Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Santa Fe. Vlajková loď Hyundai pojmenovaná podle města v Novém Mexiku ve Spojených státech, vyráběna v Koreji a testovaná v České republice ;o) Když jsem se dozvěděl, že budeme testovat právě tohle auto, byl jsem na něj hodně zvědavý, zároveň jsem byl ale prost jakýchkoliv očekávání. Zvlášť poté, co jsem zjistil, že plug-in elektrická soustava je v tak velkém a přes dvě tuny vážícím autě spojena se spalovacím motorem velikosti pouhých 1598 cm3. Benzínovým, dopovaným turbem. Navíc kombinovaný elektro-spalovací systém poháněl v tomto autě všechny čtyři kola.
Auto bylo oděno do perleťově bílé barvy. Ačkoliv bílou na autě nemusím, Santa Fe v ní vypadalo hodně elegantně. Rovněž při následné prohlídce exteriéru se ukázalo, že to byla skvělá volba. Součástí předního nárazníku je v spodní části „chromovaná“ lišta, která vypadá jako předkus buldoga. Stejná „chromovaná“ lišta spojuje přední světla přes celou šířku auta v dolní části přední masky. Za mě nesmysl z pohledu dizajnu. Bílá to ale hezky tlumí a tyto dva prvky nepůsobí tak rušivě, jak by to bylo u tmavé barvy. I když uznávám, že někomu se to může líbit.
Přední části auta dominuje rozsáhlá přední maska s hezkým dizajnem jednotlivých prvků. Ta je po stranách lemovaná světly používajícími technologii led. Součástí světel je led denní svícení ve tvaru písmene T, ne nepodobné tomu u Volva XC90. Jak je v poslední době u Hyundai zvykem, i tady jsou světla rozděleny na dvě části. Boční profil je typická hranatá SUV krabice, kde vynikne dlouhá kapota. S výrazem zadní části problém nemám, ta je líbivá. Zadní koncová světla jsou také led s pěknou grafikou, na šířku auta spojena červeným pruhem. Po rozsvícení světel pruh nesvítí. Součástí koncových světel jsou i couvačky. Dvě. Osazané žárovkou. Stejně tak i podsvícení SPZ je řešeno žárovkou. U auta za milion a půl… Evidentně systém DODO dorazil i do této kategorie aut. Zadní blinkry jsou ledkové, na první pohled neviditelné. Jsou totiž ukryté v červené reflexní liště v zadním nárazníku. Ano, opět nejsou součástí koncových světel a ano, opět jsou na místě, kde nejsou úplně očekávány.
Už první pohled do interiéru prozradí úžasnou věc: výrobce se důsledně vyvaroval použití lesklého černého klavírního laku. DĚKUJI! Kožené sedačky, kožený volant, umělou kůží jsou čalouněny i dvěře a části přístrojové desky. Před řidičem se nachází kaplička s digitálními budíky, které známe již z poslední generace Tucson-u. Středová konzole je, jak píše Mr. Hyundai, plovoucí, s přihrádkou pod hlavní částí. Tam jsou i dvě USB. Povrch středové konzoly je pokryt imitací karbonu a překryt průhlednou vrstvou laku. Vypadá to skvěle, na tomto povrchu se ťápance nedrží. Voilá! Konečně někdo přemýšlel ;o) Na konzole jsou plnotučná tlačítka pro ovládání převodovky, klimatizace, rádia a kolečko pro volbu jízdních režimů (Eco, Smart, Sport a volby do terénu Bláto, Sníh, Písek). Jak psal Mr. Hyundai, tlačítka jsou rozmístěny do logických celků. Je tam také slot pro bezkontaktní nabíjení mobilu, směrem dozadu loketní opěrka s velkým úložným prostorem. Nad výdechy topení se nachází dotykový 10,25“ displej multimediálního systému s integrovanou navigací. Před spolujezdcem je součástí přístrojové desky i přihrádka na drobnosti s ambientním osvětlením, níže pak klasická přihrádka. Osvětlení interiéru je řešeno ledkami. Jak se již u Hyundai pravidlem, i v tomto autě chybí přihrádka na brýle. Přihrádky ve všech dveřích také moc radosti neudělají. Jsou sice téměř stejně dlouhé jako dveře, jsou ale úzké a vleze se do nich maximálně půllitrová láhev.
Multimediální systém zde použitý je KRELL, výrobcem auta označovaný jako prémiový. Ze zvědavosti jsem ho zapnul. Když jsem slyšel ty ploché plastové a nevýrazné basy znějící jako ze studny, okamžitě jsem ho vypnul. Do prémiovosti má tenhle systém hodně daleko. Kia XCeed sériově ozvučena systémem od JBL je proti tomuhle koncertní sál.
Objem zavazadlového prostoru závisí na obsazení cestujícími. Měli jsme k dispozici sedmimístnou verzi, pořídit se dá i pětimístná. U sedmimístné verze lze poslední řadu sedaček sklopit do podlahy, čímž vznikne rovná plocha s nakládací hranou. Prostřední řada sedadel je posuvná kvůli ulehčení nastupování na třetí řadu. Opěrky prostřední řady sedadel lze sklopit z kufru, vzniklá plocha je ale v úrovni opěradel prostřední řady mírně nakloněná. Nicméně to nebrání tomu, aby se tam člověk při podélném uložení samého sebe nevyspal, nižší postavy se uloží i napříč ;o) Víko kufru je elektricky ovládané.
Všechny okna jsou tónovaná, od B-sloupku dozadu je tónování výrazně tmavší. Součástí zadních dveří jsou i roletky na okna. Z místa řidiče lze všechny okna ovládat jednodotykově.
Na testovací jízdu vyrážím jako spolujezdec. Usedám do kožené sedačky a první pocit je veskrze pozitivní. Musím konstatovat, že je mnohem pohodlnější než kožená sedačka v Tucson-u NX4 ve výbavovém stupni Premium. Tady mě, na rozdíl od sedačky Tucson-u, nic netlačí. Nevím, zda je to konstrukcí nebo šířkou sedačky. Je pocitově taky trochu měkčí a celkově se v ní sedí lépe. Výrobce tady rovněž změnil dizajn opěrky hlavy, která už netlačí do hlavy a krku (ano, opět porovnávám s Tucson-em a ačkoliv sám s tím problém nemám, přítulkyně ano). Sedačka je elektricky stavitelná jak podélně, tak výškově. Místa na nohy i obecně pro spolujezdce je hodně a celkově je to moc příjemné a vzdušné místo pro život i na dlouhých cestách.
Po stlačení tlačítka „Start“ se neozve nic. V autě je pořád ticho, jen na displeji se objeví hláška o tom, že auto je připraveno k jízdě. To za předpokladu, že je akumulátor pro pohon auta nabitý. Po „zařazení“ zpátečky se na displeji multimediálního systému objeví obraz ze zadní kamery, tentokrát i jako „bird view“ – pohled z ptačí perspektivy. Ten umí nakreslit i čáry označující kam pojedou přední a kam zadní kola. Možných pohledů je zde asi 6 (např. ptačí pohled, pouze dopředu, pouze dozadu, pohled na přední a zadní kola na levé a pravé straně zároveň, …) a lze mezi nimi libovolně přepínat na dotykovém displeji, každý pohled má svůj vlastní piktogram.
Vyrážíme na cesty. Na displeji multimediálního systému jsem našel management pohonu. Ukazuje, že akumulátor je nabitý na 20 % a aktuální dojezd auta na baterii je, pokud si dobře pamatuji, asi 5 km. Grafika rovněž ukazuje odkud auto aktuálně „sosá“ energii pro pohon, t. j. zda jede na elektřinu nebo na benzín, příp. zda spolupracují oba systémy. Zobrazena je i rekuperace, která je tak jemná, že bez grafiky na displeji je doslova nepostřehnutelná. Řekl bych, že pracuje ještě o chlup lépe než v Tucson-u NX4 HEV, u kterého jsem z ní byl nadšený. Jedeme na Eco a auto neslyšně pluje točitými okreskami okolí Podhůří Orlických hor pořád na elektřinu. Nakonec z udávaných pěti ujedeme čistě na elektřinu asi 7 km, místy i rychlostí přes povolený okreskový limit. Poté se kdesi v kopcích připojil spalovací motor – hladce, bez jakéhokoliv cuknutí, v tichu. Opět, nebýt grafiky na displeji, nepoznám to. Jeho zvuk se interiéru lehce ozve až někde kolem tři a půl tisíc otáček. Jinak nic, jen ticho a slabý zvuk od pneumatik, když se na něj člověk soustředí. Spojení elektromotoru a benzínového motoru je opravdu geniální a funguje dokonale. Celkově mám pocit, že tento systém je v porovnání s NX4 HEV o chlup dál.
Usedám za volant. I sedačka řidiče je stavitelná elektricky, stejně pohodlná jako sedačka spolujezdce. Volant s mě vyhovujícím průměrem věnce příjemně padne do ruky. Pohled prozradí, že vše je tam, kde to člověk, který řídil nějaký Hyundai v poslední době, již očekává. Jsem zvyklý na Tucson TLE, ale pohled dopředu přes dlouhou kapotu prozradí, že sedím za volantem většího auta. Pohled do vnitřního zpětného zrcátka mě v tom utvrdí – zadní okno je daleko ;o) Vyjíždím z parkoviště. V režimu Eco. Díky kopcovitému profilu trasy se baterie stíhá dobíjet. Při určitém procentu nabití elektronika vypíná spalovací motor a nahromaděnou energii z baterie posílá elektromotoru. Na elektrický pohon ujedu pár kilometrů a chce to opravdu pořádný kopec, aby se k životu opět probudil benzínový motor. Přepnu jízdní režim do Sportu. Mění se barva grafiky budíků na červenou. Po zatlačení plynového pedálu do podlahy auto ožívá neskutečným způsobem a navzdory své hmotnosti a relativně malému objemu motoru vyráží kupředu téměř jako dělová koule. Jakoby dinosaurus začal sprintovat ;o) Chvíli se bavím v tomto režimu, auto využívá spojení obou pohonů, zvuk benziňáku přitom není otravný. Díky skvělému tlumení se jeho zvuk ozývá jen občas, i to jen jaksi zpovzdálí. Santa Fe se tomuto stylu jízdy nebrání, je jisté, bez nadměrných náklonů karoserie. Ač je to k nevíře, dvě tuny hmotnosti pod zadkem opravdu nejsou znát. Překvapila i spotřeba: při odjezdu z parkoviště ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km. Po cca 40 km projížďce v kopcích na PP svítilo 5,6 l/100 km.
Řízení, dosti strmé, má elektrický posilovač a tomu odpovídá i zpětná vazba od předních kol. Není nulová, ale, jak jsem psal jinde, ukecaný hydraulický posilovač to opravdu není. Na druhou stranu, příjemně mě překvapilo jeho naladění. Konstruktéři zvolili vyšší tuhost bez ohledu na zvolený jízdní režim. Patří jim za to pochvala.
Brzdy jsou ostré, jak je u Hyundai zvykem, skvěle dávkovatelné. Snad i k neutahání, to jsem ale nezkoušel.
Na konec jsem si nechal podvozek. Tohle je asi největší překvapení celého auta. To, jak Santa Fe jezdí a jeho podvozek funguje na rozbitých českých okreskách, je neuvěřitelné. Je přiměřeně tuhý, aby udržel auto na okresce plné serpentin, ale ne tvrdý. Je zároveň měkký natolik, aby odfiltroval nerovnosti typu záplata přes zaplátovanou záplatu. Nerozházel ho ani rozbitý železniční přejezd. Neozývají se od něj absolutně žádné rázy nebo hluk z projížděných nerovností. Jednoduše pluje krajinou. Majestátně, jak zaoceánský parník. Nedostatky cest jsou pro posádku irelevantní, takže ji od nich jednoduše odizoluje. Doslova. V tichu a pohodlí. Naštěstí konstruktéři použili klasické tlumiče, které odvádějí dokonalou práci. Natolik dokonalou, že se chce říct, že auto bylo na těchto rozbitých okreskách laděno. Jen pro zajímavost, auto bylo obuto na zimních pneu Nokian WR D4 o rozměru 235/55R19, které byly občas slyšet.
Mimochodem, tlumiče. Měl jsem možnost svézt se v aktuální generaci Tucson-u s paketem Premium. Ten je osazen elektronickými tlumiči. Bohužel, jejich nastavení bylo katastrofální. Na rozbité okresce elektronika absolutně nestíhala a reagovala zhruba půl vteřiny později než měla.
Jaký je závěr? Santa Fe jsem testoval spolu s petzl62 zde z fóra. Shodli jsme se, že auto jako celek je opravdu skvěle postaveno. I když dokáže být v režimu Sport setsakramentsky rychlé a určitě naloží „na prdel“ i mnoha menším vozům, za volantem jsem necítil potřebu tento režim využívat nijak zvlášť dlouho. Shodli jsme se, že režim Sport je v tomto autě zbytečný. Auto totiž nejlépe funguje v režimu Eco. Ano, je to tak. Na automatické převodovce zvolte „D“, chyťte se volantu, používejte pravou nohu mezi brzdovým a plynovým pedálem – a zbytek nechte na auto. A budete spokojeni.
Auto bylo oděno do perleťově bílé barvy. Ačkoliv bílou na autě nemusím, Santa Fe v ní vypadalo hodně elegantně. Rovněž při následné prohlídce exteriéru se ukázalo, že to byla skvělá volba. Součástí předního nárazníku je v spodní části „chromovaná“ lišta, která vypadá jako předkus buldoga. Stejná „chromovaná“ lišta spojuje přední světla přes celou šířku auta v dolní části přední masky. Za mě nesmysl z pohledu dizajnu. Bílá to ale hezky tlumí a tyto dva prvky nepůsobí tak rušivě, jak by to bylo u tmavé barvy. I když uznávám, že někomu se to může líbit.
Přední části auta dominuje rozsáhlá přední maska s hezkým dizajnem jednotlivých prvků. Ta je po stranách lemovaná světly používajícími technologii led. Součástí světel je led denní svícení ve tvaru písmene T, ne nepodobné tomu u Volva XC90. Jak je v poslední době u Hyundai zvykem, i tady jsou světla rozděleny na dvě části. Boční profil je typická hranatá SUV krabice, kde vynikne dlouhá kapota. S výrazem zadní části problém nemám, ta je líbivá. Zadní koncová světla jsou také led s pěknou grafikou, na šířku auta spojena červeným pruhem. Po rozsvícení světel pruh nesvítí. Součástí koncových světel jsou i couvačky. Dvě. Osazané žárovkou. Stejně tak i podsvícení SPZ je řešeno žárovkou. U auta za milion a půl… Evidentně systém DODO dorazil i do této kategorie aut. Zadní blinkry jsou ledkové, na první pohled neviditelné. Jsou totiž ukryté v červené reflexní liště v zadním nárazníku. Ano, opět nejsou součástí koncových světel a ano, opět jsou na místě, kde nejsou úplně očekávány.
