích. To, že si člověk připlatí několik tisíc a koupí si nové auto, je vlastně taková forma pojištění, že když se vyskytne výrobní závada, tak to reklamuješ a máš jistotu najetých km.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta: Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004 Renault Clio I 1.2 40kW 1995 Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985 Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Myslím si, že všechny moderní výrobky jsou navrženy a vyrobeny tak, aby dlouho nevydržely. Udržba a konzervace jim nepomuže. Prostě z ničeho nic konec ... Věřím, že je cílem výrobcu, aby ve výrobku bylo vždy nějaké "kurvítko", které znehodnotí věc krátkou dobu po záruce, a aby byl oprava nerentabilní. Kvantita převyšuje kvalitu ... To co vydrželo dříve desítky let, dnes těžko dožije do konce záruky. I z aut se stává běžná spotřební věc jako je TV, lednička ... Nechápu proč ještě nezrušily evidenci vozidel. Na pračku taky nevydávají TP a SPZ a životnost mají stejnou.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta: Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004 Renault Clio I 1.2 40kW 1995 Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985 Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Zpět k tématu - také se přidávám ke gratulantům a ať autí slouží ke spokojenosti. Přeji hodně šťastných kilometrů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
V pátek jsem se vrátil z dovolené. Najeto necelých 2tis. km převážně po dálnici( cca 80%).Mile mě překvapila spotřeba. Cesta tam podle PP 5,6 a zpátky 5,9 litru. Ve třech lidech a plně naložený. Klima zapnuta pořád. Příjemný pocit z jízdy. 130-140km, 3600 ot. a motor si jen předl bez nepříjemných pazvuků ( ne jak tu nědo na fóru popisoval). Výkon dobrý, na šestku do stoupání jen s mírným zpomalením. Podvozek super. D1 na příčných prasklinách se auto chovalo skvěle, žádné vibrace nebo uskakování, jen dutý tlumený zvuk od kol. Tempomat fungoval bez chyby. Opravdu jsem nad míru spokojený.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta: Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004 Renault Clio I 1.2 40kW 1995 Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985 Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Ja mam s Vorlajzem asi jiny auto, cesta zpet z dovolene cca 220km, dve deti, dva dospeli, tri kola na strese, kufr nad roletku plnej za paradnich 8,5l/100km
Cesta tam byla za 8,2l/100km sice nevim jak se muzes na dalnici dostat pod sest litru, ale budiz vam vsem co to umite prano
i30N Performance Sport, DCT 2023 Kia Proceed GT 2021 Škoda Scala MC 1.5TSI 2020 Kia Proceed GT 2019 i40 kombi 2,0GDI 2018 i30 kombi FL 2017 i30 kombi FL 2015 i30 1,6GDI 2012 Accent 1,3 2006
Fakt je ten, že každý motor/převodovka si žádají své. A jde o to, zda se řidič přizpůsobí, nebo ne.
Mé stávající ZFA350 nyní používají i další lidé a i když na první pohled jezdíme dost podobně a stejné trasy, já mívám tak 6,8 l/100 km a jiný řidič má třeba 8l/100 km - byl prostě zvyklý na jiné auto a s plynem pracuje jinak. Ale učí se a posledně už jezdil o litr méně.
Sám jsem zvědav, jak se sžiji s 1.6 GDI a DCT. Tento týden bych měl přebírat, takže bude konec s teorií a uvidím, jak se bude spotřeba vyvíjet.
Mirus30 píše:Ja mam s Vorlajzem asi jiny auto, cesta zpet z dovolene cca 220km, dve deti, dva dospeli, tri kola na strese, kufr nad roletku plnej za paradnich 8,5l/100km
Cesta tam byla za 8,2l/100km sice nevim jak se muzes na dalnici dostat pod sest litru, ale budiz vam vsem co to umite prano
U vorlajze jsme se shodli na tom, že jemu těch 8 dělají plavky. Tobě asi kola
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek