LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

S0T0 píše:no to by mě docela zajímalo, jak to teda povymýšleli.... jak to tak poslouchám...jsem pak zvědavý co ti poví v servisu, jestli by to od 4000ot jelo čistě na benál, tak bych se nato...
Nefunguje nič z toho ako to malo byť nastavené. Dnes som volal do servisu- lebo mi to ráno dochne. Možno nie je nastavená RJ plynu. Inak by sa to prepínalo až pri 35st. Mne to ide stále na plyn a myslím si, že od 800 do 6500 ot.

Mám aj primazávanie ventilov, tak by to mohlo ísť stále na plyn, hmmm?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Reklama
 

S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

to přimazávání ventilů je kvůli něčemu jinému, než studeným startům na lpg... no jde vidět, že to servisáci asi ani nevyzkoušeli...

jinak jak velkou nádrž tam dali na lpg?
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

S0T0 píše:to přimazávání ventilů je kvůli něčemu jinému, než studeným startům na lpg... no jde vidět, že to servisáci asi ani nevyzkoušeli...

jinak jak velkou nádrž tam dali na lpg?
Primazávanie je koli vysokým otáčkam, nie? Aspoň tak mi to dáva nejaký zmysel. Nechcem štartovať na plyn za studena, jednotka a dvojka strašne trhá. Ak to budú nastavovať, tak dám 30st a ot. aspoň do 5500, je to dobré aj pri predbiehaní, lebo do 4000 ot. to fakt nejde a na dialnici sa mi tiež nechce ísť 125 km/h Nádrž 40 litrov, natankoval som zatial 38 l.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

jde o to, že dokud máš studenou vodu, nic nezahřívá reduktor a studený kapalný plyn (-70°C?) přichází na reduktor, neodpaří se a v tekutém stavu pokračuje dál do vstřikovačů a nedochází ke správnému zapálení, proto škube. Těch cca 30°C je minimum pro odpaření plynu.
co se týče vyšších otáček, přepnutí je kravina(pokud máš dost plynu), souhlasil bych jak psal S0T0, že začne místo plynu vstřikovat podíl benzínu, přičemž s rostoucíma otáčkama se může zvyšovat podíl . Nicméně u mě pokud to nepřepnu ručně tak plyn jede kam ukážu pedálem, žádný míchání s benzinem, ale každý systém je jiný. Tohle míchání se zavedlo snad kvůli přímovstřikům (vzorová ukázka koncernových (T)FSI - kde jinak při vyšších otáčkách dochází ke spálení benzinových vstřiků, proto se musí chladit benzinem a při vysokých otáčkách jedeš až 80% benzinu a 20%plynu - pak se určitě vyplatí:)) ale myslím že u přímovstřiku jako je GDI bude situace obdobná? Ale nechci pouštět blafy, nevím....
jinak co měl táta před 15lety peugeota 505 na plyn, taky BRC a tam bylo přepnutí pomocí klasického páčkového přepínače, čili na plyn mohl i startovat. Šlo to, ale do zahřátí to škubalo, pořešil to až nový majitel - šetřílek. Spočítal si, že když nastaví bohatší směs, škubat nebude ani studený a do práce se mu motor neohřeje a je levnější vyšší spotřeba plynu než jet byť kilometr na benzin :mrgreen:
flashlube je kvůli podpálení ventilů a jak mi řikal mechanik, to nastane při špatném seštelování když je chudá směs! Ano potom podpálíš ventily, jestli to flashlube zachrání nevím, nemám s ním zkušenosti. My ho nikdy neměli a nikdy jsme ho nepotřebovali :roll:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

ad flashlube: každý druhý montér o tom říká něco jiného, hyundai to u přestavby i30 nevyžaduje (vyjádření technického ze zastoupení hyu ČR), jinak má to být proti zaklepávání ventilů s tím, že materiály hlav jsou údajně oproti minulosti "másla", no jo šetření...

Jinak přívstřik benzínu u klasických motorů a brc - jde nastavit na volitelné otáčky, dejme tomu třeba 5%, většinou se používá jako berlička, když by lpg nestačilo na výkonové parametry motoru (to zrovna nebude případ i30...) a nebo některé systémy používaly přívstřik benálu na volnoběhu... kvůli zklidnění kultury chodu, nevím, nezažil jsem, slyšel jsem od plynařů na skodahome.

