akú americkú normu nesplňa?
1.5DPi špecifikacia oleja
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
- Reklama
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
https://oleje-pema.cz/katalog/oleje/ole ... =netto-asc
tiež uvažujem nad 0w30
tiež uvažujem nad 0w30
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
noooo zaujimave , ja som pozeral len oleje známych znaciek a tie s viskozitou 0w30 nesplnali normu SN+, (SP).
i30 1.5DPi
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Sn+(SN RC) alebo SP nie je až tak prísna norma , pre porovnanie si pozrite prísnosť noriem napr. Porsche C20 a C30; MB 229.71; BMW LL17 FE+; PSA B71 2312 a 2290; na stranke Lubrizolu https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Lebo 0w30 si vymysleli v EU myslim ze Nemci pre svoje problemove masinky, v Azii toto nie je bezna viskozita. Bud 5w30 alebo 0w40.... Popri inych viskozitach co mate v knizkach.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
A co se vam na rozdilnosti v navodech nezda? kazda oblast muze mit definovane jine typy oleju pro optimalni chod motoru hlavne skrz viskozitu na zaklade teploty, logicky bude jina ve Finsku a jina v Italii. Mozna i v kombinaci s prumernou nadmorskou vyskou a tlakem kdo vi. Zadost autora chapu, ale taky je treba chapat ze nekdo rekl ze pro SK je norma tato a zadna jina, ikdyz to v praxi pro daneho uzivatele nemusi byt zcela optimalni.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
https://lubricants.catalog.totalenergie ... ency-0w-30 - API SP
https://lubricants.catalog.totalenergie ... 059bc98eb4 - API SN Plus.
hyundai i30 combi / 1.6 CRDI Smartstream 85kW / 2020
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka
- Přílohy
-
- 20230531_205516.jpg (26.47 KiB) Zobrazeno 1042 x
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Ten rozdil spotreby nedela ani tak kinematicka viskozita, jako spis hths viskozita, takze zalezi jaka 5W30 to je, u nekterych nemusi byt hths viskozita daleko od oleju 0W20
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
- 0w20 nie je ziadna polievka mam na tom najazdene vela a na 0w16 rovnako uz dost. Moderne motory potrebuju nizkoviskozne oleje a caste vymeny.Jondre píše: ↑31 kvě 2023, 21:04 Přispěju svojí troškou do mlýna - foto stránky z mého manuálu proto si tam s klidem nechávám lít 5W-30 dle vlastního přání. Dlouhodobá spotreba po víc než 35 k km - 5,2 l. Pokud má teda viskozita oleje vliv na spotřebu (což nepopírám), tak určitě ne tak velký mezi zrovna těmito dvěma specifikacemi olejů. Nízkou spotřebu zajistí dovednosti a schopnosti řidiče, nikoli řídký olej. A 0W-20 je teda hrozná polívka
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Tiež mám na 0W-20 najazdených cca.85000km a motor si spokojne pradie.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Netvrdím, že nemaže. Tvrdím, že je to polívka a to je fakt. Časté výměny.. takže zaplače peněženka i příroda A že motor potřebuje.. potřebuje hlavně pečlivého a rozumného řidiče. O tom, že by potřeboval výhradně jeden konkrétní olej, mi žádný motor ještě neříkal
nejsem včerejší a chápu, že dnešní motory jsou na tyto oleje koncipovány. Mohl bych kontrovat, že já mám najeto X desítek tisíc km na 5W-30 a motory jsou spokojené, ale dělat to nebudu. Doba nám dává možnost výběru, tak vybírejte každý podle svýho gusta
nejsem včerejší a chápu, že dnešní motory jsou na tyto oleje koncipovány. Mohl bych kontrovat, že já mám najeto X desítek tisíc km na 5W-30 a motory jsou spokojené, ale dělat to nebudu. Doba nám dává možnost výběru, tak vybírejte každý podle svýho gusta
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Rozdil ve spotrebe bude nejake dcl benzínu, neměřitelné. Řídké oleje jsou tu z důvodu snižování spotřeby a ekologie, ale nejdou ruku v ruce s požadavkem na dlouhodobý provoz motoru.
zajímavé info o olejích, jestli tu nebylo někde uváděno.
http://www.ekolube.cz/clanek/Vlastnosti ... -Viskozita
zajímavé info o olejích, jestli tu nebylo někde uváděno.
http://www.ekolube.cz/clanek/Vlastnosti ... -Viskozita
Re: 1.5DPi špecifikacia oleja
Jeste doplnim k prispevku vyse o olejich a ke specifikacim vyrobce uvednym v navode na zacatatku.
Vyrobce pro motpr 1,5DPi doporucuje stejny olej jako pro motory 1,0 T-GDI a 1,5-TDGI a to proto, ze nemusi mit skladem oleje dalsich API specifikaci. T-GDI motor potrebuje APi SN+ nebo SP z duvodu, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI) na který trpí motoru turbo s přímým střikem. Takže asi není důvod nepoužít i olej API SN.
API
N - Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN+ - Zavedená v květnu 2018 jako doplněk k API SN a ILSAC GF-5 s cílem zajistit, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI), což je závažný problém poškození u maloobjemových výkonných motorů, s přímým vstřikováním benzínu (GDI) a u benzínových přeplňovaných motorů GDI (T-GDI).
SP - Představená v květnu 2020, navržená tak, aby poskytovala ochranu před tzv. nízkorychlostním předzápalem (LSPI), ale i ochranu proti opotřebení rozvodového řetězu, vylepšenou ochranu proti usazování na pístech a turbodmychadlech při vysokých teplotách a přísnější kontrolu kalů, laků a koroze. API SP s ochranou zdrojů odpovídá ILSAC GF-6A v kombinaci výkonu se zlepšenou úsporou paliva, ochranou systémů regulace emisí a ochranou motorů provozovaných na paliva obsahující ethanol až do E85.
Nebo zde níže
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet
Vyrobce pro motpr 1,5DPi doporucuje stejny olej jako pro motory 1,0 T-GDI a 1,5-TDGI a to proto, ze nemusi mit skladem oleje dalsich API specifikaci. T-GDI motor potrebuje APi SN+ nebo SP z duvodu, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI) na který trpí motoru turbo s přímým střikem. Takže asi není důvod nepoužít i olej API SN.
API
N - Zavedená v říjnu 2010 pro motory vyrobené po roce 2011 a starší. Vhodná tam, kde je potřeba poskytnout vyšší ochranu pístů, při vyšších teplotách, kde je požadovaná přísnější kontrola kalu a kompatibility s těsněními. Klasifikace SN zaručuje vyšších ochranu turbodmychadla a motoru provozovaném na ethanol do E85. SN zárověň hovoří o vyšší kontrole emisí a nižší spotřebě paliva.
SN+ - Zavedená v květnu 2018 jako doplněk k API SN a ILSAC GF-5 s cílem zajistit, aby motorové oleje řádně chránily před nízkorychlostním předzápalem (LSPI), což je závažný problém poškození u maloobjemových výkonných motorů, s přímým vstřikováním benzínu (GDI) a u benzínových přeplňovaných motorů GDI (T-GDI).
SP - Představená v květnu 2020, navržená tak, aby poskytovala ochranu před tzv. nízkorychlostním předzápalem (LSPI), ale i ochranu proti opotřebení rozvodového řetězu, vylepšenou ochranu proti usazování na pístech a turbodmychadlech při vysokých teplotách a přísnější kontrolu kalů, laků a koroze. API SP s ochranou zdrojů odpovídá ILSAC GF-6A v kombinaci výkonu se zlepšenou úsporou paliva, ochranou systémů regulace emisí a ochranou motorů provozovaných na paliva obsahující ethanol až do E85.
Nebo zde níže
https://www.mpmoil.cz/blog/nove-specifi ... jete-vedet