LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Dobrý den.
Hodně mě zaujala nabídka Hyundai i30 Trikolor, kde se dá předělat auto na LPG v prodejně - přesně jak tady píšete pár příspěvků zpět. Protože mám 11let Accenta, tak bych dostal i nějakou slevu a tedy to LPG by bylo od výrobce (prodejce) +- skoro zadarmo.
Co mě ale zajímá a v celém vlákně jsem se skoro nedozvěděl je pár faktů.
1) Ukazuje palubní počítač spotřebu plynu? +-Realně? S tím taky ukazovaní dojezdu kilometrů.
2) Indikace stavu nádrže s plynem je jen na tom přepínači LPG? Žádný displej ani přesnější ukazovaní než 4 diody?
3) Parkujete v garážích? Jak to děláte s obchoďáky, kde jsou jen garáže?
4) když dojde nádrž přepne se to samo na benzín? Je cítit nějaké trhnutí? Nebo chcípne motor?
Moc děkuji za odpověď.
Máme v rodině 3 Hyundaie a nikdo na něj nedáme dopustit. Za ty prachy supr auto a minimum oprav. Ale nikdo nemá LPG.
Díky tomu, že i30 bude příští rok nová tak se aktuální model dá koupit za pěkné peníze.
Hodně mě zaujala nabídka Hyundai i30 Trikolor, kde se dá předělat auto na LPG v prodejně - přesně jak tady píšete pár příspěvků zpět. Protože mám 11let Accenta, tak bych dostal i nějakou slevu a tedy to LPG by bylo od výrobce (prodejce) +- skoro zadarmo.
Co mě ale zajímá a v celém vlákně jsem se skoro nedozvěděl je pár faktů.
1) Ukazuje palubní počítač spotřebu plynu? +-Realně? S tím taky ukazovaní dojezdu kilometrů.
2) Indikace stavu nádrže s plynem je jen na tom přepínači LPG? Žádný displej ani přesnější ukazovaní než 4 diody?
3) Parkujete v garážích? Jak to děláte s obchoďáky, kde jsou jen garáže?
4) když dojde nádrž přepne se to samo na benzín? Je cítit nějaké trhnutí? Nebo chcípne motor?
Moc děkuji za odpověď.
Máme v rodině 3 Hyundaie a nikdo na něj nedáme dopustit. Za ty prachy supr auto a minimum oprav. Ale nikdo nemá LPG.
Díky tomu, že i30 bude příští rok nová tak se aktuální model dá koupit za pěkné peníze.
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
1) PP by měl ukazovat spotřebu, otevírání plynových vstřikovačů stále řídí standartní ŘJ auta, respektive přeposílá impulsy řídící jednotce pro lpg. Samozřejmě na decku hrát nemůžeš, vstřikovače mají jíný časy otevření, ale pokud vím tak by to +- odpovídat mělo
2) ano jenom diody na přepínači a i jejich přesnost je hodně sporadická. Na dvou autech ukazatel nemáme a na mém je, ale jelikož je plyn v nádrži kapalný, přelévá se podle stavu co s autem děláš. Např. s plnou nádrží když jedu domů do levotočivé zatáčky do kopce, ukazuje mi prázdnou nádrž, pokud malinko přišlápnu tak rezervu. Napak s poloprázdnou nádrží když ostře točím doprava, ukazuje plnou samozřejmě jenom na chvilku, než se dorovnají tlaky v potrubí a reduktoru. Podle diod ale trefím spotřebu +-10% což je u mě něco málo přes litr. Řídit se zásadně najetýma kilometrama, člověk si na to rychle zvykne a nevidím v tom sebemenší problém vím že na nádrž najedu 450, tak holt když se blížím ke 400, zajedu natankovat:)
3) podzemní garáže neřeším, parukuju tam kde zrovna potřebuju
4) ano po vyjetí nádrže se samo přepne na benzin, ale vyjetí je takové sporadické. Když dojíždíš nádrž a chtěl bys jet pod plným, tak chvilku je auto bez odezvy. Malý tlak v nádrži neprotlačí plyn až ke vstřikovačům, aspoň né v požadovaném množství a znatelně slábne, někdy do stavu že zvládá držet konstantní rychlost a pedál na podlaze nic nemění. (Ale kdo jezdí s pedálem na podlaze s prázdnou nádrží? ...) pravidlem v našich autech je, že když dochází plyn a přepne na benzin (nezvládá třeba rozjezd, kdy se plyn přelije na druhou stranu nádrže, nebo prudkou akceleraci) a systém tě nutí jet na benzin, po chvilce jde opět přepnout na plyn a když to jenom lechtáš a udržuješ rychlost, není problém jet dalších 20-30km... U dvou aut