Spotřeba při jízdě s vyřazenou nebo zařazenou rychlostí
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
U kupátka posl.gen. je měřák moment. spotř.-při jízdě z kopce či při uvolnění pedálu plynu rozjetého auta,při zařazené rychlosti-spotřeba 0 litrů(při pozorném sledování je cítit moment zavření paliva),volnoběh nebo vyřazením rychlosti z kopce-naběhne spotř. kolem 1 ltr.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Reklama
Na podobnou otázku odpovídali redaktoři AutoWebu http://www.autoweb.cz/otazka-dne/questi ... ageLimit=4
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba při jízdě s vyřazenou nebo zařazenou rychlostí
oskar píše:Setkávám se s dvěma uplně odlišnejma názorama na to, jestli a kolik dnešní auto žere, když jedu z kopce a
1. buď nemam zařazenou žádnou rychlost čili jedu na neutrál
2. nebo mam zařazenou rychlost čili jedu na utrál
Pozoruhodný je názor té druhé strany, která říká, že to na neutrálu žere víc než když mam z kopce zařazenou rychlost. Zdůvodňujou to tak, že když motor nezabírá ale je zařazená rychlost a jede se třeba z kopce, tak se někde zavře nějaká šperklapka nebo co a do motoru nejde palivo, jenom se to prostě točí, zatímco na tom neutrálu to furt trošku chlastá. Názor první strany je také pozoruhodný, protože ta říká pravý opak. Tak jsem z toho jelen! Jak to teda vlastně je?
yours sincerely,
Já poslední dobou taky jezdim se zařazením a opravdu jde znát malý rozdíl.Stejně tak dobržďování provádím pomocí podřazování, kotouče pak nedostávají takovou zátěž a mají delší životnost. Každopádně bych s vyřazením nejezdil z moc velkých kopcu kde je hustý provoz.Bylo hodně případů, kdy timto při jízdě z kopce chcípl motor a určitě si dokážeš představit jakej to musí být hnusný pocit, když se řítiš dolů,chcípne motor (tudíž nejde posilovač ani abs), proti tobě jede třeba náklaďák a tobě jde s těží zatáčet a blbě brzdit viděl jsem fotky z nehody, která se stala kvuli tomuhle.Když najdu ten odkaz tak ti ho pošlu, je tam přesně popsáno proč se nesmí z kopce jezdit s vyřazeným kvaltem u aut,která mají ABS a posilovač
oskar
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi! Na to co je vyhodnejsie, ci vyradit, ci nevyradit je jasna odpoved. Ako kedy!? Ked viem, ze by mi zaradena 5 spomalovala rychlost a nepotrebujem to (slabe kopce) tak vyradim (s vyradenou rychlostou mam mensiu spotrebu (nie o vela 0.8<3l) ako ked udrzujem rychlost). Ked potrebujem pomaly spomalit (vchadzam do dediny) nevyradim. To iste plati ked idem dole kopcom a auto stale zrychluje (prudke klesanie). Moj nazor na brzdenie motorom v meste? Tiez ako kedy!? Ak mam brzdit motorom velmi kratko a podradovat o tri stupne kazdu chvilu, tak si spomeniem na cenu spojkoveho oblozenia a narocnosti jeho vymeny a radsej pribrzdim. Ale zvacsa ten kto brzdi motorom v meste urcite vie ako, teda doporucujem.(hlavne ked viem ze nestihnem zelenu)
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 29 zář 2005, 09:55
- Bydliště: Pardubice
Jezdit s nebo bez zařazení
Já osobně jezdím tak,že z dlouhých a táhlých kopců nechávám zařezenou 5ku.Když to spomaluje víc než chci vyřadím aniž je potřeba přidat plyn a zase pomalu nabírám požadovanou rychlost.
U térénu který dobře znám a je mírně zvlněn jezdím z kopce bez zařazené rychlosti a využívám setrvačnost do protikopce,sjezd je delší než protikopec,případně si pomůžu krátkým zařezením podle momentální rychlosti.Možná tento zvyk mám z Wartburgu,se kterým jsem dlouhá léta jezdil,a u kterého byla vynikající volnoběžka,tam stačilo jen dát nohu na plyn nebo ji zase sundat,ale to je z jiné katagorie vozidla.
U svého Accentíka držím průměrnou spotřebu 6.2 a to včetně tažení nákladu na přívěsu po Železných horách kolem Práchovic.V zimě a za stálého svícení to je o 0.5 l víc.
U térénu který dobře znám a je mírně zvlněn jezdím z kopce bez zařazené rychlosti a využívám setrvačnost do protikopce,sjezd je delší než protikopec,případně si pomůžu krátkým zařezením podle momentální rychlosti.Možná tento zvyk mám z Wartburgu,se kterým jsem dlouhá léta jezdil,a u kterého byla vynikající volnoběžka,tam stačilo jen dát nohu na plyn nebo ji zase sundat,ale to je z jiné katagorie vozidla.
U svého Accentíka držím průměrnou spotřebu 6.2 a to včetně tažení nákladu na přívěsu po Železných horách kolem Práchovic.V zimě a za stálého svícení to je o 0.5 l víc.
stepin
Ja by som dodal len zopár faktov k tomu ako sa vyplatí vyradiť rýchlosť v meste pred križovatkou, retardérom na ceste a podobne.
Ak vychádzam z toho predpokladu, že motor má hodinovú spotrebu 1 liter, tak potom pri jazde na voľnobehu pri rýchlosti 20km/h žerie 5litrov pri 30/3,33, 40/2,50, 50/2, 60/1,67, 90/1,11, 120/0,83 a pri 130/0,77.
Viacmenej "serióznym" testovaním v BA premávke(nie v zápche) som zistil, že v pohode sa dá odjazdiť až do 30% trasy s vyradenou rýchlosťou, čo predstavuje úsporu paliva až do 15%.
A k brzdeniu dole kopcom by som dodal asi toľko, že robím to síce tiež, ale vtedy keď sú nejaké prudké zákruty a klesanie zároveň, aby som trochu uľahčil život brzdám, aj keď si potom vždy uvedomím, že som ho asi sťažil spojke . Úspora paliva je v tomto prípade dosť chabý argument keďže pri týchto vyšších rýchlostiach je spotreba na voľnobehu len okolo jedného litra (viď.to čo som napísal vyššie). To by chcelo vedieť, že o koľko sa skráti životnosť spojky. A teda či radšej mať trošku vyššiu spotrebu a skôr zodraté brzdy, alebo spojku v pytli.
A ešte jeden postreh, nafťáky majú vraj spojku trochu viac dimenzovanú , tak by mala aj viacej vydržať.
Ak vychádzam z toho predpokladu, že motor má hodinovú spotrebu 1 liter, tak potom pri jazde na voľnobehu pri rýchlosti 20km/h žerie 5litrov pri 30/3,33, 40/2,50, 50/2, 60/1,67, 90/1,11, 120/0,83 a pri 130/0,77.
Viacmenej "serióznym" testovaním v BA premávke(nie v zápche) som zistil, že v pohode sa dá odjazdiť až do 30% trasy s vyradenou rýchlosťou, čo predstavuje úsporu paliva až do 15%.
A k brzdeniu dole kopcom by som dodal asi toľko, že robím to síce tiež, ale vtedy keď sú nejaké prudké zákruty a klesanie zároveň, aby som trochu uľahčil život brzdám, aj keď si potom vždy uvedomím, že som ho asi sťažil spojke . Úspora paliva je v tomto prípade dosť chabý argument keďže pri týchto vyšších rýchlostiach je spotreba na voľnobehu len okolo jedného litra (viď.to čo som napísal vyššie). To by chcelo vedieť, že o koľko sa skráti životnosť spojky. A teda či radšej mať trošku vyššiu spotrebu a skôr zodraté brzdy, alebo spojku v pytli.
A ešte jeden postreh, nafťáky majú vraj spojku trochu viac dimenzovanú , tak by mala aj viacej vydržať.
Fóbia kombi,
predtým Lantra II 1.5 12V 65 kW 12/96, cca 224 tis.km, 6,75 l/100 km, priemerne 716 km/nádrž, max.dojazd 889(!) km/nádrž
predtým Lantra II 1.5 12V 65 kW 12/96, cca 224 tis.km, 6,75 l/100 km, priemerne 716 km/nádrž, max.dojazd 889(!) km/nádrž
kvalt
jo wartas, rok a pul casteho jezdeni, hory v tuhy zime...to clovek pozna co to je jet horsky sedla bez brzdeni motorem. Na lantre jezdim po rovinach s kvaltem temer vzdy zarazenym a to podle toho, jak chci jet, chci-li zpomalit rychle, dam 4-3 (podle rychlosti), chci-li udrzovat rychlost, za 5. Z kopcu obcas vyradim, ale moc jistoty mi to nedava...spis vyradim na mirny rovince...ale na horach bych si to nelajsl. Na snehu je jemne brzdeni motorem k nezaplaceni.
K dilematu jestli vic nicit spojku nebo brzdy se stavim tak, ze je to uplne jedno, oboje se musi vymenit driv, ci pozdeji. mimochodem, kdyz jsem videl spojkovej kotouc, malem me omyli...takovy kolecko jak do tachografu, tenoucky a to udrzi klidne 1500 kg v chodu.
K dilematu jestli vic nicit spojku nebo brzdy se stavim tak, ze je to uplne jedno, oboje se musi vymenit driv, ci pozdeji. mimochodem, kdyz jsem videl spojkovej kotouc, malem me omyli...takovy kolecko jak do tachografu, tenoucky a to udrzi klidne 1500 kg v chodu.
Jestli jde jen o spotrebu tak to uplne nejmin zere kdyz vyhodis kvalt a vypnes motor. To bych ale moc nedoporucoval - vypne se tim posilovac a servo a kdyz pak prijde zatacka tak je clovek v pytli ...
kazdopadne plati co uz bylo receno vyse - u strikacek to se zarazenou rychlosti nezere vubec nic (viz. palubni pocitace). U karburatoru je to asi nastejno s tim, ze se zarazenou rychlosti usetris na brzdach a podobne ....
takze z kopce vzdycky nechat kvalt !!!
Po delsi dobe jedu zase na delsi trasu tak jsem zvedav co je na D1 noveho
mejte se !
kazdopadne plati co uz bylo receno vyse - u strikacek to se zarazenou rychlosti nezere vubec nic (viz. palubni pocitace). U karburatoru je to asi nastejno s tim, ze se zarazenou rychlosti usetris na brzdach a podobne ....
takze z kopce vzdycky nechat kvalt !!!
Po delsi dobe jedu zase na delsi trasu tak jsem zvedav co je na D1 noveho
mejte se !
Toyota Avensis sedan Sol 2.0 16V (94 kW)
dříve: Accent 1.5 12V GLS, r.v. 1997
dříve: Accent 1.5 12V GLS, r.v. 1997
Měl jsem Octavii 1,6 74kW r.v. 98 (nyní s ní jezdí manželka) s palubním počítačem s okamžitou spotřebou a při brzdění motorme vždy bylo 0.0
Z kopce jsem zařadil 5. st., když jsem chtěl více zpomalit tak 4.st., 3 st...
Když jsem chtel přidat tak na 5 st. jemně přidat plyn a spotřeba byla stále ještě nižší než na volnoběh. Při vjíždění do obce ( je již vidět značka začátek obce) nohu z plynu a poté 4. st. a pak jsem jezdil za tabulkové hodnoty. Manželka jezdí o 1 l na 100 km horší spotřebu a to není žádný závodník.
Při jízdě na sněhu na volnoběh nejezdím už vůbec.
Vojticek napsal: Úspora paliva je v tomto prípade dosť chabý argument keďže pri týchto vyšších rýchlostiach je spotreba na voľnobehu len okolo jedného litra
Jako silnější argument se mi zdá prodloužená brzdná dráha při přehřátých brzdách.
Z kopce jsem zařadil 5. st., když jsem chtěl více zpomalit tak 4.st., 3 st...
Když jsem chtel přidat tak na 5 st. jemně přidat plyn a spotřeba byla stále ještě nižší než na volnoběh. Při vjíždění do obce ( je již vidět značka začátek obce) nohu z plynu a poté 4. st. a pak jsem jezdil za tabulkové hodnoty. Manželka jezdí o 1 l na 100 km horší spotřebu a to není žádný závodník.
Při jízdě na sněhu na volnoběh nejezdím už vůbec.
Vojticek napsal: Úspora paliva je v tomto prípade dosť chabý argument keďže pri týchto vyšších rýchlostiach je spotreba na voľnobehu len okolo jedného litra
Jako silnější argument se mi zdá prodloužená brzdná dráha při přehřátých brzdách.
Hyundai Santa Fe - 2.0 CRDi VGT
Spotřeba
Ahojte vespolek. Je naprosto nepochybné, že u vozů se vstřikováním paliva je při jízdě z kopce při zařazené rychlosti spotřeba téměř nulová, tedy je uspornější, než jet na neutrál. Ale pozor, je třeba rozlišovat dle situace - budu-li sjíždět svah, kdy potřebuji brzdit motorem, tak je to jasné, ovšem sjíždím-li táhlý, dlouhý sešup, kdy vlastně využívám získanou pohybovou energii, pak je uspornější jet raději delší vzdálenost na neutrál (a jet třeba 2 km slušnou rychlostí), než ztrácet rychlost zbytečným brzděním motorem (a pak muset šlápnout na plyn).
Hyundai Accent 1,3 r.v. 1998/03
Sjizdeni kopcu na neutral
Ja som pocul, ze ked sa na diesli dlho brzdi motorom, nemazu sa ventily a je to pre motor spatne. Ale neviem, co je na tom pravdy.