Už první pohled do interiéru prozradí úžasnou věc: výrobce se důsledně vyvaroval použití lesklého černého klavírního laku. DĚKUJI! Kožené sedačky, kožený volant, umělou kůží jsou čalouněny i dvěře a části přístrojové desky. Před řidičem se nachází kaplička s digitálními budíky, které známe již z poslední generace Tucson-u. Středová konzole je, jak píše Mr. Hyundai, plovoucí, s přihrádkou pod hlavní částí. Tam jsou i dvě USB. Povrch středové konzoly je pokryt imitací karbonu a překryt průhlednou vrstvou laku. Vypadá to skvěle, na tomto povrchu se ťápance nedrží. Voilá! Konečně někdo přemýšlel ;o) Na konzole jsou plnotučná tlačítka pro ovládání převodovky, klimatizace, rádia a kolečko pro volbu jízdních režimů (Eco, Smart, Sport a volby do terénu Bláto, Sníh, Písek). Jak psal Mr. Hyundai, tlačítka jsou rozmístěny do logických celků. Je tam také slot pro bezkontaktní nabíjení mobilu, směrem dozadu loketní opěrka s velkým úložným prostorem. Nad výdechy topení se nachází dotykový 10,25“ displej multimediálního systému s integrovanou navigací. Před spolujezdcem je součástí přístrojové desky i přihrádka na drobnosti s ambientním osvětlením, níže pak klasická přihrádka. Osvětlení interiéru je řešeno ledkami. Jak se již u Hyundai pravidlem, i v tomto autě chybí přihrádka na brýle. Přihrádky ve všech dveřích také moc radosti neudělají. Jsou sice téměř stejně dlouhé jako dveře, jsou ale úzké a vleze se do nich maximálně půllitrová láhev.
Multimediální systém zde použitý je KRELL, výrobcem auta označovaný jako prémiový. Ze zvědavosti jsem ho zapnul. Když jsem slyšel ty ploché plastové a nevýrazné basy znějící jako ze studny, okamžitě jsem ho vypnul. Do prémiovosti má tenhle systém hodně daleko. Kia XCeed sériově ozvučena systémem od JBL je proti tomuhle koncertní sál.
Objem zavazadlového prostoru závisí na obsazení cestujícími. Měli jsme k dispozici sedmimístnou verzi, pořídit se dá i pětimístná. U sedmimístné verze lze poslední řadu sedaček sklopit do podlahy, čímž vznikne rovná plocha s nakládací hranou. Prostřední řada sedadel je posuvná kvůli ulehčení nastupování na třetí řadu. Opěrky prostřední řady sedadel lze sklopit z kufru, vzniklá plocha je ale v úrovni opěradel prostřední řady mírně nakloněná. Nicméně to nebrání tomu, aby se tam člověk při podélném uložení samého sebe nevyspal, nižší postavy se uloží i napříč ;o) Víko kufru je elektricky ovládané.
Všechny okna jsou tónovaná, od B-sloupku dozadu je tónování výrazně tmavší. Součástí zadních dveří jsou i roletky na okna. Z místa řidiče lze všechny okna ovládat jednodotykově.
Na testovací jízdu vyrážím jako spolujezdec. Usedám do kožené sedačky a první pocit je veskrze pozitivní. Musím konstatovat, že je mnohem pohodlnější než kožená sedačka v Tucson-u NX4 ve výbavovém stupni Premium. Tady mě, na rozdíl od sedačky Tucson-u, nic netlačí. Nevím, zda je to konstrukcí nebo šířkou sedačky. Je pocitově taky trochu měkčí a celkově se v ní sedí lépe. Výrobce tady rovněž změnil dizajn opěrky hlavy, která už netlačí do hlavy a krku (ano, opět porovnávám s Tucson-em a ačkoliv sám s tím problém nemám, přítulkyně ano). Sedačka je elektricky stavitelná jak podélně, tak výškově. Místa na nohy i obecně pro spolujezdce je hodně a celkově je to moc příjemné a vzdušné místo pro život i na dlouhých cestách.
Po stlačení tlačítka „Start“ se neozve nic. V autě je pořád ticho, jen na displeji se objeví hláška o tom, že auto je připraveno k jízdě. To za předpokladu, že je akumulátor pro pohon auta nabitý. Po „zařazení“ zpátečky se na displeji multimediálního systému objeví obraz ze zadní kamery, tentokrát i jako „bird view“ – pohled z ptačí perspektivy. Ten umí nakreslit i čáry označující kam pojedou přední a kam zadní kola. Možných pohledů je zde asi 6 (např. ptačí pohled, pouze dopředu, pouze dozadu, pohled na přední a zadní kola na levé a pravé straně zároveň, …) a lze mezi nimi libovolně přepínat na dotykovém displeji, každý pohled má svůj vlastní piktogram.
Vyrážíme na cesty. Na displeji multimediálního systému jsem našel management pohonu. Ukazuje, že akumulátor je nabitý na 20 % a aktuální dojezd auta na baterii je, pokud si dobře pamatuji, asi 5 km. Grafika rovněž ukazuje odkud auto aktuálně „sosá“ energii pro pohon, t. j. zda jede na elektřinu nebo na benzín, příp. zda spolupracují oba systémy. Zobrazena je i rekuperace, která je tak jemná, že bez grafiky na displeji je doslova nepostřehnutelná. Řekl bych, že pracuje ještě o chlup lépe než v Tucson-u NX4 HEV, u kterého jsem z ní byl nadšený. Jedeme na Eco a auto neslyšně pluje točitými okreskami okolí Podhůří Orlických hor pořád na elektřinu. Nakonec z udávaných pěti ujedeme čistě na elektřinu asi 7 km, místy i rychlostí přes povolený okreskový limit. Poté se kdesi v kopcích připojil spalovací motor – hladce, bez jakéhokoliv cuknutí, v tichu. Opět, nebýt grafiky na displeji, nepoznám to. Jeho zvuk se interiéru lehce ozve až někde kolem tři a půl tisíc otáček. Jinak nic, jen ticho a slabý zvuk od pneumatik, když se na něj člověk soustředí. Spojení elektromotoru a benzínového motoru je opravdu geniální a funguje dokonale. Celkově mám pocit, že tento systém je v porovnání s NX4 HEV o chlup dál.
Usedám za volant. I sedačka řidiče je stavitelná elektricky, stejně pohodlná jako sedačka spolujezdce. Volant s mě vyhovujícím průměrem věnce příjemně padne do ruky. Pohled prozradí, že vše je tam, kde to člověk, který řídil nějaký Hyundai v poslední době, již očekává. Jsem zvyklý na Tucson TLE, ale pohled dopředu přes dlouhou kapotu prozradí, že sedím za volantem většího auta. Pohled do vnitřního zpětného zrcátka mě v tom utvrdí – zadní okno je daleko ;o) Vyjíždím z parkoviště. V režimu Eco. Díky kopcovitému profilu trasy se baterie stíhá dobíjet. Při určitém procentu nabití elektronika vypíná spalovací motor a nahromaděnou energii z baterie posílá elektromotoru. Na elektrický pohon ujedu pár kilometrů a chce to opravdu pořádný kopec, aby se k životu opět probudil benzínový motor. Přepnu jízdní režim do Sportu. Mění se barva grafiky budíků na červenou. Po zatlačení plynového pedálu do podlahy auto ožívá neskutečným způsobem a navzdory své hmotnosti a relativně malému objemu motoru vyráží kupředu téměř jako dělová koule. Jakoby dinosaurus začal sprintovat ;o) Chvíli se bavím v tomto režimu, auto využívá spojení obou pohonů, zvuk benziňáku přitom není otravný. Díky skvělému tlumení se jeho zvuk ozývá jen občas, i to jen jaksi zpovzdálí. Santa Fe se tomuto stylu jízdy nebrání, je jisté, bez nadměrných náklonů karoserie. Ač je to k nevíře, dvě tuny hmotnosti pod zadkem opravdu nejsou znát. Překvapila i spotřeba: při odjezdu z parkoviště ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km. Po cca 40 km projížďce v kopcích na PP svítilo 5,6 l/100 km.
Řízení, dosti strmé, má elektrický posilovač a tomu odpovídá i zpětná vazba od předních kol. Není nulová, ale, jak jsem psal jinde, ukecaný hydraulický posilovač to opravdu není. Na druhou stranu, příjemně mě překvapilo jeho naladění. Konstruktéři zvolili vyšší tuhost bez ohledu na zvolený jízdní režim. Patří jim za to pochvala.
Brzdy jsou ostré, jak je u Hyundai zvykem, skvěle dávkovatelné. Snad i k neutahání, to jsem ale nezkoušel.