Přimovstřiky: jak psal nexus - ve vyšších točkách je vždy dost vysoký podíl benzínu, využívá se jeho odparného tepla na chlazení ( v holandsku jede vstřikování kapalného lpg, ale u nás by to ty naše "čisté" lpg odrovnaly..).

Pod čarou: jak se přestaví na LPG nové 1.8TFSI u audi? (kombinace přímého i nepřímého vstřikování) :D

Ad nádrž: do 40l nádrže 38l? Na to že se má plnit na 80% docela dost, ikdyž teď v mrazech taky do prvního sepnutí ventilu dostanu 42l do 47l nádrže...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

S0T0: jak myslíš kombinaci příméno i nepřímého vstřikování u tfsi? Já žil v domění že fsi je klasický přímovstřik a tfsi je akorát obohacený turbem a turbo nemá vliv na lpg. Vzorový příklad jsou saaby 9000, jednoho jsem skoro koupil, bohužel nebyly penízky :( 9000CSE 2.3t a 200koníků:) baštil 11-12l plynu, ale když mě majitel vezl tak musím říct že to nijak nešetřil :mrgreen:

ano jedná se o zaklepání ventilů, ale to pokud vím úzce souvisí s jejich podpálením? Ale každý motor to snáší jinak, já třeba žil v domění že honda má kvalitní auta, no asi má, ale pro lpg je to snad jedna z nejmíň vhodných značek, ventily snad dělají z tvrzených plastů, protože nevydrží nic. Zato naše corolla :twisted: btw dneska jede na stk, ráno jsem ji vezl mechanikovi tak su zvědav :D ale věřím jí.
Zklidnění motoru při volnoběhu? Všechny tři auta co máme na plyn, mají na plyn tišší a kultivovanější chod než na benzin, ať už se jedná o jakékoli otáčky. Akorát u corolly od 4500 když točím benzin chrastí ventily docela solidně, na plyn nejsou slyšet, přibližně posledních 150tis :mrgreen:


Já jsem zatím nezaznamenal, že bych v zimě dal do nádrže víc? Plyn je těžce pod bodem mrazu, takže jestli je venku +5 nebo -5 bych řekl že je úplně jedno z hlediska množství kolik dostanu do nádrže
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

Nexus: je nová generace 1.8TFSI, zatím jen v audině, je to podle mě hlavně kvůli plánované euro6, které bude i u benálů tvrdě sledovat pevné látky...a že přímovstřiky docela kouří se ví...no a aby prošly euro6 tak jsou tam přidáné i nepřímé, které tolik pevných látek neprodukují, budou v provozu v nízkých otáčkách, takže měřením auto projde, ale reálně na cestě si bude kouřit dál...

JJ hondy jsou na LPG vyloženě háklivé, ale dokonce i 1.4 v i30 je na listině motorů, které by se zaklepáváním mohli mít problémy, ale našel jsem to jen na jednom místě...

To zklidnění na volnoběhu měly první okopčené (ještě né dost dobře) stagy co vím, takže ještě před sekvenčním...

Jinak staré saaby byly super auta, ja teď kutím, jestli půjde LPG narvat do W8 :D
To tankování může být i tím, že za jiných teplot jinak spíná ta blbost u nádrže, kdo ví...tankuju furt u 1pumpy a přes léto vždy 37,8 a teď 42...nebo se ten omezovák trochu omezil ve funkci :D
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

S0T0 píše:
Ad nádrž: do 40l nádrže 38l? Na to že se má plnit na 80% docela dost, ikdyž teď v mrazech taky do prvního sepnutí ventilu dostanu 42l do 47l nádrže...
Mechanik mi povedal, že nádrž je na 40 litrov a že sa da natankovať 38. 38 som natankoval, ale kolko má celá nádrž neviem.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

mnkk píše:
S0T0 píše:
Ad nádrž: do 40l nádrže 38l? Na to že se má plnit na 80% docela dost, ikdyž teď v mrazech taky do prvního sepnutí ventilu dostanu 42l do 47l nádrže...
Mechanik mi povedal, že nádrž je na 40 litrov a že sa da natankovať 38. 38 som natankoval, ale kolko má celá nádrž neviem.
Dnes som natankoval 42 litrov plynu. Takze to nie na 40 litrov. Najhorsie na tom je, ze som presiel iba 350 km. To je spotreba 12 litrov a to je brutal vela. Dnes mi motor dochol na benzin a aj pri provoznej teplote. Mam uz toho nervy!
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

mnkk píše: Dnes som natankoval 42 litrov plynu. Takze to nie na 40 litrov. Najhorsie na tom je, ze som presiel iba 350 km. To je spotreba 12 litrov a to je brutal vela. Dnes mi motor dochol na benzin a aj pri provoznej teplote. Mam uz toho nervy!
..jestli nemáš nějakou dodrbanou nádrž a ještě zlodějskýho pumpaře #-o
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

pilotzz píše:
mnkk píše: Dnes som natankoval 42 litrov plynu. Takze to nie na 40 litrov. Najhorsie na tom je, ze som presiel iba 350 km. To je spotreba 12 litrov a to je brutal vela. Dnes mi motor dochol na benzin a aj pri provoznej teplote. Mam uz toho nervy!
..jestli nemáš nějakou dodrbanou nádrž a ještě zlodějskýho pumpaře #-o
Auto je nové. Benzín mám ten na ktorý mi to išlo predtým dobre. A plyn tankujem od plnej do plnej. Spotreba je brutal, ale štve má to dochnutie motora. Ráno starujem na 3 krát a ked sa motor zohreje, tak na 2 krát. Nieci je zle.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

a ta kontrolka motoru ti pořád svítí (je to ta žlutá palivového systému?)? Zkus jezdit jenom na benzín. Jinak 12l je brutus, za to jezdí Nexus se sonatou a V6...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

S0T0 píše:a ta kontrolka motoru ti pořád svítí (je to ta žlutá palivového systému?)? Zkus jezdit jenom na benzín. Jinak 12l je brutus, za to jezdí Nexus se sonatou a V6...
Teraz zrovna nesvieti. Je to kontrolka na strane otáčkomeru pod 8-kou, večer dam foto. Tiež som sklamaný z takej spotreby- rátal som že na dialnici to bude max. 9. Podla mňa to je zle nastavene, alebo to vobec nieje nastavene. Dochne mi to za tepla, aj za studena- na benzín. Volnobežné otáčky sa mi zdajú strašné nízke- cítim vybrácie. Dnes ráno som zastavil na križovatke (studený motor) a nemohol som sa rozbehnúť- dával som plný plyn a nič. To sa mi nikdy nestalo- mal som prepnuté na benzín. Hneď som prepnul na plyn, keď sa to pohlo. Zatial som sklamaný, uvidím čo bude ďalej. :-)
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Nexus »

S0T0: no za 12 se sonatou nejezdím, pokud nepočítáš město. Když bych na okreskách měl mít 12l, tak věř že to bude 110-podřadit na tři, předjet a ve 140 pokračovat dál, jednou jsem tak jel HK-Olomouc, 160km a jel jsem to hodinku dvacet... pod 110km/h jsem šel pouze v obcích, konkrétně na 55. Na dálnici by to bylo přibližně 150-160km/h abych byl na 12l. A za 11 jezdím jenom protože to poslední dobou nijak zvlášť nešetřím a najezdím dost po brně, kde v kolonách cukám za 15 jak nic :(
Jezdit s třicítkou za takovou spotřebu je prostě šílenost, je to sviňsky blbě nastavený, nebo se něco stalo s membránou a pouští plynu víc než by měla. Tak či tak, vyšší spotřeba se ti neodmění vyšším výkonem... Pokud to nespraví tak si hodně rychle hledej jiný servisní místo, protože nechápu jak takovou prasečinu vůbec mohli vypustit do světa :roll:
Každopádně ti držím palce, ať to máš brzy zdárně vyřešené a jezdíš za 7l plynu, jak naše babička corolla :mrgreen:
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

nexus: sorry, vím, žes říkal nějak 10,5 a když natankuješ "sragoru" tak více...

Jinak má to nové origo přestavěné v servise, takže jestli nedají dopořádku, tak bych odstoupil od smlouvy... ale jsou to zřejmě umělci, takhle nastavit LPG...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“