kde máme holandský prins nepoznáš přepnutí z benzinu na plyn, pokud plyn dojde, je tam nepatrné poškubnutí poznat, ale takové že většina řidičů přes spojkou zaškube 5xtolik. Já mám český magic a přepnutí při prázdné nádrži poznat je, při klidné jízdě relativně málo, když jsem tomu jednou šlapal a v ten okamžik došel plyn, škublo to docela dost. Ovšem stalo se mi to jen jednou, kdy jsem doufal že na nádrž opět dojedu 450km a zkoušel jsem ignorovat to, že jsem 60km švihal po dálnici trochu rychleji a při 430km jsem si chtěl užít rychlý start z křižovatky ale můj názor je, že je blbost toho, komu dojde palivo.... a kor když v ten okamžik jede pod plným, holt jednou se stalo když jsem to auto měl relativně nové (pro mě). Chcípnutí motoru jsem v tomto spojení zatím nezažil
2) ano jenom diody na přepínači a i jejich přesnost je hodně sporadická. Na dvou autech ukazatel nemáme a na mém je, ale jelikož je plyn v nádrži kapalný, přelévá se podle stavu co s autem děláš. Např. s plnou nádrží když jedu domů do levotočivé zatáčky do kopce, ukazuje mi prázdnou nádrž, pokud malinko přišlápnu tak rezervu. Napak s poloprázdnou nádrží když ostře točím doprava, ukazuje plnou samozřejmě jenom na chvilku, než se dorovnají tlaky v potrubí a reduktoru. Podle diod ale trefím spotřebu +-10% což je u mě něco málo přes litr. Řídit se zásadně najetýma kilometrama, člověk si na to rychle zvykne a nevidím v tom sebemenší problém vím že na nádrž najedu 450, tak holt když se blížím ke 400, zajedu natankovat:)
3) podzemní garáže neřeším, parukuju tam kde zrovna potřebuju
4) ano po vyjetí nádrže se samo přepne na benzin, ale vyjetí je takové sporadické. Když dojíždíš nádrž a chtěl bys jet pod plným, tak chvilku je auto bez odezvy. Malý tlak v nádrži neprotlačí plyn až ke vstřikovačům, aspoň né v požadovaném množství a znatelně slábne, někdy do stavu že zvládá držet konstantní rychlost a pedál na podlaze nic nemění. (Ale kdo jezdí s pedálem na podlaze s prázdnou nádrží? ...) pravidlem v našich autech je, že když dochází plyn a přepne na benzin (nezvládá třeba rozjezd, kdy se plyn přelije na druhou stranu nádrže, nebo prudkou akceleraci) a systém tě nutí jet na benzin, po chvilce jde opět přepnout na plyn a když to jenom lechtáš a udržuješ rychlost, není problém jet dalších 20-30km... U dvou aut kde máme holandský prins nepoznáš přepnutí z benzinu na plyn, pokud plyn dojde, je tam nepatrné poškubnutí poznat, ale takové že většina řidičů přes spojkou zaškube 5xtolik. Já mám český magic a přepnutí při prázdné nádrži poznat je, při klidné jízdě relativně málo, když jsem tomu jednou šlapal a v ten okamžik došel plyn, škublo to docela dost. Ovšem stalo se mi to jen jednou, kdy jsem doufal že na nádrž opět dojedu 450km a zkoušel jsem ignorovat to, že jsem 60km švihal po dálnici trochu rychleji a při 430km jsem si chtěl užít rychlý start z křižovatky ale můj názor je, že je blbost toho, komu dojde palivo.... a kor když v ten okamžik jede pod plným, holt jednou se stalo když jsem to auto měl relativně nové (pro mě). Chcípnutí motoru jsem v tomto spojení zatím nezažil
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: LPG
1) ano palubák ukazuje spotřebu, u mne je ale od reálu dost velký rozdíl, cca 1l, ale odchylka je pořád stejná
2) jak napsal Nexus
3) byla teď novelizace zákona ohledně parkování v podzemních, ale nenašel jsem jestli to je jen pro CNG nebo i pro LPG
4) jak napsal Nexus, u mě přepnutí oběma směry bez škubnutí (na LPG se mi přepíná vždy v půlce kopce pod plynem...)
2) jak napsal Nexus
3) byla teď novelizace zákona ohledně parkování v podzemních, ale nenašel jsem jestli to je jen pro CNG nebo i pro LPG
4) jak napsal Nexus, u mě přepnutí oběma směry bez škubnutí (na LPG se mi přepíná vždy v půlce kopce pod plynem...)