Na konec jsem si nechal podvozek. Tohle je asi největší překvapení celého auta. To, jak Santa Fe jezdí a jeho podvozek funguje na rozbitých českých okreskách, je neuvěřitelné. Je přiměřeně tuhý, aby udržel auto na okresce plné serpentin, ale ne tvrdý. Je zároveň měkký natolik, aby odfiltroval nerovnosti typu záplata přes zaplátovanou záplatu. Nerozházel ho ani rozbitý železniční přejezd. Neozývají se od něj absolutně žádné rázy nebo hluk z projížděných nerovností. Jednoduše pluje krajinou. Majestátně, jak zaoceánský parník. Nedostatky cest jsou pro posádku irelevantní, takže ji od nich jednoduše odizoluje. Doslova. V tichu a pohodlí. Naštěstí konstruktéři použili klasické tlumiče, které odvádějí dokonalou práci. Natolik dokonalou, že se chce říct, že auto bylo na těchto rozbitých okreskách laděno. Jen pro zajímavost, auto bylo obuto na zimních pneu Nokian WR D4 o rozměru 235/55R19, které byly občas slyšet.
Mimochodem, tlumiče. Měl jsem možnost svézt se v aktuální generaci Tucson-u s paketem Premium. Ten je osazen elektronickými tlumiči. Bohužel, jejich nastavení bylo katastrofální. Na rozbité okresce elektronika absolutně nestíhala a reagovala zhruba půl vteřiny později než měla.
Jaký je závěr? Santa Fe jsem testoval spolu s petzl62 zde z fóra. Shodli jsme se, že auto jako celek je opravdu skvěle postaveno. I když dokáže být v režimu Sport setsakramentsky rychlé a určitě naloží „na prdel“ i mnoha menším vozům, za volantem jsem necítil potřebu tento režim využívat nijak zvlášť dlouho. Shodli jsme se, že režim Sport je v tomto autě zbytečný. Auto totiž nejlépe funguje v režimu Eco. Ano, je to tak. Na automatické převodovce zvolte „D“, chyťte se volantu, používejte pravou nohu mezi brzdovým a plynovým pedálem – a zbytek nechte na auto. A budete spokojeni.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Díky za oběma za pěkný čtení
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
AURORA
Je nedělní odpoledne, chvíli po obědě-výročí VŘSR 7.11.2021, náměstí Přemysla Otakara II. ve Vysokém Mýtě, přímo před muzeem karosářství tohoto města s klenoty karosářské legendy o které se toho bohužel moc neví a ani se o nich moc nepíše, takže spoustě lidí jméno Karoserie Sodomka moc neříká a já jsem moc rád, že Štěpán pro další naše testování vybral tuto lokalitu i kvůli otevřenému muzeu. Kdyby to člověka nebavilo a nestálo to za to, je kam v tom pošmournu zajít a potěšit oko. Ne že by nebylo v Mýtě co vidět, ale jsme tady kvůli autu - autům a je dobré si připomenout, pro koho a jaké nádhery jsme byli schopni v té naší malé zemičce zkonstruovat se vším všudy! Jak příznačné pro pár dekád poslední doby.
Chvilku s Axelem- Jožou bloumáme po náměstí a kecáme o cestě a setkání s jedním moc sympatickým kolegou z Hyundai fóra ve Svitavách a poslechu jednoho z problémů jeho auta a sdělení názorů na jeho problém. Protahujeme kosti a vyhlížíme k Pražské bráně, kdy uvidíme tu „nádheru“ za bratru 1,5 milionu Kč- ano čtete dobře!!! Pro bratry ze Slovenska: áno chalani 60000€.
V majestátním tichu odpoledního náměstí se objevuje něco zepředu těžce definovatelného- mě ta maska připomíná tvarem velkou králíkárnu, protože tomuto bych gril fakt říkat nedokázal a nechtěl bych na takovém grilu něco grilovat. Ale pluje po kostkách na celém náměstí jako loď, přes příčné prahy se přehoupne jako přes vlnu na moři. Jako bitevní křižník. Krejser AVRORA! Jak příznačné pro dnešní den. Snad nebude střílet, nejsme v Leningradu/ Petrohradu. I když… možná by měl.
V naprosté tichosti to cosi přijíždí k nám a s jemným zhoupnutím zastavuje. O co hůř to za mě vypadá zepředu, tak zboku i zezadu už je to setsakra lepší i když dojem Doubledeckeru to ve mě nepotlačuje a když to vedle mě zastaví, tak si připadám tak nějak malý. Co si myslí Axel se raději neptám… Prdlajz Sodomka - město autobusů, Škoda, Karosa, Iveco. Proto to Vysoké Mýto. Ne, vážně – to auto je obrovské. Široké, vysoké i dlouhé. Jezdil jsem s Landcruiserem V8/6,0 TD pár let zpět 14,5l nafty/100km do Dolomit v Itálii 3x plnou nádrž a myslel si, že víc už není nic. A teď tady mám to samé ale 4 válci 1,6l s turbem? Svět se v prdel obrací.
Štěpán mi podává klíče s divným potutelným úsměvem a slovy, na spotřebu se nedívej, jela sem s tím žena. Jako kdyby ta žena nebyla postižena úplně stejnou chorobou jak on. Ale teda fakt smekám, že si na tohohle mastodonta troufla. Jdeme na prohlídku.
Jsou věci, které by Vám měli napovědět to, že se pohybujete kolem auta za „víc“ peněz. Tzv. prémiovky. No pokud tohle má být prémiovka, tak by měli ještě pánové v Korei trošku zapracovat a popřemýšlet. To co tam může působit jako prémie, tak tady u nás, zmlsaných Evropanů může působit jako úsměvné rozčarování.
Otevření dveří a první pohled dovnitř- heuréka!!! Někoho KONEČNĚ napadlo vys… se na tak „moderní“ klavírově černý lakovaný plast! Sláva. Hned 2 plusové body. První je za zvuk otevíraných a zavíraných dveří. Celek jako takový i díky použitým materiálům působí velmi příjemně a nevěřil bych, že to napíšu- i útulně a teple. A to i přesto, že sedadla jsou kožená s vyhříváním/dnes už standart, ale i odvětráváním. Moc fajn věc, měl jsem tu možnost 4,5 roku ve svém Méďovi se o tom každé léto přesvědčovat. 3.plusový bod. Osvětlení interiéru LED, ambientní podsvětlení 4. plusový bod. Chybí schránka na brýle první mínusový bod podtržený! Tohle by se fakt stát u vozu za tyto peníze nemělo. Osvětlení zrcátek- obyč. žárovky? Proboha proč??? Půl bodu dolů a druhého za sice zajímavou palubku, ale nemám sluhu na úklid a praktičnost bude při úklidu nabíledni. Tím jsem si naprosto jistý. MMS netřeba popisovat, je prakticky naprosto stejný, jako u všech modelů Hyundai, potěší bezdrátový Android auto a Apple car, prémiový sound systém Krell bych hodnotit nechtěl, nebyl čas se zaobírat nastavením a doufám, že nebude trpět softwarovou chybou zadních repro a subwooferu jako v NX4, který se řeší na můj vkus zoufale zdlouhavě místo svolávačky, když už si za to majitelé nemálo připlatili:-(!! Ztvárnění mřížek repro ve dveřích je velmi zajímavé a pěkné. Trochu, trochu víc mi nevyhovuje zobrazování teploty a eventuální nastavování a jeho zobrazení na displeji MMS, ale třeba je to o zvyku. Velmi zajímavá středová konzola, jakoby visící mezi palubovkou a protažená v jeden celek s loketní opěrkou je velmi pohodlná a designově zajímavá. Zrovna tak velmi neobvyklý držák telefonu s bezdrátovým nabíjením vedle držáku na nápoje/kávu. Ano držáku, spolujezdec musí držet kávu v rukách, asi nějaký individualista designér! Hlavně že v „tunelu“ je nevyužitá přihrádka, kde klidně mohlo být ono nabíjení telefonu a držáky mohly být dva. Schránka spolujezdce dostatečná, ale bez jakékoliv textilie či tlumícího materiálu. Dejte si tam brýle a budete dumat, co Vám v autě dělá kravál. Zajímavá je pseudo polička nad schránkou. Že by místo na brýle? Nebo na karamelky/hašlerky? Štěpán psal něco o rukavicích, to ještě někdo používá??? Dost nepohodlné a nesmyslné. Zásuvka na 12V a dobíjecí konektor USB v oné tunelové přihrádce, kam aby jste se pohodlně dostali, tak si trošku musíte polámat zápěstí. Další USB konektor pro multimédia je v zavíratelné přihrádce pod voličem převodovky, tedy pokud jsem viděl správně. Protože, než si zvyknete, pokud to vůbec jde na umístění a rozmístění 39 - pokud jsem dobře počítal – tlačítek a ovladačů na středovém panelu! Kdysi se tohle přesně šíleně kritizovalo na Opelu Insignia i Astra – pamatujete? Otevírání dvířek nádrže vlevo od volantu a ovládání parkovací brzdy pod řadou standardních tlačítek, to už je jen taková třešnička na dortu nesmyslů z mého pohledu. Přihrádka v loketní opěrce je opravdu parádní a i vcelku dobře dostupná, zakončení středového tunelu před zadními sedadly výdechem vzduchu nahoře a dvěma USB konektory se zásuvkou na 230V je radostným bonusem! Jak a pokud vůbec a kdy začne celá tahle sestava vrzat je otázkou.
