Motor 1,5 T-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1,5 T-gdi
nemůžu editovat předchozí příspěvek , nevím proč , takže dva příspěvky za sebou:
ostatně v manuálu 3-135 : odmlžování nemusí správně fungovat, jestliže venkovní teplota je nižší než -10C.
takže do -10C je to zaručené , nižší teploty než -10C NEMUSÍ fungovat
ostatně v manuálu 3-135 : odmlžování nemusí správně fungovat, jestliže venkovní teplota je nižší než -10C.
takže do -10C je to zaručené , nižší teploty než -10C NEMUSÍ fungovat
Naposledy upravil(a) clifftorr dne 21 lis 2022, 22:46, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Motor 1,5 T-gdi
- klima funguje aj v zime a je dobre obcas ju spustit aj v zime....i30mpact píše: ↑21 lis 2022, 22:29 No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.
Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1,5 T-gdi
...kvůli promazání kompresoru a spojů. Píše se o tom i v manuálu (o kterém někteří nevědí, že ho mají).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1,5 T-gdi
Presne tak Alex. Takto sa toto (a nielen toto) vlákno zapĺňa vecami, ktoré by mal každý majiteľ ovládať, alebo min. vedieť, kde si danú problematiku naštuduje...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Však já neříkám, že není dobrý klimatizaci v zimě zapnout, aby se kompresor promazal. Ale to je asi tak jedinej důvod, proč to v zimě dělat.
Odmlžení funguje vždy, protože v létě se vzduch klimou vysuší a v zimě je venkovní dost suchej i bez klimy. Klimatizace se pod cca +5°C ani nepustí, zničil by se kompresor.
Odmlžení funguje vždy, protože v létě se vzduch klimou vysuší a v zimě je venkovní dost suchej i bez klimy. Klimatizace se pod cca +5°C ani nepustí, zničil by se kompresor.
Tahle část se týká funkce ADS - tedy automatického odmlžování. Neznamená to, že klimatizace může fungovat až do -10°C. Znamená to, že automatické odmlžování, tzn. když auto pozná, že se čelní sklo mlží a přesměruje na něj foukání, funguje správně do -10°C.
Re: Motor 1,5 T-gdi
https://www.pdmauto.sk/nevyuzivate-klim ... i-problemy
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... aj-v-zime/
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... aj-v-zime/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1,5 T-gdi
S články souhlasím, až na "drobné" nesrovnalosti.
Jako hlavní vidím ovlivnění- neovlivnění spotřeby motoru.
V mém případě- a to mám dlouhodobě vyzkoušeno na různých motorech vyjma 3.válců, které jsem nikdy neprovozoval dlouhodobě je rozdíl ve spotřebě minimálně 0,5 litru/100km. Což mi tedy opravdu nepřijde málo, při mém nájezdu km, potažmo k ceně paliva. Takže trvale v zimě- v obdobích nepotřebných k chlazení prostoru vozidla, klimatizaci nepoužívám, nebo minimálně. Což nutně neznamená, že ji občas nezapnu na chvíli. Právě kvůli tomu popsanému promazání a protočení kompresoru a natlakovaní hadic, což je taky diskutabilní s ohledem na spuštění kompresoru a jeho jištění v nízkých teplotách. Ale k vysušení výměníku, odmlžení oken, pokud k němu dochází, určitě.
Rychlejší ohřev motoru je ale opravdu nesmysl z mého pohledu.
A pravidelný servis a prohlídka s doplněním chladiva, maziva jednou ročně a výměna kabinového filtru 2x až 3x ročně svépomocí s čištěním ozonem- vlastním, k bezproblémové funkci klimatizace bohatě stačí.
Jinak si myslím, že z používání vozidla děláte mnozí jadernou ponorku a fakt až nesmyslně a úsměvně
Jako hlavní vidím ovlivnění- neovlivnění spotřeby motoru.
V mém případě- a to mám dlouhodobě vyzkoušeno na různých motorech vyjma 3.válců, které jsem nikdy neprovozoval dlouhodobě je rozdíl ve spotřebě minimálně 0,5 litru/100km. Což mi tedy opravdu nepřijde málo, při mém nájezdu km, potažmo k ceně paliva. Takže trvale v zimě- v obdobích nepotřebných k chlazení prostoru vozidla, klimatizaci nepoužívám, nebo minimálně. Což nutně neznamená, že ji občas nezapnu na chvíli. Právě kvůli tomu popsanému promazání a protočení kompresoru a natlakovaní hadic, což je taky diskutabilní s ohledem na spuštění kompresoru a jeho jištění v nízkých teplotách. Ale k vysušení výměníku, odmlžení oken, pokud k němu dochází, určitě.
Rychlejší ohřev motoru je ale opravdu nesmysl z mého pohledu.
A pravidelný servis a prohlídka s doplněním chladiva, maziva jednou ročně a výměna kabinového filtru 2x až 3x ročně svépomocí s čištěním ozonem- vlastním, k bezproblémové funkci klimatizace bohatě stačí.
Jinak si myslím, že z používání vozidla děláte mnozí jadernou ponorku a fakt až nesmyslně a úsměvně
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Tak treba prezrieť údaje zo všetkých dostupných senzorov…. pripadne použiť inú apku… ja požívam free verziu car scaner elm327 obd2.
Tým že má motor dva merané okruhy chladenia, tak sú teploty zašité na iných adresách.. ako bývalo štandardom…
Tým že má motor dva merané okruhy chladenia, tak sú teploty zašité na iných adresách.. ako bývalo štandardom…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1,5 T-gdi
- preco to stale opakujes ked to nie je pravda? co by tam malo podla teba Zmrznut?i30mpact píše: ↑21 lis 2022, 22:29 No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.
Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Motor 1,5 T-gdi
Zmrznout může kondenzát. Kondenzát je ta voda, kterou běžící klimatizace produkuje. Voda v teplotách pod nulou mění skupenství z kapalného na pevné. Je to dost jasné? Tohle se bere na ZŠ, ne?
Dále pak by teoreticky mohlo zmrznout chladicí médium, ale u toho stačí, aby se do kompresoru dostalo v kapalném stavu, kdy je nestlačitelné.
Klimatizace funguje tak, že kompresor médium stlačí, tzn. přemění jeho skupenství z plynného na kapalné. To médium pak putuje do nějakého výparníku, kde se zase změní zpět na plyn a přitom odebere teplo z okolí. Jako plyn se pak vrací zpět do kompresoru, ten ho zase ztlačí a tak pořád dokola. Pokud se kompresor pokusí stlačit tekutinu, nebude se mu to líbit.
Proč si myslíš, že to není pravda? Každý auto dneska, když se teplota blíží nule, klimatizaci vypne. Dělala to i moje předchozí škodovka a ta byla z roku 2006. Jednak je v takovejch teplotách zbytečný chladit a druhak se tím předejde poškození toho systému.
Dále pak by teoreticky mohlo zmrznout chladicí médium, ale u toho stačí, aby se do kompresoru dostalo v kapalném stavu, kdy je nestlačitelné.
Klimatizace funguje tak, že kompresor médium stlačí, tzn. přemění jeho skupenství z plynného na kapalné. To médium pak putuje do nějakého výparníku, kde se zase změní zpět na plyn a přitom odebere teplo z okolí. Jako plyn se pak vrací zpět do kompresoru, ten ho zase ztlačí a tak pořád dokola. Pokud se kompresor pokusí stlačit tekutinu, nebude se mu to líbit.
Proč si myslíš, že to není pravda? Každý auto dneska, když se teplota blíží nule, klimatizaci vypne. Dělala to i moje předchozí škodovka a ta byla z roku 2006. Jednak je v takovejch teplotách zbytečný chladit a druhak se tím předejde poškození toho systému.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,5 T-gdi
jezkove voci. Este by ma zaujimalo pri akej nulovej teplote by stihol kondenzat zamrznut na tej kratkej trase vedenim znacne teplejsim autom. Myslim ze pri teplote pri ktorej by sme riesili uplne ine veci ako zamrznuty kondenzat
klimu v zime pustam bezne, prave na vysusenie interierua aj premazanie. Snazim sa na to mysliet v zimnych mesiacoch aspon 2-3x za mesiac
klimu v zime pustam bezne, prave na vysusenie interierua aj premazanie. Snazim sa na to mysliet v zimnych mesiacoch aspon 2-3x za mesiac
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1,5 T-gdi
i30mpact klima mám stále v auto režime.A úplne bežne sa spúšťa a vysušuje kabínu.Nastavím 21'C zapnem auto a viacej neriešim.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Motor 1,5 T-gdi
A kdo z vás má doma nějaký silnější odvhlčovač (tj. klimatizační jednotka, co na výstupu míchá studený vzduch s odpadním teplem) a koukal se do něj? I při pokojové teplotě se tvoří námraza na tepelném výměníku. To chladící médium má teplotu pod bodem mrazu, takže to namrzá vždy. A to zařízení o tom ví, počítá s tím, kompresor po určité době vypne a jen žene vzduch skrz ten led.
Když tohle zvládají levné krabice z Lidlu nebo od číňana, proč by si s problémem namrzání nemohly poradit automobilky? Pokud je tepelný výměník umístěn někde u motoru (jako že AFAIK je), tak ta hadice na odvod z klimy nejspíš bude držet plusovou teplotu i při mrazech venku díky teplu z motoru, a prostě nenamrzne. Vzduch pro výměník se taky protáhne kolem motoru, kde se trochu ohřeje. Z tohohle pohledu pak dává smysl to, co píšou o -10°C v manuálu - když bude kousek pod nulou, tak teplo z motoru udrží klimatizaci bez trvalého namrzání.
Když bude hodně velká zima, tak otázka, kde přesně to přestane stačit - a to bude asi i záležet na vlhkosti vzduchu, jestli se jede vnitřní okruh či ne, atd. Ale on vzduch při -15 udrží jen asi 1/10 vody, co při +15, takže když je už taková zima, tak stačí ten vzduch ohřát a odmlží se všechno.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: Motor 1,5 T-gdi
Neznamená to, že klimatizace funguje do -10°C. Týká se to jen automatického odmlžování.
Však si poradily, když teplota okolí klesne pod 5°C, klimatizace nechladí (kompresor se nepouští, jede naprázdno). Předejdou tím problémům se zamrznutím čehokoliv.proč by si s problémem namrzání nemohly poradit automobilky
V létě zajistí suchý vzduch klimatizace, v zimě neběží, suchý vzduch se prostě nasaje zvenčí. Ale máš pravdu, výsledný efekt je stejný. Já se jen snažil vysvětlil, jak to funguje uvnitř.