Přidávám své postřehy.
Mám 1.5 DPi HB od začátku prosince, převzato na zimních Nokianech. Najeto mám skoro 2000 km, menší část po Praze v celkem plynulém provozu, okolo 500 km na dálnici rovněž plynule, zbytek po okrskách, taky plynule, celkem nebláznivě. Prvních 1000 km jsem se auto snažil zajíždět pestře, ale bez vytáčení nad 3500 ot. Tedy zdá se mně, že jsem jezdil poměrně průměrně - možná o něco úsporněji, než jsem zvyklý.
K aktuálnímu tématu spotřeby: Celkovou mám 6.8 l. Přijde mi to dost, popravdě jsme čekal méně. Jasně, byly mrazy, je to na nových zimních, (možná) nezajeté, ale na druhou stranu jsem jezdil maximálně ve dvou a v poklidu. Uvidím, jak to bude dál.
Přešel jsem z dieslů, resp. je to první moje vlastní auto. Do té doby jsem byl zvyklý na trochu jinou ligu, co se motoru týče - vždy dvoulitrový naftový motor, 140 kW a 91 kW, méně častěji 110 kW. S těmito motory bych měl stejným stylem jízdy spotřebu okolo 5 litrů, odhaduji. A samozřejmě neměl problém do mírného kopečka "na metru" předjet kamion. To teď problém je, ale začínám kouzlo benzínu také objevovat, něco do sebe to má, tím spíš, že dusit motor jsem nikdy nechtěl a nechci. Navíc jsem šel do motoru, o kterém jsem to věděl. Prostě vyhrály jiné benefity. A dá se říct, že jsem jinak s autem spokojen. A to nejen v rámci chodu motoru, celkové kultivovanosti jízdy, ale i s dalšími prvky. Ač mě mrzí, že ve výbavě Comfort má všelijaké vychytávky a pak najednou postrádám docela základní věc. Možná to bude pro někoho úsměvné, ale nemožnost si otevřít okénka dálkovým ovládáním a výškově si nastavit sedadlo spolujezdce (při výběru mě ani nenapadlo řešit), to mě překvapilo asi nejvíce. Ale jasně, je to hezky provedené auto, i designově, nebojím se říct dokonce rodinné auto, za skoro nejnižší cenu na trhu...
Zeptám se na vaše zkušenosti.
- Aditivum VIF: Skoro mi přijde dle recenzí, že to je zázrak. Opravdu?
- Olej: Vážně 0W..? Dáte si někdo poté cíleně normou splňující 5W..? Dost nad tím uvažuji.
- Dálková světla: Automatické přepínání, to je radost. Ale také máte dojem, že v halog. verzi světlometů ty dálky nejsou zas taková bomba?
- "Značka" benzinu: Vysledoval jste někdo chování, hlavně pak spotřebu u např. ONO vs. Benzina. Možná si to sugeruju, tak bych to rád měl s někým zkonzultované.
- Hluk motoru: Po studeném startu skoro krásně tiché na volnoběh. Po dojetí více km a zastavení mi přijde hlučnější, a snad jakoby od výfuku. A ne, není to sahara
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
... Nepozorujete to někdo také?
Jo a mimochodem: Žádné rezonance u 130 km/h, resp. cca 3500 ot. nevnímám u mé HB verze.
A úplným závěrem, spíš pro legraci: Kam si odkládáte levou ruku při pohodových úsecích dálnic?
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
... Jedno patro područky mi přijde nízké a druhé zas vysoké a hlavně potom pak ta výztuha několik kilometrů protivně vrže
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.