Dveře- materiály jsou opravdu kvalitní měkčené a i kůže/koženka, prošití. Umístění ovládacích prvků i jejich zpracování je velmi dobré. Trošku mi vadí velikost odkládacích prostorů a místa na láhev, větší jak litrovou si myslím, že tam nejde dostat, bez násilí. Ještě bych se pozastavil u stropnice, její materiál je velmi zajímavý a i hodnotný i na dotek. Řekl bych, že i výplň pod ním je opravdu na jiné úrovni a opravdu zvukově i tepelně je daleko účinnější, než u střední třídy. Hrozně by tomu autu slušela tmavá stropnice.
Nastupování jak na přední i zadní sedadla je vcelku bezproblémové, samozřejmě se leze trochu nahoru, ale dá se to v pohodě a díky parádnímu překrytí prahů je i vystupování bez ušpinění textilu. Ono je to jak vyskakovat z OT64.
Sedadla jsou kapitola sama pro sebe a jsou doslova vynikající! I v kůži! Obě přední jsou elektricky plně stavitelná a opravdu až neuvěřitelně pohodlná a působí velmi bytelným dojmem. O vyhřívání a odvětrání jsem už psal. Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou stejně jako přední vyhřívaná, odvětrávaná už ne a posuvná, stejně jako mají možnost stavitelného opěradla ve třech úrovních. O třetí řadě sedadel se rozepisovat nezlobte se nebudu, považuji tuto věc v autech této třídy jako totální nesmysl. Zajímavostí snad jen je možnost samostatné regulace úrovně větrání na zadní/ třetí řadě pseudo sedadel díky třízónové možnosti klimatizace. Z mého pohledu- můžete v létě vozit v kufru dort, klobásy, nebo pivo, což mi přijde smysluplnější, než třetí řada sedadel. K zavazadlovému prostoru jen taková malá poznámka. Fakt bych očekával u auta za tyto peníze plasty potažené textilií!!! Když si tohle umí uvědomit i v sesterské Kii v autech za polovinu, proč to sakra nejde u Hyundai!!! Oceňuju elektrické otvírání pátých dveří, což už by měl být standard, ale tady bylo opravdu příjemně svižné. A také velmi slušné zatemnění zadní části vozu. Ještě k té zádi. Já asi mám divný pohled co do estetiky kombinované s bezpečností, ale když už teda někdo navrhne a vyrobí velmi slušně vypadající zadní světla, tak proč do nich nedokáže implementovat alespoň směrová světla, aby byla tam, kde jsou očekávána- tak nějak logicky? Proč jsou utopená v jakési pseudo reflexní lince? A couvací světla, součástí zadních lamp být mohou- i když opět žárovky, místo vysoko svítivých led? U auta za tyto peníze? O osvětlení RZ ani nemluvě! To už mi fakt v dnešní době a cenách led svítítek přijde úsměvné, kdyby to nebylo nazýváno vlajkovou lodí.
Pojďme jezdit, jestli jsem ode dneška nic moc neočekával, tak vcelku po příjemném překvapení z interiéru, sedadel a celkového pohledu, až na předek vozu se trochu i když umírněně těším na to jak ten mastodont bude na silnicích kolem Vysokého Mýta a trošku dále jezdit. Jako bych si vzpomněl na chvilku na Štěpánův potutelný úsměv na začátku… Jsem fakt zvědav.
Sedám za volant, upravuju si sedadlo na sebe, včetně zrcátek, volantu. Jde to vše snadno, hladce a v rozmezí, které mi naprosto vyhovuje. Budu se opakovat, ale ty sedadla jsou fakt vynikající. Klobouk dolů. Mačkám tlačítko start, je ticho, jen se na displeji přede mnou objeví nápis připraveno k jízdě. Šlapu jemně na pedál plynu a připadám si jak mimozemšťan, opravdu. Auto se neslyšně a to i na zimních Nokianech 235/55/ r19 jestli si dobře pamatuju, šine po kostkách náměstí a přilehlých uliček historického centra. Trošku nechápavě se na sebe s Axelem díváme a nechápeme, jaký je to rozdíl oproti NX4 Tucsonu - a to jsme prosím jezdili na asfaltu. Každý rozjezd po startu vozu tlačítkem je v „eco“ módu, další je „sport“ a třetí je „smart“ – který by se měl učit váš styl jízdy a podle něj se pak optimálně chovat. Přepínám tedy na chytrý(smart) mód a projíždíme Mýtem směrem na Choceň, prakticky až do Chocně jedeme na elektřinu naprosto v pohodě a tichu v rámci rychlostních limitů a ani lehce nad nimi tedy nad 90km/hod. se zatím motor nebudí a nezapíná se. Až při výjezdu do kopce z Chocně směrem na Zářeckou Lhotu se naprosto neznatelně zapíná, ticho v autě pokračuje, odhlučnění je vynikající, jak od motoru, tak od kol a má to celé ještě takovou jakousi nástavbu, kterou zatím neumím definovat, ale výborně se to auto řídí. Řízení je strmější, než je člověk zvyklý, ale nepůsobí na mě tak přeposilovaně jako třeba u Tucsonu a v rámci možností jsem schopen cítit odezvu od kol. Je to zvláštní nečekaný pocit a dost příjemný, sjíždím přes Oucmanice serpentinami do Brandýsa nad Orlicí a tady na známém železničním přejezdu přichází to ONO nedefinovatelné něco! Bylo to něco tak šokujícího, že jsem se na kruháči za přejezdem musel otočit a vrátit se to projet ještě jednou, vlastně dvakrát, aby se mi to potvrdilo. Ta obrovská krabice přes ty koleje, pověstný skokanský přejezd, přejela tak krásně ladně a plavně, jako by tam ani skoro nebyly. Koukáme na sebe s Axelem a nechápeme. Tohle je vážení na potlesk a ve stoje! Z Brandýsa údolím Tiché Orlice na Pernou a dál přes Rviště zapínám sport mód a začnou se dít věci. Řízení ještě nepatrně ztuhne, motor změní otáčky a s pomocí elektromotorů na zadní nápravě toho mastodonta doslova vystřelí dopředu. To, jak ta krabice zrychluje je až zarážející a až trochu strach nahánějící. Mluvím o postupném zrychlování, ne o zašlápnutí plynu do podlahy. Díky tomu úžasně naladěnému podvozku si letíte krajinou daleko- hodně za limitem 90km/hod. a ani aerodynamický hluk není nijak výrazný a obtěžující, náklony v zatáčkách jsou velmi dobře eliminovány, čtyřkolka odvádí svou práci skvěle v zatáčkách. Krucinál, tohle je fakt návykové. Trošku limitující je šířka auta, musíte logicky dávat pozor na auta v protisměru, obzvlášť ty, kteří si rádi zatáčky přiříznou. Brzdy jsou jak už je u Hyundai zvykem vynikající a velmi dobře dávkovatelné. Mimochodem i zadní brzdy jsou na tomhle autě ventilované, není se čemu divit, ta hmota, kterou musí ubrzdit je úctyhodná, ale zvládají to se ctí i na dlouhém sjezdu plném krásných rychlých zatáček přes Dobrou Vodu do Dolních Libchav už opět v módu smart. Trochu mě překvapuje jemná, až neznatelná rekuperace. Jaký rozdíl oproti Tucsonu a bolavému krku při ní. V jakémkoliv módu, rekuperuje, ale neobtěžuje. Na hlavní opět přepínám na eco a přijíždíme do Ústí nad Orlicí, kde se za asistence řady kamer ve zobrazení rybího oka na parkovišti u nádraží otáčím a zajíždím k zaparkování a vystřídání se s Axelem na cestu zpět. Co bych k tomu co jsem zažil na vlastní pozadí napsal?
Velmi dobré, až výborné svezení! Opravdu. Nezáludný koráb, na jehož palubě si doslova plujete po cestách jakékoliv kategorie a pokud si uvědomíte, co a kde řídíte, tak to auto člověka ničím nezáludným nepřekvapí. Spíš právě naopak. Bude Vás hýčkat a překvapovat jen nesmírně příjemně. Ať už jako řidiče, tak i spolujezdce. Vynechal bych u tohoto auta režim sport, ne že by nedělal, to co se od něj čeká, ale nemá smysl. Motory dodají tomu vozu naprosto postačující dynamiku i v módu smart i eco, ten sport je až moc divoký a smysl má stejně jen tak do 60% akcelerátoru, pak se odpojí elektromotory a nic víc kromě hluku, snesitelného, ale hluku se neděje. Jen se už řítíte rychlostí, která může být pro mnohé řidiče za limitem jejich odhadů, co se kinetiky a z ní plynoucích fyzikálních zákonů týká. V těch ostatních módech to to auto zvládá bez jakýchkoliv problémů taky, ale ne tak divoce. Spíš naprosto přirozeně a nezáludně. A fakt dokážete vyprášit kožich i hodně sportovním autům.
No a spotřeba paliva, to je nakonec ten finální benefit. Z té Vám nakonec prostě spadne brada jako mě.
Co napsat závěrem.
V mých očích i mozku se odehrála malá říjnová revoluce a to prosím 7. listopadu na kdysi výročí té neslavné Velké. No časy mění a někdy se dějiny vrací zpět.
Nejsem a už nikdy nebudu cílovka pro tento typ aut. Ani bych jí nechtěl být- upřímně. Ale pro někoho, kdo žije mimo město, vlastní chatu, nebo chalupu v horách, kde se neudržují silnice, nebo tam bydlí, má rodinu hledá auto do divadla i do podobných podmínek a hlavně má odpovídající rozpočet a možnost dobíjení přes wallbox, dovedl bych nákup tohoto auta pochopit.Pochopit, neznamená, že bych si to koupil i kdybych na to měl. Nejsem vůbec stoupencem tohoto typu vozů- spíš naopak. Ale díky tomu, co jsem o tom autě napsal, bych chtěl budoucím majitelům pogratulovat a popřát tu radost z jízdy, kterou ta almara dokázala udělat i mě. Je to hodně, hodně moc dobrý, až výborný. Děkuju za tuto možnost jak Štěpánovi, tak potažmo HCP. Díky za odvahu nám svěřit vůz za takové peníze.
Kdysi se 7. listopadu pořádali lampionové průvody. Tenhle koráb, by si jeden lampión taky zasloužil. Da zdrávstvujet Santa Fe.
P.S. Dovolím si publikovat jedno foto… Myslím, že tohle by se stávat u auta za 1,5 milionu nemělo, ani na předváděčce… A už bych si dal zase testík nějakého normálního auta, třeba i10, i30N
AURORA
Je nedělní odpoledne, chvíli po obědě-výročí VŘSR 7.11.2021, náměstí Přemysla Otakara II. ve Vysokém Mýtě, přímo před muzeem karosářství tohoto města s klenoty karosářské legendy o které se toho bohužel moc neví a ani se o nich moc nepíše, takže spoustě lidí jméno Karoserie Sodomka moc neříká a já jsem moc rád, že Štěpán pro další naše testování vybral tuto lokalitu i kvůli otevřenému muzeu. Kdyby to člověka nebavilo a nestálo to za to, je kam v tom pošmournu zajít a potěšit oko. Ne že by nebylo v Mýtě co vidět, ale jsme tady kvůli autu - autům a je dobré si připomenout, pro koho a jaké nádhery jsme byli schopni v té naší malé zemičce zkonstruovat se vším všudy! Jak příznačné pro pár dekád poslední doby.
Chvilku s Axelem- Jožou bloumáme po náměstí a kecáme o cestě a setkání s jedním moc sympatickým kolegou z Hyundai fóra ve Svitavách a poslechu jednoho z problémů jeho auta a sdělení názorů na jeho problém. Protahujeme kosti a vyhlížíme k Pražské bráně, kdy uvidíme tu „nádheru“ za bratru 1,5 milionu Kč- ano čtete dobře!!! Pro bratry ze Slovenska: áno chalani 60000€.
V majestátním tichu odpoledního náměstí se objevuje něco zepředu těžce definovatelného- mě ta maska připomíná tvarem velkou králíkárnu, protože tomuto bych gril fakt říkat nedokázal a nechtěl bych na takovém grilu něco grilovat. Ale pluje po kostkách na celém náměstí jako loď, přes příčné prahy se přehoupne jako přes vlnu na moři. Jako bitevní křižník. Krejser AVRORA! Jak příznačné pro dnešní den. Snad nebude střílet, nejsme v Leningradu/ Petrohradu. I když… možná by měl.
V naprosté tichosti to cosi přijíždí k nám a s jemným zhoupnutím zastavuje. O co hůř to za mě vypadá zepředu, tak zboku i zezadu už je to setsakra lepší i když dojem Doubledeckeru to ve mě nepotlačuje a když to vedle mě zastaví, tak si připadám tak nějak malý. Co si myslí Axel se raději neptám… Prdlajz Sodomka - město autobusů, Škoda, Karosa, Iveco. Proto to Vysoké Mýto. Ne, vážně – to auto je obrovské. Široké, vysoké i dlouhé. Jezdil jsem s Landcruiserem V8/6,0 TD pár let zpět 14,5l nafty/100km do Dolomit v Itálii 3x plnou nádrž a myslel si, že víc už není nic. A teď tady mám to samé ale 4 válci 1,6l s turbem? Svět se v prdel obrací.
Štěpán mi podává klíče s divným potutelným úsměvem a slovy, na spotřebu se nedívej, jela sem s tím žena. Jako kdyby ta žena nebyla postižena úplně stejnou chorobou jak on. Ale teda fakt smekám, že si na tohohle mastodonta troufla. Jdeme na prohlídku.
Jsou věci, které by Vám měli napovědět to, že se pohybujete kolem auta za „víc“ peněz. Tzv. prémiovky. No pokud tohle má být prémiovka, tak by měli ještě pánové v Korei trošku zapracovat a popřemýšlet. To co tam může působit jako prémie, tak tady u nás, zmlsaných Evropanů může působit jako úsměvné rozčarování.
