Mi v Matrixu taky loketní opěrka chyběla a po měsících hledání, váhání a úvah jsem se vrhnul do realizace. Bohužel se nedá na verzi PREMIUM bez středového panelu sehnat žádný adaptér, který výrobci loketních opěrek zcela opomenuli a tak jsem se rozhodl vyřešit problém po svém - pomoz si sám
Výsledek z mého pohledu je naprosto úžasný a předčil očekávání (po asi třetím předělání a zvýšení stability a zátěže opěrky). Jako základ opěrky jsem zvolil značkový výrobek s doporučením na výdrž (únavu materiálu opotřebením oproti levným náhražkám - kvalitu je dobrá, uvidíme po měsících a letech užívání) - http://www.sterfamily.com/sterfamily_armster.php.
Poté již začalo "sestavování" konzoly, její správná aretace, výška, posuvný mechanismus atd.
Postřehy, poznatky a rady pro Ty, kteří by si chtěli vyrobit vlastní "adaptér". (doporučuji slech o tloušťce od půl milimetru nahoru - ale nepřekračoval bych 2 mm). Možno nabarvit dle libosti (já měl nerez a moc by "vyčníval" v interiéru), já použil černou matnou samolepící pásku. Barevně k černému koberci nejlepší volba dle mně.
Výška takto vyrobeného adaptéru je omezená - z důvodu přidělání na plastový kryt sedadla, avšak pro mne jako 182cm měřícího člověka dostačující (dalo by se v případě potřeby ještě vyvýšit).
Opěrka není statická (tj. nemontuje se na středový tunel) - tudíž je pořád na správném místě nehledě na to, jestli máte sedadlo namačkané na volantu anebo jste na posledním zubu - cestuje s vámi
Tím, že má opěrnou nohu (která se opírá o podlahu a nedrží pouze na plastu sedačky), tak je velmi stabilní a snese vysokou zátěž. Tato "noha" jezdí spolu s plastovým krytem ruční brzdy, takže přesně kam potřebujete, což napomáhá zvýšení zátěže (noha neujíždí do stran).
Sama o sobě opěrka ARMSTER má kupu funkcní - nebudu se rozepisovat, protože se dají obrázky najít na stránkách výrobce či nějakého dealera. (CD se do ní nevlezou, ale na ty mám přihrádku pod spolujezdcem)
Od doby co jezdím s opěrkou, tak sice jezdím jako starý děda (v klídečku bez nutnosti mít obě ruce na volantu), ale mám víc klidu si při jízdě i odpočinout a možná to bude mít pozitivní reakci i na spotřebu.
Přikládám pár fotografií z provozu...
Ještě závěrem bych podotknul, že tím, že opěrka není namačkaná na sedadle (její šířka je cca 60% prostoru mezi sedadly), tak se pohodlně zapíná bezpečnostní pás a přístup k ruční brzdě je pouze malinko horší, než kdyby tam nebyla, ale v pohodě se dá rozjíždět do kopce přes brzdu - odzkoušeno.
Závěrem... Maximální spokojenost!
Matrix
Moderátor: Moderátoři
Re: Matrix
- Přílohy
-
- Copy of DSC00299.JPG (233.29 KiB) Zobrazeno 1067 x
-
- Copy of DSC00365.JPG (172.61 KiB) Zobrazeno 1067 x
-
- Copy of DSC00363.JPG (175.75 KiB) Zobrazeno 1067 x
Hyundai Matrix Premiun 1,5 CRDi
- Reklama
Re: Matrix
Pro Kabi: Tak já to namontil takhle a celkem to drží. Prostě se nebát použít více vrutů.... ( i na místech kde nejsou dírky )
Loketka je od :
http://www.autobest-tuning.cz/interier- ... -1395.html
Loketka je od :
http://www.autobest-tuning.cz/interier- ... -1395.html
NEW; MATRIX; 1.5 CRDi VGT 81 kW; r.v. 2009.
OLD; VW POLO;1.9 TDI 81 kW; r.v. 1999.
OLD; VW POLO;1.9 TDI 81 kW; r.v. 1999.
Re: Matrix
tak už ji tam mám taky jen podotýkám dírky na plastu nesedí musel jsem si udelat další a protože jsem poněkud vyšší (197cm neni zas tak moc ) vrazil jsem mezi ty dva díly špalek dřeva a obalil ho černou lepící páskou takže to docela připomíná originál (teda ne moc z blízka) jízda i řazení mnohem pohodlnější !!! jen si musím postesknout na návod výrobce a pokud není nekdo moc manuálně zručný radši to strčte do nějakého servisu třebas garážového. taky bych řekl že řešení od MIKEs84 je lepší ale bohužel už jsem použil jinou variantu
Matrix 1.5 CRDi VGT