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
za tvé hladké přepínání může kvalitní systém BRC, já mám zmršený lovato bohužel tyhle podmínky se vždy blbě simulují a proto jsem se po roce nedostal k tomu, aby to bylo vylazený v rámci možností toho systému
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: LPG
jj i proto, když jsem měl možnost tak jsem zvolil dražší a spokojenost. Jinak v servisu jsem se setkal s i30 s Magicem (netuším která verze), dělána přímo v hl-propan... a furt v servise, přepínání na benál, kontrolka motoru...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Díky za odpovědi. To že každých 400-450km musí brát LPG na to si zvyknu. Jen mám problém, že to občas bude řídit moje žena a ... Budu se starat, aby lezla do auta co má plnou . Vyřešeno.
Říkal jsem si: Bude nové auto. Konečně palubní počítač. Uvidím jaký mám dojezd a spotřebu, už to nebudu muset počítat na kalkulačce. Mno vidím, že s LPG budu zase při starém. Škoda, že to není promakané jak u benzínu . Ale za tu cenu za kilometr mi to stojí .
Říkal jsem si: Bude nové auto. Konečně palubní počítač. Uvidím jaký mám dojezd a spotřebu, už to nebudu muset počítat na kalkulačce. Mno vidím, že s LPG budu zase při starém. Škoda, že to není promakané jak u benzínu . Ale za tu cenu za kilometr mi to stojí .
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
Těch 400-450km dojezd podle mě není málo, přejedeš tím téměř celou republiku což je podle mě dostačující. Jak často bys chtěl jet třeba 700km bez přestávky? Stejně někde na benzince/odpočívadle zastavíš aby ses protáhl, nasvačil nebo něco, tak holt u toho zazvoníš a přijdou ti natankovat - málokde si můžeš tankovat sám, u nás vím jenom o jedné čerpačce. Zato v německu a norsku jedině sám
A kalkulačka? To snad ne vím že dojedu 400, mám najeto 250 tak snad dojezd ani počítat nemusím ne? Jak nám bylo řečeno ve škole, u semestrálky kromě výsledku chci vidět i napsaný postup No a jeden student napsal výsledek s komentářem "pozriem a vidim" já zatím PP nikdy neměl, takže mi ani nechybí, bez něj se mi jezdí úplně stejně, možná ještě líp. Protože kdybych viděl okamžitou spotřebu při předjíždění, asi bych nepředjížděl takhle je mi putna, že když si užívám zaražení v sedačce, je okamžitá třeba 50, protože co oči nevidí, to srdce nebolí. Ale kdybych to viděl, asi bych si to neužíval
a systém zvol určitě nějaký kvalitní za sebe můžu doporučit BRC co jsme měli dřív a Prins co máme dneska, český lovato magic leda do starších aut, protože je za pár šupů, do novýho bych ho zaručeně nedal a údajně bude kvalitní i italský landi renzo ISG, jelikož ho škodovka zvolila jako jediný "certifikovaný" do svých aut, určitě věděli proč vybrat zrovna tenhle. Známej ho má ve fabii 1.4 a není šance rozeznat dobu přepnutí nebo jízdu plyn/benzin. A ještě bych se obloukem vyhnul polskému elpigaz, kamarád má velmi špatnou zkušenost, ikdyž já celkově polákům v tomhle vůbec nevěřím, byť tam na plyn je skoro každý benziňák a fungovat jim to musí...
A kalkulačka? To snad ne vím že dojedu 400, mám najeto 250 tak snad dojezd ani počítat nemusím ne? Jak nám bylo řečeno ve škole, u semestrálky kromě výsledku chci vidět i napsaný postup No a jeden student napsal výsledek s komentářem "pozriem a vidim" já zatím PP nikdy neměl, takže mi ani nechybí, bez něj se mi jezdí úplně stejně, možná ještě líp. Protože kdybych viděl okamžitou spotřebu při předjíždění, asi bych nepředjížděl takhle je mi putna, že když si užívám zaražení v sedačce, je okamžitá třeba 50, protože co oči nevidí, to srdce nebolí. Ale kdybych to viděl, asi bych si to neužíval
a systém zvol určitě nějaký kvalitní za sebe můžu doporučit BRC co jsme měli dřív a Prins co máme dneska, český lovato magic leda do starších aut, protože je za pár šupů, do novýho bych ho zaručeně nedal a údajně bude kvalitní i italský landi renzo ISG, jelikož ho škodovka zvolila jako jediný "certifikovaný" do svých aut, určitě věděli proč vybrat zrovna tenhle. Známej ho má ve fabii 1.4 a není šance rozeznat dobu přepnutí nebo jízdu plyn/benzin. A ještě bych se obloukem vyhnul polskému elpigaz, kamarád má velmi špatnou zkušenost, ikdyž já celkově polákům v tomhle vůbec nevěřím, byť tam na plyn je skoro každý benziňák a fungovat jim to musí...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Nexus: Kalkulačku mám jen kvůli počítání spotřeby. Máš pravdu, když pojedu z Prahy na Moravu, tak je to 300-350 a to je vklidu. Díky ceně za kilometr je to levnější než vlak už v jedné osobě.