Otevření dveří a první pohled dovnitř- heuréka!!! Někoho KONEČNĚ napadlo vys… se na tak „moderní“ klavírově černý lakovaný plast! Sláva. Hned 2 plusové body. První je za zvuk otevíraných a zavíraných dveří. Celek jako takový i díky použitým materiálům působí velmi příjemně a nevěřil bych, že to napíšu- i útulně a teple. A to i přesto, že sedadla jsou kožená s vyhříváním/dnes už standart, ale i odvětráváním. Moc fajn věc, měl jsem tu možnost 4,5 roku ve svém Méďovi se o tom každé léto přesvědčovat. 3.plusový bod. Osvětlení interiéru LED, ambientní podsvětlení 4. plusový bod. Chybí schránka na brýle první mínusový bod podtržený! Tohle by se fakt stát u vozu za tyto peníze nemělo. Osvětlení zrcátek- obyč. žárovky? Proboha proč??? Půl bodu dolů a druhého za sice zajímavou palubku, ale nemám sluhu na úklid a praktičnost bude při úklidu nabíledni. Tím jsem si naprosto jistý. MMS netřeba popisovat, je prakticky naprosto stejný, jako u všech modelů Hyundai, potěší bezdrátový Android auto a Apple car, prémiový sound systém Krell bych hodnotit nechtěl, nebyl čas se zaobírat nastavením a doufám, že nebude trpět softwarovou chybou zadních repro a subwooferu jako v NX4, který se řeší na můj vkus zoufale zdlouhavě místo svolávačky, když už si za to majitelé nemálo připlatili:-(!! Ztvárnění mřížek repro ve dveřích je velmi zajímavé a pěkné. Trochu, trochu víc mi nevyhovuje zobrazování teploty a eventuální nastavování a jeho zobrazení na displeji MMS, ale třeba je to o zvyku. Velmi zajímavá středová konzola, jakoby visící mezi palubovkou a protažená v jeden celek s loketní opěrkou je velmi pohodlná a designově zajímavá. Zrovna tak velmi neobvyklý držák telefonu s bezdrátovým nabíjením vedle držáku na nápoje/kávu. Ano držáku, spolujezdec musí držet kávu v rukách, asi nějaký individualista designér! Hlavně že v „tunelu“ je nevyužitá přihrádka, kde klidně mohlo být ono nabíjení telefonu a držáky mohly být dva. Schránka spolujezdce dostatečná, ale bez jakékoliv textilie či tlumícího materiálu. Dejte si tam brýle a budete dumat, co Vám v autě dělá kravál. Zajímavá je pseudo polička nad schránkou. Že by místo na brýle? Nebo na karamelky/hašlerky? Štěpán psal něco o rukavicích, to ještě někdo používá??? Dost nepohodlné a nesmyslné. Zásuvka na 12V a dobíjecí konektor USB v oné tunelové přihrádce, kam aby jste se pohodlně dostali, tak si trošku musíte polámat zápěstí. Další USB konektor pro multimédia je v zavíratelné přihrádce pod voličem převodovky, tedy pokud jsem viděl správně. Protože, než si zvyknete, pokud to vůbec jde na umístění a rozmístění 39 - pokud jsem dobře počítal – tlačítek a ovladačů na středovém panelu! Kdysi se tohle přesně šíleně kritizovalo na Opelu Insignia i Astra – pamatujete? Otevírání dvířek nádrže vlevo od volantu a ovládání parkovací brzdy pod řadou standardních tlačítek, to už je jen taková třešnička na dortu nesmyslů z mého pohledu. Přihrádka v loketní opěrce je opravdu parádní a i vcelku dobře dostupná, zakončení středového tunelu před zadními sedadly výdechem vzduchu nahoře a dvěma USB konektory se zásuvkou na 230V je radostným bonusem! Jak a pokud vůbec a kdy začne celá tahle sestava vrzat je otázkou.
Dveře- materiály jsou opravdu kvalitní měkčené a i kůže/koženka, prošití. Umístění ovládacích prvků i jejich zpracování je velmi dobré. Trošku mi vadí velikost odkládacích prostorů a místa na láhev, větší jak litrovou si myslím, že tam nejde dostat, bez násilí. Ještě bych se pozastavil u stropnice, její materiál je velmi zajímavý a i hodnotný i na dotek. Řekl bych, že i výplň pod ním je opravdu na jiné úrovni a opravdu zvukově i tepelně je daleko účinnější, než u střední třídy. Hrozně by tomu autu slušela tmavá stropnice.
Nastupování jak na přední i zadní sedadla je vcelku bezproblémové, samozřejmě se leze trochu nahoru, ale dá se to v pohodě a díky parádnímu překrytí prahů je i vystupování bez ušpinění textilu. Ono je to jak vyskakovat z OT64.
Sedadla jsou kapitola sama pro sebe a jsou doslova vynikající! I v kůži! Obě přední jsou elektricky plně stavitelná a opravdu až neuvěřitelně pohodlná a působí velmi bytelným dojmem. O vyhřívání a odvětrání jsem už psal. Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou stejně jako přední vyhřívaná, odvětrávaná už ne a posuvná, stejně jako mají možnost stavitelného opěradla ve třech úrovních. O třetí řadě sedadel se rozepisovat nezlobte se nebudu, považuji tuto věc v autech této třídy jako totální nesmysl. Zajímavostí snad jen je možnost samostatné regulace úrovně větrání na zadní/ třetí řadě pseudo sedadel díky třízónové možnosti klimatizace. Z mého pohledu- můžete v létě vozit v kufru dort, klobásy, nebo pivo, což mi přijde smysluplnější, než třetí řada sedadel. K zavazadlovému prostoru jen taková malá poznámka. Fakt bych očekával u auta za tyto peníze plasty potažené textilií!!! Když si tohle umí uvědomit i v sesterské Kii v autech za polovinu, proč to sakra nejde u Hyundai!!! Oceňuju elektrické otvírání pátých dveří, což už by měl být standard, ale tady bylo opravdu příjemně svižné. A také velmi slušné zatemnění zadní části vozu. Ještě k té zádi. Já asi mám divný pohled co do estetiky kombinované s bezpečností, ale když už teda někdo navrhne a vyrobí velmi slušně vypadající zadní světla, tak proč do nich nedokáže implementovat alespoň směrová světla, aby byla tam, kde jsou očekávána- tak nějak logicky? Proč jsou utopená v jakési pseudo reflexní lince? A couvací světla, součástí zadních lamp být mohou- i když opět žárovky, místo vysoko svítivých led? U auta za tyto peníze? O osvětlení RZ ani nemluvě! To už mi fakt v dnešní době a cenách led svítítek přijde úsměvné, kdyby to nebylo nazýváno vlajkovou lodí.
Pojďme jezdit, jestli jsem ode dneška nic moc neočekával, tak vcelku po příjemném překvapení z interiéru, sedadel a celkového pohledu, až na předek vozu se trochu i když umírněně těším na to jak ten mastodont bude na silnicích kolem Vysokého Mýta a trošku dále jezdit. Jako bych si vzpomněl na chvilku na Štěpánův potutelný úsměv na začátku… Jsem fakt zvědav.
Sedám za volant, upravuju si sedadlo na sebe, včetně zrcátek, volantu. Jde to vše snadno, hladce a v rozmezí, které mi naprosto vyhovuje. Budu se opakovat, ale ty sedadla jsou fakt vynikající. Klobouk dolů. Mačkám tlačítko start, je ticho, jen se na displeji přede mnou objeví nápis připraveno k jízdě. Šlapu jemně na pedál plynu a připadám si jak mimozemšťan, opravdu. Auto se neslyšně a to i na zimních Nokianech 235/55/ r19 jestli si dobře pamatuju, šine po kostkách náměstí a přilehlých uliček historického centra. Trošku nechápavě se na sebe s Axelem díváme a nechápeme, jaký je to rozdíl oproti NX4 Tucsonu - a to jsme prosím jezdili na asfaltu. Každý rozjezd po startu vozu tlačítkem je v „eco“ módu, další je „sport“ a třetí je „smart“ – který by se měl učit váš styl jízdy a podle něj se pak optimálně chovat. Přepínám tedy na chytrý(smart) mód a projíždíme Mýtem směrem na Choceň, prakticky až do Chocně jedeme na elektřinu naprosto v pohodě a tichu v rámci rychlostních limitů a ani lehce nad nimi tedy nad 90km/hod. se zatím motor nebudí a nezapíná se. Až při výjezdu do kopce z Chocně směrem na Zářeckou Lhotu se naprosto neznatelně zapíná, ticho v autě pokračuje, odhlučnění je vynikající, jak od motoru, tak od kol a má to celé ještě takovou jakousi nástavbu, kterou zatím neumím definovat, ale výborně se to auto řídí. Řízení je strmější, než je člověk zvyklý, ale nepůsobí na mě tak přeposilovaně jako třeba u Tucsonu a v rámci možností jsem schopen cítit odezvu od kol. Je to zvláštní nečekaný pocit a dost příjemný, sjíždím přes Oucmanice serpentinami do Brandýsa nad Orlicí a tady na známém železničním přejezdu přichází to ONO nedefinovatelné něco! Bylo to něco tak šokujícího, že jsem se na kruháči za přejezdem musel otočit a vrátit se to projet ještě jednou, vlastně dvakrát, aby se mi to potvrdilo. Ta obrovská krabice přes ty koleje, pověstný skokanský přejezd, přejela tak krásně ladně a plavně, jako by tam ani skoro nebyly. Koukáme na sebe s Axelem a nechápeme. Tohle je vážení na potlesk a ve stoje! Z Brandýsa údolím Tiché Orlice na Pernou a dál přes Rviště zapínám sport mód a začnou se dít věci. Řízení ještě nepatrně ztuhne, motor změní otáčky a s pomocí elektromotorů na zadní nápravě toho mastodonta doslova vystřelí dopředu. To, jak ta krabice zrychluje je až zarážející a až trochu strach nahánějící. Mluvím o postupném zrychlování, ne o zašlápnutí plynu do podlahy. Díky tomu úžasně naladěnému podvozku si letíte krajinou daleko- hodně za limitem 90km/hod. a ani aerodynamický hluk není nijak výrazný a obtěžující, náklony v zatáčkách jsou velmi dobře eliminovány, čtyřkolka odvádí svou práci skvěle v zatáčkách. Krucinál, tohle je fakt návykové. Trošku limitující je šířka auta, musíte logicky dávat pozor na auta v protisměru, obzvlášť ty, kteří si rádi zatáčky přiříznou. Brzdy jsou jak už je u Hyundai zvykem vynikající a velmi dobře dávkovatelné. Mimochodem i zadní brzdy jsou na tomhle autě ventilované, není se čemu divit, ta hmota, kterou musí ubrzdit je úctyhodná, ale zvládají to se ctí i na dlouhém sjezdu plném krásných rychlých zatáček přes Dobrou Vodu do Dolních Libchav už opět v módu smart. Trochu mě překvapuje jemná, až neznatelná rekuperace. Jaký rozdíl oproti Tucsonu a bolavému krku při ní. V jakémkoliv módu, rekuperuje, ale neobtěžuje. Na hlavní opět přepínám na eco a přijíždíme do Ústí nad Orlicí, kde se za asistence řady kamer ve zobrazení rybího oka na parkovišti u nádraží otáčím a zajíždím k zaparkování a vystřídání se s Axelem na cestu zpět. Co bych k tomu co jsem zažil na vlastní pozadí napsal?
Velmi dobré, až výborné svezení! Opravdu. Nezáludný koráb, na jehož palubě si doslova plujete po cestách jakékoliv kategorie a pokud si uvědomíte, co a kde řídíte, tak to auto člověka ničím nezáludným nepřekvapí. Spíš právě naopak. Bude Vás hýčkat a překvapovat jen nesmírně příjemně. Ať už jako řidiče, tak i spolujezdce. Vynechal bych u tohoto auta režim sport, ne že by nedělal, to co se od něj čeká, ale nemá smysl. Motory dodají tomu vozu naprosto postačující dynamiku i v módu smart i eco, ten sport je až moc divoký a smysl má stejně jen tak do 60% akcelerátoru, pak se odpojí elektromotory a nic víc kromě hluku, snesitelného, ale hluku se neděje. Jen se už řítíte rychlostí, která může být pro mnohé řidiče za limitem jejich odhadů, co se kinetiky a z ní plynoucích fyzikálních zákonů týká. V těch ostatních módech to to auto zvládá bez jakýchkoliv problémů taky, ale ne tak divoce. Spíš naprosto přirozeně a nezáludně. A fakt dokážete vyprášit kožich i hodně sportovním autům.
No a spotřeba paliva, to je nakonec ten finální benefit. Z té Vám nakonec prostě spadne brada jako mě.
Co napsat závěrem.
V mých očích i mozku se odehrála malá říjnová revoluce a to prosím 7. listopadu na kdysi výročí té neslavné Velké. No časy mění a někdy se dějiny vrací zpět.
Nejsem a už nikdy nebudu cílovka pro tento typ aut. Ani bych jí nechtěl být- upřímně. Ale pro někoho, kdo žije mimo město, vlastní chatu, nebo chalupu v horách, kde se neudržují silnice, nebo tam bydlí, má rodinu hledá auto do divadla i do podobných podmínek a hlavně má odpovídající rozpočet a možnost dobíjení přes wallbox, dovedl bych nákup tohoto auta pochopit.Pochopit, neznamená, že bych si to koupil i kdybych na to měl. Nejsem vůbec stoupencem tohoto typu vozů- spíš naopak. Ale díky tomu, co jsem o tom autě napsal, bych chtěl budoucím majitelům pogratulovat a popřát tu radost z jízdy, kterou ta almara dokázala udělat i mě. Je to hodně, hodně moc dobrý, až výborný. Děkuju za tuto možnost jak Štěpánovi, tak potažmo HCP. Díky za odvahu nám svěřit vůz za takové peníze.
Kdysi se 7. listopadu pořádali lampionové průvody. Tenhle koráb, by si jeden lampión taky zasloužil. Da zdrávstvujet Santa Fe.
P.S. Dovolím si publikovat jedno foto… Myslím, že tohle by se stávat u auta za 1,5 milionu nemělo, ani na předváděčce… A už bych si dal zase testík nějakého normálního auta, třeba i10, i30N
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
petzl: Díky za super čtení
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Díky i já tobě
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Pěkný testík, díky pánové.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
I tobě díky za přečtení
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Díky Tobě, Toníku.
Sakra, nemohli jste to napsat najednou, kdo má pořád děkovat!
Sakra, nemohli jste to napsat najednou, kdo má pořád děkovat!
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Když to dobře půjde, tak by se tu měly objevit ještě 2 další texty .
Jožo, Tondo - a moc díky!
Jožo, Tondo - a moc díky!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Potěšení na naší straně. Velké díky tobě za možnost svezení se.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Díky prostě všem, Mr. Hyundai nejvíc!
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Pridávam sa k všeobecnému ďakovaniu.
Petzl plne s tebou súhlasím na tému "gril" ,no zvyšok vyzerá byť super.
Petzl plne s tebou súhlasím na tému "gril" ,no zvyšok vyzerá byť super.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Tondo, pořád dumám nad větou:
P.S. Dovolím si publikovat jedno foto… Myslím, že tohle by se stávat u auta za 1,5 milionu nemělo, ani na předváděčce…
a nějak nechápu. Jestli narážíš na tu trochu nesymetrickou mezeru haubny??
P.S. Dovolím si publikovat jedno foto… Myslím, že tohle by se stávat u auta za 1,5 milionu nemělo, ani na předváděčce…
a nějak nechápu. Jestli narážíš na tu trochu nesymetrickou mezeru haubny??
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Santa Fé TM 1,6 T-GDi PHEV 4x4 7M Style Premium + Panorama
Dovolím si odpovědět za Tondu .
Ano, přesně tu ne úplně dokonale spasovanou kapotu má na mysli...
Ono by zřejmě stačilo doraz na pravé straně kapoty drobet "zatočit" dovnitř a bylo by - ta pravá strana je o pár mm výš.
Ano, přesně tu ne úplně dokonale spasovanou kapotu má na mysli...
Ono by zřejmě stačilo doraz na pravé straně kapoty drobet "zatočit" dovnitř a bylo by - ta pravá strana je o pár mm výš.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate