BENZÍN vs. DIESEL

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Vilda »

ZdeněkSvoboda píše:
Vilda píše:Osobně bych tohle vlákno zamknul ...... nebo se tady za chvíly postřílíte :? :?
Jsem podobného názoru, jako Vilda.
Téma už šlo dávno stranou, začína se tu nadávat, pomlouvat atd...
Nechápu, proč benzínům vadí diesel a naopak dieslům benzín.
Jezdil jsem v benzinu, teď na naftě. Obě auta jezdí...co chtít víc.
Je mi jedno, co si o mě myslí druzí...byla to moje volba, na benzín jsem si mohl počkat, ale auto jsem potřeboval (do práce a na běžnou potřebu) a proto jsem vzal diesel. Nemám ho na závodění, ani na sprinty apod. A určitě nebudu kličkovat ve 120 mezi čárami na silnici a zkoumat jestli auto drží na silnici nebo ne. Auto jsem si koupil, aby mi sloužilo a ne já jemu. "Normální" člověk se do situací, které tu píšete (smyky, srážka dítěte atd) nikdy nedostane, může to ale přijít, to nepopírám. Já mám řidičák 5 let a za celou dobu se mi naštěstí nestalo nic podobného. A asi by mě ani nenapadlo při výběru auta na něco
podobného myslet.


Jináč, Bořek (neuraž se) mi tu už chvílemi přijde dosti arogantní.
"Náš" Mexičan se ho často chytá za slovo a pro změnu se nesmyslně hádá!
Chlapi, je to club...co budete dělat na případném srazu??? to si místo prohlídky auta, klábosení atd dáte do huby???

Toť můj názor na tuto debatu, které jsem se nezúčastnil, ale pečlivě sledoval :)
Zdendo, napsal si to moc dobře !
Hádat se můžu v práci, je to placený...... o něco míň doma, tam se může stát, že půjdu spát o hladu, ale na klubu ?? na klub si chodím odpočinout, odreagovat se, pobavit a ne číst nějaký hádání :? Lidi, netahejme blbou náladu na klub, je jí okolo nás, až moc :( špatných zpráv si přečtu v novinách dost, ale tady jsem si zvykl na něco lepšího .... jsme přece všichni majitelé jedné značky a tak se podle toho chovejme :idea:
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Reklama
 

Uživatelský avatar
Rexcor
****
Příspěvky: 1173
Registrován: 19 črc 2007, 08:47
Bydliště: City Pce
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Rexcor »

Tady se přeci nikdo nehádá:-D To je jen výměna názorů, viď Mexicane.:-) Ale neboj už jsme skončili. Aspoň to tak vypadá.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Borek »

Vildo se Zdeňkem,už toho vážně nechte :evil: ,nebudeme vás věčně s Mexicanem od sebe odtrhávat. :lol:
Myslím,že to zase tak prázdná diskuse nebyla a třeba i pomůže někomu v rozhodování,co si koupí za motor.Stačí když si vyjmenované plusy jednotlivých motorizací,dá na misky vah. :D
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od David C3 »

Dnešní Svět motorů srovnácí Acent Diesel vs Benzín. Nafta je výhodnější pro ty co najedou 17tis ročně. Najedu přes 30tak je to v pohodě. Jezdit 15tis km koupím 1.6 :-)
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.

hochu hochu.

jazdil na fakt uz vsetkom moznom a poviem len tolko.

na accente viem v pohode zrychlovat na 5. prevodovom stupni od 55 km/h az po maximalku so 5 ludmi v aute.
viac k tomu nepoviem.... mozno by som ti len na nejakom zraze ukazal prakticku ukazku.

:mrgreen:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

tvrdim snad, že ti auto na pětku od 55km/h po maximálku nezrychluje? Nic takovýho jsem nenapsal.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od tom »

mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.
CO TO JE POJEM VYUŽITELNÝ OŤÁČKOVÝ ROZSAH???

U nafty jsou velmi dobře použitelné otáčky od cca 2000 do 4000.

A benzín je na tom jak??? Ten má použitené otáčky od cca 3000-6000.

Rozsah použitelných otáček je tedy naprosto stejný.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

tom píše:
mirpie píše:
Mikro píše: viac mi vyhovuje diesel pretoze nemusim tak casto podradovat a kontrolovat nohu na plyne

Tady si naopak myslim, že řadit budeš častěji než u benzinové jednotky. CRDi má sice větší točivý moment v nižžších otáčkách, ale má menší využitelný otáčkový rozsah.

Jezdim často i Vectrou 2.0 16V DTI a tam mi převody a malý otáčkový rozsah nedovolí např. přeřadit nebo podřadit o dva nebo o tři stupně, jak to běžně dělám u benzinu. Ani 50km/h na pětku jako u benzinu nehrozí, dokonce ani na čtyřku. U Vectry musim přes obec prostě na trojku, u Coupé můžu jet 50km/h na všechny převody, i na jedničku :D . Na křižovatce v obci, kde je silný provoz a potřebuju rychle vystřelit, často s Coupé vytočím jedničku na 60km/h a pak přeřadím v poho přímo na pětku a jen držím rychlost...

Ano, Vectra není Accent, ale převodově to myslim bude hodně podobné a tedy i ta četnost řazení.
CO TO JE POJEM VYUŽITELNÝ OŤÁČKOVÝ ROZSAH???

U nafty jsou velmi dobře použitelné otáčky od cca 2000 do 4000.

A benzín je na tom jak??? Ten má použitené otáčky od cca 3000-6000.

Rozsah použitelných otáček je tedy naprosto stejný.

ja som to radsej nekomentoval.... skoda pisania :twisted:
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

to se pleteš...a i kdyby to bylo, jak píšeš, tak benzin má o 1000ot/min k dispozici víc.

Nemyslim otáčky, ve kterých to vyloženě táhne, ale myslim otáčky, které můžeš běžně používat. V drtivé většině dieselů to je 1400-4300ot/min, kdo točí běžně více než uvedených 4300ot/min u CRDi, nechť se ozve, ale i tak těch 500ot/min navíc to nezachrání.

U benzinu se dá běžně jet na 1900ot/min až po 6000ot/min, záleží, kde je položený maximální výkon.

Nafta: 4300-1500=2800ot/min k dispozici na daný převod
Benzin:6000-1900=4100ot/min k dispozici na daný převod

Ať posunem nejnižší a nejvyšší otáčky u obou variant +-300, dle konkrétního vozu, takjakotak, bude mít benzin minimálně těch 1000ot/min navíc, což dává výhodu v tom, že na daný převod máš k dispozici větší interval rychlosti, tedy menší četnost řazení.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

opět bych nerad, aby se to zvrhlo v nesmyslné argumentování majitelů crdi, že to tak není. Jde mi jen o to dokázat, že u benzinu není potřeba tak často řadit jako u nafty...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Mikro
***
Příspěvky: 534
Registrován: 26 lis 2006, 10:23
Bydliště: Bratislava (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od Mikro »

zasa ide ta debata inym smerom.

nechapem ako je to mozne. pritom to co pises mirpie je uplna kravina pretoze ked postavis vedla seba hyundai accent diesel a benzin ktori pojdu povedzme 55kmh na 5. prevodovom stupni a uz nemaju aku rychlost zaradit tak ten dieslak sa ti strati v dialke .... hlavne ked narves do kazdeho auta povedzme 4 ludi + batozinu.

a o tom som hovoril. na dieslaku nemusim tak casto radit.

dufam ze vacsina to pochopila.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White

Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Uživatelský avatar
ZdeněkSvoboda
*****
Příspěvky: 1879
Registrován: 29 pro 2007, 13:51
Bydliště: Jihlava (Stará Říše)

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od ZdeněkSvoboda »

Taky si myslím, že pokud srovnáváš stejná auta, ale 1,5 a 1,6 při stejné rychlosti, tak 1,5 té 1,6 ujede (vlivem turba), myslím si ale na druhou stranu, že by mě 1,6 časem dojela a předjela :?
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

Mikro: většina možná, ale ty jsi nepochopil... S tím benzinem můžeš jet např. na dvojku jak 15km/h, tak 90km/h. U nafty 90km/h na dvojku nikdy nepojedeš. Stejně tak obráceně. Těžko pojedeš s naftou na pětku 45km/h..
Naposledy upravil(a) mirpie dne 18 lis 2008, 12:17, celkem upraveno 1 x.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: BENZÍN vs. DIESEL

Příspěvek od mirpie »

opět jsme taháte něco, o čem absolutně nemluvim. Nemluvim o tom, které auto ochotněji zrychluje z nižších otáček, mluvim o využitelném otáčkovém rozsahu motoru.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“