Jinak systém nevím jaky. Já totiž chci i30 co je teď v akci a jako příplatková výbava je LPG za 30 tisíc. A super na tom je, že je to vlastně zdarma, protože se to platí z těch bonusů co ti k tomu dají.
S0T0:A nádrž je myslím místo rezervy, to nevím jak moc velká je.
Jinak systém nevím jaky. Já totiž chci i30 co je teď v akci a jako příplatková výbava je LPG za 30 tisíc. A super na tom je, že je to vlastně zdarma, protože se to platí z těch bonusů co ti k tomu dají.
S0T0:A nádrž je myslím místo rezervy, to nevím jak moc velká je.
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG
no v jedné osobě to rozhodně levnější není, byť si to sposta lidí (třeba všichni které vozím) myslí, u mě mysleli natankováním to nekončí. Bral jsem je do brna, jelo nás pět, jeden se chytře zeptal kolik mi to žere. Řikám no něco málo přes deset, aha takže celkem 2stovky, ti každej dáme 40kaček, to je dobrý, to je levnější než jsem čekal.... jsem si řikal jestli je tak hloupej, nebo co to vlastně zkouší. Řekl jsem mu jestli chceš tak ano, ale zachvilku budu kupovat zimáky, takže to podělíme pěti lidma, pak dálniční známku, tu taky podělíme pěti lidma, stejně tak pojistku, STK a veškerý další servis což zachvilku budou zadní tlumiče a ložisko, bereš? Vyvalil oči a začal zmateně počítat, jaktože nehodlám jezdit za 2kč/km když tomu spotřeba odpovídá, ty na nás chceš vydělávat po chvilce to vzdal a zeptal se kolik vlastně chci když to sečteš suma sumárum, včetně amortizace která prostě je, tak se nemůžeš dostat pod 5kč, u nového auta je to ještě víc...
zjisti si jaký to je systém, ale pokud to je příplatková verze včetně záruky, pak bych to asi neřešil. A kola máš tipuju 15" jako já, tudíž nádrž cca 45l, plní se do 80%. Já mám toroid o pár cm vyšší - mírně zvednutý dekl v kufru a mám nádrž na reálných 45l
zjisti si jaký to je systém, ale pokud to je příplatková verze včetně záruky, pak bych to asi neřešil. A kola máš tipuju 15" jako já, tudíž nádrž cca 45l, plní se do 80%. Já mám toroid o pár cm vyšší - mírně zvednutý dekl v kufru a mám nádrž na reálných 45l
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: LPG
jj BRC... a na nádrž jsem zvědavý, ono jestli tam není to zvýšené dno (takové ty plastové poličky pod kobercem) tak se tam v případě zachování roviny vejde jen 36l... já vzal 47l s tím, že je o 7cm nad původní rovinou, tak jsem si tam udělal na bocích přihrádky a po sklopení sedaček je to úplná rovina...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: LPG
nicolas.tesla a jeho dotaz na "origo instalaci LPG z prodejny Hyundai" - mám auto předělané na LPG bez autorizace, najeto čerstvě 33800 km, takže více než 25000 na plyn, za necelý rok. Koupil jsem benzíňák, abych ho mohl předělat na plyn (naftu jsem nechtěl). Po prvním výletu (1200 km doma za první měsíc, pak 4500 km Anglií za 14 dnů) šlo auto hned do plynu. Podotýkám, že jsem kupoval nové u prodejce, který prodává i Fiat, a to jsou auta, která se dovezou do ČR a zde předělávají na plyn, přičemž originální záruku neztratí.... jeden z mnoha důkazů, že benzínový motor (nepřímovstřikový) si LPG hravě zkousne.
Zpět k tématu: jestli "origo" systém při přepínání mezi plynem a benzínem cukne, tak je to pěkný šmejd, mám nejobyčejnější Magic III a nedělá mi to. Když jsem jel z Albánie zpět přes Černou Horu a došel plyn (bohužel nádrž má vývod tak, že plyn dojde vždy, když jedeš do kopce), nic jsem nepoznal, dokud jsem si nevšiml blikání kontrolky (při běžném sezení je skrytá za věncem volantu).
Mám vstřikovače zkalibrované tak, že PP mi ukazuje na benzín i na LPG téměř stejnou spotřebu. Spotřeba dle PP dlouhodobá vychází 7,2 a dle záznamů o tankování 7,8. Jezdím dlouhé trasy, naposledy před 14 dny nastartovat, 1000 km a večer zastavit v kombinaci s běžnými po městě, takže spotřeba benzínu bude jistě ne nulová, ale také rozhodně menší než u běžně ježděných aut na LPG. Připadá mi, že spotřeba LPG 8 litrů na sto je normálně dosažitelná, nechápu lidi, kteří jezdí za 10 a 12, to si pak LPG nemuseli instalovat.
Indikátor na palubce napojený na snímač v nádrži je víceméně k ničemu, ukazuje hausnumera. Snímač zbytečně zmenšuje vnitřní prostor nádrže. Zbytečně proto, že kdekoli po Evropě jsem zatím chtěl, jsem i natankoval. Na rakouské dálnici, v Bosně a Hercegovině, na Ukrajině... dojezd na LPG mám 550 km. Do 52 litrové nádrže běžně tankuju 44 litrů.
Jediný problém, který jsem zatím vypozoroval, je malé množství benálu v nádrži. Když startuju auto, které stojí venku v zimě (což je málokdy), jede na benzín neklidně, motor cuká. Dělá to jen když je motor studený až zmrzlý po celonočním stání. Když je venku mráz a auto předtím stojí v garáži, nedělá to. Takže díky všem ekofašos a jejich příspěvku k dobru nás všech - díky za lih v benzínu, který pohlcuje vzdušnou vlhkost a tyhle ledové krystalky pak zlobí ve vstřikovací soustavě. Věřím že tohle svinstvo je schopné oddělat i moderní motor, ale benzín bez biosraček se přes různé pověry o značkových pumpách nedá koupit jinak než v sudu.
Zpět k tématu: jestli "origo" systém při přepínání mezi plynem a benzínem cukne, tak je to pěkný šmejd, mám nejobyčejnější Magic III a nedělá mi to. Když jsem jel z Albánie zpět přes Černou Horu a došel plyn (bohužel nádrž má vývod tak, že plyn dojde vždy, když jedeš do kopce), nic jsem nepoznal, dokud jsem si nevšiml blikání kontrolky (při běžném sezení je skrytá za věncem volantu).
Mám vstřikovače zkalibrované tak, že PP mi ukazuje na benzín i na LPG téměř stejnou spotřebu. Spotřeba dle PP dlouhodobá vychází 7,2 a dle záznamů o tankování 7,8. Jezdím dlouhé trasy, naposledy před 14 dny nastartovat, 1000 km a večer zastavit v kombinaci s běžnými po městě, takže spotřeba benzínu bude jistě ne nulová, ale také rozhodně menší než u běžně ježděných aut na LPG. Připadá mi, že spotřeba LPG 8 litrů na sto je normálně dosažitelná, nechápu lidi, kteří jezdí za 10 a 12, to si pak LPG nemuseli instalovat.
Indikátor na palubce napojený na snímač v nádrži je víceméně k ničemu, ukazuje hausnumera. Snímač zbytečně zmenšuje vnitřní prostor nádrže. Zbytečně proto, že kdekoli po Evropě jsem zatím chtěl, jsem i natankoval. Na rakouské dálnici, v Bosně a Hercegovině, na Ukrajině... dojezd na LPG mám 550 km. Do 52 litrové nádrže běžně tankuju 44 litrů.
Jediný problém, který jsem zatím vypozoroval, je malé množství benálu v nádrži. Když startuju auto, které stojí venku v zimě (což je málokdy), jede na benzín neklidně, motor cuká. Dělá to jen když je motor studený až zmrzlý po celonočním stání. Když je venku mráz a auto předtím stojí v garáži, nedělá to. Takže díky všem ekofašos a jejich příspěvku k dobru nás všech - díky za lih v benzínu, který pohlcuje vzdušnou vlhkost a tyhle ledové krystalky pak zlobí ve vstřikovací soustavě. Věřím že tohle svinstvo je schopné oddělat i moderní motor, ale benzín bez biosraček se přes různé pověry o značkových pumpách nedá koupit jinak než v sudu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor