LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: LPG
Vladak píše: Je známá věc, že tu jsou i tací, kteří si koupí auto na LPG, ale neznají základní pravidla používání vyhrazených zařízení
a rvou do nádrže co nejvíc, dokonce jsem viděl jak si jeden iluminát pomáhal rozkolébáním auta při plnění, aby mohl co nejvíc
"doplivat" do nádrže ošulením plováku multiventilu.
Já bych rád navázal na téma vyhrazená zařízení. Když jsem se o to zajímal, nenašel jsem tam krom tlakové nádoby nic co by se týkalo auta a LPG. Zajímala mě právě ta revize a podobně. Až skoro jako detektivně jsem zjistil, že to jako majitelé ani vědět nemáme abychom dál chodili na revize . Máš o tomto prosím větší povědomí případně přímo přístup k patřičným zákonům a vyhláškám abych věděl co všechno porušuji???
a rvou do nádrže co nejvíc, dokonce jsem viděl jak si jeden iluminát pomáhal rozkolébáním auta při plnění, aby mohl co nejvíc
"doplivat" do nádrže ošulením plováku multiventilu.
Já bych rád navázal na téma vyhrazená zařízení. Když jsem se o to zajímal, nenašel jsem tam krom tlakové nádoby nic co by se týkalo auta a LPG. Zajímala mě právě ta revize a podobně. Až skoro jako detektivně jsem zjistil, že to jako majitelé ani vědět nemáme abychom dál chodili na revize . Máš o tomto prosím větší povědomí případně přímo přístup k patřičným zákonům a vyhláškám abych věděl co všechno porušuji???
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Ale se ti stáhly půlky, co? A jsem rád že aspoň někomu. Můžeš být v klidu, myslím že Tvoje plynová a tlaková nádoba v autě ve vyhrazených zařízení není, ale plnící zařízení už jo.
Je mi úplně jedno, že někomu shoří barák a pojišťovna mu nic nedá, protože neměl papír o revizi komína, ale jsou mezi námi i takzvaní notoričtí popírači čehokoliv buď z neznalosti nebo tuposti. Ale nejhorší jsou ti co v "zimně" jezdí na letních, ale mají je v garáži a ví o riziku, jen jsou líní si je přehodit. Takoví neohrožují jen sebe ale hlavně ostatní. Ale hlavně že nepatří mezi stádo ovcí .
Holt každý máme svou hladinu rizika, kterou jsme schopni akceptovat.
Přístup k zákonům mám úplně stejný jako ty a nijak jsem se po nich nepídil. Jen selský rozum. Nepracuji v oboru tlakových nádob, ale vyhrazená technická zařízení to jsou. A když každodenně při revizích vidím, jak lidi většinou z lenosti a kvůli úspoře desetikorun riskují svůj a jiných nejen majetek a jak to kolikrát blbě končí, tak se hlásím dobrovolně mezi ovce. A k těm vyhrazeným zařízením - to jsem tam přidal schválně a správně jsi si to spojil s revizí, protože u vyhrazených technických zařízení se při revizi kontroluje hlavně bezpečnost. Takže tiše předpokládám, že při revizi LPG zařízení ve tvém voze zkontrolují i funkčnost a spolehlivost všech pojistných ventilů tlakové nádoby.
Je mi úplně jedno, že někomu shoří barák a pojišťovna mu nic nedá, protože neměl papír o revizi komína, ale jsou mezi námi i takzvaní notoričtí popírači čehokoliv buď z neznalosti nebo tuposti. Ale nejhorší jsou ti co v "zimně" jezdí na letních, ale mají je v garáži a ví o riziku, jen jsou líní si je přehodit. Takoví neohrožují jen sebe ale hlavně ostatní. Ale hlavně že nepatří mezi stádo ovcí .
Holt každý máme svou hladinu rizika, kterou jsme schopni akceptovat.
Přístup k zákonům mám úplně stejný jako ty a nijak jsem se po nich nepídil. Jen selský rozum. Nepracuji v oboru tlakových nádob, ale vyhrazená technická zařízení to jsou. A když každodenně při revizích vidím, jak lidi většinou z lenosti a kvůli úspoře desetikorun riskují svůj a jiných nejen majetek a jak to kolikrát blbě končí, tak se hlásím dobrovolně mezi ovce. A k těm vyhrazeným zařízením - to jsem tam přidal schválně a správně jsi si to spojil s revizí, protože u vyhrazených technických zařízení se při revizi kontroluje hlavně bezpečnost. Takže tiše předpokládám, že při revizi LPG zařízení ve tvém voze zkontrolují i funkčnost a spolehlivost všech pojistných ventilů tlakové nádoby.
Re: LPG
není nutné hledat v tomto směru něco o autech na plyn, je třeba hledat cokoliv o "plynovém spotřebiči" a to naše auto je, v zákonech se o autech na lpg moc nepíše, většina je toho zde 341/2002 Sb. VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy a spojů ze dne 11. července 2002
§19 a 20
co se provozu na pozemních komunikacích týče
zbytek je třeba hledat jinde, spíš buďme rádi, že to neprovozujeme jako právnická osoba, tam by to mohl být problém s IBP a podobnými byrokratickými struktůrami
ad zimní gumy ... to nemá cenu řešit tady, to se už řešilo jinde ... neboj, zákon na letní gumy je jistě už v přípravě
§19 a 20
co se provozu na pozemních komunikacích týče
zbytek je třeba hledat jinde, spíš buďme rádi, že to neprovozujeme jako právnická osoba, tam by to mohl být problém s IBP a podobnými byrokratickými struktůrami
ad zimní gumy ... to nemá cenu řešit tady, to se už řešilo jinde ... neboj, zákon na letní gumy je jistě už v přípravě
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Zdarec
Mám dotaz, listoval jsem papíry co mám k LPG, brzy mě čeká kontrola po ujetí 2,5tkm od montáže a dočetl jsem se, že bych měl chodit na revize jednou za rok nebo co 10 tkm. Chápu to dobře, že budu s nájezdem 25tkm/rok 2x ročně v servise jen kvuli LPG? To je co 15 výměna oleje, občas se do toho vleze garančka, co deset LPG... to bude to auto víc v servise než doma
Mám dotaz, listoval jsem papíry co mám k LPG, brzy mě čeká kontrola po ujetí 2,5tkm od montáže a dočetl jsem se, že bych měl chodit na revize jednou za rok nebo co 10 tkm. Chápu to dobře, že budu s nájezdem 25tkm/rok 2x ročně v servise jen kvuli LPG? To je co 15 výměna oleje, občas se do toho vleze garančka, co deset LPG... to bude to auto víc v servise než doma
I30cw 1,6 5/2013 Aqua blue, Trikolor, Komfort, LPG
Re: LPG
No,
zákon káže: 10 000km, alebo jeden rok.
káže: 20 000km, alebo 1 rok- tzn., že na revíziu budeš chodiť vtedy, keď budeš meniť olej a mať garančku.
Ja som chodil na začiatku po 10 000, teraz po 20 000. Nemá význam meniť interval.
zákon káže: 10 000km, alebo jeden rok.
káže: 20 000km, alebo 1 rok- tzn., že na revíziu budeš chodiť vtedy, keď budeš meniť olej a mať garančku.
Ja som chodil na začiatku po 10 000, teraz po 20 000. Nemá význam meniť interval.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Zákon káže 10 tisíc u jednobodu a 20 000 u sekvence, 1 rok u obou.mnkk píše:No,
zákon káže: 10 000km, alebo jeden rok.
káže: 20 000km, alebo 1 rok- tzn., že na revíziu budeš chodiť vtedy, keď budeš meniť olej a mať garančku.
Ja som chodil na začiatku po 10 000, teraz po 20 000. Nemá význam meniť interval.
V praxi na to každý kašle, stačí mít razítko před technickou, na cestě ti to kontrolovat nemohou, protože papíry od LPG nevozíš, jsi povinen mít pouze pojištění a malý TP.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Tak jsem dneska zase vrtal v autě a vzhledem k tomu, že mne vytáčí způsob přepínání při docházení plynu (už jsem psal, spadnou otáčky, motor cuká, je třeba přepnout manuálně anebo počkat až to přepne nakonec samo - fakt bezpečný způsob jízdy), dovolil jsem si přesunout přepínač do vhodnější polohy, kterou mám:
a) pěkně na očích
b) pěkně po ruce
Každopádně díra v původním místě, tj. panel pod volantem, vedle ovladače náklanu světel a regulace osvětlení zůstává...btw kdyby někdo věděl o nějakém volném, beru
výsledek zde
a) pěkně na očích
b) pěkně po ruce
Každopádně díra v původním místě, tj. panel pod volantem, vedle ovladače náklanu světel a regulace osvětlení zůstává...btw kdyby někdo věděl o nějakém volném, beru
výsledek zde
- Přílohy
-
- DSC_0285.jpg (65.25 KiB) Zobrazeno 1394 x
-
- DSC_0284.jpg (51.29 KiB) Zobrazeno 1394 x
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: LPG
Já to mám dole vlevo vedle popelníku (ty tam máš asi vyhřívání sedadel). Plyn mi došel zatím jen jednou a kdyby to nezačalo pípat, tak bych nic nepoznal. Žádné škubání, normální plynulá jízda.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
asi tak, mám také BRC a již několikrát mi plyn došel a poznal sem to jenom díky pípání
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: LPG
takhle to delalo pred prvni servisni prohlidkou 2000km, od te doby cukacka:(Luboshak píše:Já to mám dole vlevo vedle popelníku (ty tam máš asi vyhřívání sedadel). Plyn mi došel zatím jen jednou a kdyby to nezačalo pípat, tak bych nic nepoznal. Žádné škubání, normální plynulá jízda.
a ted babo rad...servis, ktery montoval uz nepatri mezi vyvolene...mam to sverit jinam, nebo trvat na naprave u puvodce?
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: LPG
Asi bych jel k těm původním.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re: LPG
no, když to šolicháš někde po hoodně dlouhý rovince, tak i u origo LPG to taky dokáže dojít tak, že to po razantním přidání nepřepne a začne se to dusit, dle mého na bezproblémový automatický přechod LPG>BA tam musí něco málo zbýt, to znamená musí to umět jet na plyn sníženou rychlostí cca 5 km za touto hranicí se to pak už samo nepřepne, osobně několikrát vyzkoušeno a že umím vyjet plynovou nádrž zcela do "sucha" mi věřte
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012